Miközben szeretett hazánkban épp omlik összefele a bormarketing, déli szomszédaink, a horvátok gőzerővel indultak el a nagyvilág borszerető közönségének meghódítására. Kis mennyiségekkel, de néhol igen jó borokkal. Ebben még hasonlítanak is ránk. Viszont - velünk ellentétben - következetesen és céltudatosan haladnak. És lassan ki is dugják fejüket az "other countries" imaginárius kalapjából.
Egyik nagykövetüket Cliff Rames-nek hívják, foglalkozására nézve pedig a francia tulajdonú New York-i vinoterápiás wellness-szálloda, a Caudalíe's sommelierje. Hogy miért választotta a horvát borokat, nem tudom, de ugribugri borcelebritásunkat, a szakállat növesztő Gary Vaynerchukot már meggyőzte. Várnám a magyar epizódot is a Wine Library TV-n, de sajnos azt gyanítom, hogy e várakozás meglehetősen hosszúra nyúlna. Tanítani való lecke a horvát bormarketingről (és csendes siránkozás a hazai állapotok felett):
Utolsó kommentek