A Német Borász Szövetség elnöke, Norbert Weber szerint a korai szüret és a bőséges termés alapján megjósolható, hogy 2007 a német bor nagy éve lesz. A szüret hivatalosan múlt csütörtökön, azaz augusztus 30-án kezdődött. A mainzi székhelyű Német Borintézet (DWI) 10 millió hektoliteres össztermésre számít, amely a tavalyinál 13, az elmúlt 10 év átlagánál pedig 5 százalékkal magasabb.
2006-hoz képest a szüret 10-14 nappal kezdődik korábban, és a bogyókból kinyerhető lé mennyisége is jóval nagyobb. Az előző két év alacsonyabb termésátlaga és a német bor iránti kereslet növekedése miatt a pincék üresek, így pénzügyileg is jó év elé néznek a német gazdák. 2006. július és 2007. június között a német borexport volumene 18, árbevétele 24 százalékkal emelkedett.
Egy másik német vonatkozású hír szerint a mindenütt jelenlévő Aldi üzletlánc megállapodást kötött két nagy tekintélyű német borászattal. Az egyezség értelmében a hipermarketek minőségi borokat fognak reklámáron forgalmazni. A hírfigyelők erősen megosztottak az egyezség megítélését illetően. Tekintettel a német bor nemzetközi presztízsének látványos emelkedésére, meglepőnek tűnik, hogy a két sztárborász, Raimond Prüm és Fritz Keller éppen most paktál le az alacsony árairól híres üzletlánccal. Az Aldié az a kétes dicsőség, hogy az általuk forgalmazott borok átlagárát a 2001-es valamivel 2 euró fölötti szintről mára sikerült 1,73 euróra leküzdeni.
Fritz Keller vagy ezer helyi termelővel együttműködve hét-nyolc eurós pinot blanc-t és pinot noirt fog palackozni. Raimund Prüm, akinek egyes rizlingjei több száz euróért kelnek el, 300 ezer és félmillió közötti palack beszállítását vállalta 6-8 eurós áron. Ehhez a környékbeli termelőktől is fog szőlőt vásárolni, persze szigorú minőségi feltételeket támasztva. Prüm arra számít, hogy a borokat pillanatok alatt elkapkodják, és az Aldi kiterjedt terjesztői hálózatának köszönhetően széles tömegek ismerhetik meg a moseli borok rendkívüli minőségét. A vásárlókon túl állítólag az egész ágazat jól jár, hiszen így a bizniszbe bevont kistermelők is jobb feltételek mellett tudják a szőlőjüket eladni.
Becslések szerint Németországban a borértékesítés 70 százaléka a szupermarketeken keresztül történik, és ebből 30 százalék az Aldié. A borszaküzletek ezzel szemben mindössze 3-5 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek.
Utolsó kommentek