Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Még két jó bor Villányból

Iványi Zsófi CS '07 és CF Selection '07

2010.08.26. 10:15 - palack

Ugyanabban a Pécsi Borozó cikkben, ahol Kiss Gáborról olvashattunk, szerepel Iványi Zsófi is, aki borvidék új generációjának másik, a vájtnyelvűek körében ismert és elismert neve. Ezen információk szerint Zsófi igazi keményvonalas terroirista, a hagyományos borkészítés híve. Példaként általában azt szokták felhozni/mesélni, hogy vörösborait az édesapjától tanult sárréteg a törkölykalapon technológiával készíti: az almasavbontás így természetesen megy végbe, a színlé vadélesztővel történt erjedése után. A borok maguktól stabilizálódnak, szűrés és derítés nélkül. Ami a külsőségeket illeti: minimalista cimkék, még ennél is kevesebb marketing (saját honlapot például nem találok), vendégek nem mehetnek a pincébe, mert vigyázni kell a tisztaságra - szóval nem egy sztereotip, villányi kirakatborászatról van szó, éppen ellenkezőleg. A hajtás után két cabernet bort vizsgálok meg a pincétől: egy sauvignont és egy késői szüretelésű válogatott franc-t.

Iványi Zsófi Villányi Cabernet Sauvignon 2007

Sötétbe hajló bíborszínű, vastag lilás gyűrűvel. Illata intenzív, de nem tolakodó, gazdag és nyugodt. Elsősorban kék: szilva és ibolya. Aztán más szín is szóhoz jut: feketeribizli, málna és étcsokiba mártott keksz képében. Ízben ugyanez a vonal folytatódik: mindez nagyon sokat számít abban, hogy milyen harmónikusnak érezni ezt a bort. Élénk ám a testtel majdnem arányos savak repítik a korty első felét, bekapcsolódik a tannin is még félút előtt, ő gömbölyű, de nem puha. Rengeteg gyümölcs, lendületes, finom, ám a savaknak köszönhetően kissé kemény karakterű bor. Étellel épp ezért nagyon jól kijöhet, magában cseppet lassabban csúszik. Lecsengése finom, közepesen hosszú. Nagyon egyben van, nagyon rendben van: eléri a 6 pontot, bontás utáni második és harmadik napon egyre határozottabban.

Iványi Zsófi Villányi Cabernet Franc Selection 2007

Bíborvörös, világosabb a sauvignonnál. Illata intenzív, édes karakterű, kedvesen gyümölcsös. Friss eperdzsemre emlékeztet, karamelles, kávés étcsokis, banáncsipszes, aszalt meggyes villanásokkal. Kóstolva túlérett ízjegyekkel találkozhatunk egy letisztult, feszes szerkezetben. Élénk savai a nagyon kellenek, hogy ne hagyják elfolyni az illatból már megismert, édes, érett, túlérett finomságokat. De nem hagyják. Tanninjai simogatóak, a savakra hagyják a piszkos munkát, mintha inkább a díszítésből akarnák kivenni a részüket. Nekem egy kicsit sok benne a túlérettség: úgy érzem egysíkúbbá teszi a bort, az elegancia és intelligencia rovására. Bontás után a második és harmadik napon csak erősödött ezen érzésem, egyre kevésbé tetszett, egyre jobban el tudtam volna képzelni kevesebb túlérettséggel. Biztos vagyok benne azonban, hogy vannak akiknek pont így tetszik jobban, nekem meg meg kell néznem a sima franc-t. Első nap ő is elérte a 6 pontot, később már csúszott az öt felé.

Ezt a két palackot a Kézműves Borok Házában vettem, illetve még a Pinceáron webshop is forgalmaz Iványi-borokat igen széles választékban.

Az első fotót a már hivatkozott Pécsi Borozó cikkből vettem.

Címkék: kóstolás vörös hatpontos villány cabernet franc cabernet sauvignon 2007 iványi

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr792245114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2010.08.26. 11:29:39

Két jó bor egy "mindenki cuccoz, csak én nem" borásztól
:))

Sárfehér 2010.08.26. 11:58:32

A lesárazás, mint technika nagyon érdekel. A BM féle VF-ben G. Tamás még arról beszél, hogy ő is használja, de az idén az eltén már azt mondta, hogy már túllépett ezen a technológián. Engem viszont továbbra is érdekel, hogy milyenek a lesárazott vörösek, úgyhogy köszönöm a tippet.

pupa pupánszky 2010.08.26. 12:10:37

@Sárfehér: "BM féle VF-ben G. Tamás" - nem biztos, hogy mindenki számára egyértelmű ez

2010.08.26. 12:27:33

@pupa pupánszky: számomra például biztos nem :)

palack 2010.08.26. 12:31:36

@Parci: Borbás Mária féle Vörös és fehér - ebben biztos vagyok. A G pedig Günzer alighanem.

2010.08.26. 12:56:41

@palack: köszönöm :). A G volt az egyetlen, amit dekódolni tudtam. :)

lackó 2010.08.26. 14:28:11

Vendégek nem mehetnek a pincébe, mert vigyázni kell a tisztaságra? Ööö...

RMP 2010.08.26. 14:32:58

A Pécsi Borozó cikkben szerepel még Ruppert Ákos is, ő mikor következik? :)

pupa pupánszky 2010.08.26. 14:47:19

A "G" - t én is így gondoltam Borbás Marcsik

peaat 2010.08.26. 21:53:54

Én már voltam a pincéjében kb. másfél éve.Ezt valami új "házirend" a pincében?

peaat 2010.08.26. 21:56:04

Én már voltam a pincéjében kb. másfél éve.Azóta új házirend van érvényben?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.27. 00:11:53

Keményvonalas terro(i)rista: nem lehet bemenni a pincébe.
(Egy fószer van a borvidéken, akinek nagyon szívesen bemennék a pincéjébe is, de csak akkor, ha személyesen bent van, ugyanis ideje lenne szétrúgnom a sheggét)

borpancsoló 2010.08.27. 07:38:23

@Tóth Ferenc: @lackó:

Az ilyen szövegekkel lehet általános szimpátiát ébreszteni a szakma iránt az átlag fogyiban, nem? :DDD

A pinceáron bemutatójánál ez van:

1. Édesapjától megtanulta.
2. Papír kellett, tehát az iskolában is megtanulta...
3. Papírt megszerezte.
4. Amit az iskolában tanult azt talonba eltette.
5. Ahogy otthon tanulta, úgy csinálja.

én szeretem, ha az ember ki mer állni az igazáért és végig a sulik alatt szar volt, hogy otthon nálunk (akkor még csak) fahordók voltak és én azt hallgattam, hogy csak acélban nő jó bor. :)

Mégis ki nem állhatom, amikor élből lehülyézik az oktatást. Magyarországon, ha középiskolától vesszük, mocsok jó a szakmai oktatás színvonala a borászatban, mégha az oktatási rendszer emindent meg is tesz a lerontására.

Profi szakemberek tanítanak olyan könyvekből, amiket nálunknál okosabb emberek írtak. (Na ki akarja lehülyézni Mercz Árpádot vagy Kálai profot? Na ugye.) De van természetesen egy két valóban hülye is.

Ebből azt leszűrni, hogy mindenki fasz, de köll a papír, érdekes álláspont.

Én nem hiszem, hogy az ember profi borász lehet edukáció nélkül és Iványi Zsófi sem hiszi a linkelt cikk alapján, csak valami űberszar marketinget talállnak ki neki a trendi tero(a)risták.

borpancsoló 2010.08.27. 07:47:02

Basszus, eltűnt a kommentem, pedig legalább ötezer szavas volt.

...Most nem írom újra.

Summa: Szerintem fasz, aki zokszó nélkül lefaszozza az egész magyar oktatási rendszert, mert bár tényleg van néhány hülye, általánosságban profi szakemberek tanítanak középiskolától PHD-ig.

Szerintem Iványi Zsófi nem ilyen, csak űberszar marketinget találtak ki neki a trendi terro(i)risták.

@Tóth Ferenc: Szimpatikus hozzáállás szerintem is :) Így lehet megszerettetni a magyar bort borászt és borászatot. :)))
@lackó: Egy borpince a valóságban nem szokott műtőterem lenni. Én sem értem.

borpancsoló 2010.08.27. 07:54:55

Basszus, meglett a komment!

...Csúcs.

Valamit nem értek. A derítés miért ördögtől való? Nem sokban különbözik a bentonit (FÖLDalapú) a sártól. Talán a bentonit tisztább. :)

A tojásfehérje meg full természetes. Na jó, legyen biotojás.

Aki a deritontól viszolyog az a kollagitan barrique-ra mit lép?

lackó 2010.08.27. 08:34:54

@borpancsoló >>: jé, milyen ismerős a téma...mintha valakik nem is olyan rég pont ezt a kérdést feszegették volna :D.

Nem mellesleg köszönöm!!!

lackó 2010.08.27. 08:45:55

Azt gondolom, hogy minden technológiának megvan a maga létjogosultsága, egyiket sem kell túlspilázni. Nekem nagy kedvenceim Gál "Tringa" Anti borai, irányított erjesztés, alkoholtűrő élesztők...nem gondolom, hogy emiatt ő több/kevesebb lenne, mindenféle cuccozás nélkül ezt a technológiát követi, a borok remekbe szabottak.

borkősav 2010.08.27. 09:04:42

Na nem értem. Mi van akkor?
Ez a Zsófi mit mondott? Meg hova nem lehet bemenni?

borkősav 2010.08.27. 09:15:50

Na elolvastam..Ami a legjobban tetszett
"Van többek között olyan kései szüretelésű borunk, amelynek néhány paraméterét képtelenek vagyunk beméretni. Egyszerűen túlmegy a műszerek méréshatárán" uff.
Pedig a kép alapján azt gondoltam hogy..
A Radikális Villányi Sározós Szőlőfelszabadítási és Nemderítési front. Pont.

borpancsoló 2010.08.27. 09:36:24

@borkősav: Nekünk is van.

Úgy hívják azt a paramétert hogy összes kénessavtartalom :))))

borpancsoló 2010.08.27. 09:38:04

@lackó:

(Nincs mit, máskor is szivesen!)

Hát igen igen, a végletesség, amiről beszéltünk.

borpancsoló 2010.08.27. 09:38:56

Azért látom ez a poszt most mindenkinél kicsapta a biztosítékot. :)))

palack 2010.08.27. 10:05:06

A borokat senki nem kóstolta?

borkősav 2010.08.27. 11:21:29

@borpancsoló >>: Nála meg lehet az illó az a paraméter 5-6 g/l...

lackó 2010.08.27. 11:39:46

@palack: én tegnap majdnem :)

Sárfehér 2010.08.27. 13:01:38

Szép a szakmai szeretet, amivel dícséritek a kollégát, de azért vigyázzatok, hogy poénkodás közben le ne írjatok valami olyat, amiért a ti boraitokat messze elkerülöm majd. Pl. hogy van ezzel a kénessavval? Borpancsoló mérhetetlenül sokat használ? Mer' akkor én keresek valami mást... :)

e_easy 2010.08.27. 13:45:26

@palack: en mindkettot, 3 kulonbozo alkalommal es hasonloan ertekeltem. A CS-re tervezem is ranezni megint.

lacibor 2010.08.28. 08:05:55

@borpancsoló >>: -Megkóstolnám. (hehe)

lacibor 2010.08.28. 08:09:07

@borkősav: -Túlmegy? Mi, és melyik, mennyivel? Balfasz a laboráns.
Igen szar marketingszöveg.

Ferraiolo 2010.08.29. 02:20:24

@palack:
Persze, hogy nem kóstolták. Csak locsognak a hülyeségről. :D

Gabin 2010.08.29. 21:50:51

Én nemrég vettem a CF selection-ből és a cikk olvasása után tegnap felbontottam egyet. Szerintem egy kellemesen iható, lágy bor, de semmi több - egyszerűen semmi igazán kiemelkedőt nem találtam benne. A 6 pont és ez érte adott 3700 Ft egyaránt több, mint amit ér(demel). Azért az is az igazsághoz tartozik, hogy a feleségemnek nagyon ízlett mindkét napon.

loading 2010.08.31. 09:43:19

Én tavaly kóstoltam ezt a bort és ízlett. Ugyanakkor el kell mondjam, hogy ez a palack volt az utolsó esély számára, mert a korábbi próbálkozásaim a boraival csúfos kudarcba fulladtak. Többször vettem tőle hibás palackot (szétesett bor) és a borbolt szerint arányaiban sok felszólamlás érkezett boraira emiatt. Szóval árában nem kevés, de nagy lutri, hogy épen van-e még. Én például kerülöm ezen ok miatt.

Lujzinger 2010.08.31. 13:51:07

Villány. Szeretem. Mondjuk ezeket még nem kóstoltam, de azt hiszem be fogok szerezni egyet.
süti beállítások módosítása