Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Dűlőutakon

2005.09.28. 07:10 - csite

A Tokaji Ősz fesztivál szervezői idén úgy döntöttek, hogy a rendezvény tavalyi bevezetése után idén azt helyezik középpontba, amivel a tokaji betörhet a világ szélesebb fogyasztói asztalára. Na persze, ezeket a fogyasztókat nem az aromaticwines-osok között kell keresni. Sokkal inkább a termőföldet, a kézművességet, a karaktert, a mélységet kereső dűlőmániákusok és megtérítetteik között.

A 2004-es évjárat borai, magukban hordozzák az év gyötrelmeit, amit az időjárás okozott a szőlőnek, az erjedés nehézségeit, mivel gyakran nehezen indultak erejedésnek a mustok, a magas szintű hegyaljai szőlőkultúrát, mert egy ilyen évjártból is nagyon jó borokkal jöttek elő. Megjegyzendő, hogy a tételek közül sok volt a frissen, az eseményre lepalackozott bor, ettől is lehettek nyúzottak, zárkózottak.

Demeter Zoltán
Tokaji Hárslevelű, Szerelmi dűlő: Aki nem kóstolta eddig Demeter Zoltán borait, az joggal érezheti magát laikusnak Hegyaljával kapcsolatban. Tudni kell azt is, hogy jelenleg az ő 2003-as száraz furmintja a legdrágább száraz fehér bor kis hazánkból a nemzetközi porondon. Ez is valami persze, de aki ismeri az tudja, hogy teljesen egyedi stílusú borokat készít, csodálatos hordóhasználattal (azaz tényleg csak cérnaszál a bor körül a tölgy, és nem hangsúlyos aromaképző) és sok izgalommal. A mezőny többi tagjához képest természetesen ez a tétel is kilógott a sorból, nem csak a fajta miatt. A bor arisztokratikusan elegáns, acélosan letisztult, sallangmentes, remek szerkezetű, hosszú utóízű.

Füleky pince
Tokaji Furmint, Palandor dűlő: A populárisabb szekció abszolút favoritja. Kétségtelen, hogy gazdagságán és mineralitásán túl egy olyan csábító gyümölcsös-tropikális jegyet hordozott selymes érzete mellett, ami sokaknak okozott örömöt. Na, persze ez nem baj, csak egy stílus amit nagyon szeretek.

Homonna Attila
Tokaji Furmint, Határi dűlő: Teljesen bezárkózott tétel, a "leggyengébb" (bár csak vörösboros sorban lenne ilyen a leggyengébb!) a kóstoltak közül. Kissé szappanos érzetűnek tűnt, mineralitása is fedett volt, íze még nem letisztult. Tavasszal más állapotában is kóstoltam, akkor még volt maradékcukra, amit utólag fajélsztővel sikerült levinni, jelenlegi fejlettségi állapota okán egyelőre csalódás.

Disznókő
Tokaji Furmint, Dorgó dűlő: A pince első fahordós furmintja lesz a piacon, nagyon szépen elkészített, gazdag gyümölcsösséggel, hűvös, elegáns savakkal. Kissé még hangsúlyos a fából jövő aromavilág, remélhetőleg besimul a nagy része. Remek indulás a pincétől a tölgyben érlelt száraz vonalon!

Gróf Degenfeld
Tokaji Furmint, Galambos dűlő: Minden kezdet nehéz, és még az év sem segített. Ennek ellenére megpróbáltak mindent a pincénél, de talán kicsit görcsösek voltak. Zárkózott, inkább zsíros illat, kevés citrommal. Ízben szinte petrolos olajosság, nagyon lusta érzet, ehhez kevésnek tűnő sav, édeskés alkoholhangsúly.

Szepsy István
Tokaji Furmint, Lapis dűlő: Ismét egy olyan tétel, aminél látszódott, hogy aki a szőlőben kompromisszumok nélkül és alázattal dolgozik, annak nincs rossz évjárat, csak kevésbé jó. Aranyló színe, sűrű mozgása gyönyörű látvány. Olajosan felkenődik, illatában citromfű, körte, reszeltalma, csipetnyi fahéj, ízben édes extraktérzet, krémes, vibráló test, hosszú tropikális lecsengés, guruló savakkal.

A program szinte kötelező mindenkinek, aki bekukkantást akar nyerni egy rendezvényen keresztül a tokajiak világába, de feszélyezve érzi magát, ha egyedül látogatja meg valamelyik borászatot.

Címkék: kóstolás

38 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5913040

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Australia 2018.12.15. 12:41:25

Dilwale dulhania le jayenge full movie download - marchpracagres

Trackback: cuentos infantiles youtube 2018.02.23. 15:59:17

Érthetetlen sportjaink: a műúszás - Hétköznapi hülyeségeink, khm...

Trackback: cuentos para dormir 2 años 2018.02.04. 16:03:11

Sós rudak. - Bátor nyúl konyhája

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B.B. Zöldág 2005.09.28. 10:56:42

Jó van csite, sokat fejlődtél kommunikációban, így tovább. Lassan az átlag emberek is megértik mit akarsz mondani:)

Robert Fähmel 2005.09.28. 11:19:25

Meddig tart a rendezvény?

Robert Fähmel 2005.09.28. 11:24:40

Meddig tart a rendezvény?

Robert Fähmel 2005.09.28. 11:24:46

Meddig tart a rendezvény?

HSZ 2005.09.28. 11:27:15

Kedves Robert! Ha rápillantasz az első mondat linkjére, kiderül, hogy szeptember 17-18-án volt. Ez az írás egy élménybeszámoló az ottani kóstolásokról.

dezso 2005.09.28. 14:36:37

A szerző gondosan elhallgatja, hogy a tokajiak világába ekként való bekukkantás nem kimondottan olcsó mulatság :)

dezsonek 2005.09.28. 15:09:06

van a rendezvénynek nyitott része is, a legjobb hegyaljai pincék borai (köztük még nem piaci tételek is) négy-öt helyszínen megkóstolhatók voltak, ráadásul a borászok kínálták őket. Ehhez nem kellett belépő

k 2005.09.28. 15:42:08

A duma megvan, kifejtett tartalom nélkül. Ez így egy átlagos borértékelés. Tokaj egy kicsit többet érdemel. a felvezetőszövegek jók, de az értékelés nagyon lapos. nem a fura jelzők sorozatával kell villogni, az még nem borértékelés. a száraz adatoktól kezdve, a szín, a mozgás, a tapasztalt illat és ízjegyek megállapítása kevés, hiányos. még valami: miben különbözik a reszelt alma a nem reszelt almától? ez építő jellegű kritika kíván lenni, hiszen ha valakinek lehetősége van sok bort kóstolni, és irogathat ide, akkor kicsit részletesebben, nem odavaló, fura jelzők használata nélkül írja le a borkóstolás tapasztalatait, úgy hogy minél többen megérthessék.

züm-züm 2005.09.28. 16:05:25

Jól írt a Csite!

k 2005.09.28. 16:14:42

egyébként megnéztem mennyibe kerül egy hétvége: 1 személy részére:32 rugó. hát nem gyenge.

r 2005.09.28. 16:28:01

de a program se

k 2005.09.28. 16:42:50

r: az is igaz, szinte azt mondom megéri, de a pénztárca mást mond

k 2005.09.28. 17:17:59

r: az is igaz, szinte azt mondom megéri, de a pénztárca mást mond

yoda 2005.09.28. 17:42:06

"a tokaji betörhet a világ szélesebb fogyasztói asztalára" ezek után valaki még leírja, hogy csite jól (egyre jobban) ír? akkor honnan indult a srác?!

Bréking nyúz 2005.09.28. 22:42:43

Tetszik b@meg! :-) Már szag helyett is illat! DE nem csak ez! Arról tényleg tudtok-e valamit hogy a lezajlott borvacsorák menüje mikor kerül fel valahová? Érdkesek lennének szerintem az étel - ital párosítások is, hogy ki, mit dobott a borokra.... Írígyelem ezért ezt a Csite fiút, hogy ott lehetett!!!!!

Pumalyos 2005.09.29. 07:49:13

Nem tudom miért pikkel a szerző a Degenfeldre és Homonnára. Mi az Füleky fronton, hogy "populárisabb szekció"? Ráadásul számos bort és borászt lehagyott a felsorolásából. Miért?

kg 2005.09.29. 09:29:29

Nagyon alkonyis szűrőn jött át ez a borválogatás...

dezso 2005.09.29. 11:06:27

Dezsoneknek: hrr-grr, hogy én ilyesmikről nem tudok (a honlapon kevéssé reklámozták, amikor én néztem, a "hivatalos" programtól meg simán megrettentem (illetőleg a pénztárcám futott el egy sötét sarokba :) Másfelől, másnak: sose értettem az ilyen miértmaradtki kérdéseket. Mi van, ha a szerző nem kótolta az adott bort? A Homonna furmintra más is mondta már, hogy nem olyan jó, mint félszáraz korában volt.

Dezsonek 2005.09.29. 11:39:43

tudom, hogy későn, de a rendezvény honlapján a "programok és helyszínek" menüpontban egymás mellett, egyforma betűmérettel, dizájnnal van két almenü ikonja: "Programok" és "nyitott borkóstolók". Ha az utóbbira rákattintasz, térképpel lejön a szabad kóstolók programja. Tudom, hogy mindez már nem vígasztal, de majd jövőre!:) ja és ezek a borok kis különleges, kísérleti tételek voltak (a legtöbb) ami vagy külön erre az alkalomra készítettek dűlőszelektáltan vagy még nincsenek a piacon...

bor_kedvelő 2005.09.29. 14:24:03

Kedves Pumalyos! a Tokaj Ősz zárófelvonása volt ez a kóstoló, ahol a fentebb részletezett dűlős borok kerültek bemutatásra. Valószínüleg a szerző ezért koncentrál éppen ezekre. :-)

bor_kedvelő 2005.09.29. 14:24:32

Kedves Pumalyos! a Tokaj Ősz zárófelvonása volt ez a kóstoló, ahol a fentebb részletezett dűlős borok kerültek bemutatásra. Valószínüleg a szerző ezért koncentrál éppen ezekre. :-)

Culpa Csiga 2005.09.29. 15:51:45

CSITE! VAN ÉRETTÉGID? (Brancstagok tényleg kíméljenek!)

érett égés 2005.09.29. 17:17:45

érett égés, ÍRÁSTUDÓ, te kis nyelvreformátor:)))) ha a Rádió Cafén lesz boros műsor, legyen ez a jelszava: "...Van érettségid?" szánalmas vagy, te csúszómászó de legalább jókat röhögök rajtad!

hegyaljai 2005.09.29. 20:24:48

Az a bizonyos Határi dűlő azonos a Nagyhatár dűlővel, vagy tévedek?

Mirr-Murr 2005.09.30. 22:57:33

Uraim ! Méltatlan a hangnem a borokhoz, nem is értem mit csinálnak itt néhányan ?
Mi ez ? Óvoda, vagy műveletlen alkoholisták klubja ?
Örömmel fedeztem fel az oldalt, azt hittem borok iránt érzett évtizedes rajongásom talál értő fülekre, vagy éppen tanulni vágyó hallgatóságra .... Szomorú vagyok....

De azért bánatom Áts Karcsi (Mád, Royal Tokaj) 2004-es száraz furmintjába ölöm. Egyfajta dülő és hordó házasítás, különböző égetésű hordókban kóstoltam még az alapanyagot márciusban. Ma már palackosan áll az asztalomon. Zöldes reflexek, vegetális illat keserű mandulával, elegáns-izgalmas nem tolakodó vaníliás-fás érzet. Évjáratot meghazudtoló test, a jó szüret időpontot és beérést igazoló 14,5 alkohol. Ízében ismét a mandula, egy picit tolakodó savak, viszont a magas alkohol édessége jól harmonizál a barique-al. Lecsengésében először sós-minerális, majd picit sok a kesernye, amire rákontráz a fa. Mire ezt így kikóstoljuk alaposan fejbe is vág ... Kíváncsi vagyok 2-3 év után palackbukéval milyen lesz. Én bizakodó vagyok, meg is érkezett egy kartonnal :)

Mirr-Murr 2005.10.01. 00:21:46

:) javítom magam: barrique

alkonyifun 2005.10.03. 13:57:45

Persze, hogy Alkonyis a szűrő! A Borbarát volt a másik hivatalos szervező. Etyeki Pincefeszten is Alkonyis a szűrő (kivéve etyekiek). 10 év alatt szerintem megismerte Tokajt szvsz.

2005.10.03. 20:21:34

Az én nagyapám a messzeláto dülőben volt vincellér, a lapis is a keze alá tartozott,tudjátok ti milyen egy igazi lapis bor ? Legalább 5 évig fahordó, aztán megmutat valamit.

lapis 2005.10.04. 10:41:24

5 év fahordó után túloxidálódik a bor, pláne ha esetleg néha nincs tele a hordó...tudom milyen az igazi Lapis-bor, az emlegetett Szepsy-bort megközelítőt sem kóstoltam 2004-ből. Hihetetlen éretsség, teltség, amikor Hegyalján a legtöbb szőlő jó ha 15-el jött be aztán cukrot neki meg savbontót!

züm-züm 2005.10.04. 19:46:24

Kedves Mirr-Murr! Áts furmintjával jó vásárt csináltál, hirtelen nem is tudok még egy, ehhez hasonlóan jó ár-érték aránnyal rendelkező borról beszámolni! Egészségedre! :o)

egy borász 2005.10.05. 19:49:19

Kedves lapis barát ! Talán te is borász vagy hogy ennyire ismered ? Akkor tudnod kellene,hogy a lapison nem tud 15 fokos must teremni csak szeptemberben, mert mire eljön a Simon Judás napja ,(a tokaji szüret kezdete) akkor az már bőven túl érett és a 22 fokon is túl van már. A cukrozás idejemúlt dolog.Túl oxidáltság ?,egy tokaji bornál ?,akkor a borásszal valami nem stimmel, mert azért hívják borásznak ,hogy tudja mikor kell a borhoz nyúlnia ,tudnék Neked olyan bort mutatani amelyik 1972 óta fahordóban van és minden borversenyen hoz valami aranyféleséget ,de lehet Te tudsz valamit amit mi nem. O:( És még egy hogyan lehet egy 2004-es bor már érett ?

2005.10.05. 21:39:15

mindannyian reduktív bor pártiak vagytok ?

Lapis 2005.10.06. 12:25:21

Nem, a fahordóban erjesztett és érlelt borokra esküszöm, de nem a túlérleltekre! Ha egy bor barna, legyen az bárhonnan, az túloxidált, borhibás. És nem a hosszú hordós érlelés miatt az, hanem vagy azért mert darabban tartották, vagy túl alacsony volt a kénszint. Az eredmény kenyérhéjas-poshadtalmás lötty lesz, ami borhiba, nem pedig "tradíció". Volt plegy aszú amit 96-tól asszem tavalyig hordóban tartottak, de nem darabban és jó kénszinttel, ez szép gyümölcsös maradt és nem lett se kenyérhéjas, se barna. Nem ismerem közelről a Lapist, de tavalyról sztem úgy készülhetett Szepsy Lapis furmintja, hogy csak az ép szemeket szüretelte a szárazbornak valóba, nem a botritiszeseket, 20 körül biztos volt a mustfok. Az érettet meg úgy értettem, hogy NEM ZÖLD, NYERS, hanem telt. A cukrozás-avinálás-sűrítményezés sajnos nem idejétmúlt dolog, elég sok erre utaló bor van Hegyalján még! Igen, túloxidáltság egy tokaji bornál. A "hagyományos" stílus valójában túloxidáltság. 72' óta hordóban van egy aszú?Akkor nem működnek a fizikai törvények, hogy nem lett belőle szárazbor vagy évente pótolva van az elpárolgó alkohol?

egy borásznak 2005.10.11. 13:32:18

sajnos ezek a versenynek nevezett aranyzsiráf-díjak, finoman szólva is nevetségesek. sajnos a világon sehol nem jegyzik tokajt egy marginális rész kivételével. sajnos de ez van tokaj ma még csak Mo.-n világhírű

2005.10.19. 16:35:20

sajnos ez így igaz

száraz furmint 2005.10.25. 01:05:16

Különös, milyen sok a hozzászólás akkor, ha NEM borról van szó (lásd a "rallys gyalázkodást" meg mindent, ami azzal kezdődik, hogy menj el a teszkóba)... Bár most már igazán sok borfesztivál meg mindenféle boros (meg gasztronómai) rendezvény van oszágszerte, azért közülük szakmai jellegével, szigorúságával, és, mondjuk ki, exkluzivitásával messze kiemelkedik a Tokaji Ősz. Láthatóan a legtöbb hozzászóló figyelmét lekötötte a zártkörű programcsomag ára (anélkül, hogy kiszámolta volna, mennyi is az annyi, utazásokkal, szállással, vacsorával -- nem számítva a valóban exkluzív élmények megfizethetetlenségét). Jó, hogy nem is jut el oda az, akinél a borok iránti intenzív érdeklődés kimerül a mások által méltatott borok indulatos leszólásában, illetve középkategóriás vörösborok másfél százalékos leértékelése esélyének latolgatásában. Szó sincs róla, hogy mindenkinek tokajit kellene innia ebéd után, isten ments! Nemigen olvastam eddig olyan hozzászólást a MA-n, amelynek szerzőjével szívesen felbontanék autentikus szerzőtől való autentikus tokajit (vagy bármi mást). Már csak ez is itt, alant: az "egy borásznak" néven publikáló hozzászóló vajon honnan veszi az ismereteit...? És egyáltalán: vajon milyen indíttatással, milyen tapasztalatokkal, milyen tudással felvértezve érez magában valaki elég potenciált ahhoz, hogy megnyilvánuljon ebben a témában? Ilyen "általános elmélkedést" azért is bátorkodom itt leírni, mert a kutya nem olvassa a hozzászólásokat -- mindannyiszor kiderül számomra, hogy többnyire az a szerző sem, akinek az írása ürügyén keletkeznek a hozzászólások, és a hozzászólók egymás hozzászólásait sem olvassák. A bor azonban nem erre tanít, és (akár) ebből is levezethető/megmagyarázható, miért nem tudnak az itt megjelenő írások és hozzászólások hozzátenni bármit is a borról alkotott/alkotható képhez, akár egy "külső", laikus, akár egy borkedvelő olvasó számára. Tulajdonképpen inkább azt kívánom, ez a társaság egyezzen meg abban, amit "egy borásznak" ír (aki név rovatot összetévesztette a tárgy mezővel), illetve az itt olvasható összes hozzászólás tartalmában: tényleg nem kell azzal a tokajival foglalkozni (itt, ilyen riasztóan és döbbenetesen igénytelenül semmiképpen nem kell, az csak a hasznára válik).

MirrMurr 2005.10.26. 14:33:32

Kedves Furmint ! Értem mit írsz, de talán nem igaz, hogy senkivel nem lehetne meginni innen egy pohár bort :)

TKS 2006.01.21. 22:45:41

Te biztos, hogy jó palackokat nyitittál meg öreg ????
süti beállítások módosítása