Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Tokaji száraz delejezi Amerikát

Dereszla a Wine Library TV-n

2008.03.07. 04:12 - alföldi merlot

Minden idők legnagyobb borvideobloggere, Gary Vaynerchuk tokaji szárazat kóstol és beájul. A bororgazmus kiváltója a Chateau Dereszla Tokaji Dry 2006. A zseniális borzsoké szokásához híven most is röfög, szipog, köpköd és hadar. Egy félig-meddig csalódást okozó rozéval nyit, aztán ahogy kezébe veszi a Dereszla palackot, bejelenti, hogy ez lesz a show fénypontja. „Ez aztán igazán vad anyag.” This is a ferment – mondja, és csóválom a fejem, hegyezem a fülem, aztán leesik a tantusz, hogy amit én „ferment”-nek (erjedés, erjesztés) hallok, az valójában „furmint”.

Gary sajnos téved, mert a Dereszla Dry nem furmint, hanem furmint, hárslevelű és sárgamuskotály házasítása. Szépen fölmondja a leckét a furmintról, hogy hol találkozhatunk még Magyarországon kívül a fajtával, és azt is megemlíti, hogy többnyire későn szüretelt fajta, amelyből desszertbort készítenek. Csavarzáras. Végül jön a tetemre hívás, a „sniffy sniff”, azaz a szimatszakasz. Az illat megrázza. Delejezi. Letaglózza. Ilyeneket érez: key lime pie, banánhéj, citromlé, Gram Crackers (teljes kiőrlésű lisztből készített keksz). Eláll a szava, tapsol az asztalon, végül kinyögi, hogy: „This is sensationally good.” Picit édes, teszi hozzá. A magyar borok rendkívül alulértékeltek, folytatja. Krémes, testes, tanítja a szájat. Föl kell mindenkinek vennie a fegyvertárába. 90 pont. Rendkívüli teljesítmény egy szinte ismeretlen szőlőfajtából. Még a 2005-ösnél is szebb. 14 dollárért telitalálat. Kissé rizlinges.
Itthon 1500 forint. Kóstolta már valaki?

Címkék: 2006 szemleszerű vaynerchuk tokaji dereszla dry wine library tv

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr20368380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2008.03.07. 07:22:22

A bort nem kóstoltam, a csávó viszont valami baromi kényszeredett túlmozgásos idegzsába :)

Angmar-i 2008.03.07. 08:20:04

Én biza' kóstoltam, a helyi zöldséges szerzi be 1600ft-ért.Nagyon klassz,és nem csavarzáras...A régebbieken viasz és kapszula volt, most már csak kapszula!

pecz 2008.03.07. 09:32:35

Érdekes, mert a sajat szaküzletükben nem volt, amikor meg akartam kostolni, tavaly valami Tokaji borfesztivallal egyidőben.

Félédes Zweigelt 2008.03.07. 12:14:54

Graham crackers. Kicsit utánakattintgatva, a graham liszt nem teljes kiörlésü, korpát tartalmaz, de pl. csírát nem. De ennél persze sokkal érdekesebb tény, hogy a bor ízlik a csávónak.

kövérszóló 2008.03.07. 12:52:15

Jó ár-érték arányban van és tényleg nem rossz....Az Örshöz közel a Fehér úton,rögtön a MOL benzinkút mellett van 1 nagy piac,azon belül egy korrekt borosüzlet,ott vettem.Ár:1490.-

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.07. 14:40:48

Üdv

Nem vagyok bormarketinges, de nem lenne relatív olcsó és mégis hatékony módja a magyar bor marketingjének, ha nemzetközi borbloggereknek rendszeresen küldözgetnénk hazai válogatáskat?

Eseteleg valamiféle koncepcióba is ágyazva.

Vaynerchuk bejegyzése mellett most 300 komment van, minden harmadik tokajit meg magyar bort akar inni.

Itt egy olyan megjegyzés, hogy a magyar borok messze alulárazottak dollárszázezreket, ha nem töhbbet hozhat.

Facebook közösség a magyar boroknak angolul?

kádkongató 2008.03.07. 15:35:51

BAzalttufa!
De nagyonis, szerintem is.
Azt gondolom Tokajival kéne kezdeni és feltétlen szárazzal. Tokaji már csak a neve miatt is. Aztán jöhetne egy-egy 6 puttonyos vagy Főbor.És szerintem mindenképp a fehér vonalat kellene erőltetni, ha azt akarjuk, hogy ehhez hasonlóan reagáljanak. Aztán jöhetne a többi nagy fehér száraz Somló, Balaton felvidék, Egerből egy-kettő.

CSak tényleg némelyikhez el kellene látni őket egy-két jótanáccsal. Pl meg ne próbálja Györgykovácsot(vagy egy másik Somlait) kinyitni és egyből rábukni.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.03.07. 15:38:41

Ez a Gary Vaynerchuk fantasztikusan nyomja. Nekem nagyon bejön ez a Steve Irwin stílus. Ez az ami leülteti az emebereket és nem az akadémikus okoskodás. Mellesleg értelmes és szimpatikus dolgokat mond a srác.

Shyr Kahn 2008.03.07. 16:08:35

Jó néhány részt láttam már tőle és azt kell mondjam, hogy hatalmas figura, akinek a kóstolásait szerintem egyre többen követik világszerte... szerintem ez tuti jó reklám volt a Dereszla-nak is. Ennek fejében a pincészettől máris küldhetnének neki legalább egy-két ingyen palackkal...
Kedvenc benyögése: "Oak Monster!" leírva nem túl szórakoztató, de az előadásmódja teszi fantasztikussá...

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.07. 20:25:55

kádkongató

Akkor miért nem csinálják? Nekem az első nemzetközi brobloggerbe botlás után ez jutott eszembe, vagy két éve. És volt olyan érzésem, hogy nem én találtam fel a spanyolviaszt.

Tudtommal vannak magyar bormarketinges cégek, alapítványok, egyesületek, akik ezt meg is tudnák szervezni, a tételeket meg ingyen is bőven megérné felajánlani a termelőknek.

Ha én termelő lennék, biztosan nem sajnálnék néhány palackot.

why-not 2008.03.07. 22:28:33

Szerintem a magyar bormarketing egyáltalán nincs az ilyesmire igazán felkészülve. Másrészt a dolog érdekessége éppen az, hogy Amerikában egy olyan borászat terméke jön be, aki itt nem fut annyira - nincs ez éppen tanulságok híján... (és nem is vagyok benne biztos, hogy ez úgy működik, hogy küldünk pár palack bort - gondolom ez itt sem így működik)

why-not 2008.03.07. 22:30:27

ti. remélem, hogy itt (a MA-n) ez nem így zajlik

koccintós 2008.03.08. 08:46:18

Tényleg így van, ahogy bazalttufa írta:

Kb. 300 komment van, mindet nem olvastam el, de kb. minden harmadik azt írja, hogy soha nem hallott még furmintról és/vagy száraz tokajiról, de szívesen megkóstolna egyet-kettőt.

Az pedig tényleg rejtély, hogy ezt a lehetőséget a magyar bormarketing miért nem használja ki. Sokkal olcsóbb és egyszerűbb megoldás küldeni egy ilyen csókának néhány jófajta száraz fehéret (ahogy kádkongató is írta), aztán kóstolgasson kedvére... Mert van mit.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.03.08. 15:02:13

why-not

Nem tudom hogyan működhet, elképzelhető hogy a protestáns etika határozottan tiltja az ilyen repi csomagok elfogadását. De valahogy csak el lehet jutni ezekhez a blogerekhez.

Az, hogy a magyar bormarketing erre nincs felkészülve nekem igencsak szomorú bizonyítvány. Lehet, naiv vagyok, de mintha ez lenne a szakmájuk és feladatuk is egyben.

borprofesszor Londonból 2008.03.08. 22:12:17

Csak néhány gondolat a "megbotránkoztató" stílusról (a megbotránkozottakhoz címezve). Egyértelmű, hogy ezeknek a kóstolásoknak a célközönsége nem a zárt borbarát klubbok túlművelt és pökhendi köre. Én nagyon hálás vagyok azért, amit a srác csinál, ugyanis a stílusával egy olyan rétegben kelt érdeklődést a bor és borkultúra iránt , melynek eddig az italnak étellel való párosítása Cola-ban, esetleg Budweiserben merült ki. Ugyebár ha görögökhöz akarod a mondandódat eljuttatni, válj te magad is göröggé...

lackó 2008.03.09. 02:07:55

Bocs, professzorom, de miért kellene egy borbarát klubnak, baráti társaságnak, vagy bárminek túlműveltnek és pökhendinek lennie? Egy dolog, hogy nem tetszik a stílus, ez vélemény...mivel magam is tagja vagyok egy ilyen általad említett pökhendi baráti társaságnak, úgy véltem, megkérdem már...

friccs 2008.03.09. 07:41:44

Gary Vaynerchuk orosz bevándorlók gyermeke. Szülei először egy kis "borbutikot" nyitottak, majd szép lassan felépítettek egy akkora boráruházat -ez a wine library-, melynek "előszobájában" kétszer elférne az úbudai ...boráruház. Gary a családi cégnél dolgozik, éves forgalmuk 16 millió USdollár. Gondolom van miből/honnan kiválogatni a bemutatandó borokat! ;) Kicsit nézelődtem az archivumában és találtam kadarkát! Takler 2006-os kadarkát kóstol, hát elég röviden lezárja... :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.03.09. 10:12:36

Huhh... valoban nem gyonge ahogy a Takler kadarkat lehuzza a srac. Kemeny.

ezerjo 2008.03.09. 15:05:58

Én is régóta nézem a Wine Library TV-t, mindig nagyon jól szórakozom rajta. Szerintem állati jó stílusban adja elő az egészet. Nagy rajongótábora van, jól eltalált dolog.
Ezen az adáson sírva röhögtünk :) tv.winelibrary.com/2006/12/15/how-to-get-your-wine-palate-trained-episode-148/
Ja, amikor a Takler Kadarkát tesztelte, másnap én is vettem egyet és kóstolás közben újra néztem... egyet kellett vele értenem.

Shyr Kahn 2008.03.09. 16:49:56

A Takler Kadarkával kapcsolatban én is hasonlóan vélekedtem, igaz én még a 2005-ből ittam, de feltételezem nem sokban tér er a csúcs 2006-os évjárattútól. Hozzáteszem még: elve nem szeretem ezt a borokban zöldes ízt produkálló borszőlőfajtát...

nemjo 2008.03.09. 22:36:06

2005 és 2006 jelentősen eltért - Szexárdon is ...

nemjo 2008.03.09. 22:37:24

Más: - megjelent a kedvenc barberánk 2004-es évjárata a L'enoteca-ban!

dalton1 2008.03.10. 01:10:31

Nem tartom magam túlműveltnek, de nekem ez a stílus nem jön be. Mint aki belenyúlt a 220-ba. Ha amerikában ez menő akkor jól csinálja, és köszönjük az ingyen marketinget de elég szánalmas ez a rángatózáas ami minden adásben konstans...

Miklos 2008.03.10. 03:50:24

Gary Vaynerchuk a valosagban roppant kedves es komoly ember, amit a Winelibrary tv-ben csinal az egy marketing-show, amellyel roppant sikeres. A segitsegevel ma a Wine Library a #1 az internetes borpiacon. Az eves eredmenye mar tavalyelott meghaladta a 30 millio dollart es szerintem mara mar 40 millio korul lehet. A "borbutikba" eveken keresztul jartam, amely inkabb egy 8X12 meteres helyiseg volt, ahova rengeteg bor volt bezsufolva. Egyaltalan nem volt butik jellege es nagyjabol ugyanazokat a borokat arulta amelyeket a versenytarsak, azzal a kivetellel, hogy nehany maganpalackozasu bort is arult. Sokat hirdetett NJ vezeto lapjaban es neha a New York Times-ban mar regebben is es gyakran nala lehetett a legjobb aron bort vasarolni. Az arai ma is a legalacsonyabbak koze tartoznak, es a nyereseget az oriasi mennyiseg eladasbol allitja elo. Mindenkeppen nagy elmeny egy nehany ora eltoltese az uzletukben. Megtudtam, hogy befektetett nehany boraszatba es ezeket a borokat peldaul Sharpshooter es mas neveken o maga adja el. Erdeklodott tokaji szolovasarlas felol is es szerintem csak ido kerdese, hogy a sajat tokaji pincejeben termett borait is arulja. A Dereszla pinceszettel olyan szoros az uzleti kapcsolata, hogy nemcsak a Dereszla borokat, hanem Henye Pince neven Dereszlaek altal felvasarolt szolobol keszult borokat is o forgalmazza. Ezek allitolag a Henye dulobol szarmaznak es eloszor magasabb aron adta oket mint a Dereszla borokat. Mara ezt mar korrigalta es a Dereszla borok a magasabb arfekvesuek. Nezzetek meg amit a Henye 6 puttonyos aszujarol mond a musoraban! Latszik rajta, hogy ezen a boron sokkal tobbet keresett mint a Dereszla borokon. Nem tudok rola, hogy a Henye Pince borait barki mas forgalmazna a vilagon. O foleg az Interneten adja el oket. Egyebkent lelkes tamogatoja a magyar boroknak, legutobb az uzleteben 26 magyar bort szamoltam ossze, az Interneten soha nincsen feltuntetve az osszes kaphato bora. Neha a magyar araknal kevesebbet fizetek egy uveg borert, amit nem ertek. Valoszinu valaki szolt neki, hogy elneztek az arazast mert peldaul Demeter Zoli Veres dulobol szarmazo furmintjat most mar nem $17.99-ert, hanem $27.98-ert arulja. De peldaul en $60-at fizettem Takler 2003 as Proprierary Reserve Cabernet Francjaert, amely mashol sokkal tobbe kerult. Oriasi szerepet jatszhat Gary a magyar bor marketingjeben es erdemes neki minden olyan bort megmutatni, amely ihato es kaphato az USA-ban. Gary nem egy borkritikus, hanem bormarketinges. Eppen ezert felesleges neki olyan bort kuldeni ami nem kaphato vagy hamarosan nem lesz kaphato az USA-ban. Erdemes lenne vele megkostoltatni nehany jo szara feher bort, hiszen amig vorosben a magas arakkal es a kozepes minoseggel elveszunk a vilag borpiacan, a feher boraink a vilag elvonalaba tartoznak. Gary eddig meg csak Tokajban jart es a tokaji borokon kivul eddig foleg Vylyan nehany voros borat es a Monarchia altal foralmazott borokat ismeri.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.03.10. 06:19:54

Azért tegyük hozzá, hogy mindazzal együtt, hogy Gery Vay-Ner-Chuck nyilvánvaló módon nem a független borkritika képviselője, de legalább nem is akar ebben a szerepben tetszelegni. Ameddig nyilvánvaló módon tudható, hogy jópár magát függetlennek tartó kritikus pedig benne van bizonyos cégek zsebében.

Amiket én kimondottan követendőnek és szimpatikusnak tartok:

1. Hangsúlyozottan az autoritás ellen beszél és az elefántcsonttornyok ledöntésére és a saját vélemény kialakítására szólít fel. Ez tényleg korrekt

2. Elérhető és megfizethető árú borokat mutat be. Bizonyítja, hogy igenis van igen korrelt bor a 8-15 dolláros sávban Vagyis magyar viszonyok között az 1500-2500 forintos kategórában. Szóval erősen tagadja, hogy a jó borok azok csak az 5000-10000 forint közötti tételeket kifizetni képes gazdagok előjoga.

3. Kereskedőként korrektül és bőségesen tájékoztatja az ügyfeleit és első kézből vállalja a felelőséget azért amit mond. Egy "független" borkritikus azt mond amit akar... nem fog a következő havi bevételén meglátszani az, hogy esetleg baromságot mondott egy tételről. De egy borkereskedő büntetlenül nem verheti át az ügyfeleit.


A stílusát pedig meg kell érteni és el kell fogadni. Szövetzakós, komolykodós, merev arccal fölfelé hunyorgós szakértőkből Dunát lehetne rekeszteni. Közvetlen és "balhés" stílusra meg felkapja a fejét sok ember... Amúgy annyira nem lehet gáz a fazon stílusa ha napi 50 ezer ember nézi meg az aznapi negyedórás beszámolóját.

Octopus 2008.03.10. 10:40:35

Remekül nyomja Gary, a legszórakoztatóbb dolog, amit valaha borról láttam!

Shyr Kahn 2008.03.10. 11:30:33

Köszi az infót nemjo :) A közeljövőben le is csekkelem a 2004-est... A 2005 és 2006 között valóban nagy a különbség, csak gondoltam a Kadarka-ra oly jellemző zöldesség nem változott meg benne, évjárat ide, vagy oda (így nekem az évszázad legjobb évjáratában sem valószínű, hogy tetszeni fog a Takler Kadarka)...
süti beállítások módosítása