Az itáliai borszcénát tapogató winenews.it szerint az olasz borászatok még mindig csak ugatják az internetet. A potenciál beláthatatlan, a huszonegyedik század már régen beköszöntött, mondják, mégis szinte maroknyi az értésről tanúskodó honlap, sőt honlap egyáltalán. A Cantine in Web lajstrom legjobbnak ítélt kantináit csigákkal jutalmazták (angol humor, szatirikus véna?).
A legjobb honlap és öt csiga büszke tulajdonosa a Planeta. Szintén ötcsigás lett a Donnafugata, a Tasca d'Almerita, a Santa Margherita, a Duca di Salaparuta és a Cantine Florio. A négycsigások: Rapitala, Paolo e Noemia d'Amico, Caprai, Cavit, Podere Forte és a Casale del Giglio. A stáb kétezer honlapot futott át, és ebből százat adtak át a webmászterekből, grafikus dezájnerekből és kopirájterekből álló szakzsűrinek, amely aztán huszonnégyet adott át a tízfős médiazsűrinek.
Egyrészt feltűnő a szicíliai borászatok túlsúlya (6/12), másrészt itt-ott fölsejlik az értékelést végző Winenewst üzemeltető milc.it érintettsége. A Planeta honlapja valóban példaszerűen informatív, más kérdés, hogy látványként Piet Mondrian Broadway Boogie Woogie-jához hasonlóan konfúz. A Santa Margherita reménytelenül prózai, egy vidéki reklámújság tördelésével. A Duca di Salaparuta a lávalámpa-esztétika mintapéldánya, viszont jól kezelhető. A Cantine Florio vizualitása már a gyerekeimnek szól (a Florio egyébként már 2005-ben elvitt egy webes pálmát). Én "A rágógumit a szemnek" különdíjat a Floriohoz tartozó Vini Corvónak adnám. A Rapitala egy martinireklám giccses retroerotikájával operál. A Casale del Giglio almanachja szellemes, bár a dekor inkább egy spagettiwesternre emlékeztet, és a díjazottak között egyedüliként egynyelvű.
Viszont talán érdemes volna itthon is belevágni a csigaosztásba.
Utolsó kommentek