Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A borászok tiltakoznak

2010.02.05. 14:08 - Az Alkoholisták

Tavaly november közepén tudósítottunk arról, hogy a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft csapata testületileg felmondott. Az eredetileg Magyar Bormarketing Kht.-nek hívott testület tevékenysége 2007-től indult be érdemben, miután a borászok hosszú időn át küzdöttek azért, hogy az államkasszába irányuló befizetéseik egy része fölött maguk rendelkezhessenek, és azt közösségi bormarketingre fordítsák. Az FVM Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft között 2009 nyarától mérgesedett el a viszony, aminek eredményeként az MBM az ősz végére már nem tudta az alkalmazottai bérét sem fizetni. Az interregnum most véget érni látszik: az MBM feladatait átvenni készülő Közösségi Bormarketing Kft. ma sajtótájékoztatót tart. Csakhogy a borászok tekintélyes többségének határozottan nem tetszik az új felállás, sem az előző stáb sarokba szorítása, sem az utód kiválasztása. A tiltakozó borászok és szakmai szervezetek az alábbi levelet juttatták el a sajtónak:

Kiáltvány

Alulírott magyar borászok a következő kiáltványt fogalmazzuk meg a Nemzeti Bormarketing Programot folytatni szándékozó Közösségi Bormarketing Kft. tevékenységének megindulásával kapcsolatban:

1. Az aláírók nem értik, hogy a Nemzeti Bormarketing Programot korábban koordináló, a magyar borászatok és borászati szervezetek által támogatott Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. működését ki és milyen szándékkal lehetetlenítette el.

2. Az új szervezetet úgy választották ki, hogy az FVM miniszter döntés előkészítő szervezeteként funkcionáló Bormarketing Bizottság annak szakmai pályázatát alkalmatlannak minősítette. Éppen ezért az aláírók semmilyen szakmai közösséget nem vállalnak az újonnan kiválasztott, magát Közösségi Bormarketing Kft.-nek nevező szervezettel. Egyúttal követeljük, hogy a Bormarketing Bizottság személyi összetétele a helyzet tisztázásáig ne változzon.

3. Az alulírott szervezetek és borászatok semmilyen tájékoztatást nem kaptak és nem kapnak a már általuk befizetett forgalomba hozatali járulékok felhasználásáról. Felszólítjuk a kormányzatot, hogy a befolyt összegekről hitelt érdemlő elszámolást készítsen.

4. Felszólítjuk a Közösségi Bormarketing Kft.-t, az AMC-t és a kormányzatot, hogy a helyzet tisztázásáig hirdessen moratóriumot új bormarketing pályázatok kiírására.

Bacsó András, Baráth Sándor, Berecz Stephanie, Bock József, Bodó Judit, Bott Frigyes, Bukolyi László, Bussay László, Demeter Zoltán, ifj. Figula Mihály, ifj. Gál Tibor, Gere Attila, Györgykovács Imre, Heimann Zoltán, Homonna Attila, Ipacs Szabó István, Jásdi István, Karner Gábor, Kaló Imre, Kiss Gábor, Laposa József, Légli Ottó, Liptai Zsolt, Dr. Lőrincz György, Matolcsy Sára, Mészáros László, Molnár Péter, Dr. Pók Tamás, Szentesi József, Takács Lajos, Takler Ferenc, Tarnóczi Zoltán, Tiffán Zsolt, Vida Péter

Pannon Bormíves Céh

Vindependent Független Szőlész Borász Szövetség

Vinum Praemium Alapítvány

Címkék: bormarketing tiltakozás

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr201731681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

t f 1 (törölt) 2010.02.05. 14:22:55

Támogatom a tiltakozókat

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2010.02.05. 14:33:36

Én is mindenben támogatom ezt a petíciót. Félelmetes, hogy ezek nem is közpénzek, elvileg a saját javunkra veszik el tőlünk, mégis úgy bánnak vele, mint annyi más helyen...bkv és társai. Döbbenetes.
Valami megmozdult végre valódi közösségi marketing terén, de ez olyan érdekeket sértett, hogy sunyi, aljas módokon ellehetetlenítették. Ilyen módszerekkel süllyedt,süllyed el szinte minden szakma , részterület.
Ha nem lenne szőlőm már rég emigráltam volna, sajnos. Elképesztő ez a kontraszelekció.

Losonci Bálint

borkősav 2010.02.05. 15:41:52

Kik ezek akiket szakmailag nem támogatnak??
Neveket kérek

borpancsoló 2010.02.05. 16:19:28

Cunami a biliben. Csak ki ne öntsön ami benne van :)
Ez a "sarc" pont annyira hasznos a bormarketingnek mint az utaknak a súlyadó.

shiraz 2010.02.05. 16:32:21

idemásolom a weér yvo blogján (is) megjelent másik nyílt levelet, abból számomra sokkal érthetőbb a történet:

MI TÖRTÉNT A BORMARKETINGGEL?

A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft volt munkatársainak közleménye

Az elmúlt napokban hozzánk is eljutott az a közlemény, amelyben Tompa Imre újságíró invitálja a sajtót a Közösségi Bormarketing Kft és új stábjának bemutatkozójára. Többek között ez késztetett minket, a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft volt munkatársait arra, hogy valós tájékoztatást adjunk arról az időszakról, amelyet Tompa úr közleményében „bonyolult viharok”-ként aposztrofál.

Hosszú vitákat követően és súlyos kompromisszumok árán, 2007. augusztus 1-jén kezdődhetett meg a literenkénti 8 forint forgalomba-hozatali járulék fizetése, amely a korábbi, hasonló mértékű jövedéki adót váltotta fel. A hatályos jogszabály értelmében a járulékbevétel 40%-a az Országos Borminősítő Intézetet (OBI) is felügyelő Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatalhoz (MgSzH) kerül, járulékbevétel másik fele (60%) pedig közösségi bormarketing célokat szolgál. Az évi mintegy 750 millió Ft-ra tehető bormarketing forrás az eredeti elképzelés szerint az FVM Agrármarketing Centrumhoz (AMC) került, amelyet a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft (MBM Kft) szakmai közreműködése, és az agrárminiszter döntéselőkészítő szerveként működő Bormarketing Bizottság felügyelete mellett kellene felhasználni.

Több mint 2 év járulékfizetést követően, először 2009. szeptember végén kapott szóbeli tájékoztatást a borászok érdekeit is képviselő Bizottság a marketingre befolyt összeg nagyságáról (2 év alatt több mint 1.5 milliárd Ft), azonban a felhasználás és a kifizetések részleteit a mai napig sem tisztázta az Agrármarketing Centrum. Komoly aggodalomra ad okot, hogy a szerződéskötésekért és kifizetésekért felelős AMC több, 2009 nyár elején támogatást nyert és azóta sikeresen teljesítő pályázót sem fizetett ki, néhány esetben pedig még a szerződéseket sem kötötte meg. A közbeszerzések kiírása is több esetben indokolatlanul késett, a nyertes ajánlattevők teljesítését pedig az elhúzódó szerződéskötések és kifizetések nehezítették. Utóbbi miatt lehetetlenült el az ágazat meghatározó szervezetei által a szakmai irányítás ellátására létrehozott közhasznú státuszú MBM Kft működése is. A szóban forgó feladat ellátásának finanszírozását a vonatkozó jogszabály a bormarketing költségvetés legfeljebb 5%-ban határozta meg (évi mintegy 38 mFt). A fenti feladat ellátására első körben, 2008 decemberében még szerződést kötött az AMC az MBM Kft-vel, azonban 2009-ben már közbeszerzésen keresztül kívánta kiszervezni a szakmai előkészítést. Ugyan a nyár folyamán a szakmai szervezetek több esetben is állást foglaltak a szerződéskötés feltételeit illetően, és kérték a szerencsétlenül megfogalmazott vonatkozó miniszteri rendelet pontosítását, hogy az állami feladatot átvevő, az ágazatra nézve reprezentatív és közhasznú MBM Kft folytathassa munkáját, a minisztérium azonban érdemben nem reagált. Az AMC ügyvezetője 2009. október közepére ígérte a beszerzés kiírását, amelyre az MBM Kft is ajánlatot kívánt tenni, azonban a korábbi esetekhez hasonlóan, az AMC indokolatlanul késett a felhívással, amely végül csak december 11-én jelent meg. Az így eltelt közel két hónap alatt az MBM Kft munkája ellehetetlenült, a vállalkozás fizetésképtelenné vált, munkavállalói pedig felmondtak. Részben ennek hatására az agrártárca végül elhatározta a korábban szorgalmazott rendeletmódosítást, és a sajtóban is ígéretet tett az ügy rendezésére. Sajnos a módosítást ezúttal is ügyetlenül szövegezték, amelyre hivatkozva az AMC vezetése ismét megtagadta az MBM Kft-vel történő közvetlen szerződéskötést.

A kialakult helyzet az MBM Kft alapítóit is megosztotta. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége (MSZBSZ) a december 16-i taggyűlésén elsőként vetették el a pótbefizetést, illetve a tagi kölcsönnel történtő átmeneti finanszírozás lehetőségét, és abból sem csináltak titkot, hogy saját, illetve az érdekkörükbe tartozó vállalkozással indulnak majd a közben kiírásra került közbeszerzésen. A taggyűlésen jelenlevő tulajdonosok már az MBM Kft felszámolása mellett döntöttek, feladva az eddigi munkát és cserben hagyva ezzel több hitelezőt (többek között volt munkavállalók, alvállalkozók, stb.). Ezt követően a korábban egy hajóban evező HNT és MSZBSZ nem tudott megegyezni a közös pályázat beadásában, így végül két ajánlat érkezett az AMC-hez a közösségi bormarketing szakmai irányítása feladatának ellátására. A két ajánlat egy szempontból mindeképpen megegyezett: a szakmai értékelésért felelős Bormarketing Bizottság egyik pályázót sem javasolta nyertesnek, amelyet azzal indokolt, hogy az ajánlatok tartalma messze elmarad a megkívánt szakmai színvonaltól. Az agrárminiszter, bár az elmúlt két évben minden esetben elfogadta a Bizottság ajánlásait, ezúttal más álláspontra helyezkedett és az FVM-nek, valamint az AMC-nek korábban már dolgozó, faházépítéssel és rendezvényszervezéssel foglalkozó IDCM Kft-t választotta nyertesnek.

Az ügy pikantériája, hogy a - tönkrement MBM Kft jelenlegi ügyvezetői posztját is betöltő - nyertes ajánlattevő képviselője a közbeszerzési tárgyaláson azt állította, hogy a Kft egyik alapítója, a Pannon Bormíves Céh (PBC) is támogatja a pályázatot, holott a PBC a Vindependent-el karöltve írásban is elhatárolódott a pályázó vállalkozásoktól. A hivatalos eredményhirdetés óta egyébként a MSZBSZ-en kívül egy borász szervezet sem volt hajlandó kiállni a kezdeményezés mellett, és nem meglepő módon a közbeszerzésen vesztes HNT sem támogatja a vállalkozást. Oda tehát a reprezentetivitás és a közösségi bormarketing sarokkövét jelentő legitim érdekképviselet.

Míg az elmúlt 2 évben a pályázatok kiírását és a marketing pénzek felhasználását a stratégia és az éves akcióprogram társadalmi egyeztetése előzte meg, addig most a valódi befizetők megkérdezése nélkül, egy szűk érdekkör igényei szerint történhetnek a kifizetések.

A járulékot fizető borászok jelenleg csak abban bízhatnak, hogy a Bizottság (amelybe annak idején a MBM Kft 7-ből 6 főt delegált) mindent megtesz majd annak érdekében, hogy gátat szabjon a kapkodásnak, és megakadályozza a károkozást.

Bár a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft felszámolása még meg sem kezdődött, az IDCM Kft-t is támogató MSZBSZ közben Közösségi Bormarketing Kft néven új marketing szervezet létrehozását kezdeményezte.

Végezetül, fontos megjegyeznünk, hogy a fentiekkel kapcsolatban senkivel nem kívánunk vitákba bonyolódni, a fent leírt eseményeket tényeknek tekintjük. Jelen közleményünktől nem reméljük erkölcsi és anyagi kárunk megtérülését, egyetlen célünk, hogy az elmúlt év eseményeinek aktív szereplőiként valós képet adjunk a történtekről, amelyekről ezidáig a sajtó sem kaphatott érdemi információkat.

Budapest, 2010. február 04.

A Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. volt munkatársai,
Árvay Angelika, Geönczeöl Attila, Nemes Richárd, Sándor Judit, Szabó Borbála, Sztakovics Klára

egri Fehér 2010.02.05. 16:35:37

@shiraz: épp javasolni akartam, hogy a tisztánlátás érdekében először ezt a nyílt levelet olvassa el mindenki.
Lehet, hogy szerencsésebb lett volna nem kiteregetni a nagyközönség elé a szennyest, mivel ennek már megint az lesz a vége, hogy a népek csak ennyit látnak: a borászok nem képesek összefogni.

egri Fehér 2010.02.05. 16:37:07

@egri Fehér: kiteregetés alatt _nem_ a nyílt levelet értem, szerencsétlen volt a megfogalmazásom. A levélnek személy szerinte nagyon örülök, mert végre tisztábban lehet látni a kérdésben.
A kiáltványt kellett volna szerintem jobban megfontolni.

borpancsoló 2010.02.05. 16:46:30

@egri Fehér: A népnek annyi jön le majd - már aki egyáltalán figyelmet fordít erre, mert a többséget ez nem érdkli - hogy az egyébként -számukra - egységesnek és összetartónak látszó borászok ugyan úgy egymás torkának esnek az állami morzsákért mint politikusaink és a híres "tanácsadócégek".

De amúgy a második sor után abbahagyják az olvasást, mert tök érdektelen a számukra ez a téma és túl belterjes ahhoz, hogy bármikor is érdekes lehessen.

jan 2010.02.05. 17:29:22

Hát bocs, de külső szemmel ez totál érthetetlen. Ki kivel van? Valaki ellopott valamit? Nem értem...

Pl. ez a HNT meg az MSZBSZ mindkettő a bortermelők országos érdekképviseleti szerve szeretne lenni? És a PBC, meg a Vindependent (piros pont a szóviccért) is? Ez lassan több, mint ahány buszos szakszervezet a BKV-ban van...

Ki hozta létre ezt az MBM Kft-t? Ki mi alapján döntött arról annakidején, hogy ők csinálják ezt a marketinget? Miért nyírták ki aztán őket mégis? Kik ennek a Bormarketing Bizottságnak a tagjai? Honnan nyerik a legitimitásukat? Kinevezik őket? Választják őket? Kik?

sünsámuelné 2010.02.05. 18:05:40

Azt olvasom, hogy "Az agrárminiszter, bár az elmúlt két évben minden esetben elfogadta a Bizottság ajánlásait, ezúttal más álláspontra helyezkedett és az FVM-nek, valamint az AMC-nek korábban már dolgozó, faházépítéssel és rendezvényszervezéssel foglalkozó IDCM Kft-t választotta nyertesnek..."
Az a kérdésem, ha valaki ért hozzá, mint borász, mért is egy faházépítő cég foglalkozik ezután a bormarketinggel.

Bkv-Bkv ????

fiatalborivo 2010.02.05. 19:05:47

Az az Albert által belinkelt cikk azért érdekes és sokat mondó":A most alakult Közösségi Bormarketing Kft. egyetlen tulajdonosa jelenleg az MSZBSZ, amely a termelési mennyiség alapján a termelők felét tömöríti." - Na mármost ha a termelési mennyiség alapján csak a termelők fele van benne ebben a szervezetben akkor a másik fele csak fizet, merthogy azt törvény írja elő, viszont ha olyan döntés elé kerülnek az új cég működtetői hogy van egy út ami jó X nek és egy másik ami Y nak és történetesen X tag Y meg nem, akkor vajon kit fognak képviselni? Hol itt az egyenlőség, az egységes minden magyar borász által legitimált közérdekű marketing szervezet.?

pensant (törölt) 2010.02.05. 19:37:41

A magyar bor története tíz mondatban:

1. Ádám szomjaza vala, mire Isten elküldé őt a borászokhoz, akik szóvivőjük útján tájékoztaták Ádámot arról, hogy Isten szerint minten natyon jo.

2. Dionüszosz görög isten (görögül: Διόνυσος vagy Βάκχος; a rómaiaknál: Bacchus vagy Liber, az etruszkoknál: Fufluns, a németeknél: hübsche kurven) a mitológiában a magyar bor és a magyar politikus megtestesítője, aki ugyanúgy értett a mezőgazdasághoz, az iparhoz, és a kultúrához, mint a munkahelyteremtéshez, ezen felül még termékenységet is hozhatott, szóvivője útján közölte a művelt világgal, hogy minten natyon jo.

3. Jézus tokaji aszúvá változtatta a Golán-fennsík vizét.

4. Jézus szólott a kufároknak: Minten natyon jo, mintenel mek fatyok elegtfe.

5. A török konyhához finom savú, zamatos fehérborok illenek a legjobban. Főleg a balatoni borok között találunk megfelelő alanyokat, mint pl. a Szent György Borház 1574-es Rajnai Rizlingje a maga citrusos-virágos ízeivel, vagy a Konyári Pince 1610-es fehér Lolienséje, vagy a bonyolultabb szerkezetű, súlyosabb Szárhegy cuvée.

6. I. Szulejmán szólott: Minten por natyon jo, minten porral mek fatyok elegtfe.

7. A magyar bor minőségének látványos visszaesése miatt Magyarországról a császári csapatok a Rajna mellé és Észak-Itáliába távoztak. Ismét előre törnek a hegyaljai borok.

8. Ferenc József vagy I. Ferenc József (németül: Franz Joseph von Österreich; csehül: František Josef; lengyelül: Franciszek Józef; horvátul: Franjo Josip; szlovénül: Franc Jožef; szlovákul: František Jozef; olaszul: Francesco Giuseppe; románul: Francisc Iosif; szerbül: Франц Јозеф / Franc Josif; ukránul: Франц Йосиф; latinul: Franciscus Iosephus) nyilatkozata a magyar bor marketingjéről: Minten natyon jo, mintenel mek fatyok elegtfe.

9. A magyar borászok tiltakoznak.

10. A magyar bor szóvivőjének nyilatkozata a Közösségi Bormarketing Kft.-ről: Minten natyon jo, mintennel mek fatyok elegtfe.

pensant (törölt) 2010.02.05. 19:38:35

@fiatalborivo: Lépjen be a másik 50 %, oszt annyi.

HradszkiRobi · http://borvendegvaro.blogspot.com/ 2010.02.05. 19:50:42

2,5 éve hallottam először a Bormarketing Kht-ról, nagyon várták, hogy 8 Ft-okból majd 2007-ben 1,2 milliárdból gazdálkodhatnak. Az előadáson egy szemfüles hallgató gyorsan ki is számolta, h az évi 3 millió hektoliteres országos bortermeléssel számolva a Kht. költségvetésnek pontosan a duplájának kellene lennie… Agyarország.

@pinotnoir_777: Bálint, szívből gratulálok a borokhoz, amit a Ráspi megnyitóra hoztál!

fiatalborivo 2010.02.05. 20:43:10

@HradszkiRobi: 40% ide 60% oda, és akkor az 1,2 vagy 1 mrd már rendben is van.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2010.02.05. 22:20:29

Ehhez hasonló kiáltványra kb négy hónappal ezelőtt lett volna a legnagyobb szükség, de kellemes csalódás, hogy így késve ugyan de mégis összejött. Ez reményre ad okot, hogy az érdemi marketing munka legkorábban jövő ilyenkorra újra beindul.

mákos 2010.02.06. 05:52:56

Fiúk! Szerintem rossz homokozóba tévedtetek. Végiggondoltátok, hogy ki ellen kiáltatok. Szerintem ezen a játszótéren nem mi játszunk, bármennyire is divatos az ilyen játék. Itt velünk játszanak. Ötszáz aláiró borász! Mindenki tudja azt, hogy mi, miért. Nem hiszem. Aláírni könnyű. Szerintem rossz a cimzett. Gyertek ki a játszótérről. Fogjatok össze. Beszéljetek egymással...Végülis mi a cél? Majdnem azt írta céh...

HradszkiRobi · http://borvendegvaro.blogspot.com/ 2010.02.06. 12:11:43

@fiatalborivo: hát igen, akinek köze van valamihez az jól akar járni...

ambrusqkac 2010.02.06. 12:41:58

@kisrizling: Hát nem tudom...
Ebből szerintem semmi reményteli nem látszik. Inkább csak egyfajta marakodás előszele.

Amúgy nagyon csinos a honlapotok.
A borokat pincén kívül kapni valahol?

hegyaljai 2010.02.06. 17:50:25

@jan: A Bormarketing Bizottság Tagjai változatlanok maradtak!
Az FVM AMC akkor írta ki a közbeszerzést a bormarketing háttérmunkáinak elvégzésére, amikor az már elvolt végezve, és a Magyar Bormarketink Nonprofit Kft adótartozása miatt nem volt pályázatképes. Tehát egy elvégzett munka előző évi gyakorlatnak megfelelő kifizetése helyett mondták, hogy a tartozásunk miatt tönkrementetek, de azért pályázzatok.

jan 2010.02.06. 18:17:13

@hegyaljai: értem, most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy kik ennek a Bizottságnak a tagjai, ki választotta őket?

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2010.02.06. 19:05:04

Kösz!
Több kereskedővel is felvettük a kapcsolatot, de jelenleg a fővárosban egy helyen vagyunk: Boráruda, Ferenc krt 2-4. Boráros tér, Petőfi híd, pesti hídfő.
De bővebben hamarosan a honlapon...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.06. 19:57:46

Egy biztos csak: valakik egy csomó lovettát el akarnak lopni, tragikus hirtelenséggel.
A cselekmény többi szála erősen véleményes és nehezen átlátható...

united skates 2010.02.06. 20:41:06

összegezném én is, ahogy látom:

jön a Haver, és látja, hogy évi 800 milla bejön. kik ezek? ja, nem osztottak vissza? akkor oké, kezdők, lenyúljuk.

ígéret megy az fvm-be, várjatok, tartsátok, majd mi visszaosztjuk.

várás.

oké, mi jövünk, név hasonló, megnyerjük, itt van vissza a %, negyed lóvéból meg csinálunk valami fos kamut, és mindenkinek be lesz fogva a pofája.

Hungary, 2010.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.06. 22:48:17

@united skates: eztet jól látod, sajnos. :(
Az a % meg a világ műveltebb részén úgy 1 körül van. Itt, Balkán-alsón minima 40, de lehet jóval több is (autópálya hegyen-völgyön; meg amit hagyó a bkvból meghagyott, mert már nem bírta a hájas testével hazatalicskázni).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.06. 22:48:57

@Hepci: egy nulla lemaradt: 10 (a művelt nyugat).

Balatoni Futár 2010.02.06. 22:49:17

Szégyen ez az egész. A HNT, az MSZBSZ, a Pannon ahelyett hogy összefogna, egymás ellen "acsarkodik". Elvileg mindhárom ugyanazt akarja, a borászatok által befizetett pénzt okos marketing célokra elkölteni. Ráadásul a magyar szokásoktól eltérően, itt még megvan a pénz, el sem lopta senki, csücsül az elkülönített számlán, és az acsarkodás miatt nem lehet felhasználni. Mindhárman saját kis érdekeiket próbálják előtérbe helyezni, nem bíznak meg egymásban, nem hajlandók összefogni. Az hogy képtelenek vagyunk összefogni, ez a magyar népre jellemző,a magyar borászokra pedig kifejezetten jellemző. A fenti kiáltványt ugyan sok híres, neves borász aláírta, de tessék utána számolni az ország teljes borforgalmának milyen kicsiny százalékát képviselik ők. Az MSZBSZ sokkal nagyobb forgalmazókat képvisel, de a nagy nevek nélkül Ő sem elég. A HNT elvileg minden szőlőtermelőt képvisel, de az egy tag-egy szavazat rendszer miatt nem mindig az igazi érdekek győznek. Tehát fiúk csak összefogással megy. Tegyétek félre fenntartásaitokat fogjatok össze mert rajtunk nevet ország-világ

egri Fehér 2010.02.06. 23:17:09

@Hepci:
@united skates:
@sünsámuelné:

És igazam lett. És @borpancsoló >> -nak is... Akit nem érint, vagy nincsen mélyen elmerülve a témában, az csak ennyit lát. Persze nincs (teljesen) igaza, de ez a magyar borászat megítélése szempontjából mindegy.

@Balatoni Futár: egyetértek.

hegyaljai 2010.02.06. 23:39:31

nol.hu/gazdasag/20100206-marketingbudzsen_vitaznak_a_boraszok
Azért az furcsa hogy itt mindenki tudja, hogy mennyi pénz van, bár a számlát vezető FVM illetve AMC még nem számolt el nyilvánosan a pénzzel, hiszen itt közpénzről lenne szó! Nem mellékesen ezért kellett a marketing költségvetés kb 5 %-ára pályázni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.07. 00:28:43

@egri Fehér: aki mélyebben elmerül a témában, az is kb. ennyit lát: a borászok nem bírnak összefogni, közben valakik meg igyekeznek a keservesen összegyűlt zsét lenyúlni.
Feltehetőleg ez az olvasat elég közel jár az igazsághoz. Ha két magyar összehajol, csak egy biztos: nem értenek egyet. Mindig kerül harmadik is, aki közben elcseni a bukszájukat.

franki 2010.02.07. 14:18:27

A "WINES OF HUNGARY" logó használatát visszavonták a tervezők, mert elfelejtették kifizetni azt a megrendelők...
Ehhez a csőcselékhez adjuk a nevünket ? Ezek képviselnek bennünket ? Ezek is megélhetési bűnőzők...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.07. 15:42:58

@franki: ezt honnan tudod? Te vagy az érintett?
Hát, én már semmin se csodálkozom. Kis szigeteket kell alkotni, 2-4 barátból állót, aztán leszarni mindenki mást. Tusakodjanak és köpködjenek iparszerűen, reggeltől estig...

kzgy 2010.02.07. 20:53:36

@franki: A Wines of Hungary logó konkrétan az AMC tulajdonában van. A haátridő utolsó napján fizették ki.

fiatalborivo 2010.02.08. 10:06:36

Úgy látom itt van pár bennfentes is, kár hogy magáról az ügyről nem nyilatkoznak.

Labancz 2010.02.16. 11:32:39

Nekem egészen konkrétan hányingerem van ettől a sztoritól és azoktól, akik mögötte vannak.

IN DER CRONE 2010.02.16. 12:09:59

Bormarketingröl csak enyit szolnák hozá:
Düsseldorfi Metroban az az egyfajta bor ami kaphato BALKÀN borok tábla alatt lehet megtalálni. Pedig az éttermemben nagyon szivessen iszák Németek.

IN DER CRONE 2010.03.03. 23:03:00

Düsseldorf borvásár 21-22-23-án
Utána szeretettel várok minden
látogatott a Ratingeni Magyar étterembe.
Cim: Ratingen Lintorfer str 2.
IN DER CRONE
süti beállítások módosítása