Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

St. Andrea Hangács Bikavér 2007

2009.09.30. 06:38 - alföldi merlot

A St. Andrea-borokat éveken át szerettem is, meg nem is. A fehérekkel máig nem vagyok kibékülve, a vörösök viszont meggyőztek. A fehérek számomra túlságosan lágyak, amorfak és vaníliásak, ezzel szemben a vörös szortiment csupa okosan megkomponált, klasszikusan elegáns borból áll. A következetesen magas színvonal miatt hajlok arra, hogy a St. Andreát tekintsem ma az elsőszámú magyar vörösboros pincének. Lőrincz György elégedetlen a 2007-es évjárattal, így ebből az évből nem készített Merengőt. 2007 számomra eddig kellemes meglepetések sorozata, az általában többre tartott 2006 viszont okozott már egy-két keserű csalódást. Merengő hiányában a Hangácsra maradt, hogy megmentse 2007 becsületét. Az új St. Andrea-rezsim még nem teljesen átlátható számomra, de a vetődő angyal a címkén, a négyezer alatti ár és a merlot-hangsúlyos összetétel azt jelzi, hogy a Hangács az Áldás utódja.
A klimti aranyburjánzás korszaka után úgy tűnik, hogy klasszicizálódik a St. Andrea-dizájn. Az új szigor, mintha a tartalomban is tükröződne, a Hangács nem ugrik egyből a nyakunkba. Viszont minden mozdulatán érződik, hogy úri házból származik. Az illat komplex és komoly. Gyümölcsös: málna és meggy, földes: avar és vargánya, fűszeres: szegfűbors és szegfűszeg. Az arányokra rácáfolva az illatban inkább a pinot, mint a merlot érvényesül. A St. Andrea trade mark kaportól sajnos nem menekülünk meg. Kóstolva elsőként a kitűnő, csiszolt, érett és élénk savak tűnnek fel (pedig azt hittem, hogy a savgyilkos kánikula tett kést a Merengő nyakára). Közepes test, zamatokban, árnyalatokban gazdag korty málnával, szegfűszeggel. Van benne mélység és kraft, ahogy az egy bikavérhez illik. A hosszú lecsengésben málna, kakaó és naspolya. Sem a tannin, sem az alkohol nem teszi próbára a nyálkahártyát. Klasszikus-gyanús, de mielőtt eltennék belőle néhány palackkal, hogy 2-3 év múlva dicsérhessem az előrelátásomat, még egy kontrollpalackot próbára kell tennem. 7 pont  

Címkék: st. andrea eger bikavér hétpontos 2007 tegnap ittam hangács

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr851415712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Heimann Zoltán · www.heimann.hu 2009.09.30. 07:14:09

Nekem is volt szerencsém egy gyors kóstolóhoz a Borfesztiválon. A konstans magas minőség miatt, elegáns, egytől-egyig gyümölcsös és nagyon jól iható vöröseik előtt le a kalappal. Gyuri példakép.

Ajánlom az új magazinjukat is. Szerintem borász marketingből is kiemelkedőt alkotnak. Tartalmas, elgondolkodtató, sokszínű cikkek, ami Gyurit dícséri; igényes szerkesztés és nyálcsorgató megjelenés, ami Ipacs Géza színvonalasságát mutatja.

Csak így tovább!

egyborász 2009.09.30. 09:19:31

A tag-felhő szerint ez a hatvanadik St Andrea bejegyzés, nincs még egy pince amelyikről ennyit írtatok volna. Azért ennyire talán nem fontos pince ez.
Én úgy látom egyre szélesebb a pince szortimentje (ami nektek jó, hisz akár hetente írhattok valamelyik dűlős borukról), de az egyszeri fogyasztó már csak bután áll a polc előtt, hogy akkor mit is akartam venni? Hangácsot? De pinot vagy bikavért?

zsoli79 2009.09.30. 11:10:33

Nekem kellemes meglepetés volt Etyeken a St.Andrea borok kostólása, mint minőségben és árban is:
A kutya fáját fehér: 1 jegy/dl
A kutya fáját vörös: 2 jegy/dl
Pino noir: 2 jegy/dl
Bikavér: 4 jegy/dl

A sok drága hely után alig hittem a szememnek, rögtön végig is kostóltuk az egész sort!

loading 2009.09.30. 11:23:03

Ha már az Áldás szóba került: azt a bort szerettem. De sajnos a szortiment alatta levő darabjai nekem nem ízlettek, sőt. Így kénytelen voltam elkönyvelni a pincét az "x ezer Ft felett már vannak boraik" pincék közé.

ilCapitano 2009.09.30. 12:57:22

Az Áldás is egy nagyon szép bor (2005,2006), és ár/érték aránya is nagyon jó. A bikavérek között is ott van nálam a top5-ben.

Kóstolómester (törölt) 2009.09.30. 13:21:52

Való igaz, én is izgatott lettem az Andrea boroktól az elején de aztán oda jutottam hogy ezek többsége szinte újvilági karaktert mutató gyümölcsös bor, érlelhetőségük kétséges. Megjelenésükkor nagy izgalmat okoznak de 2 év múlva visszakóstolva már korántsem olyan érdekesek. A fehérek szinte neutrális, "tiszta de na és?" karaktere bizony unalmas és a borászatban még az útkeresés, kísérletezés folyik, na de az én pénzemmel ne kisérletezzen senki. Még szép hogy esett a Hangács ára, de még így is drága, csíléből, ausztráliából is kapok ilyen minőségű bort ennyi pénzért, főleg ha Bécsben veszem. Modern, folyamatosan változó, izgalmas borászat? Lehet. De igazán nagy bort még nem adott. Talán majd mostantól jobban odafigyelnek....

egri Fehér 2009.09.30. 14:21:00

@Kóstolómester: a te pénzedből csak akkor kísérletezik, ha megveszed, a pénzeddel pedig sehogy
ha meg nem tetszik, vegyél csileit. ennyi.
a Hangács ára meg nem esett, eleve ennyi volt

alföldi merlot 2009.09.30. 14:24:28

@Kóstolómester: Szerintem éppen fordított a helyzet: szépen érnek. A 2003-as Zweigelt, a 2003-as Tóbérc Kékfrankos, a 2002-es és 03-as Merengő töretlenül tartja magát, sőt. Nekem az újvilági karakterről egészen más képem van.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2009.09.30. 14:51:27

@Kóstolómester: nem értem ezt a kirohanást. Hogy a St. Andreanak újvilági stílusa van, merő tévedés.

Nekem kifejezetten tetszett a Paptag Egri Bikavér 2007 vagy 2006 Merengő. A beltartalom alapján simán eltartható borok ezek.

A St. Andrea a top 3 magyar vörösboros borászatban benne van. Fehér vonalon egyébként gyengék sztem is.

egri 2009.09.30. 15:11:23

Én nem vagyok biztos benne hogy benne van a St. Andrea a 3 top vörösben, de azért az 5.-ben biztosan. :)
Az új világi borokal nem is lehet szerintem összehasonlítani, mivel azért a St. Andrea borok jóval komplexebbek. Viszont tény és való hogy nagyon szép újvilági borok is vannak a piacon ...

Más: ezek után nem tudom hogy mit higyjek. Ha már Vincze Béla is lebukik, akkor a mindenki ezt csinálja? Szabad e még Bikavért venni?? Off

hárslevelű 2009.09.30. 18:35:25

" a Hangács az Áldás utódja. "

www.standrea.hu/borok/aldas-egri-bikaver-2006
szerint készült 36064 palack

www.standrea.hu/borok/hangacs-egri-bikaver-2007
szerint készült 5548 palack

Hol van 30500 palack?

Sootaanaa 2009.10.01. 22:12:33

Nem utóda a Hangács az Áládsnak.
Nem igaz, hogy nem lesz 2007-es Merengő...
Ezeket honnan vetted?

vörös és fehér 2009.10.01. 23:10:26

@Paranoid Borkorcsolya: lesz Merengő? Én a somlói tavaszi fesztiválon beszéltem Lőrincz Györggyel, akkor ott azt mondta, hogy Merengő nem, helyette viszont két dűlős bikavér lesz 2007-ből. Ez megváltozott volna azóta?

alföldi merlot 2009.10.02. 04:59:02

@Paranoid Borkorcsolya: Az lehet, hogy a Hangács nem utódja az Áldásnak, de valami nagyon hasonló, elnézést, ha nehezen ismerem ki magamat a rendszerben. Hogy nem lesz 2007-ből Merengő azt tőlem másfél méterre állva és felém nézve mondta Lőrincz György körülbelül 9 hónappal ezelőtt.

Sootaanaa 2009.10.03. 20:58:24

Huhh, így már érthető. Már nyáron úgy nézett ki, hogy mégiscsak lesz, és tudtommal december januárban kerül majd a polcokra. Sajnos hónapokig kétséges volt, hogy összeáll-e az anyag, de most úgy néz ki, rákerülhet a Merengő címke a palackokra. Ezt amúgy a pincészettől tudom.

édes piros 2009.10.06. 17:37:07

@hárslevelű:
Kedves Hárslevelű!
Az Áldás az Áldás.
Az lesz 2007-ben is, kb 30-35ezer palackkal.
A Hangács meg Hangács, egy termőhelyi (Terroir) bikavér.
A 2007 Merengő jelzőt pedig úgy néz ki -egyelőre- , hogy a már letöltött Paptag termőhelyi bikavér kapja meg 2007-ben.
Legalábbis azt hiszem...
süti beállítások módosítása