Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Keressük a legjobb magyar boros úti célt

2008.10.26. 14:59 - Az Alkoholisták

Minapi posztunkhoz, melyben a világ tíz legjobb borturisztikai célpontját soroltuk fel külhoni forrásokra támaszkodva, jöttek kommentek szép számmal, úgyhogy kitaláltuk, hirtelen megkérdezzük olvasóinkat arról, hova mennek bort inni legszívesebben. Mármint Magyarországon. A másutt bevált technika nálunk most debütál, reméljük, nem lesznek zökkenők, ha mégis, elnézést kérünk. Elvben minden gépről egy szavazatot lehet leadni, kattintás után már az aktuális állás látszik. Csupán egyvalamire voksolhatnak, tudjuk, hogy sokan mennek sokfelé, vagyis egyet választani nem teljesen igazságos, de hát ez van. Úgy gondoltuk, felesleges lenne felsorolnunk mint a 22 magyar borvidéket, kihagytunk, összevontunk, pontosan egy tucat lett belőle. Akinek hiányzik valami, kommenteljen. Ez persze nem reprezentatív felmérés, de biztos, hogy érdekes, úgyhogy kíváncsian várjuk a fejleményeket. Az urnák nagyjából két hét múlva zárulnak. Kellemes klikkelést és jó pohár borokat kívánunk.

 

Címkék: borturizmus szavazások

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr30732476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karesz4 2008.10.26. 15:49:52

Hát Etyek, Etyek-budai borvidék miért nem szerepel a listán? Maya Ernő és a többiek ennyit sem érnek? :-(
Karesz

Albert gazda 2008.10.26. 16:02:52

Karesz, éreztem, hogy valami rettenetesen hiányzik, de nem jöttem rá, hogy mi. Minden etyek-budaitól és mindenkitől, aki Etyek-Budára szavazott volna, sűrű elnézést kérek. Utólag sajnos már nem lehet új választ tenni a szavazásba, úgyhogy csak kommentelésre tudom biztatni a kárvallottakat. Még egyszer bocsánat.

2008.10.26. 16:06:27

Barátokkal bármely vidék megteszi

Savrena 2008.10.26. 16:11:16

Én Hajósra szavaznék. A bor is nagyon finom, de finom bor van másutt is. Ami egyedivé teszi, az az 1200 borospince. Hétvégén délutánonként ott vannak a gazdák, kiülnek a pince elé, a diófa alá, és kóstolgatják a boraikat. Igen, én ott születtem...

- Rendi - 2008.10.26. 16:11:20

Számomra évek óta a Hegyalja jelenti a nyári fesztiválozást, és évről évre nagyon jó borokhoz van szerencsém :) Persze nem a legelső helyre kell beesni, mert sajnos a kiskocsmákban és a felkapott helyeken trükköznek...

Jenyei 2008.10.26. 16:19:42

Mint az egyik, a listán szereplő borvidék "hivatásos elkötelezettje" fontosnak tartom a köz elé vinni a véleményemet, hogy a kifelejtett, de fontos borvidék miatt az egész szavazást le kellene állítani, és újat kellene kezdeni.
Legyenek a szavazások olyanok, hogy senkiben ne hagyjanak keserű szájízt.
Tisztelettel: egy villányi elkötelezett.

szobatars 2008.10.26. 17:16:00

Én speciel Sopronra szavaztam, feltételezve, hogy Kőszeg a része..mármint ennek az összevonásnak.

Tényleg le kellene fújni az egészet és új szavazást kezdeni. Lehet, hogy macerásabb, lehet, hogy bonyolultabb, de olyan ez, mint a demokrácia...sokat kell győzködni, időigényes..mennyivel egyszerűbb, ha van egy diktátor, aki megmondja a tutifrankót...
:-)

Amúgy pedig, mint pl. az Aranylabda és más hasonló szavazáskor, miért nem lehet több (mondjuk 3 helyre szavazni), ahol az első helyen említett hely kap 4 pontot, a második 2-t, a 3-ik meg egyet... macerásabb, de pontosabb!

Olyan borszeretőt meg még nem láttam, aki csak egy borvidék szereti...

:-)

Borhüvely 2008.10.26. 19:08:15

Csatlakozva szobatarshoz: fájó érzés, hogy nem jelölhet az ember legalább hármat.
Mikor annyi van..!

csorsza 2008.10.26. 19:13:56

Van idő, kezdjük elölről a szavazást. Tényleg legyen benne mindenki...

MalbecNC 2008.10.26. 19:22:33

Én benne vagyok! :-)

sómen 2008.10.26. 19:34:34

sztem a napsütötte órák száma miatt is az ALFÖLD !!!
Soltvadkert,Csongrád...

Nappali őrség 2008.10.26. 19:37:19

Neszmély, Hilltop. Biztosan véletlenül maradt ki az egyik legnagyobb exportőr, hm? Voltam ott vagy 3x, állati kilátás mellett igencsak finom borokkal traktálják az embert.

ezerjo 2008.10.26. 20:43:25

Nappali őrségnek igaza van...

A Hilltop borturizmusban az élenjárók között van. Mintha valamelyik felkapott újvilági pincében járnál. Igaz, a környéken egy-két látogatható pince van csak, tehát eléggé leszűkül a boros program, de amit ott kínálnak látványban, borokban, gasztronómiában, az követendő példa sokunknak.

sanya18 2008.10.26. 22:35:21

Matlák Sanyi bácsi Miskolcon. A saját tokajiját árulgatja :)

2008.10.26. 23:50:21

Eger, Szépasszony Völgye! :)

2008.10.26. 23:50:59

Edit: Szépasszony-völgy. :)

MalbecNC 2008.10.26. 23:59:46

Ha esetleg véletlenül újra kezdenétek, nem ártana hangsúlyozni, hogy az úti cél alatt borvidéket értetek és nem pedig pincészetet.

Azért érdekes, hogy mely borvidékek állnak az élen. Lehet, hogy Magyarország a fehérbor vidékén van, meg satöbbi, de nekem úgy tűnik, hogy az alkoholisták többsége inkább kemény vörösbort inna. :-)

Albert gazda 2008.10.27. 05:23:38

Persze. Nyilván nem mindegy, hogy megfuttattuk a posztot az Index címlapján, így pedig egyelőre az jön ki, amire számítottam: lehet, hogy a kömény mag teljesen elfehéredett, de a bor iránt érdeklődők zöme szívesebben veresezik. De nincs ezzel semmi baj.

lackó 2008.10.27. 07:21:30

Tényleg érdemes lenne hangsúlyozni ezt a borvidék dolgot! Ha azt nézzük meg, hogy hol boroznék a legszívesebben, egyértelműen Somló, de ahol egy vidéken összefogva a legtöbb "mellékelt" látványosság van, rendben vannak a szállások, könnyen el lehet igazodni és nem mellékesen még bor is van, akkor szerintemaz csak a Balaton északi partja és Badacsony lehet (bár akkor már az összevonásnak majdhogynem itt lett volna nagyobb értelme). Pedig veres a beállítottságom és mégis, mégis...amúgy nekem Etyek a már említettek miatt fel sem tünt :)

Christian78 2008.10.27. 08:06:15

hajrá Villány...! ;o)

szobatars 2008.10.27. 08:46:00

Amúgy pedig:

"Hol alkoholizál szívesen Ön?"

Bárhol, ahol jó a társaság és a bor. (És ha nem kell kocsiba ülnöm utána)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.10.27. 09:28:57

Én nem voltam földrajzból egy ún. "korszakos géniusz" mégis, mintha úgy rémlene, hogy Somló és Badacsony a Balaton északi parján van. Gondolom a Füred-Csopak környékét jelenti a Balcsi északi partja ebben a felmérésben.

Dr Kangörény 2008.10.27. 10:03:11

Én személy szerint a fehérbort favorizálom, de amit a legjobb borvidéknek tartok az bizony Villány.

ljubityel 2008.10.27. 10:11:49

Nálunk a badacsonyi hegymászás rituális családi esemény! Számos kellemes jelzett és jelzetlen út vezet fel a hegytetőre. Ezt a világ minden kincséért sem hagynánk ki! A hegytető számtalan kilátópontjáról élvezhető panorámának nincs párja! Ezzel az élménnyel kell vetélkednie a borkóstolásnak! Szerencsére dűlőről-dűlőre, tőkéről-tőkére ismerem a vidéket. A legjobb bora Laposának van. Meg a legdrágább is!

F.Atti 2008.10.27. 11:06:21

Én Tokaj hegyaljára szavazok!
Egész héten ott szüreteltem és szerencsém volt megkostólni a jobbnál jobb borokat! A termés remek volt sok aszú bor is várható!
Hajrá Tokaj!

ljubityel 2008.10.27. 11:12:47

A területi felsorolás pedig meglehetősen furcsa, legfőképp, ha egy borszakértő állította össze. A lista szerint van a Balaton északi partja és van Badacsony:-)
Szentgyörgy-hegy, Akali-Dörgicse, Füred-Csopak, Káli-medence, stb, az smafu, reszli! Ugyanez igaz kb. Mátraaljára és Egerre.
Na persze, megértem, hogy tömöríteni kellett, de akkor pedig használni kellett volna a szakirodalomban megszokott területi felosztást!
Annyit még Badacsonyhoz, hogy szeptember 27-én jártunk ott legutóbb. Gyönyörű idő volt! Szinte minden zárva volt! A Laposáékhoz is egy takarítgató valaki(?) engedett be. Itt-ott szüretelgettek, de hogy valami kis vendégváró hangulat lett volna ...
Pedig mikor máskor is lenne izgalmasabb Badacsony, mint szüretkor?!
Maradva Badacsonynál, a másik bánatom, hogy szinte mindenhonnan eltűnt a tramini (ez nagyjából igaz az egész északi partra). Ha nagy ritkán találkozni vele, akkor meg kizárólag édes "verzióban" forgalmazzák!

ljubityel 2008.10.27. 11:18:15

Szerintem a kérdés az úticélra vonatkozott, nem pedig a borra.
Vagy tévedek?
Tehát szvsz nem az volt a kérdés, melyik bort szereted a legjobban és azt meginnád-e ott, ahol termett! Hanem hol találunk olyan úticélt, ahol a turizmusra ráépülve a helyi borkultúrával is megismerkedhetünk.

szulfit 2008.10.27. 11:44:51

Mi kell a borturizmushoz? Jó borászatok, jó szálláshelyek, kiváló éttermek. Ha mind a három tényezőt figyelembe vesszük, akkor az etyeki a legjobb magyar borvidék, mert csak Etyek környékén (értsd Budapesten) van egynél több jó étterem és egynél több jó szálláshely. Sajnos.

vörös és fehér 2008.10.27. 12:07:59

szulfit, az első két mondattal egyetértek, a végkövetkeztetéssel nem. Saját logikád mentén Villány is nyerő, hisz ott van, ha kell, Pécs, éttermekkel, szállással. Tokaj feljövőben van, kastályszállodák, kúriák már vannak, étterem ott is véleményes még jó pár helyen. Ezen kritériumok alapján a legrosszabb helyzetben sajnos Somló van: na ott jót enni, jó helyen aludni nem igen tudsz. Ott borozni kell és hazavonatozni...

lackó 2008.10.27. 12:18:08

De azt nagyon v&f! :)

Amúgy ljubityel: szüreti időben előzetes jelentkezés nélkül tényleg ne várj csodákat, az lenne a feltünő, hogy mindenki a vendégeket várná és mégis mindíg lenne bor, nem? :)

t f 1 (törölt) 2008.10.27. 13:48:23

Alföld, értelemszerűen. :)

espé 2008.10.27. 19:14:51

ALFÖLD.
Mert itt nem kell várost, vízpartot választani. Ez országrész.

t f 1 (törölt) 2008.10.27. 20:57:44

Megint Alföld, ide is beírom:
Elvetődtem a csengődi Eszesvinhez. Az üzemben rend, fegyelem, tisztaság, nagyon korrekt. Kaptam pár üveg bort, kettőt ma megkóstoltunk
Chardonnay 2007, citrusos, friss, gyümölcsös, nagyon szép
Kadarka rozé 2007 epres, üde, mint az előbbi
Ráadásul 500-650 Ft-os pinceáron abszolút ajánlható

Benikuty 2008.10.28. 07:15:19

Bocs, mi a baj az Alfölddel? Mert hogy minden fikázás ellenére szépen jön "fel".

bodorján 2008.10.28. 08:03:48

Tegyetek fel még egy szavazást arról, hogy legyen-e még egy szavazás. :-)

Neszmély és Etyek szerintem is hiányzik, azt meg nem értem, hogy egyszerre van "A Balaton északi partján" és Badacsony. Szerintem vagy legyen egy Balaton régió, vagy soroljátok fel az ottani borvidékeket is.

Lehessen csak borvidékekre szavazni, az a legegyszerűbb.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.10.28. 08:07:59

Kedves vörös és fehér,

a Somlóval kapcsolatban azért annyit had tegyek hozzá, hogy a borvidék méretéhez képest azért van ott kajálási és szálláslehetőség. Nyilván az igényszinttől függ, hogy ki mit tart jónak avagy elfogadhatónak, de a A Somló Hotel és a Hegykapu étterem a legalapvetőbb igényeket szerintem kielégítti. Nyilván szállodaélményre és háromcsillagos fájndájningra nem oda megy az ember :)

espé 2008.10.28. 09:02:44

ALFÖLD!
Alföld: Az Alföld (vagy régebben Nagy-Magyar-Alföld) kiterjedése 100 000 km?, ebből Magyarországon kb. 50.000 km? található. Magyarország legnagyobb tájegysége, az ország 56%-át alkotja.

vörös és fehér 2008.10.28. 09:15:22

Szia Zoli,
no, ezt el akartam kerülni, de te kezdted :) nem, a hegykapu a legalapvetőbb igényeket sem elégíti ki, már ha a legalapvetőbb igényt a poralapú ételek fogyasztása fölé helyezzük. Arra meg ki sem merek térni, hogy mit hoztak ki nekünk somlói galuska néven...
Nem feltétlenül keresek minden borvidéken Michelin csillagos éttermet, de lényegesen kisebb szakadékot szeretnék látni a borok és az ételek között.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.10.28. 09:57:01

Ami a minőséget illeti tökéletesen egyetértek. A lényeg ami miatt tasztatúrát ragadtam az az, hogy van azért alvóhely és nem kell feltétlnül hazavonatoznia a víg bortúristának és a szénhidrát-fehérje-zsír-rost igényét az emberi szervezetnek is lehet fedezni a hegyen :)

Ami a szakadékot illeti :) Hát, nem is merek semmit mondani. Szerintem a hegyen nincs olyan nagy szakadék.

espé 2008.10.28. 10:27:26

ALFÖLD!
Ahova kellemes emlékek hívnak.

De momentán Pákozd-Sukoró, Balatonfüred-Balatoni Borok Háza, Pannonhalma, Sopron-Gyógygödör és azután Burgenland lenne a bortúra.

Cirfandlia 2008.10.28. 11:12:41

Szulfit tévedsz, Villányban - tetszik nem tetszik- nem egy erős étterem van már, szállásról nem is beszélve. Mindenképp megemlítendő a Bocké, Wunderliché, most indul a Gere féle MAndula, és a Vylyan is tervez. Kiemelendő a Tenkes csárda - szintén a borvidéken, ill. Siklóson "A Borozó". A legtöbb pincénél több mint korrekt egytál/melegételeket adnak svábos tisztességgel, becsületes vendéglátással.
A Jó borászatokon hajlandó vagyok vitázni. :)

espé 2008.10.28. 11:14:55

Ja igen!
És hol lehetne aludni? Hát a fertődi Esterházy kastélyban, aminek szép neve, a környezete, de nagyon gazdaságos. Útba esik, és közel van az említettekhez.

ljubityel 2008.10.30. 17:03:20

lackó!
Lehet, hogy eltérőek a "borturista" szokásaink! Engem borturizmus címén elsősorban az érdekel, hogy készül a bor! Kezdve a szürettől, az utolsó pince munkáig. Én eközben nem zavarom a szüretelőket. Viszont azt várnám, hogy fogadják el, hogy én kifejezetten ebben az időszakban (is) érdeklődöm a borvidékek és az ott zajló megszokott, rendes hétköznapi élet, a szüreti munka iránt. Ha netán közelebb kerülök egy pincéhez, mert látok erre fogadókészséget, nem igénylek semmilyen munkát megzavaró felhajtást. Max. annyit, hogy ha nem derogál a gazdának, jelképesen levághassak egy-két fürt szőlőt, beledobhassam a puttonyba, megtekerhessem a prést, megkóstolhassam a mustot, vagy a ház borát, és - ne adj isten - ha a háziak gondoltak a betévedőkre, megehessek egy szelet zsíros kenyeret, vagy pogácsát. Ha netán olyan a helyzet akkor szívesen vásárolok néhány liter bort is, az se baj, ha ásványvizes petpalackba mérik.
Engem qrvára nem érdekelnek a repi, a felhajtások és a flanc! Én a nézelődés mellett max. fotózgatok, a többi csak hab a tortán! Persze össze lehet téveszteni a borturistáskodást a vendéglátózással és egyéb konzumálós hepajjal, de az engem kevésbé érdekel!

espé 2008.10.31. 08:59:53

Azért mégiscsak érdemes lett volna felsorolni a borvidékeket. Kiderülhetett volna, hogy pl. Mór mivel lett összevonva, és nem lett volna Alföld besorolva borvidéknek.

ezerjo 2008.10.31. 09:11:39

espé,

szerintem más példa jobban illene a kérdésedhez. Vagy azt gondolod, hogy lehet, hogy Mór alatt kell érteni Pannonhalmát és Neszmélyt is? Nem hiszem :) Szerintem nem kell sok logika ahhoz, hogy kitaláljuk, Mór nem került összevonásra semmivel. Talán Mátraaljánál jogos lenne a kérdés, bár sztem ott is egyértelmű. Egyébként maga a felvetés jogos, talán igazságosabb lett volna, ha minden borvidékre lehet szavazni, de itt így írták ki a szavazást. Majd máshol más kiírja minden borvidékre. Vagy nem. De az biztos.

espé 2008.10.31. 17:34:04

ezerjó, ezernyi pardon!
A poszt indítása szerint "kihagytunk-összevontunk" borvidékeket. Miért, miért azt? Csak azt tudjuk, hogy a szavazás könnyítése végett.

Ám fel lett tüntetve Alföld is, ami nem borvidék. Én erre szavaztam, mert a Duna-Tisza köze kellemes emlékeket idéz.
A szavazást semmivel nem könnyítette a 22-ről 12-re csökkentés, sőt.

Amúgy 22 esetén a szerkesztő úgy csoportosít, következtet ahogy akar, így meg sehogy.

És kíváncsi vagyok kik azok, akik pl. úgy döntenek, hogy elugrunk az Északi Középhegységbe borzani.

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.11.04. 11:57:57

Egerből a Badacsonyba.

És mellékesen megjegyzem, hogy 3 napja jöttem haza Erdélyből, ahol volt szerencsém a Küküllő völgyében nagyon finom borokkal (és nem utolsó sorban kedves emberekkel) találkozni.

espé 2008.11.13. 11:48:45

Na már most! Akkor hogyis állunk?
süti beállítások módosítása