A Wine Spectator arról tudósít, hogy Amerikában az olasz habzóbor a gazdasági válság nyertese. 2008 óta, az argentin malbecet leszámítva, egyetlen más borkategória sem tudott hasonló növekedést elérni. Az olasz habzóborok értékesítése az Egyesült Államokban 73 százalékkal nőtt 2005 és 2010 között, 2009-ben megelőzték Franciaországot, és a tavalyi évben 31 millió palackot adtak el. Főleg a proseccóba habarodtak bele az amerikaiak, mert ahogyan az egyik olvasói komment utánozhatatlan tömörséggel fogalmaz: „A prosecco és chips vagy szalmakrumpli minden idők 5 legjobb snackje közé tartozik! ...és a legjobb kezdés egy jó étteremben!”
A kereskedők egyöntetűen azt állítják, hogy a champagne-nál könnyedebb stílus és kevésbé élesztős aromák mellett a siker fő oka az alacsonyabb ár. Egy Premium DOCG Prosecco – ez a legfelső kategória - általában 18 dollár körül kapható, míg a champagne a maga 30-40 dolláros árával kicsúszott a „köznapi kényeztetés” kategóriájából. (A sikert jelző érdekes adat, hogy míg a Mionetto 2009-ben 1.35 dollár/liter áron vásárolta az alapbort, 2010-ben már 2.84 dollárt kértek érte a termelők.)
Utolsó kommentek