Maga az ötlet annyira abszurd, hogy úgy látszik, a borsajtó – immár magunkat is beleértve – nem tud ellenállni e félhír közlésének. A Yahoo! Newson bukkant fel először, de mostanra a Decantert is megjárta. A Dan Murphy's névre hallgató ausztrál piaszupermarket szóvivője azt állítja, az olcsó bordói borok eladása egy év alatt 65 százalékkal nőtt.
Ebből aztán mindenféle tendenciákat kezdtek kiolvasni a spekulációra hajlamosabb habverők: pl., hogy a franciák is rájöttek, az embereknek a gyümölcsösebb kell, meg az érthetőbb címke meg a csavarzár, és hogy az ausztrál borfogyasztók is egyre tájékozottabbak, és finomulnak kifelé. Már az első híradás végén is szerepelt azonban egy ausztrál borfőméltóság reakciója, aki közölte, nem lesznek álmatlan éjszakáik azért, mert a Dan Murphy'snél néhány kartonnal több fogyott a no name bordóiakból.
A Decanter szerencsére alaposabban utánajárt a dolognak, és néhány adattal és szakértővel gatyába rázta a hírt. Mint bölcsen rámutatnak, az ausztrál borimport a teljes fogyasztás öt százalékát sem teszi ki. És az általuk megszólaltatott boripari guru, David Skalli (Skalli and Rein) szavai kipukkantják a lufit: "Nulláról indulva könnyű nagy növekedési rátát produkálni." Skalli szerint azonban a franciáknak fölösleges Ausztráliában erőlködniük.
"Egy 2-3 eurós francia cabernet sauvignon nem versenyezhet egy hasonló kategóriájú, a világon bárhol máshol készült borral. És kár is volna a gőzért. Az ilyen borok csak rontják Bordeaux hitelét. Ha egy francia ügyfél tanácsot kérne tőlem, mert Ausztráliába akar bort exportálni, akkor megpróbálnám másik piac felé terelni. Vietnamban például jobbak volnának az esélyei" – mondta.
Utolsó kommentek