Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Atipikus és a tipikus siller

Font és Tüske sillerek

2009.05.11. 06:00 - vörös és fehér

Továbbra is keresem az ideális nyári borokat, amikkel csak úgy el lehet lenni, és a pénztárcámat is kímélik. Mivel nem vagyok egy nagy rozé-fanatikus, ezért a könnyedséget egy kicsit nehezebb, reményeim szerint tartalmasabb műfajban üldözöm - sillereket kóstolgatok. Vannak bíztató tételek, de néha belefut az ember olyanba is, amelyik érzésem szerint félreértelmezi a pirosbor fogalmát, és gyakorlatilag rozét találok a palackban. A héten két 1000 forint környéki bort bontottam, és a fenti állításomat immár példával is alá tudom támasztani.

Font Kékfrankos Siller 2008

Ha néhanapján rozéra szottyan kedvem, az alföldi borászok elől szerepelnek bevásárló listámon. Font, Frittmann tételeiben még nem csalódtam. Ezért is voltam kíváncsi, hogy az eggyel sűrűbb borok világában mit tud a Font pince nyújtani. Nos, ott is (egy amúgy korrekt) korrekt rozéval jelentek meg most.

Minden tekintetben rozéra hasonlít ugyanis ez a bor, egyedül a színe vastagabb egy kicsit a hagymahéjnál, de eperszörpnél nem mélyebb az sem. Illatában rengeteg friss szamóca, mellette kis málna bukkan még fel. A korty kifejezetten szénsavas, leginkább emiatt tűnik elsőre lendületesnek. Az ízt is a piros gyümölcsök uralják, leginkább epret találok benne. Sajnos a lecsengést egy erőteljes kesernye uralja. Ez alapján a kóstolás alapján ettől a pincétől inkább a rozét ajánlom, ne ezen mutassuk meg ismerőseinknek, mitől siller a siller. Ez most csak erős három pont. A bort a Borfalu bortékában, 1000 forintért vettem.

Tüske Pince Szekszárdi Siller 2008

A borral a szekszárdi aranyérmes borok kóstolóján találkoztam, s egyből beleszerettem. Halmai Csabától gyorsan vettem is egy palackkal, 1200 forintért mérte. A bor egy este alatt lecsúszott, s úgy álltam fel a palack mellől, hogy számomra ilyen egy tipikus siller. Nem kell hosszasan fejtegetni, egyik pohár után jól csúszik a következő is.

Mindehhez tipikus pirosboros szín jár, az illatban pedig egy kis friss málna, és sok cseresznye. A kortyban a jó savakat egy leheletnyi szénsav is megtámogatja. Gyümölcsös, jó ivású bor, a végén az enyhe kesernye is még jól áll neki. Hibájának egyedül a korty közepén levő kis ürességet tudom felróni, de nyárra, piknikezéshez, grillezéshez ideális. Öt pont és egy best buy címke a jutalma.

Címkék: kóstolás alföld szekszárd ötpontos hárompontos 2008 siller tüske font

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr371113950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buBORék 2009.05.11. 08:30:48

Ajánlom figyelmedbe a Polgár Sillert!

vörös és fehér 2009.05.11. 09:02:49

@buBORék: meglepő ajánlat :) tavaly ugyebár annyira nem szerepelt jól nálam, biztos hogy ajánlod nekem? (alkoholista.blog.hu/2008/04/03/nyakas_a_tilon)

Sárfehér 2009.05.11. 09:39:55

Fikszniből a Fuchsli és Vesztergombi József számomra az etalon (bocs a szóviccért:))) A Tüskét mindenképpen megkóstolom.

Az a bajom egyedül a fiksznikkel, hogy én érzékeny vagyok a szulfitra, ezért az ilyen frissen fogyasztandó borokat sem tudom frissen igazán élvezni. Tudtok valakit, aki kevesebb szulfittal palackozza a sillert? (VJ sillerében viszonylag visszafogottan van benne, legalábbis nekem úgy tűnik.)

valuka · http://www.borkem.hu 2009.05.11. 11:02:36

Én sem vagyok rozé vagy siller rajongó, de Gál Lajos Sillerét ajánlanám kóstolásra.

tunderninja 2009.05.11. 11:05:32

Kedves Vörös és Fehér!A Font pincészettől nem ezt a sillert kellett volna megkóstolnod,hanem a Kadarkából készültet.Nem is értem néha a Fontékat,hogy ezt miért erőltetik,amikor meg csináltak Kadarkából is egy sillert.Azt hiszem 2000palack készölt a tételből.Mérföldekkel előrébb van mínőségben.

muskotály küvé 2009.05.11. 11:24:18

Múltkor írtatok a Köpcös silleréről - nekem bejön.

vörös és fehér 2009.05.11. 12:02:20

@tunderninja: hát ez volt a boltban :) de ott is beszéltük, hogy tavaly a kadarka siller jó volt, biztos ez sem lesz rossz. majd igyekszem kadarkásat is beszerezni.

lackó 2009.05.11. 12:03:23

Ugyan nem beszéltem Fontékkal mostanában, de mivel a rozé (ami meg vagyon említve) baromi szép és kékfrankos, talán inkább az elsődleges termék, itten pedig egy melléktermék van? Talán azért erőltetik, mert kéri a piac s ennek muszáj megfelelni? A kadarka 2000-es palackszáma elég kevés, remélem, sikerül kóstolni.

Nagyon sajnálom, hogy Bárdosék már nem csinálnak sillert mindazonáltal. Azt hiszem, a 2006-os volt az utolsó évjárat belőle, de a piaci érdektelenség miatt abbahagyták, pedig nagyon érdemes lett volna folytatni.

tunderninja 2009.05.11. 12:12:56

Szerintem a köpcös siller drága.Itten meg pont pénztárcakímélő sillerek vannak:)

Egon Bondy 2009.05.11. 12:39:29

Hogy lehet egy sillert barna palackba tenni? Innentől hozzá sem nyúlnék!
Vesztergombi József sillerét én is ajánlani tudom.

buBORék 2009.05.11. 13:53:04

@vörös és fehér: sajnos nincs megjelenített bejegyzés!!

palack 2009.05.11. 14:43:25

@buBORék: Szia, a zárojelet töröld le a hivatkozás végén.

lackó 2009.05.11. 15:16:34

Ki is volt az, aki agyonbújtatottmarketingelte Feind borait? Kifli, vagy hogy hívták? Nem emlékszem...hogy ez mi kapcsán is jutott eszembe? Ha valaki megfejti, megkapja az év hangszóróját :)

lackó 2009.05.11. 15:31:54

@vörös és fehér: Téééényleg! :) Na, miért jutott eszembe Polgár kapcsán? :)

vörös és fehér 2009.05.11. 15:36:13

@lackó: fogalmam sincs :) rákattintottál egy felhasználó nevére és megnézted az aktivitását? ;)

lackó 2009.05.11. 18:44:43

Ááá...csak úgy eszembe jutott egy hozzászóló elégedetlensége, ajánlásai nyomán...mindegy..lényegtelen is :)

omega14 2009.05.11. 19:45:54

Tényleg szép a Tüske sillere, nekem a Heimann Fuchsli 07 is nagyon bejött tavaly, az is hasonló árban ha jól emlékszem. Nem tudom az újabb kiadás milyen lesz. A Gál Lajos sillere is rendben volt teljesen ahogy feljebb is írták.

borpancsoló 2009.05.11. 22:53:09

Sajna azt nem tudom, hogy a bor milyen, de a Tüske megjelenése nagyon szép. A barna üveg szerintem se túl nyerő egy ilyen bornál, de azért én még így is ráfanyalodnék :))))

buBORék 2009.05.12. 09:16:34

@lackó: Mindenkinek van egy-két "szívecsücske", nem? Remélem megengeditek nekem ezt a kis gyengeséget...!!?

egy 2009.05.12. 09:35:32

Érdekes utat jár be szerintem mostanában a siller. Azzal, hogy a hazai rosé-style egyre inkább elmegy a primőr málnafröccs felé, azt sikerül elérniük a borászoknak, hogy a rosé (mint bor) kiírja magát a gasztronómiából és átmegy egy trendi, nyári soft drink kategóriába, amit bármikor jól meg lehet inni és ennyi (nem mintha ez nem lenne elég, de mégis). Saját ízlésem szerint az a gyümölcsös parfümösség, légiesség, némi maradék cuki és jó löketnyi Co2, ami ma egy piacos rosét jellemez meglehetősen leszűkíti a társítható ételek körét. Na itt jön a képbe szerintem a siller és válik egyre inkább (remélem) minőségi és elfogadott gastro-borrá (is). Harcsapaprikás, halászlé, (csípős) lecsó, csirkepaprikás, babgulyás … siller.
Érdekes, hogy sillerből sincs elfogadott etalon – lévén jó ideje nem szerepel a nemzeti alaptantervben – így szépen látszik a két stílus, amit próbálgatnak a borászok. Van ugye az Old School, többnyire Egerből – ahol a rozét messze verő hagyománya van – pl.: a már említett Gál Lajos sillere és van a gyümölcsbomba „kisvörös”. Előbbi inkább a gasztróban működhet, utóbbi a vörösborral most barátkozó, a Tréflit már cikinek érző, de a Portugiesert még nem bíró (nem jelentékeny) réteg bora lehet. Ha ehhez még hozzáveszem, hogy a magyar ember (a jelenlévők természetesen mindig kivételek) szereti hidegen inni a vörösbort, akkor merem állítani, a sillernek áll a zászló!

üdv.: egy

lackó 2009.05.12. 09:58:36

@egy: az utóbbi idők olyan hozzászólása, ami tökéletesen célba talált szerintem! Maxi-maxi egyetértés!

Úgyvan!

egy 2009.05.12. 10:03:30

@lackó: Köszi, akkor már ketten vagyunk! :)

lackó 2009.05.12. 10:25:38

@egy: remélem, nem csak.

Egyébként amit felvetettél azért is érdekes, mert holnap pont egy rozé-siller kóstolónk lesz :).

buBORék 2009.05.12. 10:26:01

@egy: Én is egyetértek, abszolute úgy van, ahogy írtad! Szerintem rendben van ez így, hogy szépen lassan minden a helyére kerül, eltekintve természetesen attól, hogy egyre többen használják azokat a bizonyos "remek" svájci aromnákat, amitől olyan illata lesz a rosénak, mint amikor belépsz egy málnát, és epret tároló hűtőházba...!
Csak hogy még lackót bosszantsam, elárulom, hogy a Polgár Sillert választotta a Magyar gasztronómiai szövetség, a legtöbb magyar ételhez párosítható bornak!!! :-))))

mindenivó 2009.05.12. 15:08:02

@buBORék: Laci Bácsi és a /Gasztro/mu-musok ? Figyelemreméltó ajánlás !
De azért megkóstolom.

muskotály küvé 2009.05.12. 15:57:04

@egy: a rozéval kapcsolatban, bár így lenne... Lehet, hogy ez a termelők célja, de pont a szénsavas kivitelek szoktak jelentős alkoholtartalommal bírni, így nem tanácsos vizespohárból vedelni, viszont furcsa lenne szódázni őket. Én nem nagyon tudok mit kezdeni velük. Viszont a siller tényleg univerzálisabb az ételekhez párosítás szempontjából, nemcsak halászléhez vagy lecsóhoz, de "nemzetközibb" fogásokhoz is, ezért örülük, hogy kezd feltámadni a kategória. (Halászléhez egyébként szerintem félbarna sör az igazi :) )
süti beállítások módosítása