Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A világ legjobb 50 étterme

A Lou Lou és a Café kör belefért a százba

2007.05.04. 17:21 - alföldi merlot

Idén is közzétették a brit Restaurant magazin éves toplistáját a világ legjobb éttermeiről. Bár a magyar konyha világhírű, és szakács maestróink számolatlanul hozzák haza az olimpiai aranyérmeket az aszpik szakágban, az első ötvenben egyelőre nem szerepel magyar étterem. De szerepel a második ötvenben, méghozzá a Lou Lou (86.) és a Café Kör (88.). Gratulálunk!

Ez persze brit merítés, és bár az utóbbi években a Restaurant magazin sokat tett, hogy a hazai pálya kevésbé lejtsen, azért nyilván London felé hajlik a kés meg a villa. Már ha egyáltalán kés és villa, mert az élbolyban szereplő éttermek némelyikében a konyha picassói és dalijai alkotnak, akik a paprikás krumpliból is jégkrémet csinálnának. Az abszolút győztes Ferran Adria El Bulli nevű étterme a "molekuláris gasztronómia" fellegvára. A második helyen Adria fegyvertársa, Heston Blumenthal áll bunsenégővel és kémcsővel – ő a Fat Duckban kápráztatja el a szalonnás tojás jégkrémmel a kulináris jet setet. Összességében azonban a francia éttermek vezetnek – a listát bírálók szerint messze nem eléggé.

Az élmezőny országonkénti megoszlása

Franciaország 12
USA 8
UK 7
Spanyolország 6
Olaszország 6

Az első 50

1. El Bulli, Spanyolország
2. The Fat Duck, UK
3. Pierre Gagnaire, Franciaország
4.The French, Laundry USA
5. Tetsuya's, Ausztrália
6. Bras, Franciaország
7. Mugaritz, Spanyolország
8. Le Louis XV, Monaco
9. Per Se, USA
10. Arzak, Spanyolország
11. El Celler de Can Roca, Spanyolország
12. Gambero Rosso, Olaszország
13. L'Atelier de Joël Robuchon, Franciaország
14. Hof van Cleve, Belgium
15. Noma Denmark (highest climber)
16. Le Calandre, Olaszország
17. Nobu London, UK
18. Jean Georges, USA
19. Hakkasan, UK
20. Alain Ducasse au Plaza Athénée, Franciaország
21. L'Astrance, Franciaország
22. Can Fabes, Spanyolország
23. L'Ambroisie, Franciaország
24. Restaurant Gordon Ramsay, UK
25. Troisgros, Franciaország
26. Le Bernardin, USA
27. Martin Berasategui, Spanyolország
28. Le Gavroche, UK
29. Le Cinq, Franciaország
30. Charlie Trotter's, USA
31. Dal Pescatore, Olaszország
32. Daniel, USA
33. Rockpool, Ausztrália
34. St John, UK
35. Chez Dominique, Finnország
36. Alinea, USA
37. Bukhara, India
38. DOM, Brazília
39. Oaxen Skärgårdskrog, Svédország
40. Chez Panisse, USA
41. Enoteca Pinchiorri, Olaszország
42. Cracco Peck, Olaszország (new entry)
43. L'Arpège, Franciaország
44. River Café, UK
45. Oud Sluis, Hollandia
46. Combal Zero, Olaszország
47. Le Quartier Français, Dél-Afrika
48. Taillevent, Franciaország
49. Bocuse, Franciaország
50. Les Ambassadeurs, Franciaország

Minden, amit tudni akarsz, rövid profilokkal.

Címkék: híradó táplálkozás

63 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr2370531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borboszi 2007.05.04. 21:29:46

nem rosszmájúskodok, csak gondolkodóba estem... tehát a 100-ba két magyar étterem fért. (Grtula nekik!!!) Akkor az logikus, ha arra következtetek, hogy a jeles étterembírálók szerint a legjobb magyar étterem a Lou Lou, és utána a Café Kör a második? hm...

Mivel túl sok hazai borszaklap nem jut el hozzám, ezért amit felpakolok néha otthon, azt olvasom ki többször, ha elfog a nosztalgia. És pontosan emlékszem, hogy a Decanter egyik téli számában a Café Kör konyhájáért annyira nem rajongtak. Persze, mint minden ebben a szakmában... oly szubjektív... :-)

talbot 2007.05.05. 09:49:21

Kedves Borboszi

csak magyar Decantert neeeeee !!!

gaga 2007.05.05. 09:51:01

Az én volt egyetemi menzám mijér' nincs benne a csapatba'? Azok az isteni csótányos csontlevesek, a finomfőzelék, satöb... A fúziós konyha (európai + mexikói rovarétterem) és a nouvelle cuisine is ott formálódtak ki biza.

reparon 2007.05.05. 12:57:59

nos talan, valami pici ralatasom csak akad, de hmm, ezt most hagyjuk. Mivel ugye a vilag 100 legjobb noje, a vilag 100 legjobb tengerpatja, sorolhatni lehet. Persze magyarkent - nekem faj, es igazsagtalannak erzem, - foleg ugy, hogy nagyjabol mindenki tisztaban van vele " the English conribution to culinary is chips" Egy angol biralat az inkabb szitok, mint kritika, a pozitiv ettermi kritkikatol olyan messze vannak, hogy jajj. A Francia konyha ja. Jo (biztos) A porkoltalap az sois hongroise, - hivatalosan - es hivatalosan nem szabad bele paprikat tenni, viszont buggyant feherbort azt muszaj (ha kulfoldon tanulsz+dolgozol) Erdekes modon az elso otven (most nem nezem vissza) , de foldrajzi elhelyezkedestol fuggetlenul francia majd mind, - tok jo, hogy fozni, enni, emeszteni csak ugy es akkor lehet, ahogy ok latjak jonak. Egy fuckin'madeira szoszhoz is feherbort kell onteni, mert az ugy van. Jo nyilvan ez kenyszer, senkit semmi nem kenyszerit arra, hogy mashol (is) tanuljon, de miert kell a magyar etelt franciaul elkesziteni, es kibaszottul kivancsi lennek az elso szazba miert nincs mondjuk egy indiai vagy kinai etterem se (lehet van en nem lattam de beidegedtem, es nem voltam annyira tuzetes) Az is erdekes, hogy a cafe kor pld uti a Gundelt mondjuk, - jo, jo tudom. Ja jur eszembe a listan elokelo helyen szereplo Ramsey kajaldaban voltam, hat masnaposan faradt olajbol en finomabbat, - pedig kurvara nem vagyok egy wasisdas. NEM LEHETETT AZ ETELT MEGENNI. Es en nem vagyok finnyas, szeretek minden uj izt kiprobalni, de ez mar annyira uj volt, mint a romlott macskaagyvelo majombelsoseggel. Az angoloknak az iras es a fozes nem annyira megy, foleg az elobbi, a fish &chipsuk neha jo, neha nem,- annal kene maradni. A csigaorientalt feherborbeszukult konyha is, hat, ja. Talan van bennem proliver, de azert egy lecsos szuzerme serpenyos burgonyaval azert odaut sok kszart. Es ugye van magyar puccos kaja is, mi az, hogy! Ja mexikoi ettermet se lattam, nyilvan az is szar. Arab etteremet, gondolom most nem PC. emliteni, pedig azert, na ott is van, olyan, ami finom. Meg epp most jut eszembe, hogy a Dubai-ban levo szallodak konyhaja is az elso szazon kivul maradt. Biztos nincs penzuk se szakacsra, se alapanyagra, se logisztikara. HUUU de nagy kretenek ezek.

reparon 2007.05.05. 12:59:23

egyet visszavonok, van 1, azaz 1 db indiai etterem, bocsanat

ATR 2007.05.05. 13:02:48

Borboszi,
Szerintem a Decantert olvasgatast gyorsan felejsd el. A minositesuk annyira sem mervado hogy a kisagyadban tarolodjanak, nem meg hogy nosztalgikus emlekeket ebresszenek.

reparon 2007.05.05. 13:06:11

na azert megegyszer nekiveselkedtem, az elso 50 fele az UK, vagy US, es lattam AU ettermet is. Roppant erdekes. Oroszorszagban sincs jo etterem. AAA' hogy lenne mar Szentpetervarott(ok Ukrajna) vagy Moszkvaban emlitesremelto. Mint, ahogy Japanban sincs nyilvanvaloan. Hat barki is a szerzoje a cikknek - enyhen szolva igaza van - nagyon yorkshire puding billenete van az egesznek. Ami meg szar.

ATR 2007.05.05. 13:08:45

Reparon,
van egy Kinai is (Hakkasan)
Szerintem jo hely is, bar nalam azert sok masikkal egyetemben visszabb csuszna.

ATR 2007.05.05. 13:18:33

Reparon,
Szerintem egy magyar etterem sem ferhet bele semmilyen globalis toplistaba, meg akkor sem ha TOP1000nek hivjak. Es ez pontosan azert van, amit te is leirtal. Mert nem csak Francia konyha van a vilagon, hanem Olasz, Spanyol, Mexikoi, Indiai... (felve jegyzem meg Osztrak)ahol szamos olyan etterem van ami miatt mi nem ferhetunk be sehova.
Mindez azert is van mert egy etteremben az egyenletes szinvonal, alapanyag minoseg, KISZOLGALAS!!!, interior...stb is beleszamit.

interior

Benikuty 2007.05.05. 13:21:18

Szerencsétlenek,-ha kihúznátok a kezeteket az ánuszotokból,a Ti konyhátok lennne a legjobb a világon.

ATR 2007.05.05. 13:23:38

Egyebkent a Ferran fele spanyol konyha mas minositok szerint is a legjobb a vilagon. Sajnos nekem nem volt szerencsem kiprobalni, de azert megkerdojeleznem a lefikazasuk jogossagat, bar elfogadom ha Alfoldi Merlot-nak rossz tapasztalati voltak midon ott jart :-)

megjegyzés 2007.05.05. 14:37:15

reparon, alapvetően igazad van ( pl. wolfgang puck egyetlen helye sem fért be ?? ), de mit vársz, ez egy újabb fizetett lista : modern marketing ( = vegyünk olcsón népszerűséget ), a nép úgyis megy a kolomp után...

reparon 2007.05.05. 14:53:03

ATK, igazad is van, meg talan nem is. Nekem nem elvarasom, hogy a magyar ettermek beleferjenek a legjobb ettermek koze, de akkor uram bocsa; radirozzunk ki mar egy par angol ettermet, az O konyhajuk, ugyebar vilaghiru. Es igazad van, minden beleszamit. Foleg az izles a felhasznalt alapanyagok minosege stb stb. Sajnos (most) nem MO-n elek, es sirva fakadtam, amikor "hungarian parpikat" vettem. es, ja siman eladja igy, az amokfuto orult, mert nemtuggya kherem ahlassan. Hogy az szar vazze. De meg azzal is vigyazni kell, hangsulyozom, egy (aranylag) meno etteremben vagy mibe muszaj a sous chef ala dolgoznom, es a PORKOTALAPBAN A LA HONGORISE - nincs paprika meg rossz se. azt hittem sirva fakadok. Faszom fog nekik jol fozni , megkapjak az agyonborsozott lejart belszinnek mondott max hatszint, vitatkozzon veluk a kurva anyja.

reparon 2007.05.05. 15:03:08

Francia embernek az fozzon, akinek elment az elet, - es szakacskedve. Sok szep es jo francia dolog van, pld a franciakenyer, megh a dijoni mustar, a kagylo beka tempo az sajnos idegen tolem, csinalnom kell, enni, - halistennek nem. de egyszer bosszut allok trianonert:) Megmutatom, milyen jo bir lenni egy sok fustoltcsonttal vegyeshusbol ( egyharmad marha ketmarmad disznyo) keszult toltottkaposzta. Igen, tejfelesen. Faszom a sok tyukbelu felgourmandot, aki csak fikazni tanult meg, jol meg nem lakott az eletebe, de a hulyeseg az jon. Mint a szodabikarbona, egy jobb kaja utan. De ezt aa szegeny majom nem fogja megtudni

Zuzu 2007.05.05. 15:15:03

Én például az arab konyháért rajongok. Sok zöldség, fűszer, ízorgia, na és azok a lepények...

Angmar-i 2007.05.05. 15:21:59

reparon bepörgött....:-)
egyre jobbak a kommentek:DDD

orchi 2007.05.05. 15:29:57

Én egy francia Michelin sztáros étteremben dolgoztam és most lépek tovább egy másik helyre. Azt gondolom ez már nem arról szól, hogy zabáljunk egy nagyot majd a szódabikarbona segítségével böfögjük fel. Ezek az éttermek nem annak a rétegnek szolgáltatnak. Ebben kellene a magyaroknak egy kicsit alkalmazkodni és tovább lépni, de addig amíg csak ebben tudnak gondolkodni kreatív szakácsaink és chefjeink (tisztelet a kivételnek) csak a pörkölt hongroise marad paprika nélkül.

dalton1 2007.05.05. 15:31:15

reparon! Végigolvastam minden hozzászólásodat és tetszik a stílusod és mivel ott élsz nyílván jobban belelátsz mint sok más ember. "megjegyzés"-nek nagyon igaza van, kitüntetések, érmek, díjak és listák alapján nem lehet megítélni semmit és senkit. Totál szubjektív, mindenkinek más és akkor is ha van tíz vagy húsz zsűri vagy szakember. Ráadásul nem tudjuk mikor dönt a pénz és nem a szakma...valószínűleg az esetek többségében. Sok jó francia kaja van de ahogy minden népnek megvan az a valami amire büszke, amit jónak tart úgy nekik is és abból nem engednek, az angoloknál úgy vélem az étrend valahol az utolsók között lenne amire büszkék lehetnek. Amit az arab, indiai, stb. éttermekről írtál abban is sok igazság van. Az egy dolog ha valakinek az a stílusú fűszerezés nem ízlik, de attól válik valaki szakemberré hogy a saját ízlésétől elvonatkoztat, szóval kész röhej hogy meg sem említenek egy-két jobb éttermet a felsorolt népek országaiból.
Szerintem akinél a pénz annál a hatalom. Lehet valaki akármilyen ügyes, okos, erős, stb. ha pénze nincs amivel megvegye azt ami a legfontosabbnak számít manapság akkor elveszett, és ez a hínév. Az lesz világhírű akinek van pénze világhírűvé válni...gyarmatosítással vagy megvett versenyekkel mindegy...
Tehát nagy mértékben egyet értek veled és kitartás, mutass nekik egy olyan pörköltet amit csak magyarok tudnak! /De ne csigából:)/

Bull 2007.05.05. 15:34:46

reparon, Szentpétervár mióta van Ukrajnában??

dalton1 2007.05.05. 15:36:07

Ja és kultúrától is nagyon függ hogy ki milyen díjat kap...az elfogultság megint más kérdés...de egy európai nem tudja úgy értékelni a hamuban sült lepényt mint az extra flancos nyolc órán át készített nemtudoménmit.
Kivétel ha olyan mint én...ahogy az arabok, távol-keletiek és a balkán népei főznek úgy nem tud senki...a gondolattól is csorog a nyálam, még ha csak egy szimpla kenyérről vagy sült bárányról van is szó...

Baluci 2007.05.05. 16:10:20

Tényleg jók reparon irásai, de azok a telibebombázott ékezetek nagyon hiányoznak... Szinte fizikai fájdalom elolvasni! Bocs.

megjegyzés 2007.05.05. 18:59:26

az én olvasatomban itt nem arról van szó, mely ország ( vidék, nép stb. ) konyhája jobb. a kérdés az, hogyan veszik egyre többen ( egyre tájékozatlanabbak ) a bátorságot, hogy bármiről " toplistákat " állítsanak összes a " legjobbakról ". ez korunk parasztvakítása, a félművelt + féltájékozott kisebb csorda vezeti a teljesen tájékozatlan nagyobb csürhét. sajnálom...

kocsmáros 2007.05.05. 19:11:52

Fájdalmas,vagy nem éppen helytálló 100-as lista.Kíváncsian várom M.B.T. úr reagálását akinek azért sűrűn igaza vagyon.A meridien konyhafőnökének azért a múltkorában igaza volt: magyarországon a kedves Vendégből is nagyon kevés van.Kár,hogy egy Louis V. táskát könnyeb eladni honfitársunknak mint egy jó tál ételt vagy egy mai pálinkát.Arról pedig egyáltalán nem vagyok meggyőződve, hogy nekünk is a "fuziós"konyhával kellene kezdeni.Az ötven évnyi lemaradásunk nem behozható egy bástya üti c4 lépéssel.Alapvető próblémák megoldására szemlélet váltásra is szükség lenne.Ahol a budai elit negyed környékén mélytányérból, kanállal eszik a lecsót,miközben a szomszédban a "villamos is aluszik",vagy dúrva murván,olcsó kerti bútorok között "előre kell fizetni a gombás ételekért", na ott van a kutya elesve!Amíg a nagy töbség a 3.900.-ft-os svédasztalt keresi, kár a szürkemarhát, mangalicát erőltetni.
nehéz kenyér ez:)

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.05.05. 19:22:12

Gratula nekik, hogy benne vannak valamibe, ami lista, meg világ!

De az miért van az, hogy ha innen átlinkelek a Café Kör (88.) oldalára, akkor akaratlan is a következő szöveg veri ki az érdeklődő szememet, rögtön a nyitva tartás alatt?????

"Éttermünkben csak készpénzt áll módunkban elfogadni."

Én mondjuk ezért a mondatért semmilyen listára nem venném fel 2007-ben.

talbot 2007.05.05. 20:07:50

Erre én is kiváncsi vagyok, nálam ha a lustaság miatt véletlenűl kifogy a papir (és persze pont ez volt az utolsó tekercs) már cirkuszol a vendég JOGGAL, akkor a Bazilika mellett miért lehet ezt igy megtenni. Kiváncsi vagyok

wudnekl 2007.05.05. 20:09:45

Reparon, barátom, te úgy be vagy szűkülve, hogy az már hasogat. Mert az, hogy az ilyen-olyan franciák nem tudják, hogy hogy kell pörköltet csinálni, az nem idiótaság, hát honnan a picsából tudnák? Ettél már Magyarországon francia hagymakrémlevest? Mennyi köze van a francia hagymakrémleveshez? Semmi, leszámítva a hagymát. Meg gondolom tihanyi camambert-ről is hallottál már, sőt nyilván megkóstoltad a magyar ún. croissant-t is. Francia pörkölt... gondolom naponta sírnak egyet, amiért nem tudják rendesen megcsinálni, mert nekik aztán éppen kurvára szükségük van az import gasztronómiára. Mellesleg a csiga-kagyló borzasztó kicsi része a francia konyhának, ha elfogadsz egy tanácsot, ha már kinn vagy, kóstold meg a coq au vint, a quenelle-t vagy a blanquette de veau-t, de ha mindenképp magyar gyomorhoz illőt akarsz, legyen egy canard roti au tartiflette, meglátod, ízleni fog.
Ami meg a "mért kell mindent franciásan csinálni" kérdéskörét illeti, nos, javaslom, menj el odakinn egy kínai vagy japán étterembe, és hasonlítsd össze azzal, amit Magyarországon kapsz kínainak meg japánnak csúfolva. De mindenekelőtt vegyél vissza az arcodból, mert nekünk fájna, ha összehasonlítanánk a magyar és a francia étkezési kultúrát. Sajnos.

wudnekl 2007.05.05. 20:25:13

Dalton1!
Egyrészt itt nem kaják versenyeztek, hanem éttermek. Lehet, hogy a nemtudommilyen indiai kaja kurva jó, de attól még nem biztos, hogy Új Delhi tele van elsőrangú éttermekkel.
Másrészt ha mindenképp össze akarjuk hasonlítani a különböző nemzetek konyháit, az egyetlen valamelyest objektív alap az, hogy ki mit használ a főzéshez. Ezért vagyunk mi mérföldekre lemaradva, mert a magyar konyha gyakorlatilag a hagymát, a sót, a borsot meg a paprikát használja, de azt mindenhez. Persze sarkítok, és gyorsan megjegyzem, hogy nincs az a remek, amit többre tartanék egy töltött káposztánál, de tény, hogy Magyarország éghajlata viszonylag unalmas, ami miatt alapanyagokban nehezen tudnánk felvenni a versenyt pl. a franciákkal, akiknek mediterrán térségük is van, hegyvidéki éghajlatuk is van, meg annyi tengerük, hogy nem tudnak velük mit csinálni (és akkor még a gyarmatokról nem beszéltünk). Persze, hogy jó a francia konyha, millió helyről jön nekik a fűszer, mink meg meg vagyunk kúrva a paprikával meg a köménnyel. Ennyi.
És végül egy kérdés. Megkóstolta itt valaki azt a kurva csigát, vagy mindenki arról beszél, amiről gőze sincs?

talbot 2007.05.05. 20:32:07

orosz tesztvérek cinálni jó ciga a VÁR alatt pici étterem :))))

dalton1 2007.05.05. 21:11:59

Hát kedves wudnekl a te stílusod már nem oly megnyerő...a csigát nem kóstoltam, igazad van, de nem is állítottam hogy rossz, vagy helytelen abból ételt csinálni. Ugye ha elolvasod amit írtam te is látod.
Én évekig éltem Albániában, Dél-Afrikában is egy jó ideig, egy csomó más nemzet étrendjét megismertem, nagyon szeretem az összes tengerben található állatból készült ételt is.
Bár a búrok étrendje meglehetősen egyhangú, mivel minden jelentősebb étkezéshez marhalábszár-szeletet esznek kevésbé vagy jobban átsütve. Igazából ételt bármiből lehet csinálni (kutya, macska, stb.) a franciáknak vannak jó ötleteik. Én nem is szidtam őket.
A magyar konyha valóban nagyon paprika-hagyma centrikus de ezért ne legyünk büszkék rá? Sokszor jobban esik egy tengeri hal vagy kagyló mint a pörkölt de azért bocsánat ha magyarként tudom milyen a jó magyar pörkölt és még szeretem is. Amúgy az én olvasatomban reparon nem azon háborodott fel hogy a franciák hogyan csinálják a pörköltet hanem hogy ezt magyar-pörkölt néven forgalmazzák. Ha a francia hagymalevessel ugyanez a helyzet abban teljesen igazat adok neked (bár abban stimmel a hagyma nem úgy a pörköltben a paprika...).
Mindentől függetlenül érdekes hogy a díjazott éttermek jelentős hányada nyugat-európai vagy amcsi. Vagyis egy nyugati ember honnan tudná hogy melyik országban mi számít jó étteremnek?
Már csak annyi kérdésem maradt hogy te enni mész kultúrált körülmények között egy étterembe vagy megfigyelni és kritizálni? Úgy értem hogy nálad a kaja az csak a kiszolgálás és a padló csillogása után következik? /És itt most éttermen nem a sarki kiskocsmát értem!/

Szegediszomelijé 2007.05.05. 22:17:21

Köszönet minden hozzászólónak, rég olvastam ily jót a blogban! A magam részéről: nagyon ritkán tévedek puccos étterembe. Nekem a balatonszemesi Kistücsök nagyon megtetszett 2 éve, minden szempontból! Messze leverte azt a pár puccos fővárosi éttermet, ahová céges kötelezettségből eljutottam. (No, azért a Pávát kipróbálnám!) És -még szerencse- nem frakkban hozták ki a kajcsit! El is ment volna az étvágyam... Más világ, persze, de nekem ez a természetes (mármint a Kistücsök és hasonlóak), és közel sem biztos, hogy jól érezném magam egy Top 100 tag étteremben. Diskuráljatok csak tovább!

Sanyi 2007.05.05. 23:26:04

En azert egyet hianyolok (legalabbis az elso otvenbol), a frankfurti Tigert.

Sanyi 2007.05.05. 23:27:57

Meg szerintem a varban az Alabardos is nagyon jo. Eddig meg nem csalodtam bennuk, bar ketsegtelen, hogy a 86. es 88. helyezettet nem ismerem.

naponta 3x 2007.05.06. 00:15:59

szerintem fasság toplistát csinálni a "világ legjobb éttermeiből". ugyanmár, ki az aki megmondja mi a legjobb? egyáltalán mi az hogy legjobb? a legszimpatikusabb fizetőpincér, vagy über tiszta budi? ahány náció, annyi szokás, a maga nemében, müfajában nagyon sok étterem kiérdemelné a "legjobb" jelzőt. ez egy olcsó marketing fogás, a média vagy maguk az éttermek generálják kinjukban, vagy valami más okból kifolyólag, de a gasztronómiához ennek szerintem nem sok köze. formális dolog,viszketek ettöl.

reparon 2007.05.06. 05:05:13

wudnekl en be birom latni, ha vkinek igaza van, ezzel egyutt a Francia kaja + konyhamuveszet nem a kizarolagos esszenciaja az egesz vilag kaj es konyhamuveszetenek.Amugy nem porkoltrol beszeltem, hanem porkoltalaprol, a basic sauce-ok egyike, ami ugye az ami. Lehey hogy beszukult vagyok, de mindennek- probalom ugy, ahogy megaadni a tiszteletet, - pld en nem szolgalnek fel meg Gronland embernemjarta reszen se " authentic italiant" , - mert soha nem lesz olyan. (na ha sokat fizetnek erte akko igen;) es egyebkent nem kell szegyenkezni a magyar kaj miatt, es vazzeg neha jo eszmeletlensegig enni es radolni a szodabikarbonara, en nem kultivalom es nem ertekelem amikor a kaja az mar csak muveszet es a lenyeg el van felejtve. Nemtom ki irta, de valoszinu;) hogy van Indiaban jo indiai etterem, mint ahogy kinaban is kinai, es igy tovabb. Meg ha mar ugye atab kaja, nem halna ehen senki se Casblancaban se Kairoban, ha ma ugye Dubai ciki.

missxy 2007.05.06. 11:07:48

Hát Kedves Reparon!!! Akkor te dőljél rá a szódabikarbónára, és böfögj kedvedre... És ha nem értékeled, hogy a kaja művészet, akkor meg ne okoskodj bele a témába, hagyd azokra, akik tényleg értenek hozzá .... mert fájdalmas a szűklátókörűséged! Valószínűleg bármit írtak volna ebbe a cikkbe, te ígyis úgyis fröcsögtetnéd a hülyeséged. Nem vagyok egy nagy blogoló, de ezt nem bírtam szó nélkül hagyni .... Ja, és csak megjegyzésként ... előfordulhat, hogy az első 100-ban akad kiváló indiai vagy arab étterem, csak mondjuk éppen Londonban ... vagy ez elképzelhetetlen számodra????

missxy 2007.05.06. 11:13:12

19. Hakkasan, London

en.wikipedia.org/wiki/Hakkasan

ENNYI ... (just for example)

gastro, missing in action 2007.05.06. 11:41:29

A listáról , annyit, hogy ez egy nagyon szubjektiv dolog. A Cafe Kör tényleg qrva finom konyhával rendelkezik, csak ők helyhiánnyal küszködnek egymás szájából esznek a vendégek.

Magyar konyhával vannak próbálkozások: pl. most nyitott itthon a Sas u.-ban a Dió , ami (igaz nem föleg magyaroknak) egy új területetre próbál térni, nouvelle-magyaros vagy mi. Érdemes megpróbálni.
Hol a hires Nobu? Ami egyébiránt jön Budapestre is.

Én a Biarritz-et is szeretem, de pl .a család másik felének nem jön be, szóval elég szubjektiv. A Gundel meg ennyit romlott 8 év alatt mi, akkor még a 10-ben volt --- egy másik listán.

gastro, missing in action 2007.05.06. 11:50:50

Jelentem a Csigát megkóstoltam , sok helyen ettem már , de igazából Amszterdamban ettem a legjobbat, egy belga étteremben (képzavar...)...
Azt sem értem ,hogy tényleg egy ruszki sem fért bele: azért ott van pénz alapanyagra (is), egyszer egy üzleti partner meghivott 4-ünket Moszkva mellé egy volt dácsába, az volt az étterem. Állitólag ott az egyik top , háát rendesen meg volt adva a módja. Szomszéd asztalnál 2-vel odább Zsirinovszkij ült. Ennyi orosz elöételt én még nem láttam, finom volt minden. A lényeg ez volt 7éve, a végszámla 5ünk után volt 1450USD......

gastro, missing in action 2007.05.06. 11:53:27

A magyar CALLAS meg beindult a Michelin csillagért, igaz, hogy most nyilt?!?!

wudnekl 2007.05.06. 11:53:30

Kedves Dalton1!
Belátom, a stílusom nem megnyerő. Mellesleg legyen szólva, nem is akartam megnyerni semmit és senkit. Nem is akarok belemenni a dologba mélyebben, de egy mondatodra azért kitérnék egy gondolat erejéig. Így szól:
"A magyar konyha valóban nagyon paprika-hagyma centrikus de ezért ne legyünk büszkék rá?"
Hát épp itt van a baj. Miért kell ebből büszkeségi kérdést csinálni? Mi köze van a konyhaművészetnek a büszkeséghez? Azt még éppen értem, hogy a Csollány Szilveszterre büszke az ember, mert hát na. De a paprikás? Büszke vagyok én a tarhonyáskrumplira is, ha jól sikerül, de nem azért mert magyar, hanem mert én csináltam. Hát, az ego, ugye. De mért kell mindenképpen a magyarság ellen intézett támadásként értékelni, ha véletlenül nem kerül be magyar étterem a legjobb 50 közé? Nem ízlett nekik, hát az ő bajuk. Épp itt van a különbség. Egy francia nem érzi szükségét annak, hogy a Saint-Agurt védelmezze, aki nem szereti, ne egye, pont. Ő tudja, hogy jó, akkor is, ha a külföldinek nem tetszik. Ellenben mink magyarok végtelenül sértőnek tartjuk, ha netán nem borulnak térdre előttünk a somlói galuska kóstolása után. (Innen az a torz idiótaság, hogy megkóstolván a francia bort - akármilyet -, 10 magyarból 8-nak az az első mondata, hogy "a tokaji jobb".)
Nem kell ebből büszkeségi kérdést csinálni. És végül, ami a zsűri kompetenciáját illeti, nyilván nem kell Bibliaként tisztelni ezt a listát. De felesleges a zsűri szidása is, pont olyan, mint a bíró szidása egy (nagyon) vesztes meccs után. Persze ehhez megintcsak nagyon értünk Magyarországon.

wudnekl 2007.05.06. 12:01:44

Kedves Reparon!
Én egy pillanatig nem szégyenkeztem a magyar a kaja miatt, és soha nem is fordult elő, hogy a borsólevesem ne arasson fényes sikert, a hortobágyi húsospalacsintámról nem is beszélve. És én is nagyon szeretem fulladásig zabálni magam. De vannak a borok, amiket a bebaszásért iszik az ember, meg vannak, amiket kóstol. Ugynígy van kaja, amibe jó belefulladni (adott esetben a magyar), meg van, amit kóstolni jó (egyes francia cuccok). Hiba leszólni bármelyiket. Olyan, mitha kijelentenéd, hogy "oké, oké, nem rossz ez a Verdi, de egy jó, odabaszós Rage Against the Machine-nel azért nem ér fel". Hát... ezzel ugye magadról állítanál ki szegénységi bizonyítványt.

megjegyzés 2007.05.06. 14:03:04

bcyke, kp. után nem kell kártyajutalékot fizetni, sőt, a tranzakciónak sem igen marad nyoma...
ennél súlyosabb azonban az, hogy egy éttermet nem csupán az elkészített étel minősége, hanem a környzet, ahol felszolgálják, sőt, uram bocsá, a borlap is minősíti. az általad említett műintézmény borlapja siralmas; vö. bármely, efféle listácskák közelébe sem kerülő étteremmel.véleményem szerint, ha egy étterem lefekszik egy beszállítónak bármely szinten ( l. pl. borbeszállítás ), már csak kompromisszumokra képes.
egyébként kis hazánkban addig felesleges leg-leg-ekről álmodoznunk gasztronómiában, amíg az alapanyagok beszerezhetősége bizonytalan, minőségük pedig esetleges. hol kapsz ( pl. előételhez ) egy rendes, érlelt, ízes, nem vizes füstölt házisonkát ( én még a nagycsarnokban sem leltem ) ? mi a helyzet a spanyol, francia, sőt, nyugat-ausztriai éttermek étlapjain megtalálható véreshurkával ? jó szívvel megeszel egy magyar véreshurkát ( én nem, pedig szeretem )? t.sco. gazdaságos alapokon nem lehet megváltani a világot.

dalton1 2007.05.06. 16:19:29

wudnekl! Mi köze van a magyar konyhaművészetnek a magyar büszkeséghez...? Hát...
Valóban nem szabad a büszkeséget a szakmaiság rovására növelni, de a hátrányok és előnyök tisztán látása mellett kell egy csipetnyi büszkeség.
"...de nem azért mert magyar, hanem mert én csináltam. Hát, az ego, ugye." Az...
Na most hogy egy francia ne lenne büszke...az az idiótaság...minden egészséges nép büszke, főleg ha van mire, a franciák esetében van, és a miénkben is. És a franciák büszkék is rá keményen.
És 10 magyarból 8 tényleg azt mondaná hogy jobb a tokaji de az a nyolc vajon ivott-e már valaha 3 puttonyos aszún kívül egyéb bort? Nehéz kérdés. A magyarokkal az a baj hogy amire büszkék lehetnének arra nagy ívben tesznek és új dolgokat vesznek át más népektől (általában azt ami szar...) és ezeket nem lehet beépíteni a hagyományok közé úgy mintha 1000 éve ott lennének. A magyar büszkeséggel baj van...mert ha a múltunkra nem gondolunk, felvetődik a kérdés hogy "Mire?"
Az észrevétel az volt hogy a legtöbb étterem kb. 5 országból került be...én nem vettem a magyarság elleni támadásnak hogy csak 2 étterem került be, még ki is hangsúlyoztam hogy egy ilyen teszt főleg ha világméretű, nem lehet alapos.

Alapjában véve értem miről beszélsz és nagyvonalakban egyet is értek veled, amiben mégsem azt meg már megtárgyaltuk.

dalton1 2007.05.06. 16:20:47

megjegyzés! Nem vizes, rendesen átfüstült sonkát még én is csak a nagyszüleimét ettem...:)

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2007.05.06. 19:58:25

A Loulou-ba egyszer voltam és akkor annyira nem voltam oda érte, és ahhoz képest 'agyon drága.

Viszont a Cafe Kör-ben egyszer ettem bélszínérméket roquefortos héjjában sült burgonyával, és benne van a top 5 steak élményemben És a lényeg a hús volt, mármint az alapanyag amiből csinálták. Az átjön.

Egyébként meg puccos helyen is lehet lazán öltözve menni. Rossz tapasztalatom nemigen volt.

Jah, és az angolok hülyék, ott van nekik a csúcs-indiai konyhájuk, és erre tele vannak franciákkal.

Benikuty 2007.05.06. 20:09:42

dalton1,ha arra a sonkára gondolsz,ami három hetet töltött lesózva,aztán ennyit páclében ázologva...a füst meg akácfa fűrészporból boróka bogyóval tuningokva...!

Benikuty 2007.05.06. 20:17:48

Kettő gyönyörű darab szárad a speizban,dalton1,kosti nem érdekel?Hogy fusson össze a nyál a szádban!

bcyke blogberlo, aki ott sem volt · http://kacatvilag.blog.hu/ 2007.05.06. 21:33:13

Megjegyzés, tisztában vagyok én ám ennek a csak készpénzes történésnek mozgató rugóival, és éppen ezért is gondolom, hogy ez gáz egy kultúrlistán.:-(
Szerintem a vendéglátás egy komplex műfaj, amiben a mellékhelység milyen ségétől kezdve a gasztronómiai élvezeteken át az is beletartozik, hogy egy világváros kellős közepében ha mondjuk egy nagyobb társasággal étkezek, akkor ne kelljen külön táskát vinnem a pénznek. Meg különben is, ha egyedül, még akkor se! Attól, hogy jó valahol a kaja, pia meg a zongora, attól még elmehet az egésztől az étvágyam ha pitiánerek, ráadásul a legalapabb dolgok egyikében, még ha az nekik zsbre megy akkor is. Húzzanak csak le simán az áraikkal!;-)

dalton1 2007.05.07. 00:42:40

Jaaa valami ilyesmire gondoltam Benikuty...bár nem teljesen így készítjük (szimpla bükkfafűrészpor füstölésnél) de a leirtak nagy része és a lépések időtartama stimmel...:)

Londonisommelier 2007.05.07. 03:23:57

Mint “szakmabeli”, néhány gondolat. Világ legjobb étterme? Ja, ez olyan, mint a legszebb nő a világon. Ki szerint? Silány konyán (krumpli hússal - majdnem egyenlő: angol konyha) felnőtt kritikusoknak Londonból? Ki pénzelte a felmérést? Milyen szempontok alapján? Csak Londonban, ahol dolgozom, több ezer étterem van (hányan bíráltak és voltak-e kétszer egy helyen?). Egyébként több lista is van. Volt néhány éve hír arról, hogy a Gundel benne van a Top 10-ben a világon. Nagyon jó hír, dolgoztam ott, voltam vendég, tényleg jó, nagyon. De soha nem felejtem el Donoratico-ban, (Olasz o.) azt a családi éttermet, ahol volt szerencsém többször is vendégnek lenni: mama főz, apja és fia a pincér, 10 fogás naponta, van étlap is, de minek, ma ezt főztük, és kész, friss, jóóóó, de mennyire!!!, és a soha nem kóstolt minőségű fritta mista (tengeri herkentyűk) és a saját gyümölcsének héjába visszapakolt citromfagyalt!!! Ebéd fél liter házi borral (jó, nem Kopár) 15-20 Euro. Ár-érték arány- Numero Uno!! Mindez kockás abrosszal. Említett listán „Top 10”(eltér a most tárgyalttól) volt egy japán étterem, amolyan sushi bár, ahol max. tízen ülhetnek be egyszerre, mert akkora. Egy ultra sznob ismerősöm ekkortájban volt Japánban, persze bement ide, (egyébként Osaka-ban van a hely) és azt mondta, semmi flanc, fantasztikusan jó kaja, nem kell foglalni, nem is lehet, de egyébként az újsághírek miatt nagyon látogatott hely. Jó árak, többet fizettek a parkolásért, mint az étteremben!!!
De nem értem, arról beszéltek itt feljebb, hogy a listán túl nagy a francia konyha aránya. Mi az, hogy francia konyha? Talán francia stílusú lesz az. Ki…tt nagy ország az. A konyhának -szerintem- tájjellegűnek kell lennie. Azt kell adni, ami ott terem. Frissen. Hajmeresztő, amikor egy pesti étteremben szezontól függetlenül mindig minden van. És az étlap 10 oldalas! Brrr!!! A jó chef napi kapcsolatban van a piaccal. Szezonális az étlap. Ár-érék arányban van. Magyarországi étterem, dátum: 2 ezer néhány, helyszín: a Balaton Fővárosa.
Barátnőmmel a helyieket kérdezünk Keszthelyen, melyik a legjobb étterem itten? XY söröző a válasz, szinte mindenki. Mondom: étterem!!! Mindegy, nézzük meg, ha má! mondják. Tények: árak: Gundel mínusz 10-15 %. Választott borunk (rozé), melegen érkezik. Reklamálok, (háklis tudok lenni…), erre megjelenik a tulaj a teraszon vizsgálva, hogy ki az a f…sz, aki az ő éttermében ezt szóvá meri tenni. Étkészlet a SZOT üdülőből leselejtezett kék peremes NDK porcelán. Főétel hideg, köret tűzforró (mikrohullámú sütő). Borospohár: egyenesfalú kocsmai talpas. Pincér: rendes, vendég orientált (utálom az idegen szavakat), felvenném a Gundelba. Na, de ezért menjen a Balatonra gasztronómiázni akinek három anyja van. (A borlapon alig van balatoni bor, Kerházas Tokaji meg Stir Blut-Bulls Blood meg ezerrel). Szóval, majd amikor legalább a drágább helyeken megkapjuk az alap dolgokat, akkor vágyhatunk arra, hogy a listán legyünk. A lista egyébként a „piac” számára készül,- mi nem vagyunk az-, piaci elgondolásból. Pl. a piac tartja el a Michelin Guide-ot a könyveladásból. Ezért olvasom feljebb furcsállva, hogy egy étterem Mo-on a csillagra hajt. Ha a minőségre gondolnak, hajrá. De a könyvbe bekerülni akkor lehet, ha a könyv olyan ország, régió éttermeiről szól, amelyikről szóló a könyvet emberek megveszik -piaca van- tehát érdemes kiadni. Ráadásul a bírálóknak többször kell ott vacsizni titokban. Ha az étterem „akar” bekerülni, az nem elég. Ha meg ők hívják a bírákat, akkor meg hol lesz az elfogulatlanság. Sajnálom, hogy olyan hosszú lett, mint a több, mint 20 fogásos gurmand menü az egyik londoni étteremben (létezik), és kell legalább négy óra, hogy végre befejezd.
UI: jó borlapot még nem igazán láttam Mo-on. Aki nagyot akar enni, utána esetleg szódabikarbónát igénybe véve, annak feltétlen ajánlom a jó kis helyi kockás abroszos helyeket-vagy a Gundel 5 fogásos nagymenüt(kiadós ám!), Michelin csillagos Gordon Ramsay, Alain Ducasse étteremben ízlelgetni, gyönyörködni lehet, bezabálni nem. Voltatok Bécsben bécsi szeletet enni a Figlmüllerben a Stephansdom mellett? Kicsit turistás, mindenki rántott húst eszik ottan, de jó és nem drága.

csite 2007.05.07. 08:07:54

Klassz
tessék meglátogatni!
megfizethető, és elfelejti az ember a Gundelt és társait örökre

gastro, missing in action 2007.05.07. 10:21:39

Elötte tévesen a Callast irtam , mint ami "csillagra" hajt sorry! A LouLou-ra gondoltam....:-( de hát az is túlzás.

gastro, missing in action 2007.05.07. 10:24:36

Biarritzben ettem jómultkor előételként házi bruschettán , füstölt libamájat , lilahagyma-lekvárral , hát az valami elképesztő emlék, bármikor felidézem az izét (azóta meg is csináltam), hmmm valami ilyesminek kell lenni egy gasztroélménynek. bár ez is francia étel.....

wudnekl 2007.05.07. 14:13:27

Dalton1!
Úgy látom, itt egyetértés van akkor.
Egy szó az egóról. Sajna, az elengedhetetlen a büszkeséghez. Illetve nem annyira, erre pont te szolgáltattál bizonyítékot, midőn kiemelted, hogy tokajira lehet úgy is büszke az ember, hogy életében nem ivott még rendeset.
Én azonban úgy vagyok vele, hogy aki úgy büszke a magyar kultúrára, hogy nem olvasott még Mikszáthot, az nem tudja mit beszél, és nem kell komolyan venni. A másik oldal meg úgy néz ki, hogy aki úgy büszke, hogy Mikszáthot ugyan olvasott, de Zolát még soha, azzal is gond van. De ebben egyetértünk, szerintem.
A francia büszkeségről. Tény, hogy van egójuk, nem is kicsi. Tény, hogy lehetnek is büszkék, mert van mire. Ugyanakkor náluk ez a büszkeség máshogy néz ki. Úgy, hogy nem tukmálják a kultúrájukat, mint mi. Úgy vannak vele, hogy ha nem tetszik, sebaj, legalább több marad. Nyilván felvonják a szemöldököt, ha a Chateau Lafite-ot kiköpöd, de nem azért, mert megsértődnek, hanem mert hülyének néznek - joggal. A magyar ezzel szemben azt szereti hallani, hogy jé, ilyen jóról nem is álmodtam, ez a legjobb, amit valaha. És ami rosszabb, ha nem hallja, megsértődik. (Tudom mit beszélek, van tapasztalat bőven.)
És egy utolsó megjegyzés: felelősségem teljes tudatában kijelentem, a franciáknak nagyon szokott tetszeni a magyar konyha, és teljes egészében el is ismerik (ha ismerik, persze). Fordítva azonban ez nem szokott igaz lenni, minthogy a magyar első dolga, hogy fikázza, amit kap. Tisztelet a kivételnek, gondolom, itt éppen sok is van belőle. Fordítva van tehát, nem úgy, ahogy gondoljuk: ők elismerik a miénket, mi vagyunk, akik nem tudjuk elfogadni az övéket. Na ezért ugrok bulldogként a Reparon-féle hőzöngésre. Mert szégyenkeznem kell miatta, holott én büszke akarok lenni. Igen, többek között a magyarságra is.

dalton1 2007.05.07. 15:42:07

Valóban így már egyetértés van, sokáig tartott míg egymás álláspontját elég tisztán tudtuk látni, de sikerült.
Mág annyit megjegyeznék hogy a franciákat a világon szinte mindenütt ismerik, míg Magyarországot nem annyire így kicsit érthetőbb ha a magyarok tukmálják a kultúrájukat, bár én sem szeretem ha pl. rám próbálja tukmálni vki az övét.
És a magyarok tényleg mindent fikáznak, és tényleg tisztelet a kivételnek.

Londonisommelier 2007.05.08. 00:46:02

Tegnap este, London.
Négy vendég érkezik. Rendelnek négy fish and chips-et (Tipikus vasárnapi rendelés). Meg egy chilei Merlot (Bruxelles-i aranyérem 25 Font, egész rendes bor 25-ért Londonban). Hamarosan a fickó kijelenti, hogy a bor szar, így egyszerűen. Odahívnak az asztalhoz. Mert hogy ő mennyire ért a borokhoz, és ez szar. Megkocogtatja a poharat és kijelenti: ez meg plasztik. Ezt megismételi magyarul a többieknek. Erre én magyarul válaszoltam-pofájuk egyből leesett- hogy a bort ő választotta, senki nem tukmálta rá, másodszor: a kristálypohárnál jobbat sajnos nem tudok prezentálni az asztalokra. Szóval: valami 60-as években emigrált ürge azért még a rossz értelemben vett magyaros mentalitású maradt.

talbot 2007.05.08. 07:47:45

Kedves Londonisommelier

Fel tudom veled venni a kapcsolatot június elején megyek Londonba és érdekelne a véleményed hogy melyik éttermeket érdemes meglátogatni?

dalton1 2007.05.08. 16:55:03

Megnéztem volna a képüket amikor megszólaltál magyarul...még jó hogy téged hívtak oda és nem egy helyit...nagy égés lett volna...

Szentirmay 2007.06.02. 17:52:55

Café Kör:)
Ezt a nonszenszet, elvetemültséget. Szóval hülyeség. Nekem egyébként a Kéhli vendéglő például élményhely. Jókat eszem, jó környezetben, fantasztikó a kiszolgálás is. De semmi pucc. Ezért nem is kerül be talán sehová, csak az emberek szeretik, no meg persze legendás. Nagyon jó magyar konyhát visznek, és jó ott lenni.

gebines 2007.06.16. 19:17:21

Hát nem is tudom ide mit írhatnék, mert annyira eltérőek az itt elhangzott vélemények. Én egy éttermet vezetek egy alföldi kisvárosban, rengeteg kínlódással, problémával. Szerencsések vagyunk jó helyen sikerült nyitnunk, jó időben és hiánypótló az, amit csinálunk. Viszonylag jó a hírünk. Kis étterem, korabeli hangulat, 60 férőhely, 10fő személyzet, óriási elszántság, kis terasz, jó környék, vadonatúj konyha, benne - vadonatúj technika. Minden együtt a sikerhez, de persze Magyarországon, a sikerért mostanában kicsit többet kell dolgozni, mint Európában bárhol… Persze, mint mindenkiben, aki a szakmát szívvel csinálja, bennem is felmerül, hogy milyen jó lenne az ország száz legjobb étterme között olvasni az éttermemről, nemhogy a világ 50 legjobbja között… De ez képtelenség. Olyan, hogy első, meg ötven, meg száz, olyan szubjektív, hogy szerintem nincs is. Több százezer étterem van Európában. Ez az első ötven plusz ötven választás csak a marketingről szól. Képtelenség tesztelni mondjuk akár tízezer tényleg jó éttermet is. Hát még ha a világ összes étterméről van szó!
Én annak örülök, hogy egy év alatt elértük a fenntarthatóság szintjét és vendégkörünk folyamatosan bővül. És adják szájról szájra hírünket. Persze tényleg jó lenne valamilyen helyezést elérni, már csak a reklám miatt is, de hát ez már csak Magyarországon egy kisvárosa, ahova súlyos évek múlva jut el egy kritikus. Ha eljut. És lehet, hogy aznap a főszakács olyan másnapos lesz, hogy mindent elcsesz… És ráadásul Budapesten egy helyen 50km körzetben rengeteg jó hely található. Kevés olyan ember van, aki egy jó ebédért, vagy vacsoráért utazzon 100km-t. Vagy akár 50-et. Na azért van olyan, mert egy-két vendégünk valami rokonsággal betért, azóta minden hétvégén leautóznak ebédelni Pestről. Ez jó, de akkor is Magyarországon egy kisvárosban a michelin csillag, vagy az első ötvenbe kerülés egy örök álom marad… Pedig mi mindent megteszünk. Még egy rendes objektív bíráló bizottság sincs… Ez a szakma, úgy, mint Magyarország szinte mindenben az utóbbi időben Európához képest sereghajtóvá vált.

csite 2007.06.16. 21:16:47

gebines: melyik ez a város, ha nem titok? netán a hely neve?

gebines 2007.06.19. 19:13:02

Kedves csite!

Ez a blog szerintem nem a reklámról szól, ezért sem akarom a leírni az üzlet nevét, címét. Megértésed köszönöm!

gebines

csite 2007.06.19. 20:55:54

privátba elküldenéd? 7végén alföldi kisvárosokban járok, hátha ottan is ...
süti beállítások módosítása