Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Villányt még mindig szeretik

Megint keressük a legnépszerűbb magyar borvidéket

2008.11.17. 10:43 - Albert gazda

Úgy tűnik, az Index olvasói a legkevésbé sem látják zsákutcának a legvörösborosabb magyar borvidéket, néhány hete indított szavazásunkon ugyanis, amelyben a legkedveltebb boros úti célt kerestük, messze a legtöbb szavazatot Villány kapta. A leadott 3824-ből nem kevesebb, mint 937-et. A második helyen Tokaj (566), a harmadikon Eger (510) végzett, negyedik Szekszárd lett (427). Fontos megjegyezni: távolról sem csak az Alkesz törzslátogatói vettek részt a döntéshozatalban, hiszen a posztot megfuttattuk anyánk címlapján is. Most pedig játsszunk még egyet, ha van hozzá kedvük. Az újabb kört nem küldjük be sehova, mert a kemény mag véleményére vagyunk kíváncsiak. Egyúttal megpróbáljuk helyrehozni múltkori hibánkat is: első nekifutásra nem igazán okosan vontunk össze és tömörítettünk, ki is hagytunk olyat, amit nagyon nem kellett volna, pl. Etyeket, úgyhogy most mind a 22 borvidéket beleraktuk a szavazógépbe. A kérdés tehát az, hogy melyiket kedvelik nyájas olvasóink leginkább. Tudjuk, hogy mindenki többet is, de klikkelni a rendszer sajátosságai miatt sajnos csak egyre lehet. Kalandra fel.

Címkék: szavazások

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr35773275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2008.11.17. 12:06:27

Érdekes ez a Villány dolog és a borturizmus: a legnagyobb vállalkozás az lenne, ha valaki fel tudni húzni egy 30-40 fős szállodát, ugyanis arról beszél mindenki, hogy alig van szálláslehetőség...mégis nyert, márpedig csak fontos lenne ez, nem? Na mindegy, csak latolgattam itt magamban.

Lchef (törölt) · http://kajaltunk.blog.hu 2008.11.17. 15:48:44

Ismerősök pont most voltak a hétvégén. Béreltek egy minibuszt sofőrrel ő szállítmányozta őket. 2 szállodában szálltak meg. Olyan 8-an lehettek kb. Azt mondták nagyon jó volt, a minőségi piák mellett minőségi kiszolgálást is kaptak a pincékben.

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2008.11.17. 16:27:58

csak kis kötözködés: nem mecsekaljai, hanem pécsi borvidék...

cser11 · http://csernyikpince.blog.hu 2008.11.17. 17:41:33

Még egy kis kötözködés Mátrai borvidék, nem Mátraalja...

sodoma 2008.11.17. 17:50:50

Akárhogyis nézem, egyszerűen nem tudok választani...Szekszárd, Eger, Villány...ez nekem mind ugyanazt jelenti...:) Ha esetleg KF-re szűkítek akkor is marad Eger és Szszárd...Követelek 2 szavazási lehetőséget...:)
Üdv.

swokorwsky 2008.11.17. 18:30:50

Azt hiszem, h nem véletlen az eredmény. Nemcsak a jó marketing miatt lett Villány az első, nekem is a kedvencem. A szállások egyébként tényleg szinte mindig tele vannak, nem kell ahhoz semmilyen ünnep legyen. Gere Attiláék felhúzták a Crocust, hátha ez enyhít valamit a helyzeten :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.11.17. 18:54:24

B.Füred-Cssopakra ment

de mehetett volna Szekszárdra vagy Somlóra is

világtalan vakegér/VV. 2008.11.17. 20:14:17

mér csak eccer lehet szarvazní?

MalbecNC 2008.11.17. 22:04:20

Csak a pontosítás végett, hogy nehogy megint félremenjen a kérdés: arra szavazunk, hogy melyik borvidéket tartom a legjobb túrista célpontnak Magyarországon szállás, programok és a borok alapján, ugye? Hogy hová küldeném például külföldi ismerősömet nyaralni, hogy jól érezze magát, vagy hova mennék én is kikapcsolódni. És nem pedig "Melyik a kedvenc borvidékem?", vagy "Hol vannak a legjobb borászok/borok, ahová szívesen mennék kóstolni?" a kérdés.

Csak mert nekem a kettő nem esik egybe.

MalbecNC 2008.11.17. 22:20:34

Nem akar valaki még kötözködni Tokajért? Úgy rémlik, hogy az EU csatlakozás tájékán merült fel az a kérdés, hogy az "alja" szó dehonasztáló lehet a külföldiek szemében/fülében, azért változtatják meg a borvidékek elnevezését.

075 2008.11.18. 06:43:40

Az alaja szót inkább mondanám villányra főleg a mostani hamisítási botrány után...
na nem minthe tok alja ban ez nem lenne meg néhány helyen ugyanúgy..

ezerjo 2008.11.18. 09:33:42

kedves 075,

a rosszindulatú és tudatlan helyett jóindulatúan inkább azt mondanám rád, hogy valószínűleg bulvársajtón csámcsogó okoskodó lehetsz és hozzászólsz olyan dolgokhoz, amihez nem értesz.

lackó 2008.11.18. 12:38:43

Hm..hogy mekkora igaza van, summáztad véleményem 3/4 l-ről :)

Egyébként meg érdemes lenne végre leírni, hogy miről szólt a villányi "hamisítás" botrány. Talán kérdezzük meg az illetékeseket...merthogy, ugye, ha azért büntetnek, mert a borász nem csak tizedre, hanem századra is ráírja a borra a pontos alkoholfokot, az már ugye büntetendő...hogy ezek után még valaki képes kézzel ráírni a cimkére a palackozás idejét...fujj...micsoda piszokság!

IQ_Fighter · http://www.pokerstrategy.com/u0ZFQ2/ 2008.11.18. 12:53:41

én villány és sopron-imádó vagyok, már ami a borokat illeti. sajnálom, hogy sopron ennyire hátul szerepel a szavazáson, szerintem többet érdemelnének...

ekkerjoz 2008.11.18. 12:55:14

lackó 2008.11.18. 12:38:43

...de mindez némelyiknek úgy ragadt meg, mint botrányos borhamisítás.

ekkerjoz 2008.11.18. 12:56:29

Villány miatt inkább azért kell aggódni, nehogy az egriek útjára tévedjen.

Vucsics.Krisztián · http://www.vucsics.hu 2008.11.18. 13:16:13

Leadtam egy voksot, de csatlakozom azokhoz, akik szerint nincs "a" legjobb-legkedvencebb :-) szerencsére van választék most már "kedvencekből" is.

MalbecNC 2008.11.18. 14:16:49

Elég érdekesen alakul a szavazás...

Egyrészt úgy látom a kemény mag sem esik messze az Index olvasók véleményétől, másfelől meg jelenleg a listát vezető borvidék ekkora népszerűségét nem olvastam ki idáig a tisztelt kommentelők hsz-eiből. De az alapötletet adó (és most már bizonytalan is vagyok, hogy azt folytatjuk-e)TripAdvisor "A világ tíz legjobb boros úticélja" (alkoholista.blog.hu/2008/10/24/a_vilag_tiz_legjobb_boros_uticelja) c. szavazás eredményét bemutató posztban szereplő feltételeknek sem:


A listára azok a borvidékek kerülhettek fel, ahol a kitűnő borok mellett kiváló hotelek, éttermek és bortúrák várják a tudásszomjas utazót.


De lehet, hogy csak én vagyok lemaradva: vagy a listavezető borvidék kiváló hoteleit, stb.-it nem ismerem, vagy a fenti kiírást értettem félre.

Most már mindegy. :-)

lackó 2008.11.18. 14:23:48

Részemről ezért volt Balatonfelvidék...de lehet, hogy tévedek, bár nem ezt tapasztaltam :)

ekkerjoz 2008.11.18. 14:44:58

Most is Somló, mert hotel, meg túra, meg mutatvány bárhol lehet, de Somlai Juhfark nem.
A boros úticélból a boron van a hangsúly, szerintem.

Somló.

Somlóért a híd alatt is elvagyok.

töppedt 2008.11.18. 14:57:18

ekkerjoz
Az hogy Somlóért rajongsz ,szimpatikus.
Én is. De mi a baj Egerrel?
mondjuk Kalóval, vagy Orsolyával

lackó 2008.11.18. 15:04:48

Részemről is Somló, csak ha bővítem a keresési feltételeket, akkor változik a kép :)

ekkerjoz 2008.11.18. 15:08:36

Nincs semmi bajom Egerrel, Villányban éreztem úgy, mintha kezdenék túlértékelni, ahogy egykor Egert.
Most nagyjából ezt a két borvidéket sikerült magamra haragítani, de akkor is van egy ilyen érzésem.
Mindkét helyen vannak igazán remek emberek, akik viszik a hátukon az egész vidék jóhírét, míg mások csak lefölözik ezt a rettenetes munkát.
Hadd ne legyek ennél konkrétabb, na.
Ez borblog, nem fikablog.

MalbecNC 2008.11.18. 15:11:55

Jah, aki hozzáfér a jobb somlaikhoz is és nem "csak" a hiperek kínálatát ismeri az nyilván másképp látja a dolgot. :-)

A boros uticélból csak részben van a hangsúly a boron, bármennyire is hihetetlen. Lásd például Isabelle Magyarországról szóló ismertetőjét, ahol túl a tiszai raffting, és a hőlégbalonozás fáradalmain, megtekintve a Hortobágy csodáját is az Andrássy kúria hoteljében pihengetve jó borokat kortyolgat a kiránduló, vagy borozik a csapat. Nem a borászért és nem is a legkíválóbb borokért indul el, hanem a szórakozásért, amiben mellékesen a bor is benne van (na meg a "specialitás"...). És ezért volt szerintem igenis mérvadó az Index olvasóinak a szavazása, már ha azt a célt keressük Magyarországon, amit a TripAdvisor is, mert azok szavazatok azt tükrözik, hogy, hová érdemes kiruccanni, szinte mindegyis, hogy hová, milyen borászhoz, csak jót lehessen inni, szórakozni, mulatni, pihenni.

Akik ide, ebbe a blogba járnak olvasni, hozzászólni egyáltalán nem esnek kétségbe, ha nem tudnak két borkóstoló közt rafftolni, vagy egyéb hú, de frankó dolgot csinálni. Konkrét elgondolás alapján, egy borász borait mennek kóstolni és valszeg nem spiccesen, hangoskodva, énekelve fejezik be az estét, hanem tele élménnyel, hogy megint megismertek egy borászt, vagy a legújabb borait.

Én továbbra is azt mondom, hogy nekem nem ugyanaz a kettő. Mindegyikre lenne külön szavazatom, minden pejoratív mellékíz nélkül. Merthogy szeretek én is mulatni, olykor-olykor...

075 2008.11.18. 16:05:27

Kedves 1000good
sajnos mármint rátok okostojásokra nézve ezt biztosan tudom hogy az alkohoelírás, meg a nem tüntettem fel aként tartalmazt.. című zseniális nyilatkozat csak részben fedi a valóságot, de jóindulatúan mármint irányotokban a részletektől megkímélek mindenkit, mert mint említettem ez sajnos nem csak villányban van így de egerben és tokajban szintén, de a tudatlanság boldoggá tesz és én nem akarok senkinek boldogtalan estéket szerezni (bulvársajtó?? mért ez nem az?)

ekkerjoz 2008.11.18. 17:27:56

MalbecNC 2008.11.18. 15:11:55

A tiszai raftingra bizisten beneveznék...
:)

dynastar 2008.11.18. 19:05:16

Igaz hogy Villányban szinte lehetetlen szállást kapni, de ez hozza föl a borvidék többi települését! Ne feledjétek, hogy nem csak Villány városból áll a vidék, sőt sok jó dűlő kifejezetten messze fekszik a turistacentrum Villány várostól...

Pl: www.janusbor.hu

Benikuty 2008.11.18. 19:50:30

Kedves EJ, ugye fel tudod sorolni, kik azok az egri borászok, akiknél kóstoltál, s kialakult ez a furcsa kép?
Ha pedig ez a véleményed, sajnálom, nem jó helyeken jártál.
Rossz helyek pedig nem borvidék specifikusak.

075 2008.11.18. 20:45:23

na mielőtt egymás torkának ugrik mindenki,
mind Egerben mind Tokajban, mind Villányban nagyon sok kiválló bort készítő tisztességes borász van, sőt még az alföldön is találkoztam ezzel a ma már nem túl gyakori jelenséggel.
Viszont van sok olyan borméker ( szándékosan nem borász) aki pofátlanul lenyilatkozza a nagy dolgokat, és nem az áll a szavak mögött, aminek kellene.
Na még ezzel se lenne baj, csak amikor szúr a szeg a szőlőben, és kidurran a prés membránja, akkor a nagy füstben ráfogják a nyuszira, aztán meg mindenki mondja hogy ej haj de szemét az-az obi..és azért a két szóért megbünettek.
De azért ez nem így van
Én drukkolok a tiszta borászoknak, nekik nehezebb az élet.

ezerjo 2008.11.18. 21:13:43

075

Egyik bloggertársunk jegyezte meg még régebben valamely hozzászóló kapcsán (igen hasonló volt a neve a tiedhez, ha jól emlékszem), hogy a primitívek szintjére lesüllyedni nem szabad, mert ők ott igazán otthon érzik magukat, mindenre lesz "frappáns" válaszuk, és soha-de-soha nem lehet őket meggyőzni semmiről.

Ennek tükrében én nem is próbállak meggyőzni semmiről, inkább kérnélek, ha már ilyen bennfentes infóid vannak, nyilván szakmabeli vagy, mesélj nekünk is néhány szaftos pletykát, kik hamisítanak és hogyan, nagyszerű borvidékeinken aláásva azt a néhány termelőt, aki becsületesen próbálkozik.

ekkerjoz 2008.11.18. 21:43:38

Benikuty 2008.11.18. 19:50:30

Gábor, nem megyek be ilyen utcába, válaszom magánlevélben küldtem. Ha gondolja, küldje el.

EJ

nick: 2008.11.19. 02:21:56

bár a többi borvidéken is vannak szép borok, de ha jól tudom, egyedül Tokaj szőlővesszein lett nektár csepegtetve, úh ez nem is kérdés innentől :-)

075 2008.11.19. 07:12:12

Mindig lebukok..
Kár pedig már kezdtem úgy érezni hogy értek ehhez és olyan szépeket fogalmaztam
erre sherlok ezerjó kiszúrja hogy kókler vagyok..meja kulpa

lackó 2008.11.19. 08:26:27

Ezt a 075-ös problémát nem is értem...hogy van az, hogy egy ember egymást követő két hozzászólásában teljesen más stílusban ír...vagy néha részegen ülsz gép elé..vagy inkább néha józanul?

espé 2008.11.19. 08:55:24

Ez egy szavazás, pont.
Lehet, hogy van aki duplán szeretne voksolni. De ez van.
Viszont a korábbi kiírásnál tévedni emberi dolog, elismerni annál több. És kijavítani még több.

075 2008.11.19. 13:02:05

Sajnos mindig józan vagyok csak csípkelődök nem kell velem foglalkozni
na de a lényeg villány király tokaj király eger király somló is király a többit nem tuom

MalbecNC 2008.11.19. 16:59:29

Ej, ekkerjoz, Tiszára nem vadvíz raftolni mennek majd a kedves bortúristázók, hanem simán ácsolunk nekik egy tutajt. :-) Még ha nem is ver fodrot a Tisza, azért izgulhatnak, hogy célba érnek-e. :-))

Azon gondolkodom, hogy mely borvidékhez kéne kapcsolni, hogy még józanul odaérjenek...

MalbecNC 2008.11.19. 17:21:10

Nézem a listát és igen változatos képet mutat, ha nem is óráról órára, de napszakonként változik a sorrend.
Somló kivételével mindegyiket megértem, hogy van ilyen nagy mértékű saját rajnogótábora.
Ízlelgetem a számban a múltban kóstolt fehér borokat, rendezgetem az emlékeimet a borvidékekről és borászairól, de Somló sosem jutna elsőként eszembe, mint egy olyan borvidék, ami egyaránt ki tudná elégíteni hétköznapi, hétvégi és ünnepi hangulatomat, ha fehér bort kívánnék, vagyis kapásból kedvencemmé válna. De túristaként sem, pedig volt már tervezve, hogy átugrom, megnézem, ha már a közelében nyaralok. Lehet, hogy csak én voltan rossz passzban, mint WY Ráspival, de sosem volt szerencsém: vagy nem volt ráérő borász, vagy nem volt szállás, vagy nem is rendeztek (tudomásom szerint) semmilyen népi cirkuszt, amire csődülnének a szomjas borinyencek. A borukat korlátozottan lehet vásárolni az ismert forgalmazóknál, a hiperekben meg jobb is kihagyni, ott vették el leginkább a kedvem Somlótól.

Néztem a netet, hogy mit tud ajánlani, nagyon nem tombolt a merketingtől.

Honnan hát mégis ez a nagy lelkesedés az alkesz látogatóktól?

Megfejthetetlen...

Ja, és kedves Albert gazda, ha megmondanád, hogy mi volt a szavazás tárgya:

- kedvenc borvidékem, akinek a borait legszívesebben iszom, vásárolom, a legjobb termelők ott vannak,

vagy

- a kedvenc borvidékem, ahová legszívesebben mennék kikapcsolódni, mert a jó borokon kívül vannak olyan dolgok is, amelyek kielégítik a szórakozási és kényelmi igényeimet.

Előre is köszönöm!

töppedt 2008.11.19. 20:18:39

Malbec
az hogy a hiperben elment a kedved Somlótól megértem de nem kell sokat menni out off hiper is van Fekete Béla,Györgykovács,Takács Lajos sőt lehet megköveznek de Kreinbacher is jó. Szóval ha nem mégy Somlóra akkor is van alkalom kóstolni.
Mellesleg Badacsonyban is lehet Somlóit inni /Laposa/
Szóval Somló egy csoda és már Mária Terézia is kötelezővé tette a kishercegnek hogy fijut tudjon csinálni. Nekem két lányom van aminek jobban örülök mintha forditva lenne. Az igaz akkor még nem jártam Somlóra csak Mádon Szepsyhez.Jól van ez igy.

Valaki válaszoljon már Malbec kérdéseire !!

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2008.11.19. 21:28:31

A sorrendet elnézve nem lepődök meg. Bár szerintem a népszerűségi listát messze nem az egyes borvidékekben rejlő képességek alakították ki. Azok a borvidékek vannak a lista élén melyek a legtöbbet szerpelnek a médiában, így a legnagyobb fogyasztói táborral rendelkeznek. Hozzá kell tennem, hogy ezek a sikeres borvidékek összefogással, hosszú munkával és rengeteg tőkével érték el ezt szintet, amit főleg a kényszer is szült. Véleményem szerint sokkal nagyobb potenciál rejlik a Balaton környéki borvidékekben, mint például Villányban, Szekszárdban vagy Egerben. Csak a tónál lassabban mennek a dolgok borügyben, mert a fürdőturizmusban sajnos még több fantáziát látnak a befektetők, mint a borturizmusban. Pár éven belül azonban gyökeresen megváltozhatnak a dolgok. Kiváncsi vagyok egy tíz év múlva milyen sorrend alakulna ki egy hasonló kérdés vizsgálatakor.
Szerintem a listán leginkább Somló helyezése áll legközelebb a valósághoz bár az elsőséget vitatnám. Minden esetre szimpatikus a háttérben tevékenykedő Somló fun club...

lackó 2008.11.20. 08:19:33

Malbec: lehet, hogy nem érted, de nem is feltétlen kell...Somló azért maga egy természeti csoda, erről kár is vitatkozni, mind a szépsége, mind az egyedisége azzá teszi. Nem nagyon hiszem, hogy van olyan ember, aki ne csodálkozna rá...talán csak szerencséd nem volt ottlétedkor. A másik: lehet, hogy neked nem Somló jut eszedbe a fehérborokról, ez is jól van így, nem lehet mindenki kedvence ez a stílus...de kevés ennyire egyedi és hatalmas potenciállal rendlekező fehérboros vidéket találni, megkockáztatom, az egész világon, mint a mi kis Somló-hegyünkön...

Egyébként amiért kicsit délebbre tettem a voksomat, az a hasonló stílus, de jobb kiépítettség, több lehetőség, turisztikai szempontból (ebben dolgozom) sokkal kedvezőbb vidék.

MalbecNC 2008.11.20. 15:28:40

Kedves töppedt, azt hisezm én félre lettem értve, nem azt akartam mondani, hogy csak a hiperből ismerem Somló borát, hanem, hogy nehezen hozzáférhető az elit bora, az elit borászok látogatása (az utóbbit bevallom az idén már nem próbáltam meg, lehet, hogy van változás).
2005 Borfaluja számomra elsősorban Somló és borainak megismerésére ment el, akkor lépett színpadra Kreinbacher az Öreg tőkék borával és Fekete Béla bácsival is ott sikerült előszörtalálkoznom, ittam minden szavát a borán kívül. :-)
Nem tellik el azóta sem év úgy, hogy valamelyik borász borát ne kóstolnám vagy a Borfaluba, vagy a Várban.
De! Ha körülnézel a nagy borforgalmazóknál ezen somlói elit borai 3000 Ft alatt nem kaphatóak (nem az értéküket-árukat vitatom, hanem, hogy ahhoz, hogy egy borvidék a kedvencem legyen elérhető árú és vásárolható borokra van szükség.
Nem a borvidék és borászainak nagyságát, finom borait vitatom, hanem inkább azt furcsállom, hogy ennyire népszerűek lennének, mint ahogy a lista mutatja.

MalbecNC 2008.11.20. 15:54:02

lackó 2008.11.20. 08:19:33

De, szeretném érteni. Nem vitatom semmi szépéségét, talaját, egyediségét, de ettől függetlenül számos ember van, aki bizony nem csodálkozik rá. És ha már magyar csodáról beszélünk, az inkább Tokaj lenne, főleg ahogy törnek elő a testes szárazakkal és késői szüret, vagy bármely más édesboraikkal és ahogy szinte minden árfekvésben kaphatók a nagyok borai is és a hiperekben is vásárolhatsz Koccintósnál lényegesen jobb borokat.
És te sem értetted mit mondtam. Nem azért nem jut kedvencként az eszembe Somló, mert "nem fekszik a stílus". Nagyon is élvezem az itteni borokban tettenérhető ásványosságot, sósságot és teltséget, a számomra egyik fontos fehérboros tényezőt, a magas savtartalmat. De ezek a borok nem hétköznapi borok és nem is fogyasztanánk még akkor sem naponta, hetente, ha milliomosak lennénk, mert különben mi jutna az ünnepekre?

A potenciált meg szerintem hagyjuk. Még nem bizonyított, mint ahogy a tokaji aszúkon és más ritka vörös példányon kívül nagyon senki. Legalábbis olyan mértékben, hogy ki lehessen így nyilatkozni.
Meg van az alkalom, hogy mikor kívánok ilyen karakterű borokat, mikor kevesebb ásvánnyal, de úgyanilyen testtel, könnyebbet, légieseket stb., de hogy állandóan a somlaira vágyjak...

Jelen írásaimmal annak a csodálkozásnak adok hangot, hogy az idelátogatók többsége (jelenleg 15%), mert ugye mindenki csak egyszer szavazhat, állandóan somlait inna, vagy idejárna kikapcsolódni, ellenben a másik négy balatoni borvidék (merthogy Somló is odatartozik) együttesen alig bírja kiköpni a 11%-ot.

És főleg, hogy te is egy lejjebbi borvidékre adtad a voksodat...

Minden esetre egész biztos, ha figyelek, a továbbiakban meg fogom érteni. :-)

lackó 2008.11.20. 16:18:11

Reméltem, hogy nem bántásnak veszed mondanivalóm!

Csupán annyit akartam kinyilatkoztatni, hogy nem tetszhet mindenkinek ugyanaz a borvidék és a stílus, az lenne inkább a baj :)

Tényleg nehezen elérhetőek az elit borai, de azért Kreinbachernek pl. van olcsóbb, de szép bora...

Voksom okát pedig leírtam: mint borvidék, táj, stílus rajongok Somlóért, de mint "borturisztikai desztináció", nem felel meg minden követelménynek...hogy sajnos, vagy nem...nem tudom.

lackó 2008.11.20. 16:25:52

Ja, igen, Albertnek írt felvetésedben ott a válaszom :)

MalbecNC 2008.11.21. 00:43:45

Nos, lackó kedves, van amiben egyetértünk. :-)

De nem bánnám, ha maguk az alkeszek nyilatkoznák ki, mégiscsak ők hívták létre ezt a szavazást. De valamiért nem hallanak.

lackó 2008.11.21. 07:56:52

MalbecNC: biztos vagyok benne, hogy sokmindenben egyetértünk :)))

espé 2008.11.27. 11:04:44

Tehát statisztikailag igazolt, hogy a 0%-os borvidékek:
- nem termelnek bort
- nem jár oda senki
- máshol adják el a termést
- nincs számítógépük
- nincs internetjük
- nincs köremiljük
- útálják ezt a blogot

MalbecNC 2008.11.27. 14:04:23

espé 2008.11.27. 11:04:44

Már amennyiben elfogadod ezt a statisztikát, miszerint Somló az, ahová a legtöbb boínyenc jár, az ő boraikat veszi mindenki, meg ilyesmi.

Az biztos, hogy van számítógépjük, internetjük, meg ilyesmi és (most már) szeretik is ezt a blogot.

espé 2008.11.27. 17:45:23

Természetesen nem fogadom el. És ez nem is statisztika, csupán 502 szavazat eloszlása.
Ha borvidéken laknék, egy körtelefonnal úgy 4%-ot könnyedén elértem volna.
Ezért nekem a legfeltűnőbb a 6db 0%-os eredmény, amire az előző kommentben utaltam.
süti beállítások módosítása