A web2.0 forradalom robog tovább a borúton: közösségépítés, blogolás, webkritika egyhelyen, plusz epinion.com-szerű (illetve azt meghaladó) minősítési rendszer: corkd.com. Ha most mi, hős borhazafiak megrohannánk ezt az oldalt meg majd még az alakuló újakat (lesz itt még, nyugi!, nekünk is van egy félkész), abból alighanem nagyobb bormarketing kerekedne, mint amire az AMC minden milliárdjával (vagy százmilliójával) képes. Alighanem ez lenne a legolcsóbb és leghatékonyabb módja annak, hogy valahogyan belenyomjuk a világpiac agyába: igenis léteznek magyar borok. Na, mindegy. Azt nem is remélheti senki komolyan, hogy illetékes helyen egyszer csak fölfigyelnek, hiszen tudjuk, hol élünk.
Web2 és privát marketing
2006.05.20. 21:11 - Húzós Tannin
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr3812809
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
András 2006.05.21. 14:16:31
Még több jó magyar bor is kell hozzá szerintem, aztán lehet marketingelni. De haladunk a sárga köves úton.:)
falatka 2006.05.21. 23:42:09
Kedves Húzós Tannin!
Roppant fontos dolgra leltetek rá a marketinggel kapcsolatosan, de addig kényére-kedvére vagyunk minden világpiaci szélnek kitéve, amíg egységes ellenségeskedéstől mentes magyar piacot nem teremtünk magunknak. Amit belül egymásra kiabálunk, azt úgy gondoljuk nem hallják kivülről. Pedig nagy tévedés! Akik hamisítást kiabálnak, a külső szemlélő fülével hallva ők is ugyanazon elítélő elbírálás alá esnek, és minden negatívum a magyar borászok fejére hull vissza. A Magyar Borászatot kell rendbetenni és belső vitává csendesíteni, azt amit eddig megoldásként kifelé sokan harsogtak. ÉS még egy dolgot, egyenlő félként kellene kezelni minden tisztességesen dolgozó borkészítőt, mert a bor az egy csodás dolog, minden műhelyéből kerülhetnek elő gyöngyszemek.
lacibor 2006.05.22. 19:19:28
FVM hírlevél.
Az olcsó moldáv és grúz borokkal a tapasztalatok szerint mindössze két ország szállítói tudtak konkurálni, Argentína és Bulgária. Argentína elsősorban mint alapanyag-szállító növelte piaci részesedését. Az argentin termékek árszintje rendkívül alacsony, s az importőrök nagy része a 1,5-2 hónapos szállítási határidők ellenére beszerzéseinek súlypontját erre az országra helyezte át. Bulgária szintén tudta növelni piaci részesedését, bár kisebb mértékben. Piaci elemzők szerint ennek oka főként az, hogy ma már a bolgár borok nagy része is importált (elsősorban argentin eredetű) alapanyagból készül, így az árak kevésbé versenyképesek. Cikk:
http://www.fvm.hu/main.php?folderID=1924&articleID=8880&ctag=articl%20elist&iid=1
-Szóval nem cicózni, hanem tudni kell hol van hely a piacon.
Roberto 2006.05.23. 13:51:44
Izé, ezt az "argentin borvidéket" jó lenne felvenni a magyarok közé, hogy a kannás borok tömegének forrását lehessen igazolni.... :-)
Utolsó kommentek