Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Frissen gördül végig

Gál Tibor Egri Chardonnay 2006

2008.07.29. 08:04 - Albert gazda

Azt már megírtam régen, milyen a viszonyom Gál Tiborék pincészetéhez, és miért olyan, amilyen, nem mélyednék el ismét a történelmi múltban. Legyen elég annyi, szoktam örülni, amikor jó borukkal találkozom.

Egerben jártam a minap, családi pihenés keretében, és eszembe jutott, ha nem is jeleztem előre, hogy pincét látogatnék, köszönni azért lehet. Meg is tettem tüstént, és találkoztam szinte mindenkivel, aki számít, anyával, fiával és Gromon Tamással. Sokat kóstolni időm és módom sem volt, de annyit igen, hogy megállapíthassam, remek lesz a 2006-os kadarka és még kiválóbb a dettó 2006-os síkhegyi pinot noir, amely már egalizálódik, és nemsokára palackokba kerül. Eleddig egyetlen Síkhegy-évjárat sem nyűgözött le, ebben viszont mintha benne lenne minden, amiért a fajtát szeretni muszáj. Meglátjuk, ha készen lesz.

Végül pedig vásároltam néhány palack bort.

Gál Tibor chardonnay-jától teljesen odáig voltam borkedvelői pályafutásom elején, nem ismertem ennél különb száraz magyar fehérbort sokáig. Később elhidegültem tőle, sok volt a fa, kevés a tartalom, az én ízlésem is rengeteget változott, bár az 1999-es és a 2000-es még egészen biztosan bejött. A 2005-ös ellenben nem annyira.

A 2006-os színe és első illata pontosan olyan, mint a Gál-etalon, halvány, tiszta arany és fás-likőrös árnyalatok. Hanem a hordó csakhamar visszahúzódik, érett gyümölcsök veszik át a hatalmat, barack, nyári alma és körte, valamint szelíd, de határozott ásványosság. Vonzó egyveleg.

Szájban a derekas test mellett zamathegyek találhatók. A fent említett gyümölcsök viszik a prímet a mineralitás társaságában, és módfelett élénk, de elegáns, selymes és kulturált savak tartják egyensúlyban a felépítményt. Ez a legfontosabb. Egyenes és lendületes bor, kellemesen üde utóízzel. Nem terül szét, nem lapos, nem buta chardonnay, frissen gördül végig, vibrál, játszik. Ahogy tel-múl az idő, egyre többet mutat.

Pompás formáját, vitalitását másnapra is megőrizte, jólesett meginni azt a keveset, ami maradt belőle. Azt hiszem, mióta van az Alkesz, nem adtam még 7 pontot chardonnay-nak. Most adok.

Címkék: 2006 kóstolás fehér eger chardonnay hétpontos gál tibor

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr11587489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabin 2008.07.29. 23:01:06

Nekem a tavalyi év legnagyobb borélménye volt a Gál Tibor 2003-as chardonnay. Annyira szép, friss és komplex volt, hogy csak ültünk és néztünk magunk elé a döbbenettől. Korábban is szerettem ezeket a borokat, de ez egyedi élmény volt. Bízom benne, hogy ez méltó utóda lesz!

dalton1 2008.07.29. 23:35:24

Igen a 2003-as nekem is a kedvencem volt.
süti beállítások módosítása