Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Collemattoni Rosso di Montalcino 2007

2011.06.02. 11:00 - palack

Nekem is volt szerencsém belekóstolni a Hold utcai Enoteca Montalcino 2006-os brunello sorába, az itt leírtakhoz képest némileg rövidített változat is rendkívüli élményt adott. Ezen felbuzdulva óvatos duhajként vettem gyorsan egy rossót: Suhayda László egészen határozottan a Collemattoni 2007-esét ajánlotta. Most, hogy felbontottam, már értem, miért volt annyira biztos abban, hogy ezt a brunello kistestvért kell megkóstolnom.

Intenzív, egyedi mégis ismerős, majd én megmutatom illat, ami jellemző, sokrétű, ám igen nehéz körülírni. Gumis, avaros, gombás kissé istállós, orrbavágó kezdés után feketére érett, néha már-már erjedésnek indult meggy és ibolya érezhető ki belőle. Érkezik még aztán egy kis feketeribiszke földdel. Kóstolva közepes testű, remek szerkezettel. Tanninjai simogatóak, de feszesek, savai lendületesek, mégis fegyelmezettek. Gazdag, intenzíven érett gyümölcsös ízű, izgalmasan fűszeres, mégsem túl édes. Jól iható, jó egyensúlyú bor. Inkább lendületes és szórakoztató, mint kifinomult és elegáns, de egy rossónak ez a dolga nem? Lecsengése közepesen hosszú, kissé tannintól tapadó és lehetne erőteljesebb is, a korty közepéhez képest igen visszafogott. Eléri a hét pontot.

A fotót innen csentem.

Címkék: kóstolás vörös hétpontos 2007 sangiovese rosso montalcino rosso di montalcino collemattoni

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr872950123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shyr Kahn 2011.06.02. 11:32:47

A Collemattoni Brunelloja az egyik kedvenc borom. Az RDM-t sajnos (még!) nem kóstoltam. Ezt orvosolnom kell a közeljövőben.

2011.06.02. 11:49:01

@Shyr Kahn: nekem egy uccelliera rossóm van, én is kedvet kaptam a dugóhúzásra a poszt hatására. :)

Shyr Kahn 2011.06.02. 12:00:07

@Parci: Meghiszem azt. Az Uccellierából is csak a BDM-t ösmerem... (2004-est egészen pontosan)

2011.06.02. 13:04:32

@Shyr Kahn: hú, az milyen jó lé volt!
süti beállítások módosítása