Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Katalán Újvilág

Abadal CF-Tempranillo 2005 és Crianza 2004

2007.11.06. 11:40 - Műtannin

A Domaine des Escaravailles apropóján kisütött gondolatmenet vezetett ehhez a borhoz is. Illetve egy frászt: a vakszerencse. Az első palackot a legnagyobb spanyolországi borkereskedés végtelen polcsorairól emeltem le, tök véletlenül. Spanyolország legnagyobb borkereskedése történetesen Barcelonában van, én meg valami helyi piát kerestem estére, mert korábban már sikerült felkajtatnom az Alföldi Merlot által kiszaszerolt nemzetközi gigabestbuyt, a 2004-es Aaltót, tehát katalán borok közt találtam az Abadalra, később kiderült, hogy akár itthon is rábukkanhattam volna, mert a Corában pédául ott van a pincészet egyik-másik bora.

Szóval az Abadal a legfiatalabb spanyol (bocsánat: katalán) borvidéken tevékenykedik: Pla De Bages a neve. Mármint a borvidéknek, amelynek viszonylagos ismeretlensége is szerepet játszhat abban, hogy az Abadal-borok igen kitűnő ár-érték arányt mutatnak.

Abadal Cabernet Franc–Tempranillo 2005

Hat és fél euróért láttam meg a boltban, tehát bőven kétezer forinton belül, ennyiért boldogan veszek estére vöröset. És milyen jól jártam vele!

60:40-re vezet a cf a cuvée-ben, de a tempranillo intenzívebb ízben is, illatban is. Intenzíven meggyes az az illat. Nagyon. Mellette föld, szamóca később, vanília, füst, füstölt hús.

Idővel hátrálni kezd a meggy, helyére füst és vanília jön. Viszont ízben marad az erős savérzet miatt is. Édes, savanyú, kicsit még keserű is, de nem aránytalanul. Nincs mese, ez a tömény, hedonikus gyümölcsbombák parkeri ideáját célozza. Tanninjai nem lógnak ki, bár határozottan nagyok. Málnás savanyúság és füstölt húsok utóízben, meg egy kis keser.Üres pohárból meggymártás, szegfűszeg, főtt marha illata.

Ezért az árért zseniális bor, a hat pontot nyaldosa alulról.

Abadal Crianza 2004

Az előbb dicsért tempranillo-cf-nél egy lépcsővel följebb van ez a bor a termékstruktúrában, a törökbálinti Corában találtam, a tempranillós tapasztalat alapján. A crianza megjelölés magasabb minőséget jelent spanyoléknál, legalább kétéves és legalább hat hónapig (de inkább 12-ig) tölgyfa hordós érlelést kapott vörösborokra szabad ráírni.
Ez az Abadal konkrétan húsz hónapot volt fában, állítólag hatféle különböző tölgyhordóban. Szerintem túl is van játszva a dolog bőven.

Cabernet sauvignon és merlot keveréke, fele-fele. Klasszikus fűszeres cs-illat, mély, fahéjas, kávés, rumos diós. Nagyot ígér. Túl nagyot.

A korty sajnos messze nem tud ennyire vibráló lenni, sok az égettség, rengeteg a tannin. Néhány régebbi villányit juttat az eszembe. Test rendben, tömörség, sűrűség, erő. De az igazi szépség hiányzik, nincs finom gyümölcs, rafinéria, elegancia. Megbillenti a tannin és az alkohol (14,5%). Ebben az árkategóriában viszont hasonló anyagerősségű magyar bort nehéz volna találnunk. Mindent egybevetve indokolható legalább négy pont. Akár öt is.

Címkék: 2005 kóstolás vörös négypontos hatpontos merlot 2004 cabernet franc cabernet sauvignon spanyol tempranillo abadal

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr78217636

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: descargar imagenes gratis de amor para mi esposo 2017.11.02. 14:44:40

A 15 év korkülönbség csak őt zavarja - Csajok és Pasik Blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

py 2007.11.06. 23:00:37

Most melyik is az az árkategória, ahol nem lehet négy (vagy jóindulattal öt) pontos magyar vöröset találni? Vagy én értettem félre valamit, vagy a pontszám nem stimmel, mert "négyes fölék" azért már kétezer körül (mit körül, alatt!) is akadnak...

dalton1 2007.11.06. 23:49:29

Ez kissé feltűnt nekem is...

Ma kóstoltam a BT-nál az Etyeki Kúria pinot noir-ját 2006-ból...akkora segg vagyok h nem vettem belőle azonnal...holnap pótlom...

Gyagilev (törölt) · http://lattam.blog.hu 2007.11.07. 11:49:40

Hali!

Meg tudja valaki mondani, hol van ez a bolt Barcelonában?

Kösz.

borharapo 2007.11.09. 21:38:04

Nem kell Barcelonáig kutyagolnod. Ma délután vettem meg a Borkápolnában a 2005-ös Abidal CF-Tempranillóból 2 palackkal, most kortyolgatom. 1750.- az ára, és tényleg besztbáj.

2007.11.22. 11:09:28

leteszteltem mindkettőt, egyetértek a megállapítottakkal.

a crianzában egyébként az a legzavaróbb, hogy mekkora "majdnem!" bor: némi plusz gyümölccsel és ésszel egészen döbbenetesen jó bor lehetne (1440 ft-ért 7-8 pontos, ha a cf-tempranillo 1750 ft-ért 6)... de, csak majdnem. jogos a 4-5 pont.
süti beállítások módosítása