Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Tökös kis gall

Vieille Ferme Rouge 2004

2006.10.01. 22:09 - alföldi merlot

Egyrészt nemzetközi best buy forintosítva, másrészt bizonyíték arra, hogy a vásárolt szőlőre alapozott brandépítés nem újvilági privilégium. A címkén kakaska és tyúkocska, afféle háztáji idill, éppen csak a bábuska meg a tikszar hiányzik, gondolhatnánk, ám ha jobban megnézzük, ezek afféle baromfimanökenek, akiket némi rosszindulattal a sárga farkú kenguruk, a frakkos pingvinek és a cuki koalamacik trendi családjába is besorolhatnánk.

A szakirodalom szerint azonban a Vieille Ferme (Öreg Farm) nagyon is felnőtt és megbízható dél-rhone brand, amely a Chateau de Beaucastelt is jegyző Perrin fivérek szimatát és ízlését dicséri. Származási helye, a Cotes du Ventoux mindössze néhány kőhajításnyira fekszik a Chateauneuf-du-Pape AOC-től, elismertségben azonban egy másik kontinens. Mindenesetre a ventoux-alji szőlőkből szemezgető Perrinek megbízható és elegánsnak mondható bort hoztak össze, amely a különböző bormagazinok árértékbajnokságában rendszeresen az élbolyban végez. Van belőle fehér, vörös és rosé (a honlap viszont kilátástalanul ostoba és impotens). Jelen vizsgálatunk tárgya a Rouge, ami 50% grenache, 20% syrah és 15-15% carignan, illetve cinsault.

A közelmúltban kóstolt Perrin Cotes du Rhone esetében kapitulálnom kellett: nem találtam szavakat, sem hasonlítási alapot. A helyzet azóta jelentősen javult: most már nyugodt szívvel mondhatom, hogy a Vieille Ferme a Perrin Réserve-hez hasonlít, csak kevésbé fajsúlyos, viszont szerethetőbb.

Első nekifutásra amolyan lécrezegtető bornak tűnt: nincsenek olyan erényei vagy hibái, amelyek bárkit azonnali megadásra késztetnének. Vagány csákó, de nem nagystílű szélhámos. Aztán lassan billent a mérleg. Elsőként az tűnt föl, hogy mennyire mintaszerűen elkészített bor. Aztán, hogy éppen kellő mértékben tér el az itthoni ízléstől ahhoz, hogy élmény legyen megkóstolni, de ne kerekedjen felül "az egyszer elég volt belőle" érzés. Én megszerettem. De aki szereti az extraktédességet, a primér gyümölcsösséget és az újfás vaníliát, az inkább kerülje.

Élénk bordó lila peremmel. Az illat markánsan dohányos, avaros, égett kenyérhéjjal és minerális jegyekkel, gyümölcsben pedig cseresznye árad belőle. A korty relatíve lyukas. Közepes test, de az intenzitás megvan, és kitűnő savak tartják egyben. A lecsengés enyhén fanyar, cseresznyemagos, árnyalatnyi alkoholtöbblettel. A tannin érett, de alig érzékelhető. És végre egy bor, amely tényleg étel mellett van elemében. 5 pont.

Külföldön 6-7 euró körül mozog az ára, nálunk is ennyi. Külföldön nagyon jó vétel, nálunk inkább jó közepes. A nemrégiben 1100 forintért akcióba küldött Tóth István Egedhegyi Kékfrankos fölmosná vele a körletet, de a 2002-es Dúzsi Merlot is pontozással győzne. Utánuk azonban bárkit megszorongat két rugó alatt.

Címkék: franciaország vörös 2004 ötpontos best buy perrin vieille ferme

11 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr9515509

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: mouse click the next site 2018.03.20. 11:36:35

How To Merge Multiple Excel Worksheets - imdigan

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Justizmord 2006.10.02. 09:39:51

Éthetetlen mit isztok ezen a boron, szerintem elég vékonyka jószág, ebben az árkategóriában tucatnyi ezerszer jobb vételt lehet felsorakoztatni, és nem csak a gyümölcsbombázók közül. Én nem estem tőle hasra, az biztos.

derelyegrádi szellem 2006.10.02. 09:58:00

"Én nem estem tőle hasra, az biztos." Ittál volna meg belőle négy üveggel..Annyira nem lehet "vékonyka" :)

derelyegrádi szellem 2006.10.02. 10:05:39

Ja, majd elfelejtettem. Ahol ezt a kakasost árulják pénteken kóstoltattak 2004-es Kopárt. Na az is "vékonyka" kicsinykét. Eddig vettem (2000-es, 2003-as), ebből nem fogok. Tudom, "még nincs kész, érnie kell" de szerintem ezen csak az "urándúsítás" módszere segíthet. Egyébként nem rossz izű, csak "kevés". Valaki járt arra pénteken? Vélemény?

lufett 2006.10.03. 16:37:32

Az a hat-hét euro egészen pontosan négy-ötven, és ennyiért sztem tényleg nem rossz vásár. Egyébiránt a kisebb, kevésbé híres francia borvidékekről ennyi pénzért rendre találni rendes kis borokat, ami otthon szinte lehetetlen.

alföldi merlot 2006.10.03. 17:00:54

Az a hat-hét euro tényleg hat-hét euro, találomra néhány ismertebb kereskedés árai: egy hely, ahol 5.50: www.les-amis-du-vin.de/shop/product_info.php?name=Vieille+Ferme+Rouge&products_id=613
egy másik, ahol 7: www.weinco.at/ireds/P-127-ID-61698895.2004.html
egy harmadik, ahol 6.70: www.1855.com/rhone/vin/10104077/fr/s-perrin-la-vieille-ferme/

palika 2006.10.03. 17:01:28

lufett: pedig az bizony hat-hét! 1734 forint (kedvezményes ár) az kb. 6,25 Euro.

palika 2006.10.03. 17:08:04

A múlt héten kacérkodtam már a borral, de tegnap a cikk bogarat ültetett a fülembe. Hazafelé beugrottam egy palackért a Batthyány utcába. Kibontottam vacsorához (rozskenyér, sonka, kolbász, sajt, zöldségek, semmi extra). Azt hiszem, a magyar átlagnál több (évente 15-20 üveg) francia bort iszom, véletlenül éppen ebben az árkategóriában (5-8 EUR). Amit eddig megszoktam (Rhone/Beaujolais village, Beaujolais cru, Bordeaux, Savoie rouge), mind többet nyújtott. Kicsit vékony, nem annyira illatos, picit alkoholos. Többet vártam volna tőle.

palika 2006.10.03. 17:11:22

Ami meg a Cotes du Ventoux és a Chateauneuf-du-Pape kőhajításnyi távolságát illeti: én nem szívesen venném egy kalap alá a két területet! Márcsak azért sem, mert ha mondjuk utóbbit akkorának veszem, mint a kisujjam körme, akkor a Ventoux körülbelül tenyérnyi lenne...!!!

alföldi merlot 2006.10.03. 17:26:21

Én sem vettem egy kalap alá.

palika 2006.10.03. 17:50:35

Én ezt a mondatrészt annak vettem: "elismertségben azonban egy másik kontinens". Mert hogy is lehetne olyan elismert, mint a Chateauneuf-du-Pape.

lufett 2006.10.03. 20:31:18

Merlot és Palika. akkor nekem nagyon olcsón sikerült beszereznem, a múlt héten ért véget a borvásár a hozzám legközelebb eső Auchanban :)
(jól tárolják a borokat és a készletek csak a borvásár idejére duzzadnak fel)

Ellenben ha jó vásárt akartok csapni kisebb francia borokból, akkor itt van két tipp:
Coteaux du Languedoc La clape Ch. Bouisset 2003 mindösszesen 2,99-ért

vagy egy egészen ütős Minervois 2002, Domaine le Cazal, Les Pas de Zaram 7,50 euro
Nem tudom, elérhetők e otthon.
süti beállítások módosítása