Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Előzés délről?

2010.01.19. 06:00 - BOB

Miközben szeretett hazánkban épp omlik összefele a bormarketing, déli szomszédaink, a horvátok gőzerővel indultak el a nagyvilág borszerető közönségének meghódítására. Kis mennyiségekkel, de néhol igen jó borokkal. Ebben még hasonlítanak is ránk. Viszont - velünk ellentétben - következetesen és céltudatosan haladnak. És lassan ki is dugják fejüket az "other countries" imaginárius kalapjából.

Egyik nagykövetüket Cliff Rames-nek hívják, foglalkozására nézve pedig a francia tulajdonú New York-i vinoterápiás wellness-szálloda, a Caudalíe's sommelierje. Hogy miért választotta a horvát borokat, nem tudom, de ugribugri borcelebritásunkat, a szakállat növesztő Gary Vaynerchukot már meggyőzte. Várnám a magyar epizódot is a Wine Library TV-n, de sajnos azt gyanítom, hogy e várakozás meglehetősen hosszúra nyúlna. Tanítani való lecke a horvát bormarketingről (és csendes siránkozás a hazai állapotok felett):

Címkék: horvátország bormarketing wine library tv gary vaynerchuk

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr631683253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2010.01.19. 08:53:21

Milyen csodára várunk??? Amíg a magyar borászok még borvidéki szinten sem képesek összefogásra, addig nem érdemes külföldre menni! Játsszuk már be végre azt a magyar pályát először, és amikor végre tudunk egységes képet mutatni, akkor ugrándozzunk! Amíg mindenki csak kesereg és széthúzás van és képtelen csapatban játszani, addig kár az egész.

Van néhány kivétel, néhány jó kezdeményezés (Rigler Zsolt Sopronban, a Tokaj Grand Tour), lehet dolgozni.

kántorbandi 2010.01.19. 09:48:19

BOB:"Hogy miért választotta a horvát borokat, nem tudom" - hát a pacák rögtön az elején elmondja, hogy az apja horvát, aztán meg, hogy a marketinges ember a barátja, aki a könyvet meg a dvd-t kiadta, és hogy ő felel a terjesztésért az USA-ban. Ennek ellenére szép dolog ez persze.

badborbi 2010.01.19. 10:05:18

Véleményem szerint a magyar bormarketingben ugyan az a hatás érződik mint a magyar politikában már oly rég óta. Ahelyett, hogy egységes magyar borarculattal jelentkeznénk határainkon túl, kicsinyes lenyúlások, ócska civakodások színtere a magyar bormarketing is. Vannak kezdeményezések erősen átpolitizálva amelyek minden jó szándék ellenére ezért elvesztik hatékonyságukat. Miért kell mindent átpolitizálni? Ebben a kérdésben csak a szakmaiság döntsön, bár tudom ennek az esélye nulla!
Igen vannak jó lépések a nemzetközi porond irányába, de azokat azok lépik általában, akik önálló utakra indulnak vagy külföldi befektető van a borászat mögött.

Mindaddig amíg az átlag magyar és a politikus nem jön arra rá, hogy a magyar bor eladása nem csak bevételt jelent az országnak ha nem ország image építő is egyúttal minden lépés szinte felesleges. Szemléletváltásra van szükség itt is rá kellene jönni a bor eladása külföldön minden más területen (turizmus, vendéglátó, stb.) rengeteget hozna országunknak.

Horvátországban az ország egységével semmi baj nincs nem lehet, hogy ez érződik az ottani bormarketingben is?

godbacchus 2010.01.19. 10:26:21

Gary V. műsorában én már évekkel ezelőtt láttam magyar borokat, volt jó és volt "érdekes" is azthiszem jó lenne figyelni a külföldi kritikákat és tanulni belőle.

fiatalborivo 2010.01.19. 10:55:27

Tokaji borokat nagyon szereti, mindig hatalmas lelkesedéssel beszél róluk, rá lehet keresni simán a Tokaj szóra és kidobja hogy mikor mit kóstolt. Asszem Taklerék kékfrankosa vagy kadarkája viszont nem tetszett neki, meg volt még 1-2 magyar de a Tokaj maradt meg hogy azt minden esetben magasztalta.

godbacchus 2010.01.19. 11:22:57

Nyakas fehérbora sem volt a legjobbak között a rodhadt karfiol és lábszag jelzőket biggyesztette rá...

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2010.01.19. 11:23:39

@kántorbandi: No igen, Rames eredetileg (az apja még biztosan az volt) Rameša, megjelent vele nemrég egy nagyobb interjú az egyik legolvasottab horvát napilapban, a Jutarnji listben: www.jutarnji.hr/-cliff-rames--volio-bih-da-ljudi-u-plazi-od-mene-narucuju-hrvatska-vina/473925/.
Szép ez a félóra, valóban jót tehet a horvát boroknak, de azért ott sem egyszerű. Egy ideje követem az ottani helyzetet, eljárunk rendezvényekre, beszélgetünk borászokkal, azért hosszú még az út. Vannak kezdeményezések, 2009 nyarán például, amikor szép az idő és kék a tenger, volt egy nagy kóstoló külföldi szakértőknek, voltak is róla megjelenések, példéu lez itt: www.tonyaspler.com/pub/articleview.asp?id=1887&s=5, de ezek még koránt sem működnek összefogottan. Egyes régiók abszolút jól kitalálták magukat (pl. Isztria), a többiek még keresik a helyüket. Érdemes persze ellesni fogásokat, talán nekünk sem innen, inkább onnan kellene arcokat szerezni a magyar bornak, nem hiszem el, hogy nincs hozzáértő, borrajongó, magyar ősökkel rendelkező amerikai, aki Rames-hez hasonlóan (nem elsősorban pénzért) népszerűsítené az hazait.
A horvátoknál is van cívódás, vannak viták, de a hazai termék, így a bor is kiemelt helyen van, és nem az a legfontosabb ki osztja a pénzt, ki mennyit kap, hanem hogy értelmesen legyen elköltve. Biztos ott is csalnak és lenyúlnak, csak ha van látszatja, akkor jobban elviseljük, mi pórnép.

Sárfehér 2010.01.19. 11:54:59

Én meg arra gondoltam, hogy éppen egymás előzgetése helyett lehetne közös horvát-magyar bormarketinget csinálni. Szerémség-Villány-Szekszárd-Pécs-Zala. Mondjuk Bussay-Enjingi küvé, Zrínyi bora címmel. :)))

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.01.19. 11:56:55

@fiatalborivo: ...és az a kemény, hogy a Takler kadarkára - ami tényleg nem a csúcskadarkák közt versenyez, de nem is oda szánták - azt mondja Gary, hogy ez nem egy kimelkedő példány, ne erről ítéljük meg a fajtát, ivott már jobbakat belőle... Szóval nem ez volt az első neki, meg valamiért azt képzelem, hogy tudja is, hogy miket mondd. Szóval azért lehetőségeikhez képest figyelik ők a kínálatot odaát, asszem...

lackó 2010.01.19. 12:19:30

@Sárfehér: Kistérségi bormarketing :D

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.19. 14:23:41

Már vártam, hogy észreveszitek a felvételt és írtok róla. :)

Engem is sziven ütött, hogy mi miért nem tudunk ilyet. Olyan 100.000 letöltés van 1 video-ra GV-nél, nem kevés.

t f 1 (törölt) 2010.01.19. 19:25:54

Persze, hogy előznek. Lehet, hogy ott nem egy tolvajbanda számlájára kell utalni a hozzájárulást? Várható volt, hogy nálunk a közösbe befizetett pénznek lába kél, de felelős a környéken nincs.
Szurkolok a horvátoknak, kívánom, hogy nekik sikerüljön.

egri Fehér 2010.01.19. 21:09:36

@t f 1: azért ez a tolvajbandázás elég erős így ebben a formában...

Fokoló 2010.01.21. 14:55:07

Nekem úgy tűnik,mosta szekszárdiak erősen mennek együtt minden felé(Budai borfeszt.,Károlyi Palota,).Azt hallottam az idén más városok is sorra kerülnek.Ők legalább próbálkoznak!
süti beállítások módosítása