Megállapodást kötött a Brown-Forman Corp. kentucky-i szeszóriás és Richard Branson, a brit üzleti élet fenegyereke, hogy a Brown-Forman kaliforniai borászatának chardonnay-ját és shirazát Branson cége, a Virgin Vines saját márkanevén hozza forgalomba. Az új bormárka az ideálisnak tartott tízdolláros árkategóriába (9,99 USD) van belőve, és már az első évben több százezer palackot akarnak értékesíteni belőle.
Bransonék azt ígérik, hogy három éven belül a Virgin Vines lesz a vezető kaliforniai bor. Nem lennénk mostan a többi kaliforniai borászat helyében, mert Branson a világ egyik legnagyobb marketingzsenije, még egy darab szarból is képes piacvezető terméket csinálni, ha hozzáragasztja a Virgin márkanevet.
A Virgin birodalom apró lemezboltból, lemezkiadóból (Sex Pistols!) lett gigantikus kereskedelmi lánc, majd áttekinthetetlen vállalatkomplexum sajátmárkás légi- és vasúttársasággal, mobilszolgáltatóval, borüzletekkel, pénzügyi szolgáltatásokkal, sőt kozmetikai szerekkel, kólával, minden elképzelhetővel. (Akit részletesebben érdekel, az elolvashatja itt.) A legtöbb Virgin-márkás szolgáltatáshoz vagy termékhez Bransonék valójában csak a marketinget és a brandet adják, a szolgáltatást/terméket (mint esetünkben a bort) vásárolják valahonnét.
A Brown-Forman pedig az Egyesült Államok egyik legnagyobb szeszipari cége, számos híres viszki (például a Jack Daniel's) előállítója illetve forgalmazója, amely a hatvanas évek óta foglalkozik borokkal is. Ma már összesen tizenhárom borászati vállalatban van érdekeltsége.
A két új Virgin Vine-t egyébként elsősorban fiataloknak, illetve nem kifejezett borbuzi fogyasztóknak szánják. Csavarzáras palackokban lesz majd kapható, sőt plasztikban is. Az akadékoskodó borújságíróknak annyit válaszolt a projektfelelős megmondóember: "Rengeteg olyan ember él ebben az országban, akinek még dugóhúzója sincs." Az egész marketingstratégiát az arisztokratikus borkulturális gesztusoktól idegenkedő közönségre építik, nagyjából a "Merjél nagyot inni!", "Legyél önmagad és élvezd az életet!" vonalon. Ennek megfelelően a meglehetősen cifra palackok hátcímkéin a magunkfajta borbuzikat cinkelő szövegek lesznek, pl.: "Vegye magának a bátorságot, és fogyassza ezt a bort élvezettel, mindenféle minerális okoskodás és újhordós sznobéria nélkül. A Virgin Vines hiszi, hogy borozni egyszerűen jó, az értelmetlen bordumákat és a gasztrookoskodásokat hagyjuk másra..."
Utolsó kommentek