Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Boldog németek

Szép borokat vár 2007-ből a VDP

2008.04.15. 05:36 - Weér Yvo

A németek szaksajtó optimista a 2007-es újborok jövőjét illetően. A VDP (Verband Deutscher Prädikatsweingüter) közelmúltban közzétett jelentése szerint minden feltétel adott volt ahhoz, hogy ebben az évjáratban remek borok készülhessenek. (A jelentést – jó dolog a nemzeti büszkeség – minden számottevő német boros portál és weblap közölte.) Az időjárás is segítette a borászokat: hosszú volt a vegetációs periódus; a kellőképpen száraz időjárát és a hőmérséklet ideális alakulása (meleg nappalok és hűvös éjszakák) is sokat segített a német vincelléreknek abban, hogy egészséges és tökéletesen beérett, magas cukorfokú szőlőt szüretelhessenek, bár a savak a késő októberig elhúzódó szüret miatt némileg csökkentek. Különösen a rizlinghez fűznek komoly reményeket.

Az új prémium kategóriájú borok általános jellemzőjeként a mineralitást, a test és a savak egyensúlyát és a nem túl magas alkoholt emelték ki.

A borászok is egyetértenek a szervezet véleményével.

Laible, Baden: a fehérborok egyszerre gyümölcsösek és minerálisak remek, szervesen beépült savakkal. A borok már most nagyon jók.
Bürgerspital-Weingut, Würzburg: ragyogó, tiszta aromák. A mineralitást jó savgerinc erősíti. A borvidéken a 2007-es évjárat nyertesei a vörösborok és természetesen a rizling.
Brüder Dr. Becker, Rheinhessen: nagyon jól megfigyelhető a különböző karakterek fejlődésén a szüreti időpont hatása. A rizling: finom aromák komoly savakkal. Aromás fajtákkal szemben szerényebbek az elvárások, de azok is kezdenek kinyílni.
Peter-Jakob Kühn, Rheingau: a borok fejlődése egyenletes, az erjedés rendben végbement. A legtöbb bor minden gond nélkül szárazra erjedt, néhánynál azonban még mindig tart az erjedés. A borok kiemelkedőek, a gyümölcsösség, a mineralitás és a savak egyensúlya jellemzi őket. Magas extraktúak, feltűnően sűrűek, de egyúttal finomak és simulékonyak.
Graf Adelmann, Württemberg: a fehéreknél a gyümölcsösség eleganciával párosul. A csúcs rizlingek egy része még ki sem erjedt teljesen. A vörösek mélyek, tömörek, illatuk rendkívül gazdag.

Egyesek a legendásan jó 1990-es évjárathoz hasonlítják a 2007-est. Hogy valóban igazuk volt-e, majd megírjuk 2024-ben.

Címkék: híradó németország 2007

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr72421320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grange 2008.04.15. 13:14:54

Még jó hogy a rizlinghez fűznek reményeket:
-Németországban a fehér aránya 88%
-A rizling fajták aránya ebben 88%
-A rajnai rizling aránya ebben 88%

érdekes lenne ha a cabernetban biznának:)

További "rizling királyok"
-Georg Breuer
-Egon Müller
-Franz Keller

KF 2008.04.16. 12:21:29

Grange!

Ezeket az arányokat honnan vetted???
A rajnai rizling a teljes német szőlőterület 20-21%-át teszi ki. A sok 88°% szerint ez az arány 68% körül mozogna :(

(forrás:www.deutscheweine.de/internet-de/nav/efc/efc50b82-fba0-6401-e76c-d7b482058468$08b709dd-d602-3401-be59-267b48205846.htm

benchmade 2008.04.16. 14:42:45

A hatcsillagos hajón hallotta:)

Benikuty 2008.04.16. 14:45:21

Ajánlom az urak szives figyelmébe Varga Árpád 2006-os decemberi szüretelésű rajnai rizlingjét. Igazi kuriózum!

Grange 2008.04.17. 17:33:10

KF

Egy német borász (Egon Müller) borkostólóján dolgoztam és Ő igy ezekkel a számokkal jelemezte a német területeket,
valóban 6 csillagos környezetben ahol napi 3000 dollár per fő az ellátás, de lehet valami kókler ez a müller gyerek , és Németországban is valami kis családi pincészete van, éhbérré dolgoztatva saját magát:)

az irigység meg jó magyar szokás , sajna ebből nem kinövünk max kihalnak az ilyen fajták "lassan".

Grange 2008.04.17. 17:35:56

Benchmade
a 8 csillagos lakásodból mond már meg nekem légyszives(ne nézz utánna kis hamis) mekkora Magyarország teljes termőterülete, ebből mennyi a kihasznált terület, ebben a fehér és kék szőlő aránya és a szőlők aránya?
csakhogy nehogy megint a 6 csillagra hagyatkozzak....

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.04.17. 18:09:33

Kedves Grange,

lehet, hogy számodra meglepő, de sokunk számára az,hogy nem tudunk egy adatot pontosan az azt jelenti, hogy nem is nyilatkozunk azt illetőleg.
Legalábbis addig ameddig utána nem nézünk.

benchmade 2008.04.17. 21:13:19

Kedves Grange,

engedd meg, hogy ne válaszoljak a kérdésedre, mert sosem állítottam, hogy tudom a válaszokat.
Ellenben az általad közölteket pontosítanám:
Németországban a fehér szőlő aránya 66,38%, a rizlingé pedig 27,73%.
Forrásom: Monika Reule
Director of Deutsches Weininstitut, Mainz, Germany
Ja és ezek 2008-as adatok.

Amúgy 8 csillagos lakásom nincs, egy lakóhajon héderezek a haveromnál. Most azt hiszed, hogy cikizlek ugye?

rebekka 2008.04.17. 22:32:11

Az evjarat, borasz baratom szerint is a legizgalmasabb (föleg kekfrankos es nem riesling) 1990 ota.Hetvegen hivatalos vagyok a Württenberg-i Grafen von Neipperg evjarat kostolora,itt talan többet is megtudok.

KF 2008.04.18. 08:21:48

Grange!

Nem vagyok irigy, büszke vagyok rá, hogy Te, mint magyar sommelier ott lehettél Egon Müller kóstolóján. (hogy hány csillag, szerintem ebből a szempontból mindegy, nem is utaltam erre, ne fortyanj fel, ha kérhetem, mert az indulat rossz tanácsadó). A pontosságot kértem számon. Az is megvásárolható, de lehet, hogy nem 3000 dollárba kerül, hanem 5 percbe... Én utánanéztem, forrást is megjelöltem, mikor vitába szálltam Veled.
Benchmade is megjelőlte a forrását. Ha pl. magyarországi területekről beszélünk, ott is a statisztikák a mérvadók -szerintem - és nem az, hogy pl. Szepsy István kóstolóján mi hangzott el. (Ami persze lehet pontos adat, de a Tiéd - úgy tűnik -, köszönő viszonyban sincs a két idézett forrással.)

És persze, a hozzám hasonló fajták is majd kihalnak egyszer....
Sőt, a Hozzád hasonlók is....

Grange 2008.04.18. 09:28:37

Benchamde:) ugye nem cikizel? ugye nem vagy irigy, ugye nem szólsz bele abba amibe nem kellene?

"A hatcsillagos hajón hallotta:)"

ezt ugye te irtad?
Na majd ha megfelelő tapasztalattal és tudással rendelkezel a Világ(nem picinyke Mo.-unk) borairól és egymásnak irunk mindeképpen érdemre méltó a hozzászólásod, de mivel te inkább beszóltál igy úgy gondolom a primitivséged nyilvánvalóvá vált.
na szép ringatózást.

Grange 2008.04.18. 09:32:47

KF

az irigységre utalás nem neked szólt, kár hogy magadra vetted,

..akinek nem inge... ismered ugye,
Amúgy meg nekem Szepsy szava mindenféle statisztikánál többet ér.
Nem könyvekből meg internetről tanulom, tanultam amit tudok,
de persze a források lehetnek hibásak, de éna borban hiszek , meg a kóstolásban és abban hogy tapasztalni és beszélgetni kell aokkal akik ebben élnek évtizedek óta, hát Müller Úr ilyen számomra,

egyébként ezzel itt lezártnak tekintem a vitát,

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.04.18. 10:43:43

Garnge,

nem a sulinetes csetcsatornán vagy! Legyél szíves moderáljad magad és ne primitívezzél le senkit.

KF 2008.04.18. 13:01:16

Grange!

Örülök, hogy lezártnak tekinted a vitát. Örömmel tölt ez az is, hogy hiszel a borban, és hogy Szepsy szava Neked is szent.
DE.
Itt nem azt vitattam hogy ki hiteles, kérdeztelek az információ forrásáról, mert az általam ismert adatok mást mutattak. Nem borok, emberek megítéléséről kezdeményeztem vitát, hanem számszerű adatokról, amik valóban, más forrásból mást mutattak.
De közelebb nem jutottunk semmihez.
Egy "bocs, tévedtem" kiférhetett volna a billentyűzetedről.

Ha az irigységgel nem rám céloztál, akkor legközelebb légyszíves, ne nekem írd.

Szép napot!

lackó 2008.04.18. 13:04:19

Nem fér ki és vannak dolgok és emberek, amik/aikik csupán meddő vitához és fölösleges szócsépléshez vezetnek.

Mivel én is Szegedről vagyok, más helyett is: bocs, tévedett.

KF 2008.04.18. 13:07:35

Köszönöm. Köszönöm. Köszönöm.

KF 2008.04.18. 13:08:08

És még egy mondat..
Én is tévedtem...

benchmade 2008.04.18. 16:52:39

Bocs, hogy akadozik ... az írás, ... de a nagy hull ámok miatt szag att a net.
süti beállítások módosítása