Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Hajnali részegség

Légli Banyászó Olaszrizling 2007

2008.12.28. 04:25 - Műtannin

1 friss élmény, érlelés, almasavbontás nélkül, hirtelen felindulásból: Légli Ottó 2007-es Banyászó olaszával ismerkedem épp, és így reggel négy felé (nem, nem este nyolckor kezdtem inni: valamikor egy után értem haza, kettőig pakolásztam, aztán bontottam, tehát Kosztolányi kedvéért lódítok a címben) egészen lelkes vagyok. Azokat a finom harmóniákat, nagyszerű aromákat érzem ki belőle, amiket a wachaui smaragdokból (azok talán jobbak, de vagy ötször drágábbak), az a puskaporosság sejlik föl illatban, az a virágosság, olajosság, az a szép, nagy, arányos test, arisztokratikusság. Kalandtúra a fehérvirágos szénaszagú júniusi réttől körtés, barackos, fügés gyümölcskosárral egy olajfinomító parfüm-melléküzemágáig. Fél liter után már lassan és nagyon kellemesem érzem azt a tizenhárom és feles alkoholt is, nagyon lágy, de nagyon is érezhető tanninokat utóízben, a hosszú fahordós érlelés eredménye alighanem, a mindent elsöprő frissesség meg az acélos erjesztésé. Hajnali fél ötkor tökéletesen érzem magam. Hetes, így séróból. (2700-ért nagyon jó vásárnak tűnik, miszerint Best Buy.)

Címkék: olaszrizling best buy hétpontos légli 2007 banyászó

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr79844686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2008.12.28. 07:20:41

Nemrégiben én is kóstoltam. Bennem nem hagyott ennyire mély nyomot.Nekem kb. 5 pont erejéig tetszett.
Lehet nálam az volt a probléma, hogy először egy Landord fogyott el, ami után ez az olasz kicsit vékonynak tűnt.

ekkerjoz 2008.12.28. 08:51:14

Csekén valaki bontott egy Légli 2006. Olaszrizlinget, az a bor nem volt teljesen egyben, valami bajság érhette, mert nem tudtuk meginni.
Pedig akartuk.

Benikuty 2008.12.28. 09:54:42

@ekkerjoz: a bajság nem Léglinél érhette, talán tárolási, vagy dugó ügy.

Benikuty 2008.12.28. 12:15:48

No, nem kellett beszólni. Türelem rózsát, és javítást terem:)
Erre iszom agy stampedli barackot!

ekkerjoz 2008.12.28. 12:35:00

Ja, nem fikázásból írtam, csak eszembe jutott. Minden más bora nagyon is kellemes volt.

Benikuty 2008.12.28. 12:49:00

@ekkerjoz: eszembe nem jutott, hogy fikázod!
Máig bánt, hogy Albert palackhibás Varga Árpád ó-rajnaiba szaladt bele, s mikor ezt Árpinak megírtam, hát úgy megsértődött, vagy mifene, hogy nem is válaszolt.
Alattomos dolog ez a tárolás dolog:(

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2008.12.28. 13:39:58

Nekem is hasonlóan pozitív élményem volt, vettem is még vagy 3 palackkal. A wachau-i párhuzam nem jutott eszembe (nem is hajnali részegség közben ittam :)), de azt megfogalmaztam magamban, hogy ezzel a formátummal lehetne szerethetővé tenni az olaszrizlinget. Mondjuk az is eszembe jutott, hogy ezt tömegborként, 1000-1500-ért:) Na jó, ez már utópista ámokfutás.

töppedt 2008.12.30. 22:40:51

Én még nem ittam rosz Légli bort eddig.Csalódást sohasem okozott. De nem is ezt akartam mondani hanem, hogy tetszik ez a műtanninos stílus, leírás a borról
süti beállítások módosítása