Bernard Magrez, az egyik legismertebb borcézár Cartier karórákkal próbálta megolajozni a borírók pennáját. Legalábbis néhányuknak ilyen érzése támadt. A közel félmillió forint értékű órákat egy sajtóebéd után adták át a mit sem sejtő újságíróknak. A március 26-i ebéden Magrez mellett a boros (sőt, magyar boros) kötődéséről ismert borpápa, Gerard Depardieu is részt vett. Az ebéd helyszíne a párizsi Hotel Plaza Athénée-ben üzemelő Alain Ducasse-étterem volt.
Az órával megajándékozott 50 borkritikus között szerepelt Thierry Desseauve (a Revue du Vin de France volt szerkesztője), Philippe Bidalon (L'Express) és Gérard Muteaud (Le Nouvel Observateur). A lakoma után távozó újságírók kaptak egy kis tasakot, amelyben a sajtócsomag mellett egy-egy Cartier óra lapult. Az újságírók egy része, amint észrevette a kéretlen ajándékot, azonnal visszaküldte a donátornak. Desseauve levélben közölte a nagyúrral, hogy az órát egy jótékonysági alapítványnak adományozta, és egyébként nincs harag, a Magrez-borok értékelését az affér nem fogja befolyásolni.
Magrez a Decanternek nyilatkozva elmondta, hogy 72 évesen kitanulta már, hogy milyenek az újságírók, és fel sem merült benne, hogy megvásárolhatná őket. "Az ebéd a 3 legnagyszerűbb birtokom 1700 szüretét [összeadva] volt hivatott megünnepelni, és erről az alkalomról egy különleges órával is szerettem volna megemlékezni. Ha néhány újságíró úgy döntött, hogy nem tartja meg az órát, ez természetesen a szívük joga" - nyilatkozta. A Bernard Magrez Group éves forgalma 40 millió euró.
Utolsó kommentek