Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kadarlány

Orsolya Pince Görbesoros Kadarka 2006

2007.11.14. 10:29 - csite

Biztosan unalmas már olvasni, de a 2006. évben igencsak tartalmas borok születtek. Így történt ez az ostorosi faluvégen bábáskodó fiataloknál is. Igaz, ők tettek is azért, hogy a gyerek szépen nőjön, szőlőmunkájuk tanítani való. A vajúdáskor is szerencsésen álltak a csillagok, egészséges gyümölccsel áldatott meg munkájuk. Ilyen gondos szülők persze nagyon is odafigyeltek a nevelésre, amíg eladósorba nem lépett kadar(kájuk)lányuk. Én meg jól kinéztem már siheder korában, és megkértem időben a kezét. Aztán a napokban jött az értesítés, eladó a menyasszony. Én meg el(meg)vettem.

Papírhintóban vittem haza, kicsomagoltam és megcsodáltam a gyermeki ártatlansággal bíró címkét. Megszokni talán megtudom, és még évekig elnézem nekik e játékosságot, de 15 év múlva már remélem, kicsit megkomolyodnak, vagy nem, de ez csak afféle elterelés. Szóval! Befektettem a helyére, hogy kellően fel legyen tüzelve, aztán a legszebb kristályágyba döntöttem, és magamba szívtam mélyen. Emlékeztem már rá régebbről, akkor is ezzel csavart el elsőre. Aztán amikor magához engedett, hogy megízleljem, teljesen elaléltam.

Az aktus részletes leírása érzéseimmel: mámorítóan málnás, csipkebogyós illat, már-már vadítóan az, aztán friss epresség kerül bele, meg egzotikusnak tűnő fűszerek hada. Bekandikál egy pici citrus is, ami felfrissíti az orrba kerülő szagokat. Szájjal érintve a bor melegséget sugall, teljesen kitölt, édes és zamatos. Rózsavízre emlékeztető aroma bukkan fel, amely természetesen az illatban jövőket dúsítja. Erős szerkezet, jó tartás, igazán termékeny alkat. Már-már levesz a lábamról, amikor belém hasít a felismerés. Egy penge savasság formájában almát tart kezében, azzal csap oda. Oda a nász! Hiába múlik gyorsan a (minimálisan) kellemetlennek ható érzés, hiába a gazdag, zamatos lecsengés. Engem megbántott, ezért elhagyom, és keresem tovább kadar(kát)lányt! 7 pont.

Címkék: 2006 kóstolás vörös kadarka eger orsolya hétpontos ostoros

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr62222392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2007.11.14. 12:00:35

Szia Norbi!

Nem ellentmondás a 7 pont és a végi megjegyzések? Csak kérdem, ennél szigorúbb szoktál lenni...

csite 2007.11.14. 12:58:02

Puhának tűnhet a dolog, de tényleg megbocsátható a többi gazdagságért, szépségért, és ez a kis odahúzás(tényleg pici, de érződik) nem ránthatja a mélybe.

vörös_és_fehér · borvirag.blogspot.com 2007.11.14. 13:19:58

hm, az odahúzás nekem nem tűnt fel, vagy most már nem emlékszem csak arra hogy én biza lefeküdtem neki. vele.
(borvirag.blogspot.com/2007/10/magyar-nemzeti-hip-hopot.html)

DEMINEM 2007.11.14. 15:07:39

Még mindig a bor a téma? :)))

Benikuty 2007.11.14. 15:16:37

Kóstold meg a Polgárék 2006-os kadarkáját,kiváncsi vagyok a véleményedre.

evernever 2007.11.14. 17:30:07

Elárulnátok hol lehet beszerezni?

vörös_és_fehér · borvirag.blogspot.com 2007.11.14. 19:41:05

Szerintem az Orsolyát már sehol, legalábbis az idei 152 palackot a pincénél eladták. Szűztermés volt, ennyi lett belőle.

solush 2007.11.15. 22:35:42

Mire elég 152 palack bor? Milyen hordóban volt az kierjesztve és milyen ben volt érlelve? ...100 literes?...és amikor kóstolgatták?mivel lett feltöltögetve? De hiszen ez már mikrovinifikációban !
süti beállítások módosítása