Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Heimann Birtokbor 2007

2010.10.20. 06:19 - alföldi merlot

Heimannék alaposan belebonyolódtak a bikavér-elhárításba. Ha jól emlékszem, az elterelő hadművelet a nem bikavérnek nevezett bikavérrel, a Cervusszal kezdődött. Ám a név hiába volt Bartókkal, kisplasztikával stabilan lehorgonyozva, egy osztrák buzgó mócsing kiszúrta, hogy a hajdani vasfüggöny túloldalán valaki ezzel a névvel próbálkozik, és bár egy szekszárdi bor az ő köreiket aligha zavarhatta - ráadásul a c-t egy világ választja el az s-től -, pert helyezett kilátásba. Heimannék a Cervaesbe menekültek, csakhogy ekkor meg a 2005-ös évjárat tett alá a megsebzett névnek. Tudtommal azóta pengeélen táncol a Cervaes sorsa (bár 2006-ban is készült, és nem is rossz). Mindenesetre ha most megnézzük a Heimann-honlapot, akkor azt találjuk, hogy egyidejűleg négy bikavérszerűség játszik kiszorítósdit: Bikavér 2006, Jubileum 1758, Cervaes 2006 és Birtokbor 2007. Szerintem nem volna túlzás felezni.   

A hiperbolákban tobzódás általában visszaüt, ezért visszafogom magam. Ez egy jó bor. Hogy mennyire jó, abban nem lehettem egészen biztos, amikor a nyár elején az első palackot önmagában kóstoltam. A laudációkontroll érdekében a hétvégén egy baráti vaktesztbe vetettem, és az eredmény engem is meglepett. Ez volt az első alkalom szögedi kóstolókörünk történetében, hogy az első helyre mindenki ugyanazt a bort tette. A mezőny a csúftól az érdekes arcún át a szépig: Vylyan Montenuovo 2006, Vylyan Ördög 2007, Gere Phoenix 2007, Konyári Cabernet-Syrah 2008, Malatinszky Tenkes 2007, Vylyan Duennium 2006, Konyári Loliense 2006, Heimann Birtokbor 2007.  

Az óceán túloldalán erre mondanák, hogy million-dollar nose. Na jó, ez talán túlzás, de tényleg gyönyörű az illat. Nem csak vonzó, hanem élénk, árnyalatokban gazdag, és bár a hordó jegyei is érezhetőek, a tiszta, természetes gyümölcsösség a meghatározó (a nyár elején még jóval hangsúlyosabb volt a fa). A leggyakrabban szedret, cseresznyét, málnát és tejkaramellt sikerült kipörgetni belőle. Az illat áttetszősége a kortyban is folytatódik, hajlékony, ruganyos, sokszínű. Nem savanyú, nem keserű, nem édes. Gyümölcsös frissesség és lendület hatja át. Egyenletesen szétterülő, érett, közepes mennyiségű tannin. Remekül csúszik. A lecsengést ismét gyümölcsös, tiszta zamatok és transzparencia jellemzi. A magyar csúcsvöröseknél oly gyakori alkohol-attak, ami elzsibbasztja a szaglóhámot, a lakkosság, ami elfedi az árnyalatokat, a mazsola és/vagy füge, ami túlérettségre utal, és gyakran leveses, grízes kortyot harangoz be, végül a reszelős, torokszárító tannin mind üdítően hiányzik ebből a borból. A vakteszt során mindannyian úgy éreztük, hogy ebben a borban van valami, ami a többiből hiányzik, vagy fordítva. 7 pont és best buy. (3280 Ft)

Én az utóbbi két évben úgy könyveltem el a Heimann Családi Pincészetet, mint józanul árazott, egyre tisztább és szinte mindig tetszetős, olykor behízelgő borok forrását. Ha ebben a vaktesztben nem kerülnek elém a piacrakerülésük idején populáris kompromisszumnak, csinos fruskának gondolt kékfrankosaik, és állnak helyt a jóval fineszesebbnek vélt vetélytársaikkal szemben, akkor még jó ideig megmaradtak volna ebben a fach-ban. Most viszont úgy érzem, hogy kinőtték magukat, és a St. Andrea közvetlen vetélytársaivá váltak (és ez akkor is komoly teljesítmény, ha nekem meggyőződésem, hogy a St. Andrea jó néhány válogatott tételét beteg hordók teszik tönkre).

Címkék: szekszárd heimann 2007 birtokbor hétponros

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr372385211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dalton1 2010.10.20. 10:58:52

A birtokbort egyszer kóstoltam futtában, így arról nem is nyilatkoznék, de a cikk hatására kilátásba helyeztem a komolyabb ismerkedést.

Viszont az alapkoncepcióval egyetértek. Heimannék jó ár-érték arányú borokat készítenek, az alap KFR, csakúgy mint a Baranya-völgyi válogatás, a Franciscus, Barbár nagy kedvenceim.
Múlt héten kóstoltam a '07-es Stílusgyakorlatot, hát az egy nagyon komoly bor (csak hogy ne ragozzam)...aki teheti kóstolja meg.

És tényleg a boraik egyszerre koncentráltak, komolyak, kellemesek, üdítőek, gyümölcsösek, szekszárdiak, jók na!

kukko 2010.10.20. 12:01:30

Szerencsére lassan ott tartunk, hogy Szekszárdról nehéz lesz nem jó ár/érték arányú vagy rossz borokat választanunk. Mostanában ezt sok kóstolón is tapasztalam: Takler, Domaine Gr. Zichy, Szeleshát, Eszterbauer és Heimann.

borispán 2010.10.20. 12:34:25

@kukko: Lehet hogy nem véletlenül tetted a Heimannt utolsónak.Finoman jelezted, (könnyű vagy mint mócárd) hogy sok fitalabb birtok, a Taklert kivéve, rövidebb idő alatt és talán kevesebb hibával tör a lényegre. Ja,a hetes kadarka jó volt Heimanntól.
(Most nem trágárkodtam, mert tegnap beszóltatok ba*d meg!

Kénporos 2010.10.20. 12:52:39

A birtokbort, s a "sima" kékfrankost is kóstoltam (utóbbi 1100 Ft nagykerben), mindkettő nagyon kellemes meglepetés volt.

Ne feledkezzünk meg a Sárosdi pincéről sem ha már Szekszárdi felsorolás van!

Tomaho 2010.10.20. 12:59:19

Heimannék tényleg jó borokat készítenek.

dalton1 2010.10.20. 13:43:19

@borispán: Szerintem ha pl. a Szeleshátról szólna a cikk rájuk szólnál be vmit...:)

borispán 2010.10.20. 13:58:01

@dalton1: A Szeleshátnak csak a nyolcas pinotja gyenge, a többi jó.

marvin__42 2010.10.20. 14:22:39

Nekem is gyakorlatilag csak jó élményeim vannak Heimannék boraival, és az 1-2000 Ft közötti kategóriában a vörösbor-listám élén vannak, a Borműhellyel együtt. Csábító, hogy ezt a birtokbort is megkóstoljam ezek után...

e_easy 2010.10.20. 14:31:26

@dalton1:@borispán:@kukko: meghato az egyetertes :)

az elso nekifutas ota kostolgatom es kedvelem a boraikat, rendben van az arazas, es nagy csalodasoktol mentes a viszonyunk - es igen valami tortenik szekszardon

Pilatus 2010.10.20. 15:06:54

@e_easy:

Valóban, ahogy mondod: valami történik Szekszárdon. Prantner Cuvé-be futottam bele, és nem bántam meg!

pupa pupánszky 2010.10.20. 15:43:33

nálam otthon pihen egy palack, de úgy érzem, már nem sokáig...

2010.10.20. 17:53:36

@dalton1: azért a franciscus, barbár és stílusgyakorlat jó ár/érték aránya vitatható. jó borok, de (számomra legalábbis) drágák, szóval inkább az érték a jobb, nem az ár.

Heimann Zoltán · www.heimann.hu 2010.10.20. 18:14:30

Köszönjük a méltató szavakat, jól esett. :-) Megtisztelő a St. Andreás hasonlat de még fontosabb, hogy nem vagyunk egyedül Szekszárdon.

A bikavér-ähnlich boraink száma szándékaink szerint csökkenni fog: a Bikavér 2007-es évjárata összeolvad a Boromisszával, a Cervaes-t pedig 2007-től leváltotta a Birtokbor. A Jubileum 2006 egyszeri házasítás volt, a család 250 éves szekszárdi jelenlétét ünnepeltük vele.

Egészségetekre!

2010.10.20. 19:36:05

@magyar borászdiák: köszi az infót! (a cervaes 2006 nagy kedvencem volt, kereshettem volna egy darabig a 2007-est ezexerint... :D)

esoember 2010.10.20. 20:45:14

Tényleg jók, sőt egyre jobbak a Heimann (meg úgy általában a szekszárdi) borok.
Valamire nagyon ráéreztek...
A 2006-os cervaes nekem is bejött, de a nagy kedvencem tőlük a '07-es Baranya-völgyi kékfrankos. (A szintén szekszárdi Szeleshát K2-vel egyetemben).
Meglepett az 1200 pénzért beszerzett '06-os bikavérük is, sőt a '07-es Cabernet Franc is tetszett, pedig nem az én ízvilágom egyik Cabernet sem.
A Kerkaborum Furmint is rendben van.
Sajnos a drágább boraikat eddig nem sikerült megkóstolnom (nem az én anyagi szintemen mozognak), de a Birtokbort ezek után mindenképpen beszerzem.
De összefut a nyál a számban, ha egy Heimann vörösre gondolok, a végén még csakbefigyel valahogy egy Barbár is (ha azt mondjátok érdemes)!

európai 2010.10.20. 21:44:38

@magyar borászdiák: Kedves H Zoltán, bevallom, nagyszerű olvasmány a blogod, személy szerint úgy érzem hogy sokkal közelebb kerültem a birtokhoz, írásaidon keresztül, a szenegáli munkásokról szóló betűzés is felettébb érdekes.
Kívánom hogy a jövőben stabilabb összkép alakuljon ki borászatotokról és kevesebb legyen a márka-változtatás, mert azokat bizony néha nehéz nyomon követni.
Üdvözlettel,
H.Attila

takács bálint - zsebtévé 2010.10.20. 23:19:12

@esoember: A K2 úgyanúgy, mint a Heimann CF nem az én világom, nekem túl édeskés (túlontúl behízelgő) mindkettő.
A 2006-os Cervaes-ből többediket iszom és egyre kevésbé tetszik. Jó, de jobbat vártam.
Az Bikavér 06 és a KF 07 nagyon jó bor ennyi pénzért, abszolút bestbuy mindkettő.
Baranyavölgyim és Barbárom is van fektetve. Bízom bennük.
Egy fél karton Kerkaborum rám romlott. Azért meg mérges vagyok.

tb - zstv

e_easy 2010.10.21. 09:38:41

ugy alakult hogy tegnap este belefutottam a birtokborba es a 07es stilusgyakorlatba. elobbi is jol esett, utobbi viszont hozza a korabban valaki altal emlegetett kell/nagyon kell szintet
süti beállítások módosítása