Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Hujber szalmája

2010.03.10. 06:00 - Az Alkoholisták

Jól tájékozott olvasóink információi alapján úgy tűnt, hogy mindannyiunk legnagyobb örömére a tervezett szerencsi szalmatüzelésű erőmű végül hamvába hal. Lehet, hogy korán örültünk. A sajtóhoz eljuttatott anyagokból sajnos az derül ki, hogy a projekt még mozog, sőt, sorra dőlnek le az útjába állított gátak. Az Index.hu rezüméje szerint "Az állami tulajdonban lévő Magyar Fejlesztési Bank hiteléből épülhet meg Hujber Ottó szocialista nagyvállalkozói szerencsi szalmatüzelésű erőműve". Az aggasztó fejlemények ellen tiltakozva a Tokaj-Hegyalja Fejlődéséért Szövetség nyílt levélben kéri az építkezést megakadályozó kormányzati beavatkozást. A hozzánk is eljuttatott levél teljes szövege a hajtás után olvasható. 

Hiller István miniszter
Oktatási és Kulturális Minisztérium - 1055 Budapest Szalay út 10-14.

Tájékoztatásul kapják: Sólyom László, köztársasági elnök; Fülöp Sándor, a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa; Bajnai Gordon, miniszterelnök; Varga István, miniszter, Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium; Balázs István, miniszter, Külügyminisztérium


Tisztelt Miniszter Úr!

A Tokaj-hegyaljai borvidék hazánk egyedülálló és egyik legismertebb kulturális értéke, amelyet 2002-ben az UNESCO világörökségi címmel ismert el. Megdöbbenéssel értesültünk róla, hogy ezt a világörökségi értéket és címet, most maga a magyar állam, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vezetése veszélyezteti azzal, hogy hozzájárult a „szerencsi szalmatüzelésű hőerőmű” megépítéséhez az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank Zrt. pénzügyi támogatásával.
Az Oktatási és Kulturális Minisztérium és a Világörökség Magyar Nemzeti Bizottság vezetőjeként Ön a világörökségi ügyek kormányzati felelőse, így a nemzetközi és a hazai nyilvánosság előtt fordulunk Önhöz nyílt levelünkkel, kérve válaszát és azonnali intézkedését a világörökségi értékeink védelme érdekében:

1. Intézkedjen a Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter felé, hogy a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. a beruházóval kötött szerződést azonnali hatállyal bontsa fel és annak tartalmát hozzák nyilvánosságra!

2. Tájékoztasson róla, hogy a Világörökség Magyar Nemzeti Bizottság elnökeként milyen tárgyalásokat és egyeztetéseket folytatott az ügyben Varga István nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszterrel, adott-e számára bármilyen felhatalmazást a beruházás állami támogatásához, és ha igen, akkor hozza nyilvánosságra a vonatkozó dokumentumokat!

3. Folytatott-e az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vagy a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. egyeztetéseket az ügyben a világörökségi helyszín UNESCO által elismert kezelő szervezetével, a Tokaji Történelmi Borvidék Világörökségi Egyesülettel vagy az ICOMOS Magyar Nemzeti Bizottsággal (az ICOMOS az UNESCO állandó tanácsadó szervezete a kulturális örökségvédelmi ügyekben), és ha igen, hozza nyilvánosságra ezeket a dokumentumokat!

4. Ki lesz a kormányzatban személy szerint felelős azért, ha a beruházás megépítése nyomán az UNESCO Világörökség Bizottság elveszi a borvidéktől a világörökségi címet, hiszen a jelenleg ismert tények szerint a beruházó az eredeti tervek szerint építi azt meg, csupán két időbeli ütemben.

5. Mikorra tervezi az ügyben összehívni a Világörökség Magyar Nemzeti Bizottságot?

6. Mit tett az Oktatási és Kulturális Minisztérium az ügy megoldása érdekében 2009. júniusa óta, mióta ismert az UNESCO Világörökség Bizottság döntése a kormány felé a szerencsi erőmű beruházás kapcsán? 

7. Ön szerint veszélyeztetheti-e maga az állam egy nemzetközi kötelezettségvállalásának teljesítését (UNESCO Világörökségi Egyezmény) és egy világörökségi helyszínének a világörökségi címét, amit 2002-ben az adott Kormány kért és kapott az UNESCO Világörökség Bizottságtól?

8. Ki írta alá a Magyar Köztársaság részéről az UNESCO Világörökség Bizottsághoz küldött jelentést 2009. elején, és abból miért maradt ki a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal által készíttetett „világörökségi szempontú hatástanulmány” legfontosabb megállapítása a szerencsi erőmű beruházásról: „A helyszínkiválasztást felül kell vizsgálni. A területválasztásnál a világörökségi helyszín kiemelkedő egyetemes értékei fenntartásának és kiteljesedésének kell meghatározónak lenniük, ezért az erőmű elhelyezése a világörökségi területen kívül indokolt. A világörökségi területen kívül, a régióban máshol is rendelkezésre állnak a beruházás infrastrukturális igényeinek megfelelő helyszínek.” (85. oldal)

9. 2009.-ben a Magyar Villamos Művek Zrt. is vizsgálta a belépés lehetőségét a szerencsi erőmű beruházásba, de ezt végül nem tette meg. Kérjük, hogy gondoskodjon a Magyar Villamos Művek Zrt. adott döntés előkészítő anyagainak azonnali nyilvánosságra hozataláról (műszaki, pénzügyi, kommunikációs és PR-elemzések), amelyek alapján látható és értelmezhető, hogy ez az állami cég miért döntött úgy, hogy nem érdemes és nem szabad szerepet vállalnia a szerencsi beruházásban.

10. A fentiekhez kapcsolódva, ha az állami tulajdonú Magyar Villamos Művek Zrt. nem vállalt szerepet egy sok szempontból problémás beruházásban, milyen műszaki, üzleti és kommunikációs elemzések, tanulmányok alapján találja azt jó és támogatandó üzletnek a szintén állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Bank Zrt.? Kérjük, gondoskodjék a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. döntés előkészítő anyagainak azonnali nyilvánosságra hozataláról is, hogy azok összevethetők legyenek a Magyar Villamos Művek Zrt. korábbi anyagaival, adataival. Amennyiben folyamatban lévő elemzésekről van szó, kérjük, hogy azt ismertesse a Világörökség Magyar Nemzeti Bizottság ülésén.

11. A beruházás az ismert műszaki, finanszírozási és kockázati tartalmakkal (pl. az elegendő tüzelőanyag hiánya a térségben, ahol nincs szalma, így azt rendkívül nagy szállítási költségekkel lehet csak előteremteni; a hő hasznosításának hiánya, azaz az erőmű rendkívül alacsony hatásfoka; a világörökségi cím elvesztéséből fakadó várható kártérítési perek stb.) a kereskedelmi feltételekkel működő, azaz nem állami tulajdonú és kockázatvállalású bankoktól is kapott volna e hitelt vagy ez a magánberuházás csak állami forrásból finanszírozható?

12. Végzett-e az Oktatási és Kulturális Minisztérium, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium vagy a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. kockázatelemzéseket arra az esetre, ha a szerencsi beruházás építésének elkezdése miatt a Tokaj-hegyaljai borvidék 2010. nyarán felkerül a „veszélyeztetett világörökségek listájára” és ha az építkezés további folytatása után az UNESCO Világörökség Bizottság törli is azt a világörökségi helyszínek közül. Ki lesz ezért név szerint majd felelős, illetve ki felel majd azokért a felmérhetetlen marketing, arculat és egyéb anyagi károkért, amit a világörökségi cím elvesztése okozhat a borvidéknek, a szőlészeti, borászati és turisztikai vállalkozásoknak, a hazai gazdaságnak. Van-e az adott elemzések szerint a világörökségi címnek pénzben kifejezhető értéke és annak elvesztéséért ki tartozik majd kártérítéssel a borvidéki szereplők felé? Szeretnénk felhívni a figyelmet rá, hogy egy világörökségi címre és értékekre veszélyt jelentő beruházás jelentős mértékben veszélyt jelenthet a szőlészeti, borászati és turisztikai ágazatra, annak hazai és nemzetközi versenyképességére!

A Tokaj-hegyaljai szőlész és borász egyesületek nevében bízva válaszában, üdvözlettel!

Dr. Takács András ügyvivő
Tokaj-Hegyalja Fejlődéséért Szövetség

cím:
Tokaj Reneszánsz – Tokaji Nagy Borok Egyesülete
3910 Tokaj Kossuth tér 15.
takacs.andras2@chello.hu; 06 20 458 73 32

2010. 03. 09.  

Címkék: hír tokaj erőmű világörökség hujber ottó szerencsi szalmatüzelésű

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr121827544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takács bálint - zsebtévé 2010.03.10. 08:02:03

Olyanok ezek, mint a tarack.
Újra és újra előjönnek, elpusztíthatatlanok.
Nagyon nagy árát fizetjük ennek folyamatosan.

takács bálint - zsebtévé - tarackia

fiatalborivo 2010.03.10. 08:24:24

Gyakorlatilag ha a választásokig kihuzzuk végleges döntés nélül, akkor úgyse lesz ebből semmi.

Juventusy 2010.03.10. 09:01:34

Az ilyen szorgos hangyák 2-3 hónap alatt ’csodákra’ képesek sajnos.
Meg fogják próbálni addig elintézni a dolgot.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.10. 09:24:43

Elképesztően idegesítő azt tudni, hogy egy negatív energiamérlegű beruházás felépül csak azért, hogy mindenféle támogatást megkapjanak. Olyan tempóban rabolnak az elvtársak, és akkora léptékben, mintha ki szeretnék bekkelni a következő 40 évet. Remélem ez is, meg a motorversenypálya is le lesz allítva a következő kormány által.

Palchy 2010.03.10. 10:15:39

Nem akarok politizálni, de igaza van Juventusynak. A szocik érzik, hogy szorul az a bizonyos "választási" hurok a fehérgalléros torok körül, és most még mindent besöpörnek az uniótól és az adófizetőktől, amit csak lehet abban a szűk 2 hónapban.
Nem lehet továbblépni, megkerülni őket és az UNESCO-hoz vagy más uniós szervezethez fordulni ez ügyben?!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.10. 10:40:31

@RAMBO: csak nem környezetvédő lettél a Duna-vita óta? :)
@Palchy: közkívánatra megismétlem esszenciális érvemet: Tüzes lófaxot Hujber Ottó valogába!

lüke 2010.03.10. 11:33:47

ez a Csáki szalmája
Hujber- korábban MSZP Vállakozói tagoztának vezére:)/ 1994-
irodáját orosz -FÀK_térképek fémjelezték,
ott lehet szalma/özvegy................

Sárfehér 2010.03.10. 11:45:58

Hm, hogy is mondjam, volt már olyan, hogy világosan nem épülhetett meg valami, de azért a szerződést megkötötték, hogy lehessen kártérítést fizetni... a mi zsebünkől. Csiripelnek a madarak ilyesmit Garéval kapcsolatban, ahol mintha meg nem épült betontartályokért milliárdokat fizetett volna kártérítésként a minisztérium. Mer' ugye a kártérítés mégiscsak a legnagyobb bót. :(

A baj ay, ha jól értem, hogy a "tereprendezésen" már túl is vannak. Igaz, hogy az is alapvetően egy lápos terület?

Viszont olvastam, hogy az Aranyos völgybe tervezett szivattyús energiatározó vízügyi engedélyét jogerősen elutasították, sőt, a völgy bejárata mellett új védett területet alakítottak ki! Gratulálok a hegyaljaiaknak!!!

www.greenfo.hu/hirek/hirek_item.php?hir=23697

(Mikor teszitek rá a cimkére az Iris aphyllát?:)

fixilány 2010.03.10. 12:17:46

hajrá zöldek(szilvániak)!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.10. 12:47:45

@Hepci: nem én továbbra is gondolkozom.

Te pedig bekerültél az újságba: "Itt tartunk most, tizennyolc évvel a Duna-elterelés után és alig egy hónappal az újabb parlamenti választások előtt. ˝A katasztrofális következményekkel fenyegető kommunista megaberuházást megakadályozó demokratikus civil mozgalmak˝ bármikor odaléphetnek politikusokhoz, megnyomhatják rajtuk a zöld gombot és a merevlemezből robotszerűen már ömlik is a tizennyolc éve megszokott, demagóg szöveg." - írja a Kisalföld.

www.kisalfold.hu/jegyzet/a_zold_gomb/2145935/

arconfosom 2010.03.10. 13:21:03

Székhelyi József (S&H magyar hangja) színművész most miért nem poénkodik a nektár csepegtetős tokaji beszólásaival ???

Sárfehér 2010.03.10. 18:16:47

@Hepci: Latod, Rambo nem kornyezetvedo lett, csak a szakmai sovinizmus szol belole, a vizes kornyezetpusztitoknak b...a a csoret hogy a szalmas kornyezetpusztitok kapjak a penzt es nem ok. :)

@RAMBO: Ugy latszik, a Kisalfoldnel nem ismerik az "x" betut.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.10. 21:14:12

@Sárfehér: Persze, a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület is egy kommancs szervezet, a betonlobbi része, satöbbi.

www.szite.hu/index.php?p=list@news&aid=83

Milyen érdekes, hogy a tokaji lokálpatrióták véleményét elfogadod, de a szigetköziekét nem. A szó amit keresel: tudathasadás, Tyler.

hidegchaco 2010.03.10. 21:28:52

@Palchy: "Nem lehet továbblépni, megkerülni őket és az UNESCO-hoz vagy más uniós szervezethez fordulni ez ügyben?!"

Az UNESCO _nem_ uniós szervezet, de sem az előbbire, sem az utóbbiakra nem jellemző, hogy beavatkoznának egy ország belügyeibe, max. megvonják a megítélt címet / támogatást / akármit.
Ez pedig sajnos vastagon belügy, még ha házon belül megoszlanak is a vélemények /érdekek / miegyebek.
Ahogy a megboldogult Néphadseregben mondták: "Magamnak vezénylek, magam hajtom végre."

Sárfehér 2010.03.10. 23:39:52

@RAMBO:

Kedves Rambó, én nem elfogadom a hegyaljai civilek véleményét, hanem egyetértek velük, és ez nagyon nem ugyanaz! További különbség, hogy Szerencsen még nem épült meg a szalmaerőmű, a Szigetköz már el van b...va, ott csak a sebeket lehet nyalogatni. :(

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.11. 01:04:01

@RAMBO: lófax a Kisalföld Meciar-ihletésű bértollnokának valogába!
Ha esetleg találkoznánk valamelyik nagybajcsi ruganyon, behajítom a félig kiszáradt Dunába.

Memento21 2010.03.11. 01:38:05

hujber ú meg üzenem, innen az éterből, ha jót akar tenni az országgal, a borral, meg pár emberrel, a következő legyen Egerben, és égjen ott is az a kib*szott szalma...
gondolkozzon már ez az idióta. munkateretmés, ha nem lesz bor tokajban hány ember is veszíti el a munkáját? ja, csak százszor annyi mint amennyinek munkát ad az erőmű? köszönjük hujber úr. csak ez az ország lehet ilyen, hogy egyáltalán beszélnek ennek lehetőségéről, ha máshol lenne Tokaj, fel sem merülne hogy bármit is csináljanak, sőt, egy egészséges országban még egy Borsodchemet is arrébbtennének, hogy még véletlenül se legyen probléma...

de nem baj, majd a pontokkal és a peticókkal megoldódik... szerintem fel fog épülni, nagy pénz lehet benne, mert elég régóta tart ez a lobbi. köszönjük hujber úr. "biztos sörösnek tetszik lenni". Mi nem.

Kövezzetek meg, de én nem értem...

nick: 2010.03.11. 22:25:06

remélem, sok saját pénzük belemegy, mire leállítják ezt az agyrémet

...és akkor lenin elvtárs óvodai labda visszaadását még nem is említettem :-P

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.11. 22:59:10

@nick:: miért menne bele saját pénzük? Szocialista - vagy más, nagyon pártközeli - vállalkozó egy lyukas fityinget soha nem áldoz a "beruházásaira" saját zsebből. Pályázik, nyer, ha nem elég, lop még hozzá. Ilyen eccerű.
Nézd meg, mi folyik a Balatonring körül. Ott csak annyi a különbség, a "beruházó" olasz, a magyarok csak segítenek lopikálni. A digó csapat nem tol bele saját lovettát fél eurót se, mindent a magyar állam ad nekik. Tiszta BKV.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 08:20:32

@Hepci: :)))

Tetszik ez a vitakultúra. Jó olyan egyszerű világban élni, ahol aki mást gondol, amit te, az bolsevik/nyilas.

Komoly érvrendszer az, hogy beledobsz valakit a Dunába, ha mást gondol a SAJÁT környezetéről, mint amit te gondolsz róla a Budáról.

Szükség van az ilyen elkötelezett környezetvédőkre. Még akkor is, ha egyébként egy torokpirosodás távol tartja őket a tényleges megmozdulásoktól.

Az sávolyi pálya beruházói egyébként annyira nyugat-olaszok, hogy spanyoloknak hívják magukat. És persze ott sem a pályázati pénz (lenne) a baj, hanem az államilag garantált MFB hitel. A többi stimmel.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.12. 08:50:19

@RAMBO: kénytelen vagyok részletesen is foglalkozni veled. :)
OFF.
- No, először is, bértollnokot bármilyen ügy érdekében találsz. Lakhelyétől függtelenül kiáll bármi mellett vagy ellen, ez mintegy 15-20 ezer magya forintodba kerül, ÁFA és számla nélkül.
- Rólad a Dunával kapcsolatos vitánk során már bebizonyosodott, nem tudsz megkülönböztetni egy hegyipatakot egy gejzírtótól. Jóval egyszerűbben, fingod se volt arról, amiről lelkesen vitáztál. Ez azért nem egyedi eset, számtalanszor láttam itt meg AG blogján hasonlót tőled. Szerintem olyan pályákon szállj vitába, ahol van valami esélyed a győzelemre, vagyis szűkítsd erősen a kört. :)
- Nem azt gondolom a seggfejekről, hogy bolsevikok/nyilasok, hanem azt hogy seggfejek. Rólad még nem gondolo ezt, ahhoz még tenned kell. (Rajta!)
- Nem torokpirosodásom volt, hanem magas lázam és nagyon hideg volt, nem mertem kimenni. Teljesen nyugodt lehetsz, ha lesz még ilyen megmozdulás, ott leszek az emlegetett táblával (Tüzes lófax HO seggibe).
- A sávolyi ügyben nyilván igazad van, ehhez gratulálok, ilyen is megeshet veled. A lényeg a mechanizmus, abban nem tévedtem. Ez a mechanizmus az, ami miatt nálunk minden útépítés kétszer többe kerül, mint Horvátországban. A világ kulturáltabb részén a beruházásra szánt állami pénz kb. 10-20 %-át lopják/korrumpálják el, nálunk meg minimum 40-50 %-ot, de bizonyos speciális esetekben (ezekkel foglalkozik már a rendőrség is LOL) csak 10-20 % nem tűnik el.
No, puszillak, PS. Én OG voltam.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 09:48:50

@Hepci:

1. Miből gondolod, hogy a Kisalföld újságírója bértollnok? Miből gondolod, hogy az illető nem a helyi érdekvédelmi szervezet véleményével egy vonalon mozgó kommentárt írt, mondjuk ezért, mert ez a meggyőződése? Ismered vagy rágalmazol?

2. Miből gondolod, hogy a SZITE bolsevik szervezet? Miből gondolod, hogy állami pénzeken, pályázatokon nyert összegeket költenek arra, hogy elmondják a véleményüket? Vannak erre bizonyítékaid, vagy rágalmazol?

3. Továbbra is azt mondom, amit eddig: a vízműrendszert a kádári rendszer elleni tiltakozás söpörte el. Vannak és voltak érvek az erőművek és gátak mellett és ellen. Ezeket az érveket érdemben senki nem vizsgálta. A belinkelt honlapon a helyi természetvédők erre tesznek kísérletet, de bolseviknak, meciár-ihletésűnek, seggfejeknek, vagy a betonlobbi részének CIMKÉZIK őket az érdemi vita NÉLKÜL.

4. Mindig szívesen fogadok el kioktatást a tudásomról olyanoktól, aki szerint a Visegrádi-hegység alföldi terület, vagy akik szerint a hajózás azért volt fontos a Dunán, mert az oroszok így akartak a fegyvereket szállítani (hiszen hadászati szempontból misem előnyösebb, mint a főváros fölött 40km-re egy duzzasztógát).

Pusziról szó sem lehet, én heteroban nyomom.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 10:08:24

@Hepci: Amúgy tudod mit? Üljünk le személyesen, beszélgessünk el erről! Ezek a kommentek alkalmatlanok arra, hogy ezt a kérdést így tárgyaljuk meg.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.12. 11:33:38

@RAMBO: no, vegyük át még 1X.
1. Nyugodtan leírhatom látatlanban egy újságíróról, hogy bértollnok, nem? Ugyanis bért kap a munkájáért. Azt miből gondolod, hogy a Kisalföld újságírója autentikusabb dunai környezetvédelmi kérdésekben, mint egy Dunát járó horgász/kertészmérnök? Az illető urat egyébként nem ismerem, ha gondja van velem, majd beperel becsületsértésért. Esetleg szólj neki, miket írtam róla. Vagy kimegyünk Nagybajcsra, körülnézünk a közepes vízállásnál víz nélküli kőgátakon és valamelyikünk behajítja a másikat a Duna medrébe, a víz helyére [NyCs-t nem irigylem, ha bevállalja :)].
2. Hol írtam, hogy a SZITE vagy mi a fax bolsevik szervezet? És azt hol írtam, hogy állami pénzeket költenek arra, hogy elmondják a becses véleményüket? Ne haragudj, Rambo, te olyan gyenge vagy szövegértésből, hogy rajtad demonstrálnám az oktatási miniszternek a PISA felmérés által itthon talált siralmas adatokat. Te értelmiségi (LOL) vagy vagy mi a túró? Persze, nem te lennél az egyetlen, aki ír (blogot), de még olvasni se tud (vagy nem akar)?
3. Van egy hágai ítélet Duna-ügyben. Ha van magyar kormány, akkor a magyar kormánynak kötelessége lenne tenni a végrehajtásáért (mellékszál: tudod-é, mire jutott a bíróság Hágában?).
4. Az e pontodban szájamba adott baromságokat hol írtam? Léci, idézd ide be. Ja, hogy nem fog menni? Peched van. Remélem, nem gondolod, hogy egy folyó hegyi folyó attól, hogy megkerül egy hegyet egy gyakorlatilag sík területen...
5. Bárkivel bármikor leülök vitatkozni, ha egy bizonyos szellemi szintet elér az illető (ha nem, felesleges időtöltés). Erre nálad egyelőre nem látom a bizonyítékot, bocs. Próbálkozz a meggyőzésemmel, talán nem reménytelen az ügy. Vagy mégis. :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 12:22:24

@Hepci:

1. Szerinted tehát a "bértollnok" az munkabérért dolgozó újságíró. És te beszélsz nekem a PISA tesztről.

"A bértollnok pedig azt jelenti, hogy valaki akár saját meggyőződése ellenére is, valamilyen érdektől vezérelve és valakik által lefizetve elvtelenül ír, ha kell jót, ha kell rosszat - az őt lefizetők szája íze szerint."

2. "Hepci · gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.11. 22:59:10
@nick:: miért menne bele saját pénzük? Szocialista - vagy más, nagyon pártközeli - vállalkozó egy lyukas fityinget soha nem áldoz a "beruházásaira" saját zsebből. Pályázik, nyer, ha nem elég, lop még hozzá. Ilyen eccerű."

Ezt írtad arra, hogy nick reménykedik, hogy a SZITÉnek sok pénze rámegy arra, mire "leállítják ezt az agyrémet".

PISA teszt.

3. A hágai ítéletet se a szlovák, se a magyar fél nem tartja be. Van a realitás: a Szigetköz bajban van. Ezt meg kellene oldani. A realitás az, hogy szinte semmi esélyünk arra, hogy a szlovákok leállítanak egy működő erőművet, mert mi meggondoltuk magunkat.

4. "Hepci · gasztrojazz.blogspot.com 2010.01.24. 09:52:08
... Hanem arra, hogy egy síkvidéki tározóban keletkező mérhetetlen iszaplerakódást ..."

Nagymaroson NEM síkvidéki tározóról beszélünk. (lásd Mo. térképe.)

A katonásdit más írta - ez még neked is lejöhetett volna a vesszőből, meg az "akik" névmásból.

PISA teszt.

5. Én meggondoltam magam, az ajánlatom tárgytalan. Sőt, tiéd az utolsó szó, meg az azutáni is - részemről figyelmen kívül hagyom a továbi tevékenységedet.

Sárfehér 2010.03.12. 12:48:18

@RAMBO:

Hú, de jól fölpörögtetek!

Szóval, Nagymarosnál - bár maga a gát hegyek közt van - a tározó nagy része (Gönyűtől Esztergomig) síkvidéket érint. (Eveztél valaha a Dunán?)

Bár a Nagymarosi gátat már Horthy is tervbe vette - már neki is Mosoni Emil volt a fő vízügyese -, mégis, az ötvenes évek elején az oroszok nyomták nagyon, igen, hadiipari okokból. (77-ben is még készültek a világbékére, tán Afganisztánra teccik emlékezni.) Az ötvenes években építettek a Műegyetemen egy makettet, ott volt a könyvtár mellett, de olyan mértékű iszaplerakódások derültek ki (nem csak a tározóban, hanem a gát alatt is), hogy nem csak a jelentést, hanem a makettet is eltüntették.

Namost a helyi önkormányzatok szeretik az ilyen beruházásokat, mert csatornázással, útépítéssel, ezzel-azzal megveszik őket. Nekünk viszont drága az a csatorna, amihez egy egyébként üzleti csőd tározót is kell építeni.

A Szigetközzel kapcsolatban meg megy a ködösítés. A mellékágak vízpótlását megcsinálták úgy-ahogy (jól földuzzasztották, a jelenlegi állapot semmiben nem hasonlít a 92 előttihez), ahhoz már nem nagyon fognak hozzányúlni. A kérdés most az, hogy az eredeti főmederrel mi legyen.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.12. 13:04:57

@RAMBO: bocsáss meg, Rambo, eleinte nem akartalak bántani, még az is lehet, hogy jó hobbiborász vagy, de a szövegértés... hát az neked nem megy. Hol tanultál magyart, ha szabad érdeklődnöm? Ismételjük át, hátha még segíthetek.
1. Tudom, mit jelent a bértollnok, értelmező szótár nélkül is. Kár, hogy ezt nem vetted észre (irónia garázs2 szint).
2. A Nick "nevű" hozzászóló a Hujber-erőműre célzott, arra válaszoltam. Nem hiszem, hogy van itt az olvasók között még valaki, aki azt a mondatot - rajtad kívül - ne tudná értelmezni.
3. Kérdeztem, tudod-é, mit ítéltek Hágában. Nem azt, hogy a szlovákok állítsák le az erőművüket. Megoldást pedig valóban kellene keresni a realitásra, mégpedig a hágai ítélet szellemében. Ugyanis azzal még mindig jobban járunk, mintha fehér lovon bevonulunk Pozsonyba, lebombázzuk a dunacsúnyi terelőgátat vagy esetleg mégis megépítjük a nagymarosi duzzasztót.
4. A tározó SÍKVIDÉKI lenne, ráadásul nem Nagymaroson lenne. A többi stimmel. Az eredeti terv szerint a tározó Bőstől (Gabcikovo) Nagymarosig húzódott volna. [Az elkészült védőműveken (visszabontásukig) rendszeresen horgásztam.] Az a terület nem a Himalája. Ha behatóbban tanulmányozod a térképet, remélhetőleg magad is beláthatod. És elnézést kérsz tőlem. :)
5. Tőlem telhetően barátságos és felvilágosító jelleggel érveltem veled szemben, amíg lehetett. Sajnálom, hogy annyira buta vagy (esetleg tudatosan és rendszeresen csúsztatsz), hogy ez kontraproduktívnak bizonyult, de nem az én hibám.
Erősen üdvözlöm, ha a jövőben nem vitázol velem vagy mással olyan témákban, amikről lövésed sincs. A "tevékenységemet" meg figyelmen kívül hagyhatod vagy figyelemmel kísérheted belátásod szerint. LOL

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 13:11:10

@Sárfehér: na, így tudunk beszélni.

Nem, nem elsődlegesen hadiipari célja volt a szállításoknak, hanem már akkor is úgy gondolták (mindenféle németek, nemcsak az elvtársaink), hogy a Dunát szállító útvonalként jóval jobban ki lehetne használni, ezért a dunamenti államok kötöttek egy megállapodást ennek biztosítására. Nem az orosz érdek dominált itt - főleg úgy, hogy hadi szemponból egy bazinagy gát Budapest fölött sokkal nagyobb veszélyforrás, mint amennyit a vizi szállítás lehetősége hozhat (lásd a rajnai gátak lebombázását a II. világháborúban).

Ha belegondolsz, hogy pl. az M1-M5 helyett a Dunán mennyi kacatot le lehetne szállítani délre, akkor jöhet az a vita, hogy az autópálya környezetszennyezőbb-e vagy a dunai hajóút.

Mellesleg a két erőmű együttesen termelt áramát osztottuk volna el, és ez azt jelenti, hogy a paksi új blokk vs. dunai erőmű kérdésben kellett/lehetett választani. És itt jön a vita: vajon mi környezetszennyezőbb, az atomerőmű vagy a vizierőmű? Mi veszélyesebb? Stb.

A visszaduzzasztás valóban Gönyüig megvalósult volna, és valóban lett volna iszaplerakódás, amit valóban kezelni kellett volna kotrással, sarkantyúkkal való vízfelgyorsítással - de ez a mai problémákhoz képest édes gondot jelentett volna (szerintem).

Persze nem azt mondom, hogy AZ a terv, nem lett volna tökéletesíthető. BIZTOSAN lehetett volna javítani rajta. De a magyar fél olyan hozzáállása, hogy a tótok csinálják azt, amit mi kitalálunk, még az esélyét is elvette annak, hogy egy olyan megoldást találjanak a mérnökök, ami elviselhető lett volna az országnak a környezetterhelés szempontjából, ugyanakkor élvezhettük volna az előnyeit (energia, hajózás, stb.).

A jelenlegi állapot - szerintem - tényleg a legrosszabb, ami kisülhetett ebből, és ezen változtatni kéne. De abban 100%-ig biztos vagyok, hogy ha még a hágai döntés ÉRTELMEZÉSÉBEN sincs egyetértés a magyar és szlovák fél között, akkor jogi úton nem lesz megoldása a dolognak. Erre hivatkozva nem csinálni semmit, és meg sem próbálni gondolkozni: súlyos hiba. Legalább ugyanekkora hiba, ha egy politikus is ugyanígy áll hozzá. Ezért gondolom, hogy a Kisalföldben nagyon találó cikk jelent meg a "zöld gombról".

Sárfehér 2010.03.12. 14:07:31

@RAMBO:
Azért néhány apróság: Egy paksi blokk 400 MW, Bős ugyancsak 400MW - ennek a fele most is a miénk, illetve mind a két fél ezzel fizet az osztrákoknak a hitelért, úgyhogy a bősi áramból nem kap semelyikünk semmit. (Soha nem is kapott volna semmit.) A nagymarosi erőmű 80MW-os lenne, ez jelentéktelen.

A vita nem a szlovák és a magyar fél közt, hanem mindkét országban a vízügyi lobbi és a környezet/természetvédelem közt van. Más kérdés, hogy a szlovák természetvédelmet elsősorban a hegyek érdeklik.

A Szigetköz most már olyan, amilyen, azon már lényegében semmi nem nagyon változtat.

Örülök, hogy visszavettél a valótlan állításaidból, és közeledsz egy kicsit a tények felé.

A Kisalföld meg fröcsögött.

Ezennel pedig ha akarjuk folytatni a vitát, menjünk át akár a te blogodra, akár Hepciére, ha ő is úgy gondolja.

takács bálint - zsebtévé 2010.03.12. 14:27:47

@Sárfehér: Ne kelljen már megint új blogokat nézegetnem..., elég nekem a sok ex-alkeszé.
Ezek ketten itt jól elszórakoztatnak minket miközben a barátság fonala rendkívüli mértékben vékonyodik közöttük...

takács bálint - zsebtévé - sztalingrád

marvin__42 2010.03.12. 14:56:32

@takács bálint - zsebtévé: :-)
Kóstolómesterből legenda lesz...
Amúgy tényleg kezd sok lenni a sok ex-Alkesz blogjának követése. Az RSS meg a Radar segít, de azért mégis.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.12. 15:21:55

@Sárfehér: Kérlek, sorold már föl a valótlan állításaimat! Előre köszönöm.

takács bálint - zsebtévé 2010.03.12. 15:53:45

@RAMBO: Na azé'!
El ne menjetek, megvettem a csipszt meg a kólát!

tb - zstv

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.12. 22:38:45

@RAMBO: minek felsorolni? Gyakorlatilag csak valótlan állításaid voltak, a lényegi elemeket tekintve.
Léci, válassz, hogy nagyon butának (= zéró szövegértés), avagy hazudósnak/csúsztatósnak tekintselek a továbbiakban. Ugyanis az érvrendszered (LOL) leginkább Varga Miklós államtitkár elvtárséra emlékeztet, még a sötét időkből. Ő mondott olyanokat az első nyilvános vitákon (amiken a megrázó öngólok után soha többé nem jelent meg), ahol anno ott voltam, hogy pl.: "tovuhabohu, punktum".

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.12. 22:41:22

@Sárfehér: tőlem vitázhatunk bárhol, de amíg nem verjük ki a biztosítékot a házigazdáknál, maradhatunk itt is.
Ez úgyse vita: két józan, a mondatokat értelmező ember győzköd egy fogalom nélkülit... :)

Sárfehér 2010.03.13. 02:21:39

@Hepci:

Hepci, lécci, beszélj csak a magad nevében, ha józanságról van szó. Én most végeztem ki a Malbecet, amire az van írva, hogy Uxmal, és a sarki szuperben vettem, egy kis Pategrás nevű sajttal együtt. :)) (Hogy borról is legyen szó: 13,5%-s alkoholtartalom mellett alkoholhangsúlyos, sok érett gyümölcs, menta - vagy inkább izsóp -, vége fele egy kis tannin, majd marad a gyümölcsösség. Nem rossz.)

@RAMBO:

Csak hármat gyorsan. Azt állítottad hogy:
1. A nagymarosi duzzasztással nem síkvidéki tározó jön létre;
2. A vízlépcsőnek kihatása lenne Magyarország energiagazdálkodására;
3. A Szite egy civil szervezet
4. A Szigetköz katasztrofálisan ki van száradva

Valójában:

1. 80%-ban síkvidéket érintene
2. A bősi erőmű, ami a teljes tervezett rendszer energiájának a 80%-át adja, elkészült, és minden ellenkező híreszteléssel szemben a megtermelt áram fele minket illet. Azért nem játszik szerepet az energiaellátásban, mert a szerződésnek megfelelően ezzel törlesztünk az osztrákoknak. (Ez volt ám az üzlet! Kölcsönt adtak, hogy elb..sszuk a folyónkat, majd a megtermelt áramot is ők használják!)
3. Ha megnézed a Szite honlapját, elsősorban az önkormányzatok vannak benne. Hogy értsd, mi a különbség az önkormányzat és a civil szervezet közt, itt a szalmaerőmű páldája. Itt a pl. Tokaj Reneszánsz a civil szervezet, és vele szemben áll a szerencsi önkormi, aki nagyonis akar szalmaerőművet.
4. A Szigetköz nem száraz, sőt, a vízpótlással egy állandó árvízi szintet hoztak létre a mellékágakban, úgyhogy helyenként több is a víz, mint kéne.

Holnap bemegyek a jólevegőre, hátha jut ott valami jobb Malbec is. Igaz, hogy off, de tudtok valami tippet adni? :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.03.13. 08:16:38

1. Mutatok egy síkvidéki tározót! maps.google.hu/maps?q=magyarorsz%C3%A1g+t%C3%A9rk%C3%A9pe&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hq=&hnear=Magyarorsz%C3%A1g&gl=hu&ei=mTSbS6elEoSqmgOz8MyeCw&ved=0CAgQ8gEwAA&ll=47.612181,20.7724&spn=0.321252,0.617294&t=p&z=11

Most mutatok egy nem síkvidéki tározó (helyet): maps.google.hu/maps?q=magyarorsz%C3%A1g+t%C3%A9rk%C3%A9pe&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hq=&hnear=Magyarorsz%C3%A1g&gl=hu&ei=tTObS7nvLaWCmwOyxfmeCw&ved=0CAgQ8gEwAA&ll=47.789632,18.847733&spn=0.16008,0.308647&t=p&z=12

Egy síkvidéki erőmű: mek.niif.hu/02100/02185/html/img/2_095a.jpg

A tervezett nagymarosi erőmű helye: hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:DonauknieVisegrad.jpg&filetimestamp=20050704191135

2. Erről az energiamegosztási megállapodásról tényleg nem tudtam. Őszintén örülök neki, lévén az ország megújuló energia potenciálja nem fedezi az jelenlegi fogyasztást sem.

3. Ezen nem lehet vitatkozni. A szite honlapján az áll, hogy ők civil szervezet. Mivel a civil szervezetek definíciójában a politikamentesség, meg a mindentől függetlenség is szerepel, gyakorlatilag nincs civil szervezet az országban. Még az általad említett se, mert nagyon is politikai céljai vannak (helyesn).

4. Igazad van. A Szigetköz az átadáskor sok vizet vesztett (én erre céloztam a folyómedri kvadozással, gondoltam lejött az irónia) de azóta visszaduzzasztották a vizet. Így a lelassult vízátfolyás miatt változik a folyó élővilága. Ami az egyik legfőbb érv volt az erőmű ellen amúgy. Tehát a károkat szenvedjük, míg a vízlépcsőrendszer megépítésének egyik célja (a hajózás) nem valósult meg.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.13. 10:44:29

@RAMBO: az eredeti terv azon alapult, hogy osztozunk a szlovákokkal a költségeken és az áramon, a hátrányokat pedig mi viseljük: szigetközi problémák és a tározó iszapcsapda funkciója Bőstől Nagymarosig, 90%-ban sík területen LOL; a vízszintingadozás kb. Budapestig, mivel a bősi csúcsrajáratást nyilván valahogy kompenzálni kell; magyar falvak veszélybe kerülése a bősi csatorna duzzasztása környezetében, stb. Erősen véleményes, mi is lehetett a politikai tervezők célja, a szlovákok részéről leginkább a magyarok szopatása tűnik valószínűnek. A vízügyi lobbi mindkét oldalon hozzájutott volna hegynyi lóvéhoz. Az egyéb célok nem teljesen világosak, khmmm, mivel erősen véleményes, az európai egységes víziutat az szolgálja-é legjobban, ha 50 kilóméterenként megvízlépcsőzik (Ausztria) a Dunát (LOL).
Az eredeti terv Szlovákia szempontjából remek volt, egy csomó hasznuk származott volna belőle, mellesleg suttyomban elterelik a határfolyót saját területükre, anélkül, hogy annak határfolyó mivolta fennmaradna (ez gyaníthatóan még a Trianonban létrejött rettenetes szerződést is übereli).
A fentiek alapján nem véletlen, hogy a haza fogalmával kissé ambivalens kapcsolatban álló magyar KB-tagok egy része is hevesen ellenezte a tervet, sőt, volt olyan is, aki nyíltan kimondta az igazságot: ez hazaárulás (ehhez azért bátorság kellett, Rambo, ha érted, miről beszélek, szemantikailag). A megvalósítást feltehetőleg ez hátráltatta annyira, hogy ideje lett a zöld mozgalomnak megerősödni, és a hatalom (Varga Miklós elvtárs és csapata) engedményekre, vagyis nyílt viták vállalására kényszerült [hehe, az a görény azt hitte, csak ők győzhetnek egy olyan teremben (és vitában), ahol több a titkosrendőr és a bértollnok, mint a civil érdeklődő]. Azonban a vitákban - természetesen - pillanatok alatt megsemmisültek a szemben állók (pl. Vargha János és Vida Gábor) szakmai és erkölcsi fölénye által.
Rég volt, szép volt, aztán jött a rendszarváltás, a kormányunk pedig nem akarta elhinni, hogy a szlovákok meg merik tenni, amivel fenyegetőztek. De megtették, elterelték a Dunát. Ez váratlanul ért minket, mint BKV-t a decemberi havazás. Kissé pöcsösebb országoknak ennél jóval kevesebb is elég ahhoz, hogy háborút indítsanak (lásd: Falkland, Irak). Mi ezt sem tettük, hanem próbáltunk alkudozni, majd mindenki Gyulája leült tárgyalni Meciarral. Ez volt a Gyula-Meciar meccs, az eredmény 0-6.
A bíróság végül hozott egy ítéletet Hágában. Ennek végrehajtásához bármilyen eszközzel ragaszkodnunk kellene, mert - bár a hülék (pl. egy akcióhős, akit Sylvester Stallone testesített meg) talán nem látják, de - alapvetően kedvező nekünk, legalábbis azon helyzethez képest, amiben jelenleg vagyunk. A végrehajtás viszont érdekes módon nem volt szívügye az érintett magyar kormányoknak, illetve a vízügyi lobbi kiheverte a csapást, és képesnek bizonyult az előrelépés szabotálására. A hágai ítélet végrehajtásának kikényszerítéséhez ragaszkodó, környezetvédő szemléletű hivatalnokokat sorozatosan elmozdították, majd a szocialista érában ismét feltűnt a színen az egyik főoposszum, Varga Miklós helyettes államtitkár elvtárs (mint az igazmondókormányban igazul mondták, nem volt semmi hatásköre dunai ügyekben...). Na, ebből látszik, mi a helyzet, meg az is tudható, hogy a nagymarosi szörnyberuházás szívós lelki restaurációja zajlik, amihez nyilván lehet találni bértollnokokat a Kisalföldön és más síkvidéki területeken, kevés pénzért (ugyebár, válság van, egy bértollnok lassan egy tojásrántottáért is megír két flekket).
Azért a helyedben erősen elgondolkodnék a fentieken, Rambóka, feltéve, hogy van valamid, amivel gondolkodni tudsz. Nem arra a szervedre gondoltam, amin ülsz. :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.13. 10:47:13

@Sárfehér: a Bor és Más standján ittam finom Malbecet tavaly a Millenárison...

alföldimerlot 2010.03.13. 14:10:04

@Hepci: Ha kérhetem, itt és most záruljon le ez az erősen off topic vita.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.03.13. 14:16:48

@alföldimerlot: rendben, talán Rambónak adhatnál még szót, miután kissé lehüléztem... :)
A további hozzászólni kívánók a blogom aktuális posztja alatt elmondhatják, amit akarnak.
süti beállítások módosítása