Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Szeremley Pinot Noir 2006

Tegnap ittam

2009.06.10. 09:00 - alföldi merlot

Egy ideje az Első Magyar Borház Kft-t – mennyi dzsentroid báj és rendszerváltó nosztalgia ölelkezik e névben! – hajlamos vagyok a legfontosabb best buy-gyárnak tekinteni, mégis ritkán veszek tőlük bármit. Az ember szeme végigsiklik a rejtőszínű címkéken, és a kéz már nem indul el a polc felé. Titkos métely emészti a brandet. Ezt a palackot is ajándékba kaptam.
Pinot-ban igen magas a buktaráta, ha szép és olcsó is egyben, nem jön szembe velem (talán a St. Andrea alappinója esik a legközelebb a kivételhez). Minden második magyar pinot a sport szelet-illatú, szégyentelenül sötét és testes, szemcsés textúrájú, ragadós tanninú alfajhoz tartozik. A Szeremley a páratlan oldal: világos szín, barnába hajló karima, egyrétegű korona. Az illat tankönyvbe illően pinot-snak mondható, és inkább érdekes, mint szép, de én szeretem. Eperdzsem, gomba, avar, algopyrin. Kóstolva  kifogástalan: húsos, jó savakkal, alig közepes testtel, lyuk vagy lendületvesztés nélkül. Ízben eper és cseresznye, némi matt fanyarsággal. A tannin finom szemcséjű, érett, nem húz, csak finoman masszíroz. A lecsengés hosszú, és tisztán hagyja a szájat.
Természetes, jól elkészített bor, aminek nagyon könnyű gyorsan a nyakára hágni. Pinot-leckékhez a legolcsóbb tanszer. 6 pont és best buy. (kb. 1700 Ft) (Killer honlap!)
 

Címkék: 2006 hatpontos best buy pinot noir szeremley tegnap ittam

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr941166775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

loading 2009.06.10. 09:26:39

Én a 2003-asat szerettem. Sok-sok palackot vásároltam belőle. A következő évjáratok, illetve magának a 2003-asnak a nem kellő túlélőképessége lebeszélt a további vásárlásről.

szulfit 2009.06.10. 09:28:10

Most ittam a 2004-est, és az is nagyon szép volt, sima 6 pont.

solier · http://solier-gourmet.blogspot.com/ 2009.06.10. 09:32:43

Nem tudom, hogy szabad-e itt ilyet tenni, ha nem bocs;
Szeremley borvacsora - Solier Cafe
2009.06.16. Többek között,Pinot fehér, rosé, vörös. Bővebben: www.solier.hu/

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.06.10. 10:05:37

Nálunk a 2005-ös meglepően jól szerepelt egy vakteszten. Igen erős mezőnyben másodiknak futott be egy 10000+ Ft-os francia mögött. És volt ott St.Andrea, Malatinszky, Vylyan, a "másik oldalról" Simon, Heimann, Dula. Tanítani való stílus.

hegyaljai 2009.06.10. 14:31:03

Azért öszességében ez a "PN badacsonyi minőségi bor" egy perverzió.
Nyolc évvel ezelőtt Sz. Huba még Othelló szőlőfajtát akart forgalmazni "badacsonyi" néven.
Felejtsük el az egészet. Minden terroir borkedvelőnek ezúton üzenem, hogy ha a PN tényleg a Badacsony fő fajtája lesz, akkor nem lehet a fejtejelleggel szemben a terroirt kommunikálni. A terroir megjelenítésére mindig egy fehér, száraz, nem illatos fajta az alkalmas. A kékszőlők rátelepülnek a terroir-ra.

vörös és fehér 2009.06.10. 15:11:20

@hegyaljai: szegény Bourgogne, valaki keserítse már el az ottani pinot termelőket

lackó 2009.06.10. 15:12:41

@hegyaljai: nekem úgy tűnik, hogy a pinot-ra azért a terroir rá tud telepedni (itt a nehéz, súlyos villányi pinot-okra gondolok). Ugyanúgy ahogy azért Szekszárd keményen meg tud jelenni a vörösekben. Mindazonáltal tény, hogy a fehér alkalmasabb a terroir-bor elnevezésre.

A Pinot Badacsony fő fajtája lesz?

Egyébként a borfesztiválon nagyon szép Cabernet sauvignont kóstoltunk a Káli-medencéből...szóval múltkor felvetettem ezt az ajánlott-szőlő kérdést...egyre kevésbé látom, hogy értelme lenne, az idő és a fajták felülírni látszanak.

lackó 2009.06.10. 15:45:10

Ja, ahogy a 22 borvidéknek sem látom semmit értelmét...illetve...legalább van mire fogni a 22 színes pöttyöt.

075 2009.06.10. 16:09:56

Csak kérdezni szeretném mi van ilyen fantasztikus a pinoban amiert mindenki oda van? Vörösben nem vagyok jo de erre valaki adjon má valaszt legyen szíves

elzee 2009.06.10. 17:11:59

@hegyaljai:

azért ezt gondold át még egyszer, légyszíves...

Durvalegény 2009.06.10. 21:28:48

Akinek ízlik Szeremley pinot-ja, annak nagyon melegen ajánlom a Domaine Edegger 2005-ös pinot-ját is. Ez egy fiatal pince, az óbudai - amúgy boresztétikailag nagyon silány - borfalun kostoltam. Ők is badacsonyiak, és az árfekvés ugyanaz. Engedtessék meg, hogy terroir-t fedezek fel ezekben: könnyű, jóivású pinot-k, kellemesen kesernyés lecsengéssel. Nyáron kicsit lehűtve nagyon tudnak csúszni. (Ja, és Szeremley 2004-es syrah-jat ismeritek?)

lackó 2009.06.10. 21:34:28

@075: ha jó, akkor nagyon finom.

hegyaljai 2009.06.10. 23:34:51

@elzee: Szívesen leülnék Veled megkóstolni egy Szeremlei Olaszrizlinget meg egy Pinot noirt.
A bort Te választod, és én fizetem, jövő hét kedd-szerda Budinpesti, írjál E-mailt.

Octopus 2009.06.11. 09:13:45

nekem közel sem jött be ennyire ez a bor. Emlékeim szerint kissé délies, inkább villányi pinot-hoz áll közel, mintsem burgundihoz, ami persze nem feltétlen baj. Talán a badacsonyi terroir teszi :)

"A terroir megjelenítésére mindig egy fehér, száraz, nem illatos fajta az alkalmas. A kékszőlők rátelepülnek a terroir-ra"

te jó ég, most lehet kivágni az összes kékszőlőt a világon... és én még azt hittem, hogy a cél jó bort késziteni a szőlő nevű gyümölcsből, én naiv... hol lehet palackozott talajmintát kapni? Mégiscsak az a leghitelesebb.

alföldi merlot 2009.06.11. 09:17:44

@Octopus: A Szeremley PN egyáltalán nem délies. 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban sem. Sorry.

Octopus 2009.06.11. 09:47:04

kissé :) de legalábbis nem burgundis. Nemsoká azért újra csekkelem

lackó 2009.06.11. 10:14:10

@Octopus: mit jelent neked a délies? Kíváncsi lennék, mit szólnál Tiffánék 2006-os pinotjához...a Szeremley szerintem sem délies...nagyon nem...inkább burgundis.

Octopus 2009.06.11. 11:27:37

@lackó: azt, hogy nem hűvös karakterű vagy nemtom hogy irjam le. pl a gyümölcsössége nem friss gyümölcsöket idéz hanem túlérettet vagy akár lekváros, a szerkezet teltebb és kevésbé savhangsúlyos, relative a maga súlycsoportjában persze. A Tiffánt még nem kóstoltam, de az nyilván már más fajsúly is, gyanitom az tényleg délies. Egy Vylyan 2003 mindenképpen az.

Azért nem mediterrán hévre gondoltam kissé délies jelző alatt ;)

lackó 2009.06.11. 19:59:36

@Octopus: ne ítélj barátom, meg fogsz lepődni :) Komolyan. Ha lesz rá alkalmad, kóstold meg. Egy Vylyan 2003-as tényleg az...

Octopus 2009.06.12. 08:52:11

@lackó: ez az a Várerdő pinot, igaz? Illő lenne ismerni, igyekszem bepótolni ;)

esoember 2009.07.13. 16:46:48

Egyetértek a cikk írójával. Nagyon hamar a nyakára lehet hágni. Ezen sorok olvasása közben kóstolgatom éppen, és már kétharmada oda.
Elsőre meglepett a világos már-már silleres szín, de többi az fenomenális. Izgalmas illat, kellemes (bár csöppet savas) íz, csúszik mint az ötéves kisgyerek a csúszdán. Finom.
süti beállítások módosítása