Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A patai tigris

2006.06.29. 13:19 - csite

Mozgolódások történnek mostanság a Mátra lábainál. Mióta Losonci Bálint barátom Gyöngyöspatán borászkodik, még jobban figyelek a területre. A kilencvenes évek elején a sárdonékirály Szőke Matyi bácsi jelentette az ottani borkultúrát, meg a nagyüzemi Szőlőskert, aztán jöttek a Ludányiak (számomra felejtősek), és egy ifjú titán, Németh Attila, aki életet lehelt a szőlősorokba, és olyan csodákat mutat fel, hogy komoly újraértékelésre bírja a Mátráról eddig degradálóan szólókat. Szecskő Tamásról sokáig csak elbeszéléseket hallottam, amikor arra jártam, akkor nem futottunk össze, de éreztem, hogy ezt mihamarabb pótolnom kell.

Erre kitűnő lehetőség nyílt azáltal, hogy kereskedelmi forgalomba hozta egy borát, miután úgy gondolta, többre hivatott az, amit oly kegyesen dédelget hosszú időn keresztül. Találkoztunk a bor bemutatóján, és ott meggyőzött hitelességéről. A bora meg egészen csodás élményt adott, gondoltam, majd ha otthon is ezt teszi, akkor le a kalappal. Azóta közel két kartonnal vásároltam belőle, nagyon népszerű a kevésbé borkedvelők között, de a művelt alkeszek is isszák, mint a gödény. Egyetlen hátulütője, hogy csak 550 palack készült belőle, így hát aki jó bort akar inni, siessen.

Külsőségekben elmerülve: a címke dizájnja nekem nagyon tetszik, minden palack sorszámozott, és igazi sznobériára adhat okot a kis példányszám. A dugó műanyag, semmi gondom ezzel, ez nem a 30 éves korára ihatóvá váló bor. Hanem az idei nyár slágere, de csak a vájttorkúak számára.

A szőlő kábé 2-2,5 kilós tőketerhelésű területről származik, nagyon nem volt macerálva, igaz, fajélesztők segítették a tökéletesre alakulást. Tamás az idei évben már 1 kilós terheléssel fog dolgozni: remélem, sikerül egy jó évjárattal nagyot ugrania a patai tigrisnek.

Jöjjön a mindig sokat vitatott analízis. A bor tükrösen tiszta, halványsárga. Illatában elsőre finom muskotályosság (cserszegis, vadabb), szőlőhéj, fehér szirmú, édeskés virág, tisztaságot sugall. Ízben sok huncutságot hordoz magában. Na nem kell semmi műanyagra gondolni, inkább csak a fogyasztási hőmérsékletre. 10 Celsius-fokosan pohárba kerülve a kis maradék szénsavval, finoman guruló buborékaival igazi pezsgőalázó. Három-öt fokkal melegebben zamatos, jó testű borrá válik. Mindkét esetben a hihetetlenül erős szőlőíz uralja a zamatokat, talán a félig megdöglesztett régi traubi gyümölcsössége rémlik fel. Magas, de sima savának köszönhetően a bor virgonc, a félédes kategóriába kerülést okozó cukor tökéletes harmóniában áll vele. Szerintem még egyszer nem tudja ezt a bort megismételni Tamás, annyira hihetetlen az egyensúlya. Lecsengése gyümölcsös, közepesen hosszú, és tiszta. Remek bor ez! Combos 6 pontot oda is vések mellé. Tessék vigyázni a fogyasztásakor: alkoholtartalmú ital!

Címkék: kóstolás

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr7912781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2006.06.29. 14:29:59

fehér szirmú, édeskés virág...ne vicceljünk már...ha nem megy az analízis, ne csináld. Ettől a cikktől viszont én abszolút nem kattantam rá.

kifli 2006.06.29. 15:01:00

Amit ott hagytál nálamkedden, freccsnek ittam meg tegnap. Még annak is jó volt!

franck 2006.06.29. 15:24:27

"Ettől a cikktől viszont én abszolút nem kattantam rá." Az legyen a te bajod, legalább több marad nekem belőle:))). Tényleg úttörő stílusú bor, nagyonnagyonjó inni és csak kb 1200 pénz, ami 0 az élményhez képest!

Francknak Lackótól 2006.06.29. 15:26:51

Ennek én nagyon örülök!!!! Csakhogy szerintem, akinek van belőle és hozzá tud jutni, annak jó élmény biztos, de nekem így nem. Érted mit mondok?

Művelődő 2006.06.29. 15:30:11

ez a csite nem adja fel,analizál töretlenül,hogy nem megy neki,azt meg kellene már szoknunk!A "fehér szirmú"-n mindig jót lehet mosolyogni.A "rákattanást" valóban nem érte el csite,viszont én annyival előrébb (?) vagyok,hogy mostmár hallottam ezt a nevet,hogy Szecskő Tamás...ez is valami,sőt ez itt haladásnak számít.

lackó 2006.06.29. 15:31:32

Művelődünk, művelődünk...Valaki mondja meg, hol jutok hozzá, kipróbáljuk és Beszecskőzzük...

franck 2006.06.29. 15:34:23

nem értem, bocs.

francknak lackótól 2006.06.29. 15:37:50

A cikk rémesen gyenge, így nem érzek rá vonzást, hogy megkóstoljam. Márrészt nem tudom, hogyan juthatnék hozzá, ha már írtak róla...

2006.06.29. 15:44:31

vazcwakműveknél, dandár u. fellelhető még

lackó 2006.06.29. 15:45:50

Jól értettem, hogy félédes amúgy? Prosztó vidékinek hol?

franck 2006.06.29. 15:50:25

bocs, így már értem: Zwack mintabolt (Soroksári út), meg mintha a Decanter borszakületben is lenne. Tényleg szuper a bor, gyümölcsbomba, de nem a megszokott geil-parfümös, tartás nélküli stílusban, hanem gyönyörű savval, hosszú ízzel.

franck 2006.06.29. 15:53:21

Sajnos legjobb tdomásom szerint vidékre nem került, 550 palackot nehéz is lenne beosztani..ja amúgy félédes, de nem utólag édesített, hanem erjedési a cukor és a savval nagyon szép párost alkotnak.

malbex 2006.06.29. 15:55:44

megtisztelne barki, ha elmeselne nekem, mi a turo a kulonbseg illatban egy feher szirmu es egy sarga (kek-, voros-, lila-, stb.) szirmu virag kozott. elsosorban a cikk irojara gondoltam.

Francnak lackótúl 2006.06.29. 15:56:46

Köszi szépen, csitét leválthatod, így már jobban érdekel. Nem üzletelünk? :)))

kukipuki 2006.06.29. 16:04:44

megvan, mi teccett csitenek ebben a borban. a cukor. fel kene cukrozni azt a pannonhalmi rozet is, oszt mindjart izlene... aztan johetnek a feledes merlotok es szurkebaratok is. mint egy NDK turista.

2006.06.29. 16:14:19

gratulálok, fingósdingó! Ne igyál Szepsy-aszút se, abban is van cukor. Annyi igazságod van, hogy maradékcukor és sav egyensúlya csak kivételes körülmények (talaj, klíma, évjárat, fajta) között valósulhat meg, és ez díjazandó dolog, nem olyan eccerű aztat elérni.

botanikusok előnyben 2006.06.29. 16:19:49

Az még hagyján, hogy elgondolkodunk a szirmok színén, de kóstoltátok is őket? Merthogy ez a fehér szirmú még édeskés is. Szerintem lassan be lehetne azonosítani, hogy pontosan melyik virág is lehet, amire Csite gondolt. Szóval akik rendszeresen esznek virágokat, azok aktivizálják magukat, léccciiiiíí!

500 2006.06.29. 16:38:18

szóképek...fehér szirmú, mert tiszta..érted ecsém...hangulat jön át belőle, akinek nincs jobb dolga, mint szavakon lovagolni az tegye...nem annyira szeretem a kákán is csomót kereső embereket ;(( Esetleg valaki még érdemileg a borról pro és kontra? Sokan nevetségesnek tartják az 500 palackot, de az 500-ból lesz később az 1000 meg a többezer. Nekünk fogyasztóknak csak jó, ha bíztatva vannak az ígéretes kedzők...

csak száraz? 2006.06.29. 16:40:41

baromira nem mindegy, hogy az a cukor hozzáadott, vagy érett volt a szőlő, és hogy van-e mögötte sav! Igenis kevés a szép egyensúlyú természetesen maradékcukros bor, nem is könnyű eltalálni a kellemes arányokat. Nem kell itt az olcsó sznob, csak szárazat duma!

lackó 2006.06.29. 17:00:13

Egyetértek az előttem szólóval és még azt is hozzátenném, hogy Mátraaljának jól állnak az édes borok, elég csak Németh Attilára gondolni. Van akit zavar a maradék cukor, azonban ez lehet szép attól...bár ha frissítő, üde, gyümölcsös, akkor a félédes nem jön össze...

lackónak 2006.06.29. 17:04:13

kóstold meg: összejön, csak sav kell hozzá és az van!

lackó 2006.06.29. 17:15:34

Ecetet cukrozzak? :))) De ez is szerintem izlés és pofon kérdése. Nekem ilyenkor nyáron az üdítő, friss bort a csontszáraz, savas borok jelentik, főleg ilyenkor nyáron egy kis szénsavval, vagy sok szódával és éljen Jedlik Ányos!

lackónak 2006.06.29. 17:17:33

haha: akkor tokaj is a cukrozott ecet-effektus miatt különleges:))) ez a bor üdítő is, ha kb 10 fok körülire hűtöd

lackó 2006.06.29. 17:21:22

Igen...nem tudtad? Tulajdonképp Tokajban felvásárolják az ország össze ecetes borát, cukrot raknak bele és eladják :)))))))))))))))))))))))) De tanuljuk, hogy a cukor és a hideg elfedi a hibákat...bár ha hidegen és félédesen jó, akkor kit érdekel?

2006.06.29. 17:27:16

nem csak akkor jó, de akkor még üdítőbb, de te mán nagyon vicceskedsz, semmi komoylság ami a borhoz méltó lenne

lackó a névtelen lovagnak! 2006.06.29. 17:38:34

Igaz...akkor sírnunk kell nénvtelenül a bor mellett? Érdekes módon én mindíg vidám vagyok, ha bort kóstolhatok, de még inkább, ha iszok!

kezdő 2006.06.29. 17:50:13

Amennyiben a mezei polgár cikkírásra adja a fejét, ne csodálkozzon a kritikán, akkor sem ha az negatív. Miután a hozzászólók többsége úgy tűnik nem kóstolta a bort, mint ahogy én sem, ezért csak a cikkről lehet értekezni. Tehát hány lába is van a Mátrának, és a fennt nevezett virág akác, és ha lehet jó cikket- elemzést írni, akkor csite miért nem teszi???

szenzációhajhászás pesti csótányok, ehhez értetek 2006.06.29. 23:22:54

No more csite! 2006.06.30. 10:26:16

"ez a csite nem adja fel,analizál töretlenül,hogy nem megy neki,azt meg kellene már szoknunk!" Szerintem nem kell megszoknunk. HÚZZ EL NAGYKÉPŰ DILETTÁNS CSITE! ELÉÉÉÉÉÉÉÉG BELŐLED!!!!! GAZDA! UJ! INTÉZKEDJETEK!!!!!!!

Defter 2006.06.30. 10:33:19

Én még nem kóstoltam ezt a királyleánykát. De találkoztam már néhány másikkal, leginkább Etyeken és Egerben. A legtöbb igazi élményt nyújtott gyümölcsösségével és egyensúlyával. Szerintem jól áll neki, ha félédes, így is érezni a finom savakat - már ha tényleg szép a bor. Demeter Zoltán nemrég azt mondta nekem, hogy az édes borokhoz meg kell érni, mert csak az értékelheti őket igazán, aki önmagát is kellőképpen ismeri. Azt hiszem, ezen el lehet gondolkodni kicsit. A borban (sem) a száraz az igazi, van, ami félédesen vagy édesen a legjobb. A cukor pedig nem csak arra jó, hogy elfedje a hibákat.

2006.06.30. 11:06:14

végre egy értelmes hozzászólás,nem jóféle Kárpát-medencei köpködés

csite 2006.06.30. 11:11:55

A bor nem analitikai paraméterekről szól szerintem, hanem harmóniáról, tartalomról, és az erre való maximális törekvésről. ui: örülök, hogy érdemi beszélgetőtársak is akadnak

KabarSunyó 2006.06.30. 11:56:55

Királyleányka az a fajta, ami majdnem csak a miénk és szinte tökéletesen illeszkedik a mostanság trendi globális borkarakterhez és termesztési elvárásokhoz. Balatonboglárt ki ne hagyjuk az izgalmas királyleánykás termőhelyek közül! Viva Királyleányka!

kezdő 2006.06.30. 12:46:43

Sajnálom, hogy egyesek a kritikát köpködésnek vélik, de nehéz, olyan íráshoz érdemben hozzászólni, ami színvonaltalan. Számomra legfeljebb egy lőré hasonlíthat a félig döglött traubira, és miután volt szerencsém hallgatni hazánk egyik "legnagyobb borkostoltatóját", ismerem ezeket a légbőlkapott fennkölt analízishez használt, általam kb. 2000 üveg minőségi bor elfogyasztása után sem tapasztalt ízeket-illatokat. Fontosnak tartanám, ha a szerzők nem ezeket a sosem látott és érzett valamiket erőltetnék, hanem az élményt, melyet a bor elfogyasztása okozott, ecsetelnék, mindezt megspékelve némi gasztronómiával. A nehezen emészthető és ismeretlen ízek-illatok nem kiváncsivá tesznek, hanem esetenként kifejezetten bosszantanak. Ne hagyd abba Csite, ha már van lehetőséget kóstolni és írni, de próbálj fejlődni és legyél érdekes olvasmány.

a félig döglött traubi 2006.06.30. 13:01:28

Kezdőnek! Mint félig döglött "márka". Félreértetted. Nem romlott Traubiról ír.

lacibor 2006.06.30. 14:51:46

"félig megdöglesztett régi traubi gyümölcsössége": szénsavtartalmát elvesztett, fenti nevű üdítőital,mely szőlő- és citromfű illatát még nem vesztette el teljesen. Így is lehet érteni. A jó bort lehetne szebben is dicsérni.

TIGRIS? 2006.06.30. 16:01:51

egyre jobb: néhány éve egy fekete puma borzolta az idegeket, amit valamelyik vidékünkön többen látni véltek, most meg egy tigris a Mátrában! Mi ez, ha nem a globális klímaváltozás jele. De sebaj, ha ez a tigris jó borokat készít, akkor hadd maradjon!

504 minta érkezett, SZÁNALMAS nemzetközi vörsöny 2006.06.30. 20:58:04

Sajtóközlemény A világ borai Egerben a 8. VinAgora Nemzetközi Borversenyen 2006. július 2-5. között Egerben, a Hotel Eger Park szálloda és konferenciaközpont lesz a helyszíne a 8. VinAgora Nemzetközi Borversenynek. A kétévente megrendezésre kerülő, és a világ kilenc legjelentősebb borversenyei közé jegyzett eseményre 139 borminta érkezett külföldről, 18 országból, és 365 borminta Magyarországról. A hazai és a nemzetközi borászatok körében komoly elismerést szerzett rendezvény, aktív tagja a VinoFed-nek (Nagy Nemzetközi Borversenyek Szövetsége), valamint megszerezte az IOV (Nemzetközi Szőlő és Bor Hivatal) és az UIOE (Nemzetközi Borász Szövetség) szervezetek szakmai védnökségét is. A nevezett fehér, vörös, rosé borokat, pezsgőket a 35 főből álló nemzetközi bíráló bizottság értékeli 4 napon át. A bíráló bizottságok külföldi tagjai Argentínából, Belgiumból, Csehországból, Horvátországból, Franciaországból, Kanadából, Libanonból, Luxemburgból, Németországból, Olaszországból, Portugáliából, Romániából, Spanyolországból, Svájcból, Szlovákiából érkeznek. A borok értékelése a VinAgora által fejlesztett korszerű informatikai program és notebook számítógépek segítségével történik, amely modern, objektív, több nyelven is könnyen használható bírálatot tesz lehetővé a világ számos borvidékéről érkező, nagy szakmai múlttal rendelkező bírálók és a bíráló bizottságokban résztvevő neves magyar borászok és szakemberek számára. A borverseny zsűrielnöke: dr. Kállay Miklós, tanszékvezető egyetemi tanár. A borverseny igazgatója: Zilai Zoltán, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Kht. ügyvezetője. A szakmai zsűri mellett, erre az alkalomra felkért médiazsűri is meghozza döntéseit. A médiazsűriben olyan újságírók, médiaszemélyiségek vesznek részt, akik vagy szakújságíróként váltak ismertté, vagy olyanok, akik szívügyüknek érzik a minőségi borfogyasztás, a borkultúra népszerűsítését. A hivatalos eredményhirdetésre, a médiazsűri különdíjainak ünnepélyes átadására a 2006. szeptember 6-10. között megrendezésre kerülő jubileumi Borfesztiválon kerül sor a Budai Várban, ahol a díjazott borok külön megjelenési lehetőséget is kapnak. 2006. június 30. A kiadvány hiteléül: László Ágnes, sajtófőnök 30/244-2788 www.vinagora.hu

Netuddmegki 2006.06.30. 21:15:17

Csite: "a címke dizájnja nekem nagyon tetszik"- irod. Miért használod ezt a ronda angol szót? "A cimke tervezése" sokkal szebben cseng a magyar fülnek!

kezdő 2006.06.30. 23:21:46

Megvettem a Nr.19 és 20 palackot. A cimkével semmi baj, a műanyag dugót is sikerűlt kihúznom, ám innentől kezdve nem jön össze a dolog. Ilyen bort már ittam nem is egyet, de ha tudom hogy 1104 forintért ezt kapom, inkább veszek egy száraz Szeremleyt, vagy ki tudja. A bor illatában tényleg ott a fehér virág, az alkohol fehér virága. Gyümölcsös is egy kicsit, bár nekem nem azt az igazi szőlőt hozza, inkább valami számomra ismeretlen illatos valamit, ami nagyon hosszú ideig megmarad a pohárba. Közben megkelt a tönköly kenyér, így hát be teszem a sütőbe és nézem hogyan végzik ki az Olaszok az Ukránokat. Megkóstolom és élvezni akarom, de a sav szájon csap. Keresem a bubikat, de rájövök, hogy már régen tovaszálltak, így hát újra töltök. A CO2 szerintem inkább technológiai, mint élvezeti szempontok miatt található meg a borban. Sajnos a fogyasztási kultúrámnak köszönhetően, ez a bor sem maradt a palackban, így hát halottról jót vagy semmit.....................................

Királyleányka 2006.07.01. 09:47:11

Köszönöm az élményt. Imádom. A bort és az életre keltőjét, Szecskő Tamást. Kicsit talán elfogult vagyok, a véleményem kizárólag pozitív, semmiféleképpen nem kompetens bor témában, viszont az itt említett jelzők a tökéletes harmóniáról, illetve a sznobizmusról valóban találóak. Többek közt. Ezek a szélsőségek lehetnek jellemzők borra is? Kívánom, a több ezres palackozást. Minden jót! Megérdemli. Csodálatos ember.

csite 2006.07.01. 09:57:51

kezdő: Sajnálom, hogy nem találtad meg azokat a szépségeit a bornak amit én, és sokan mások. Azt azért elmondom, hogy a CO benne nem utólag hozzáadott. Megköszönném, ha leírnád a hasonló borokat, amire hivatkozol.

hmmm... 2006.07.01. 13:26:08

a CO a szénmonoxid és mérgező.... Lentebb meg: "Királyleányka az a fajta, ami majdnem csak a miénk" - amennyiben román vagy moldáv vagy elfogadom, mert nekik legalább 50szer annyi van, mint nekünk

hmmmm-nek lackótól 2006.07.01. 14:27:59

Épp ezért van ott a majdnem szó.

bocs 2006.07.02. 09:31:42

A Királyleányka Erdélyből származó fajta, ott még most sem sok moldáv él ...

de sajnos egyre több román... 2006.07.02. 10:31:43

Combos 2006.07.02. 10:34:34

én legalább 7 pontot érdemlek

hm 2006.07.02. 15:37:25

Bocs! Az lehet, de ilyen alapon Franciaország jogot formálhatna a világ szőlőinek egy tetemes részére... A királyleányka ugyanis valószínűsíthetően erdélyi fajta(a moldávok szintén sajátjuknak tartják), de Románia Erdélyen kívüli részén az elterjedtebb

kezdő 2006.07.02. 20:56:20

Csite: sajnálom, ha nem jól fogalmazok, hisz még csak kezdő vagyok. A kóstolt borral kapcsolatban annyit próbáltam közölni, hogy szerintem nem értékarányos a bor. Szeretném, ha egy korrekt, de nem kiváló fehérbor nem érné el a 800,- forintos kereskedelmi árat, de mivel a tétel meghaladja az 1000,- forintot, így hát magasabb elvárásaim vannak. A kóstolás során a bor illata tolakodóan hatott és az alacsony alkohol ellenére az alkohol kiérződött. A borban lévő savak számomra nem tűntek kereknek, sőt az elején kissé bántották a nyelvemet, a cikked után nem kis meglepetésemre. Ezek után a vékony szénsav és a félédes íz már nem varázsolt el. Mindennek ellenére a bor elfogyott, de hétfőn nem vásárolom fel a még a boltban maradt 15 palackot. Évekkel ezelőtt még én is pontoztam a borokat és excelben rendeztem a listákat, de mára már inkább fogyasztó vagyok nem kevés kritikával. Nem sajnálom a pénzt a jó borra, de próbálok szelektálni. Nekem ez a bor nem jött be és úgy érzem kicsit túl értékelted a cikkedben. Ám ami számomra a legfontosabb, hogy ha lehet fogalmazz érdekesebben és legyél kevésbé Kovács Antis.

2006.07.02. 21:24:29

Mindenki véleményét el kell fogadni, max. nem kell vele egyet érteni, aztán majd súlyoz az ember, hogy kiére mennyit ad. Az hogy Antisan fogalmaznék még nem jutott eszembe, lehet hogy ezt inkább dícséretnek kéne vennem. Ha elolvasod egy másik helyen hosszú évek óta gyűlő kóstolási jegyzeteimet, akkor talán elhiszed, hogy nem őt ismétlem. Próbálok a saját megszerzett ingereimből táplálkozni. (A hétvégén a borvidéken járva elég sok virágillattal gazdagodtam pl.)

Csite mért nem fogyózol? 2006.07.02. 22:22:13

kezdő 2006.07.02. 23:22:25

Az Antit nem bóknak szántam, a virágok illatáról meg az a véleményem, hogy hiába erölteted az olvasókra, ezek az illatok csak a te élményeidnek a részei, ezért aztán rettentő nehéz velük azonosulni, vagy beleképzelni egy borba. Mindenkinek más és más jut egy bor kóstolása kapcsán az eszébe. Nekem is van egy le nez du vin, de nem merném soha azt állítani egy borról, hogy tutira ez és ez az illat amit érezni lehet, főleg úgy nem ahogy ezt te teszed: Illatában elsőre finom muskotályosság (cserszegis, vadabb), szőlőhéj, fehér szirmú, édeskés virág, tisztaságot sugall. Ez nem csak nagyképű, öntelt szöveg, hanem a mustrált bor esetében nagyon erős túlzás. A 97' Antignori Ch az egy remek bor, de ez a leányka ez egy közepes minőség.

jabba 2006.07.02. 23:57:55

már hosszú évek óta dolgozom, mégsem súlyozok jól.

csite says: a borvidéken járva 2006.07.02. 23:59:37

most kérkedsz? csak A borvidéken járva vannak virágillatok. Bow down Mister.

b 2006.07.03. 09:14:14

Utalva a füstölt lazacos cikknél olvasható postokra, Csite...akik értelmetlenül bekiabálnak azokra nem is kell figyelni....de a többiekre érdemes. Amit írok, ahhoz is és ide is tartozik. Mint már én is mondtam, és látod "kezdő" is erre próbál rávezetni....a nagyon költői borleírások értelmetlenek általában. Az egyéni benyomások íz és illatélmények sokszor közvetíthetetlenek a hallgatóság felé. VAN egy általános borleíró szaknyelv...és az nem az a 5 szavas konformizált tipus amit te is említettél Csite. Tudom, nehéz elfogadni és azonosulni az ilyen kritikákkal is főként minvel arc nélkül tesszük őket...de azért számításba kell ezeket venni. Így megint csak ezt írhatom: fogalmazz egyszerübben. (és igen, minden elismerésem a 3xos örökranglistás szomelié zseninek....de nem szeretem a borleírásait (finomkodását, fanyalgását) én sem....ezért marad ő számomra is Anti) Szóval szerintem sem bók.

No more csite! 2006.07.03. 09:38:47

Olyan aranyosak vagytok! A "Mentsétek meg Ryan közlegényt!" után új hollywoodi remeket lehetne készítenil: "Csináljatok hólyagból szakújságírót!" címmel. Szerintem mindenki jobban járna, ha csite elhallgatna végre. (Esetleg adja meg az "évek óta gyűlő kóstolási jegyzetei" elérhetőségét, és aki kíváncsi rá, majd ott olvassa.) EZ ITT NEM BLOG! EZ EGY OLVASOTT INTERNETES PORTÁL MELLÉKLETE! ELÉG A NAGYKÉPŰ DILETTANTIZMUSBÓL!

kezdő 2006.07.03. 09:53:42

igazadvan No more csite, de a hétvégén mindíg elnézőbb vagyok, és gondoltam miután valószínüleg nem te szerkeszted az oldalt, talán jobban járunk, ha a Csite fejlődik.

No more csite! 2006.07.03. 10:28:37

csite nem fejlődik!!!

b 2006.07.03. 10:37:44

Ez itt egy blogszerűség.....senkit nem mentünk meg ha középszerű....nem kell olvasni és nem kell hörögni. De szívesebben olvasok az én szájízem szerinti írásokat a borról, ezért postolok én is, és teszek építő (remélem az:-)) kritikákat. Ja, igen....én is kérem azt az elérehetőséget...:-) Nekem ugyanis csak a fejemben gyűlnek a kóstolási jegyzetek....no nem mondom sok elveszett belőlük és csak annyi maradt, hogy finom volt...:-) és szívesen olvasom nomorecsite publikációit is....ha már ennyire értő:-)

bb 2006.07.03. 10:38:34

ha nem fejlődik akkor kitart a nézetei mellett....legalább konzekvens...hehehhee:-)

ellenvélemény 2006.07.03. 11:56:14

Én pedig az utóbbi években nem találkoztam ennél jobb borral ebben az árkategóriában, sok neves termelő ugyanezt a tételt kb duplájára árazta volna be! szvsz a bornak nem sok napja van a piacon...várjuk a folytatást nagyobb méretben is Szecskő Tamástól, hajrá!

csite 2006.07.03. 12:02:57

b: Értem mit mondasz, de akkor is azt mondom, hogy igenis tessék sok információt magunkba szívni, és mindenki szabad érzeteit fesse le. Miért akarunk egy fekete cerkával színes képet rajzolni? ui: megpróblok majd szakszótárból dolgozni is

mark 2006.07.03. 12:08:24

A stíluson lehet vitázni, de amiről Csite eddig alapvetően jót vagy rosszat írt, azt én kifejezetten irányadónak érzem! És a tartalom szerintem fontosabb, mint a forma.

KF 2006.07.03. 12:57:29

mark kimondta a kulcsszót: irányadó. innentől nem egy blogszerűségről van már csak szó, ahol mindenki irkálhat bármit felelősség nélkül. Felelősséggel tartoztok!!!

KF 2006.07.03. 12:58:08

mármint az összes Alkoholista!

mark 2006.07.03. 13:09:00

ez az: Csite számára nincsenek tabuk, az ő tollából, lehet hogy nem a legkifinomultabb módon, de a mainstreamtől elütő, eddig elhallgatott ellentétek, jelenségek "folynak ki". Egyébként meg bárki csinálon jobbat, írja le, és szabad a vásár! Az index legtöbb melléklete szubjektív, egy-két ember véleménye, stílusa formálja, miért lenne a boros oldal kivétel? Egyébként meg végre egy médium (nagyon kevés ilyen van), ami kivezetni próbál a VZS-ből (Villányi Zsákutca)!

mi az a villányi zsákutca???? 2006.07.03. 14:36:29

EZ A VILLÁNYI ZSÁKUCCA 2006.07.03. 15:03:39

VZS: egyenízlés kiszolgálására készített borokkal megsarcolni a bamba, sznob népet. A rossz (felvásárolt borokat) borokat jó bor áron eladni, a jó (sokszor túl tanninos, túl alkoholos) borokat arcátlanul túlárazottan eladni. Csinálni egy csúcsküvét-szűztermés-szelekciót, amit csillagászati áron értékesíteni, az ezzel szerzett hírnévvel pedig rásózni a népre a felvásárolt szőlőből készült kékopikat, amik a név nélkül kb 300 ft-ot érnének, viszont így a maszlaggal 1000-1550-ért adják őket. Ezek után csodálkozni hogy esetleg már nem ők a világ közepe. A koncentrációt tenni az egyetlen értékmérővé. Lejáratni, kiüresíteni a dűlő fogalmát (a címkén létező dűlőnév szerepel, de a szőlő egy része nem onnét jön). Műtannint, színstabilizálót használni. Mindennek az egyvelege a VZS, a Villányi Zsákucca. Sajnos a VZS Szekszárdon is terjed, de persze szinte minden borvidéken felütötte már a fejét. Az eddigi kutatások azonban minden kétséget kizáróan megerősítették, hogy Magyarországon a VZS-fertőzés kiindulópontja Villány.

irtccsuk ki a rühes fajtájukat!!! :-) 2006.07.03. 16:04:06

2006.07.03. 16:34:37

jobbat mondok: vegyünk inkább jó egri, tokaji, soproni borokat, attól jobban tartanának:)))

könyörgöm akasszuk fel! 2006.07.03. 17:33:10

lacibor 2006.07.03. 20:23:45

Gyűjtöttem a kóstolási jegyzeteket amíg kellett.(talán a készletkóstolás mond valamit az olvasónak) De a legjobbak a fejben, vagy a szívben vannak. Ez több mint borleírás. Nem is érdemes leírni. Ugyanis, ha összejön a társaság felelevenednek a dolgok. A húsz-harminc évesek is. ____Én is állítom:-Van borleíró nyelve a szakmának. Nem is akármilyen. Nem kell francia szótárt lefordítani.

Defter 2006.07.04. 11:30:57

Szerintem a kóstolás attól jó, hogy szubjektív. Tény, hogy nem mindig tetszenek csite hasonlatai, de amikor az ember a kóstolt borról beszél, akkor a benne keltett érzeteket fogalmazza meg, azokat a gyümölcsöket, fűszereket, anyagokat veszi elő, amik eszébe jutnak, amikhez uez v. hasonló íz társult benne vmikor. Akkor van gond, ha az olvasóban az az íz valamilyen teljesen más, esetleg negatív élménnyel társul, vagy ugyanazt a bort teljesen más körülmények között kóstolta, és ettől más érzeteket keltett benne. Ebből a szempontból szerintem is irányadó, amit csite (vagy a többi MA) leír, mert szvsz jóval több tapasztalattal rendelkezik, mint többségünk. Az általa leírtakat nem kell szentírásnak venni, csak véleménynek, amit mindenki a saját tapasztalatai szerint átformálhat. Ugyanez a helyzet a borleíró nyelvvel is: vannak alapfogalmak (definíciók), amikkel tisztában illik lenni, a többi már a gasztronómiában mindenhol előforduló általános magyar szókincs, amihez nem kell (bor)szakértőnek lenni, elég, ha az ember magyar. Enni meg mindenki szokott, oda kell figyelni az ízekre, és meg kell őket jegyezni, aztán alkalomadtán előhívni őket, és már lehet is beszélni. Mindenkinek a saját érzeteiről.

Művelődő 2006.07.04. 11:59:38

Defternek nagyon igaza van,és nem keresem a "kákán a csomót",de azért a korábbi csite,500 és még mások hozzászólása után szegény Linné és tsai védelmében kérdeznék:a fehér virágú és kék virágú növények illatának összehasonlítása után volt aki összehasonlította a fehér virágú növények csoportját alkotó fajok illatát egymással is és ugyanígy a kékeket is és talált minden -némi szórást feltételezve- fehér virágú fajra jellemző illatot és minden kékre jellemző illatot????Szóval,lássuk be,hogy ilyen nincs és -Defterre utalnék- mégis van,hiszen mindenki érez valamit,amit megpróbál szavakbaönteni,hogy mások is "érezzék" azt -ami csak akkor megy,ha mi is megkóstoljuk azt a bort,hogy érezzük (a bort,de nem biztos,hogy ugyanazt az érzést...).Részemről ennyit a "fehér szirmú" illatról.

Csite egy szinesztézia 2006.07.04. 12:19:55

2006.07.04. 16:27:38

Fehér virága van a büdöskének is. Azt érezted?

lackó 2006.07.04. 19:41:04

Pardon...a büdöske nem sárga? Csak hogy a realitás talaján maradjunk...viszont, ha jól tudom, akkor már a Yukkának is fehér virága van...viszont nekem atótl hányigerem van...édeskés hányiger. Hány inger?

lackó orvosnál voltál? 2006.07.04. 19:56:08

csite 2006.07.05. 07:32:33

Valóban bőven van fehér virág, tudom hülyén hangzik utólag (több jegyzetet néztem vissza), de a margarétára gondoltam.

akkoirdasztwazze 2006.07.05. 10:49:41

akkó aszt

kezdő 2006.07.05. 11:16:10

tegnap kóstoltam a Weninger Fehérburgundi 2005 bort, na az egy remek bor. ezért kérek minden értékelőt, hogy a művészet helyett elemzéseket készítsenek, és ha azt írja valaki egy bor mellé, hogy remek, hát az legyen is az.

Defter 2006.07.05. 11:23:35

Bocs, szerintem a margaréta nem annyira az édeskés kategórába tartozik, inkább enyhén fűszeres, bár lehet, hogy emlékeim megcsalnak most. Mindenesetre ez a virág nem jutott volna eszembe olvasáskor. Most meg már nehéz újragondolnom a bor adta élményt, mivel saját tapasztalat híján a fantáziámra hagyatkoztam...

Metzger 2006.07.05. 12:57:48

Tisztelt Csite! Hűtsön be egy palack 2005-ös Ludányi Józsi Olaszrizliget,iszogassa,addig sem ír marhaságokat.

kérdés 2006.07.05. 13:11:52

Elnézést, hol lehet venni 2005-ös Ludányi Józsi olaszrizlinget Pesten és kb mennyibe kerül?

Metzger 2006.07.05. 20:41:44

A Ludányi Józsitól én Gyöngyöstarjánban vásárolok a pincéjében.Rendsze-sen.A 2005-s Pinot Gris opusza ez évben a megye fehérbora volt.Ez a csitéknek nem eléggé snobissimo.Az árak ép ésszel járnak a földön.Hidd el, érdemes a Józsihoz elmenni.Nem írhatom meg az eléhetőségét,hívd a tudakozót.

kezdőnek, és minden dilettánsnak 2006.07.05. 21:56:21

Ha ön kezdő, akkor miért osztja az észt? Viszont, ha profi, akkor úgy érzem, hogy ahhoz méltóan kellene viselkednie. Miért nem olvashatunk öntől igazán mélyen szántó elemzéseket. Óriási tapasztalatának gyöngyszemeit! NÉVVEL! NÉVTELENÜL kötekedni mindenki tud. Amúgy meg sajnálom, hogy az illatokra nincs kihegyezve az orra, -gondolok itt a Kovács Antis megjegyzésére | 2006.07.02. 23:22- nem értem, hogy lehet bort kóstolni, anélkül, hogy nem "herborizál". Tisztába kellene lenni a gyümölcsök, füvek, virágok, szerves és szervetlen anyagok illó molekuláival. Szintén illene ismeretekkel rendelkeznie a bor fejlődése során keletkező, és állandóan változó ízekkel, illatokkal, melyek mindent elárulnak a „vájt fülűnek” a tájról, annak makro, és mikro klímájáról, a szőlőtermesztés, illetve a bor elkészítésének módjáról. Vallom, hogy ha egy borban megjelenő illat: új gumicipő, istálló, farkasalma, citrus, banán, vanilia, mák, vaj, fokhagyma, kapor, kőpor, eper, szeder, málna, meggy, szilva, szőlő, összerágott szőlőmag, mandula, kinin, tölgyfa (kádárműhely), akácfa stb. észlelhető, akkor azt minden tapasztalt, kóstolási állapotban lévő „szakértőnek” illene felismerni. Különben milyen alapon és jogon dönt, minősít, esetleg félrevezet véleményével. Egyes személyek –többnyire névtelenek- honnan veszik a bátorságot a minősítésre, hiányos és tapasztalatlan, szakmaiatlan megnyilvánulásra? Kóstoljanak! Járjanak a természetben nyitott, és befogadó érzékszervekkel!

te meg vállalod a neved köcsög, mi? 2006.07.05. 23:52:22

2006.07.06. 13:52:44

Ugye irritáló? Tehát nézz magadba!

kezdő 2006.07.06. 14:53:46

netudkinek, ki oly művelt borügyileg, hogy minden illatot nem csak névről, hanem személyesen is ismer, néhány gondolat. miután az észrevételek névtelenül íródnak esetenként "álnévvel", hát én is így írok és azért kezdő néven, mert még csak pár hete vettem a lapot. szerencsémre nekem még ott a fejlődési lehetőség és lehetek haladó, nem úgy mint méltóságod, ki már most is tőkéletes. elemzésre még nem kaptam felkérést, de igyekszem szélesíteni borászati és szőlészeti ismereteimet. még valami, ha kedves Mr. tökéletes, ki nem osztja az észt, megnézi az oldalt, láthatja, hogy a soraim fölött a keretfölé azt írták Szóljon hozzá:, látja, nalátja.

adörögzultán 2006.07.06. 16:49:40

Én már nem is merek.....

Metzger 2006.07.06. 21:33:13

Szia "kérdés",remélem megtaláltad a Józsit. kezdőnek,és minden dilettánsnak:miről hablatyolsz,te szerencsétlen műgácsér? ps.az én nevem Metzger.Önnek nincs neve?

2006.07.07. 08:24:32

micsoda véletlen, bár a kocsmai stílusodból látszik, hogy a neved a jeled henteském. ps. az én nevem mészáros és ha ilyen alpári vagy nem tudlak önözni,

2006.07.08. 08:00:56

Hol itt A Művelt Alkoholista? Talponálló stílusban nyomjátok! Mi ez az obszcenitás?

Jabba (csite) 2006.07.11. 16:47:32

Na most aztán kuss legyen AAAAAAAAAAA! SSSÚÚÚÚÚÚÚDDDDÁÁÁÁÁ!!

hólyag csite 2006.07.18. 12:34:40

Hihetetlen fejlődésnek indult a Mátraalja amióta csite még jobban odafigyel a területre. Muhaha!

TIGRIS? 2006.07.21. 16:35:50

bocs mindenkitől, néhány éve nem puma, hanem fekete párduc rémisztgette az embetereket: http://index.hu/politika/bulvar/chipmunks/ Hajsza egy feketepárduc után Hajdú-Biharban HavariaPress 2002. február 4., hétfő 14:00 A kiterjedt keresés ellenére még nem sikerült befogni azt a szabadon kószáló nagymacskát, amelyet vasárnap fedeztek fel Hajdú-Bihar megyében. Szabadon kószáló fekete párducot láttak vasárnap Hajdú-Biharban, Nagyrábé és Bihartorda határában - közölte hétfőn a HavariaPress. A szakamberek a lábnyomok alapján megerősítették, hogy valóban a veszélyes ragadozóról van szó. A párduc felkutatására hétfőn hajtóvadászatot indítottak a helyiek. Azt egyelőre senki sem tudja, hogy hogyan kerülhetett a környékre az egyébként védett állat. A feltételezések szerint valaki a saját házában tartotta a párducot, amely onnan kiszabadult. A környékbeliek hitetlenkednek A nagyrábéi polgármester a HavariPressnek elmondta: még nem sikerült ártalmatlanná tenni a párducot, de a vadászok már körülzárták azt a két hektáros területet, ahol az elszabadult vadállat lehet Józsa Kálmán elmondta, hogy a környékbeli lakosokat figyelmeztették a veszélyre, de még így is sokan hitetlenkedve fogadják a fekete párducról szóló híreket. Annyi azonban bizonyos, hogy a megtalált lábnyom egy nagymacskától származik.

Ly  2008.01.23. 13:26:46

Az azért elég érdekes szerintem, hogy a 27. hozzászólásból derül ki egyértelműen (?), hogy milyen fajtáról ír a szerző.
"
Defter 2006.06.30. 10:33:19
Én még nem kóstoltam ezt a királyleánykát.
"
süti beállítások módosítása