Tavaly november közepén tudósítottunk arról, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft csapata testületileg felmondott. Az eredetileg Magyar Bormarketing Kht.-nek hívott testület tevékenysége 2007-től indult be érdemben, miután a borászok hosszú időn át küzdöttek azért, hogy az államkasszába irányuló befizetéseik egy része fölött maguk rendelkezhessenek, és azt közösségi bormarketingre fordítsák. Az FVM Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft között 2009 nyarától mérgesedett el a viszony, aminek eredményeként az MBM az ősz végére már nem tudta az alkalmazottai bérét sem fizetni. Az interregnum most véget érni látszik: az MBM feladatait átvenni készülő Közösségi Bormarketing Kft. ma sajtótájékoztatót tart. Csakhogy a borászok tekintélyes többségének határozottan nem tetszik az új felállás, sem az előző stáb sarokba szorítása, sem az utód kiválasztása. A tiltakozó borászok és szakmai szervezetek az alábbi levelet juttatták el a sajtónak:
Kiáltvány
Alulírott magyar borászok a következő kiáltványt fogalmazzuk meg a Nemzeti Bormarketing Programot folytatni szándékozó Közösségi Bormarketing Kft. tevékenységének megindulásával kapcsolatban:
1. Az aláírók nem értik, hogy a Nemzeti Bormarketing Programot korábban koordináló, a magyar borászatok és borászati szervezetek által támogatott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. működését ki és milyen szándékkal lehetetlenítette el.
2. Az új szervezetet úgy választották ki, hogy az FVM miniszter döntés előkészítő szervezeteként funkcionáló Bormarketing Bizottság annak szakmai pályázatát alkalmatlannak minősítette. Éppen ezért az aláírók semmilyen szakmai közösséget nem vállalnak az újonnan kiválasztott, magát Közösségi Bormarketing Kft.-nek nevező szervezettel. Egyúttal követeljük, hogy a Bormarketing Bizottság személyi összetétele a helyzet tisztázásáig ne változzon.
3. Az alulírott szervezetek és borászatok semmilyen tájékoztatást nem kaptak és nem kapnak a már általuk befizetett forgalomba hozatali járulékok felhasználásáról. Felszólítjuk a kormányzatot, hogy a befolyt összegekről hitelt érdemlő elszámolást készítsen.
4. Felszólítjuk a Közösségi Bormarketing Kft.-t, az AMC-t és a kormányzatot, hogy a helyzet tisztázásáig hirdessen moratóriumot új bormarketing pályázatok kiírására.
Bacsó András, Baráth Sándor, Berecz Stephanie, Bock József, Bodó Judit, Bott Frigyes, Bukolyi László, Bussay László, Demeter Zoltán, ifj. Figula Mihály, ifj. Gál Tibor, Gere Attila, Györgykovács Imre, Heimann Zoltán, Homonna Attila, Ipacs Szabó István, Jásdi István, Karner Gábor, Kaló Imre, Kiss Gábor, Laposa József, Légli Ottó, Liptai Zsolt, Dr. Lőrincz György, Matolcsy Sára, Mészáros László, Molnár Péter, Dr. Pók Tamás, Szentesi József, Takács Lajos, Takler Ferenc, Tarnóczi Zoltán, Tiffán Zsolt, Vida Péter
Pannon Bormíves Céh
Vindependent Független Szőlész Borász Szövetség
Vinum Praemium Alapítvány
Utolsó kommentek