Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Lesence Estate Pinot Noir 2006

Tegnap ittam

2009.06.18. 06:00 - dagadtos


Nem kutattam a terroirt, megmondom őszintén, épp csak fáradtan kerülgettem az árufeltöltőket egy Tescoban az éjszaka közepén. Kerestem volna valami könnyebb bort, egy pohárkával lefekvés előttre, de szokás szerint saját gyűjteményem csapdájába estem: otthoni készletem ahhoz nem elég nagy ugyanis, hogy ne sajnálnék egy palackot feláldozni belőle, ahhoz viszont nem elég kicsi, hogy ne sajnálnék pénzt költeni újabb borokra. Köztes megoldásként   vettem le ezt a pinot noirt a polcról, hátha így elmarad az önmarcangolás. Végül is ahhoz nekem még a lelkiismeretem is lusta, hogy 740 forintért megmozduljon.

Az Estate sorozat boraihoz  a szőlőt kizárólag  saját ültetvényről szüretelik, a címke tanulsága szerint pedig ez a bor olasz klón terméséből készült. Ennyit a pedigréről. (Bővebben a honlapon.)
Otthon kitöltve az lep meg legjobban, hogy ez tényleg egy pinot noir, akár két és fél euró, akár nem. Tipikus halvány rubin szín enyhe opálossággal, kissé  barnuló karimával, és jellegzetes északi magyar pinot-illat. Kezdetben árad és fiatalos, elsősorban csipkebogyóval, ribizlivel, ánizzsal, rózsával, szinte parfümös. Hamar változik a pohárban, visszafogottabbá és idősebbé válik, megjelennek az avaros, füstös, gombás jegyek is. Komplex. Szájban a savak vezetik, tannin alig érezhető, az ízek intenzívek, még utóíz is van, határozottan. Persze nem egy Clos des Epeneaux, ráférne némi koncentráció és súly, a savérzet talán lehetne kevésbé markáns, és van egy kis zavaró kesernye a kortyban, de alapvetően korrekt, ennyiért meg pláne. Erős 4 pont, best buy.

Címkék: balaton négypontos best buy pinot noir lesence

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr601190648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Octopus 2009.06.18. 09:08:01

Nagyon csini a cimke, mégha nem is az a burgundis fíling dől belőle... Ennyi pénzért viszont korrekt PN-t kapni, nem rossz teljesitmény

lackó 2009.06.18. 10:37:22

Valahogy eddig bizalmatlan voltam a borokkal, leginkább azért, mert a hiperek polcain általában poros palackok sorakoznak, nem is épp friss évjáratok...lehet, hogy mégis érdemes?

Jenyei 2009.06.18. 11:19:10

Ez nagyon jó hír, hogy ennyiért lehet jól iható pinót venni, köszönöm. Ki fogom próbálni.

dalton1 2009.06.18. 11:59:21

A chardonnay-juk is korrekt, de sok dugós vörössel találkoztam tőlük...ezért kicsit elbizonytalanodtam...

karcsai · http://www.garammenti.net 2009.06.18. 14:33:16

Akit érdekel a többi balaton-felvidéki bor is, ajánlok egy programot. Jövő kedden Balaton-felvidéki Borbemutató lesz a Pilinszky Kávéházban, 15 borásszal. Bővebben: www.vinumprimatis.hu/hu/index.php?page=hirek&article_id=40

valópapa 2009.06.18. 15:48:34

Hétvégén én is ittam tőlük egy 2005-ös chardonnay-t, szintén cirka 700Ft körül. Lenyűgöző ebben az árkategóriában!
Tavaly sokat ittam a rozéjukat is, komplex és friss, meg merem kockáztatni, hogy az etalon Dúzsi mellett is megállja a helyét. Nem is értem, hogy kerülte el eddig a MA "asztalát".

FL 2009.06.18. 19:51:53

Két rozéjuk is van: az olcsóbb Lesence Prime Pignola rozé ("túlérett Pinot Noir szőlőből", Tesco 929 Ft) és a drágább Lesence Estate Shiraz rozé (Tesco 1390 Ft). Mindkettőbőlmég csak a 2007-est ittam, többször is, és elsőrangúak! Nálam ők vezeti a rozé listát. Pozitívum, hogy még 2 hónapja is tökéletesek voltak, igaz, a Lesence szerint hosszabb érlelésre is alkalmasak.

esoember 2009.06.19. 18:08:01

Nekem sajnos kudarcba fulladt ugyanezen bor kóstolására tett kísérletem: sajnos atomjaira hullott. És erőteljesen szénsavas volt. Tesco-ból csak óvatosan!

Cukker 2009.06.29. 13:58:52

Pakson a T**co ban 500 Ft ért kiárusítják ezt a bor... lehet hogy máshol is.

mossberg operator 2010.05.14. 00:38:18

Haaat, megkostoltam, nem vagyok hanyattesve. Az illata rendben van, de az izet technokolos-kesernyes-nek irnam le. Legkozelebb kihagyom.

Cukker 2010.05.18. 08:50:29

Első borom volt Tescobol...meg utolsó is... sajnos döglött volt a palack.

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.02.05. 20:57:49

Én most kóstolom épp ezt a bort. A Tacskóban jelenleg (nálunk) 2175 Ft!! Nem vicc, tényleg. Az InterGáSpárban pedig 990-ért vettem meg ma. Azt hiszem az enyém is halott, rettenetesen erős hordó-dugó szag árad belőle, erősen szénsavas is, és konkrétan keserű kezdetben és a korty végén is, meg még azután is hosszasan. Ez ugyan tetszik nekem (mármint általában a kesernyés borok), ezért nem mondom, hogy ihatatlan, de ittam már jobb Pinót is ebben az árkategóriában. A színe egyébként rendben van, valóban szép halovány rubinos és barnás árnyalatokkal. Szerintem kifogtam egy összevissza, áldatlan körülmények között évekig, 0fokról 50fokra ingadozó helyen tárolt napsütötte palackra, mert úgy általában a polcon minden üveg már külsőleg is hát... elég gusztustalanul koszosak, szakadt címkések voltak, nehéz volt épet találni. Egyébként ugyanitt pár napja kénytelen voltam eladót hívni, mert konkrétan olyan üvegeket találtam, amik úgy néztek ki, mintha leh*nyták volna. De ez más téma, bocs. Ja, hogy akkor meg miért vásárolok ilyen helyen bor? Passz... épp ott vásároltunk :)

exian · http://csabatanya.blogspot.com/ 2011.02.09. 15:51:10

Hatalmas radír a kezemben, és törlöm a fenti hsz-em nagyrészét: mostanában valami gond van az érzékeimmel, mert sokszor elsőre totál félreérzem a borokat. Biztos az influenza mellékhatása még mindig legyengít. Így jártam ezzel is, annyiban módosítom most, védendő a pincészetet és a bort, hogy teljesen korrekt, ép, egészséges állapotát mutatta a bor a második naptól kezdve. Én is kipihentebb voltam, és a bor is az lett. Lehet, hogy frissen bontva volt csak furcsa szag és íz, de másnaposan teljesen mást mutatott (én nem voltam másnapos :>). A 2175 Ft-ot továbbra is horrornak tartom Tacskóéktól (ma is arra jártam, megnéztem, tényleg annyi), az IS-os 990 Ft barátibb és majdhogynem tényleg best buy. De ott csak pár palackos kiárusítás van/volt...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.09. 16:36:21

@exian: Konkrétan szerintem a szénsavasság hiba (sőt, gáz :)), és nem kéne benne lennie, szóval nem akadtam fent azon, amit írtál. Ez most picit jobban meglep, hogy mindazonáltal másnap rendben találtad.
süti beállítások módosítása