Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Egyes agrártárgyú törvények

Elfogadta a parlament a nyolcforintos jogszabályt

2007.03.27. 08:40 - Albert gazda

Hétfőn este szavaztak az országgyűlési képviselők a bortörvény módosításáról, egyszersmind megválaszolva az állattenyésztés, a növénytermesztés és a vadgazdálkodás jövőjét érintő fontos kérdések sorát. Utóbbiak kevésbé hoznak bennünket lázba, előbbi viszont annál inkább.

Minthogy a döntés lényege az, hogy megszületett végre a működőképesnek remélt nyolcforintos szabály. Vagyis ezentúl épeszű és érthető előírások szerint fizethetik be drága borászaink a forgalomba hozatali járulékot, amely nem több, mint nyolc forint literenként. Ennek hatvan százaléka kerül a Magyar Bormarketing Kht büdzséjébe, míg negyven percentje minőség-ellenőrzésre fordíttatik, legalábbis az optimista forgatókönyvek szerint.

Két héttel ezelőtt egyébként visszakézből elutasították a bizonyos képviselők által benyújtott módosító indítványokat, amelyek lazítottak volna a szabályozáson és a forrásfelhasználáson itt-ott, úgyhogy végül a szakma és az agrárminisztérium által kiizzadt konszenzuális koncepció kapta meg az igeneket.

Tehát ha korábban nem is, ez év második felében már lesz miből gazdálkodniuk a marketingeseknek, mi meg árgus – illetve vizsla – szemekkel fogjuk figyelni, mire jutnak.

Nem mellesleg a törvényszövegből és indoklásából – amely itten elolvasható ától cetig – kiderül, aki nem fizeti be idejében a járulékot a forgalomba hozott bora után, annak jaj lesz, mert később már nem hozhat forgalomba semmit. Az élet kegyetlen.

Címkék: híradó bormarketing

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr551457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FEB 2007.03.27. 10:01:58

Valahogy nem vilagos nekem ez a dolog:
A torveny szovege szerint "A Magyar Köztársaság területén közfogyasztásra forgalomba hozott bor minden literje után a forgalomba hozónak 8 forint forgalomba hozatali járulékot kell
fizetnie."
Vagyis a kulfoldre szant borok utan nem kell fizetni, holott az osszeg 60%-a boraink -kulfoldi- nepszerusitesere megy el?

veny 2007.03.27. 11:09:34

FEB: Az importált külföldi cucc viszont fizet. A bevétel kb. ugyanaz (ha nem több) mintha a hazai termelő fizetne, ellenben így az ő versenyképessége javul. Végre egy normális szabály... :)

FEB 2007.03.27. 15:11:46

Remeljuk majd az ido is ezt igazolja

torkosborz 2007.03.27. 17:40:09

FEB: Szerintem is kicsit furcsa ez a megosztás, a külföldi marketing segíti az exportorientált cégeket (pl.: Hilltop), de ők nem fizetnek az exportjuk után, viszont azok, akik keveset exportálnak de sokat adnak el belföldön(pl.: Csányi, Varga /?/), meg fizetnek egy csomót. Nekem ez nem logikus.

Borboszi 2007.03.27. 20:59:43

most eléggé szégyellem magam, próbáltam elolvasni ezt a törvényt... ööö... nem sikerült... mi a rossznyavajára kell azon az oldalon rákattintani? találtam ott egy pdf-et, de ez az állattenyésztésről szólt.. vagy csak én láttam rosszul? nem olvastam végig.. kérnék technikai segítséget! köszönöm... :-)... hiányosságomat fogjuk arra, hogy késő van (a hajszínemre elvből nem foghatom) :-))) mille grazie...

veny 2007.03.27. 22:58:43

Borboszi: az a PDF fájl az, csak nem az eleje. Van benne állat is, meg minden... :)

Amúgy a parlamenti szavazás érdekessége, hogy bár a nagy frakciók gyakorlatilag hozták a szokásos merev felállást, a Fideszből Dr. Kerényi János (szőlész-borász üzemmérnök!) IGEN-t, míg az MSZP-ből 2 fő (náluk nem látszik semmi szakmai szál) NEM-et nyomott. Gondolom mindhárman elnyerik méltó büntetésüket. :/

veny 2007.03.27. 23:05:00

borz: Igen, egyértelműen az exportnak kedvez az új szabály. Nem csoda, hiszen épp ezért csinálták... :)

Azon pesze lehet filózni, kell-e a borexportot támogatni, de nekem legalábbis ez nem kérdés.

FEB 2007.03.28. 11:14:39

Aszondjak (HVG aktualis szama), nem lesz olyan konnyu beszedni az import borok utan a jarulekot...

veny 2007.03.28. 11:32:14

Akkor szedjék be nehezen! :)

Benikuty 2007.03.28. 17:11:47

Nem értem,ha az import áru ÁFA-ját a VPOP be képes szedni,a behozott bor járulékát miért ne tudná?

Defter 2007.03.29. 10:20:19

A forgalomba hozatali járulékot nem a VPOP szedi be, hanem a borászati hatóság. A vámhatóság csak továbbítja a forgalomba hozott borokra vonatkozó adatokat. A beszedése elsősorban nem azért lesz nehéz, mert nem fizetik be, hanem azért, mert a forgalomba hozott borok nagy mennyisége nem is megy át az engedélyezési eljáráson, illetve sokszor nyoma sincs, hogy elkészült, vagyis a fekete gazdaság témakörébe tartozó mennyiség. Ezt pedig egyelőre nagyon nehézkesen tudják csak ellenőrizni, illetve a mennyiséget is csak becsülni tudják. Ezért van az, hogy jövedéki adóból is csak a fele folyt be annak, aminek elvileg kellett volna a megtermelt szőlő és az abból hivatalosan előállított bor mennyisége alapján.
A befizetett összeg 60%-a közösségi marketingre megy, ami nem "európai közösségi" marketinget jelent. Vagyis elsősorban nem az export borokra fogják költeni, sőt, a 60% felének a 30%-a (vagyis összességében 9%) megy csak erre a célra. A Közösségi Bormarketing Program 49. oldalán szépen utána lehet nézni. Ezen kívül a külpiaci marketing alapvetően nem borászatok és boraik népszerűsítését jelenti majd, hanem a magyar borét, ilyen szempontból nem csak a külföldi vásárlásokat hivatott ösztönözni, hanem a hazai borturizmust is, amiből pedig valamennyi hazai termelő részesülhet.

torkosborz 2007.03.30. 10:08:59

veny: nekem nem az a bajom, hogy az "exportnak kedvez", ez egy fontos dolog, csak akkor fizessenek az exportálók (is). Furcsa kicsit, hogy a magyar piacra termelők finanszírozzák a külföldi piacok marketingjét.
süti beállítások módosítása