Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Nemzeti kincs

2011.07.25. 07:40 - alföldi merlot

"Az ünnep legemelkedettebb pillanatában a degeszre zabált társaság valamely házigazda beosztású tagja kisettenkedik a spájzba, és onnét egy palack tokajit hoz elő, amelyet a népes társaság a legnagyobb áhítattal fogyaszt, a nők még nyelvüket is öltögetik, belenyalunk, vihogják, amitől, mondjuk, falnak tudok menni, de a férfiak is komoly arccal néznek össze és koccintanak, és ilyenkor tényleg a világ legsznobabb, legbunkóbb, legérzéketlenebb köcsögének érzem magam, mert nem tudom megállni, hogy ne szóljak: de hát ez szar! (…) Tízből kilencszer a Tokaj Kereskedőház valamely ezer forint alatti palackáron hozzáférhető terméke reprezentálja a világ legjobb borvidékét, a Magyar Nemzeti Büszkeséget és Kincset a mi teljesen átlagosnak tűnő családi körünkben, minden borkulturális felvilágosító erőfeszítésem ellenére, és ettől sírni tudnék."

A cikkért, amelyból a fenti idézet származik a magyar bíróságok előbb rágalmazásért, aztán becsületsértésért meszelték el Uj Pétert, végül az ítéletet a Legfelsőbb Bíróság is helybenhagyta. A nehezen védhető indoklásról a Társaság a Szabadságjogokért készített videót:



A TASZ az ügyet Strasbourgba, az Emberi Jogok Európai Bírósága elé vitte. E hó 19-én az Uj Péter ellen a Tokaj Kereskedőház által indított perben született elmarasztaló ítéletet az Emberi Jogok Európai Bírósága megsemmisítette.

Mivel áttételesen blogunk is érintett az ügyben, mostanáig próbáltunk nem belekotyogni, ám arról mégiscsak hírt kell adnunk, hogy a világ legjobb borblogjának háromszor is megválasztott Vinography külön posztot szentelt ennek a sajtószabadságot és a borsajtót egyaránt érintő esetnek. A poszt hellyel-közzel pontos képet fest a történtekről, és az ítéletet így kommentálja: „Örök hála az Emberi Jogok Európai Bíróságának, amely talán az első és remélhetőleg utolsó jó tettét hajtotta végre a borkritika szolgálatában.” „A bíróság kötelezte a magyar kormányt Uj úr perköltségeinek megtérítésére. Nagy kár, hogy nem arra kötelezték, hogy jobb borokat készítsenek. [Alder Yarrow itt összemossa a kormányt, az államot és az állami tulajdonú vállalatot.] Talán ez a kis incidens arra fogja ösztönözni Uj honfitársait, hogy javítsák az asztali boraik minőségét. Nagy kár „eloxidált szart” inni szép száraz furmintok helyett.”

Jó tudni, hogy Amerikában vannak a magyar bornak ilyen befolyásos hívei, és bár eléggé fonák helyzet, mégis valószínű, hogy ez a hír és az állásfoglalások újabb fogyasztók figyelmét hívják majd föl a tokaji és a magyar borokra.

Végül mielőtt bevésődne „az Uj Péter leszarozta a magyar bort” szlogen (amit sajnos a magyar sajtó szalagcímei sulykolnak), érdemes felidézni az inkriminált cikk zárlatát: 

"Mert a minőségi bortermelés még az országnak azon nagyon kevés kis zugai közé tartozik, amelyik működni látszik, jobbnál jobb dolgokat produkál, például az elmúlt egy-két évben teljesen újrateremtődött a tokaji szamorodni műfaja, pedig a szamorodni aztán tényleg padlón volt, évekig csak a legszörnyűbb, kenyérhéjízű és -illatú, édes-savanyú, a legváltozatosabb borászati hibákat felvonultató borok jelentek meg ezen a néven, de aztán jött Szepsy, jött az Oremus, és végül most jött Dégenfeld, ezerhatszázért, egy büntető tokaji selejt árának alig kétszereséért, na, ez a nemzeti kincs."

Címkék: népszabadság híradó tokaj bíróság sajtószabadság uj péter strasbourg vinography

104 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr193095222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

palack 2011.07.25. 11:08:52

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): apukám,

ha a "szarozást" veszed ki az egészből, az csak azt mutatja, hogy egyáltalán nem érted az egészet. És erre még büszke is vagy?

Mondjuk az sem ad okot büszkeségre, hogy más nickkel osztod az észt itt. Nem kicsit képmutató ezek után összetartásról papolni.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.07.25. 11:22:36

A cikk ominózus mondata így hangzik:

"Nem csak az íz miatt, pedig az is elég volna, simán, egy kiadós zokogáshoz: savanyú, buta, eloxidált izék, rossz minőségű, mindenféle resztlikből összehordott alapanyag, szürkerothadás plusz egy kis szerencsi cukor, dohos hordók, hanem hogy itt tartunk még mindig, tizennyolc évvel a kommerszek után, magyarok százezrei isszák büszkén, sőt, áhítattal a szart; ez van megetetve (itatva) a sokat szenvedett néppel, és legalább kétszer (vö.: állami vállalat) meg kifizettetve vele, be van magyarázva a legsuttyóbb demagógiával, jobbról és balról is, bőven, hogy ez a nemzeti kincs, ezt így kell csinálni, mindannyiunk pénzéből, és ez nekünk jó, nagyon jó, és végül még jó pofát is kell vágni hozzá, ünnepélyeset."

A szarozás nem probléma (szarozzon, akit úri kedve erre sarkall), viszont a fentiekben legalább egy problematikus tényállítás olvasható.
Halkan megjegyzem, a Kerház boraival kapcsolatos sommás fikaária manapság már egyáltalán nem időszerű...

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.07.25. 12:00:33

@palack: Az elvet értem, a "szar" szó használatát nem tolerálom borral kapcsolatban.

Akkor is rengeteg munka van benne, ha esetleg sz...erény, sz...olid, vagy zárkózott, visszafogott, egyszerű, lapos, izgalommentes, netán oxidált stb. De a szar, az kiveri a biztosítékot nálam, mert tiszteletlen és alpári.

+Hepcivel egyetértek: "Halkan megjegyzem, a Kerház boraival kapcsolatos sommás fikaária manapság már egyáltalán nem időszerű... "

Pontosan...az általánosítás ráadásul elemi hiba, legyen szó bármiről.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2011.07.25. 12:17:16

mongyuk UP-t elég nagy fasznak tartom, de vannak élvezetes írásai és szerintem jogában áll bunkeszkedni, mer végül is a mai világban ez már sikk

Anti Anyag (törölt) 2011.07.25. 12:19:54

Igaza van annyiban Uj Péternek, hogy az a bor tényleg szar, 2000 Ft alatt simán lehet kapni más magyar borvidékekről igen jó borokat. A tokajit a neve adja el, ezt nyilván ki is használják úgy, hogy a rossz minőséget alacsony áron adják, szerintem jól kitolva saját magukkal, mert ezt nem kellene Tokajinak nevezniük.

Uj Péter ivott egy palack bort és az volt a véleménye, hogy az szar. Nekem is ez a véleményem a ma gyártott legtöbb kiflinek nevezett gagyiról.

Egy gyártónál ez benne van a zsákban, hogy termékét leszarozzák.

Amúgy nekem is ez a véleményem, nem is veszek Tokajit, mert a szart nem iszom meg, a jó helyett meg találok másik jót olcsóbban.

Rui Blaaz 2011.07.25. 12:29:10

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol):
mekkora sikk lett mostanában mindenféle róka-pápáktól idézgetni...
bár ha az önálló gondolkodásra való képességedet a szövegértésedből vezetném le - akkor már inkább a vojtila

Rókakígyó 2011.07.25. 12:30:50

@Hepci: A Tokaji kereskedőház szar borokat csinál a mi pénzünkön.

valasz a KE-nek 2011.07.25. 12:34:45

Hmm, lehet az a palack tényleg szar volt. De nem tudok nem érezni ebben a szarozásban egy csipetnyi előítéletességet: ami állami tulajdonú, az szar. Nem hagy nyugodni a kisördög, nem lehet hogy UP véleményét és ízlelőbimbóit nemcsak a bor karakterjegyei, hanem a Tokaj Kereskedőház versenytársainak marketingköltségvetése is befolyásolja? Biztos van az a pénz, amiért még UP haja is korpásodik.

kpityu2 2011.07.25. 12:38:05

Kizárt dolog, hogy az Uj Péter által kóstolt tokaji szar lett volna. Olyan nincs! Az Emberi Jogok Európai Bírósága monnyon le!

különvélemény 2011.07.25. 12:47:13

Az idős bírákat nem szabad a gonosz orbánnak nyugdíjazni, mert ők a szakma csúcsa!
Tisztánlátásuk, tapasztalatuk, naprakész tudásuk nélkülözhetetlen!

Ugye ugye?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.07.25. 13:04:29

Ne haragudjon, akit érint, de UP az ezer forint alatti Tokaji Kereskedőház által készített aszúkról írt három éve.

Aki ivott olyat, tudja milyen. Igen, szinte minden porcikájában hibás borokról van szó. Alapvető tévedés azt hinni, hogy ezekben a borokban sok munka van. Ezek ócska tömegborok, nem érdemlik meg az igazi aszúknak kijáró tiszteletet. Tehát az ilyen borokra ne mondjuk már azt, hogy azért nem szar, mert sok a munka benne. Nem a munka, a hiba sok benne.

A rossz ízhez persze hozzájárul a rettentes, évekig tartó röggyögetés, amikor a bor állítva, egy meleg, száraz kamrában vár az alkalomra. De nem "az az egy palack" ami szar, hanem mindegyik.

Egyszer tartottam egy kóstolót, általam válogatott borokból. A végén Szepsy aszút kínáltam. Volt olyan lány, aki azt mondta: nem is hettem volna, hogy az aszú ilyen is lehet. Na ezért gáz a Kerházas ezer alatti aszú: még csak nyomokban sem emlékeztet arra, mi lehetne.

Zebrateve 2011.07.25. 13:22:31

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Szerintem teljesen mindegy, mennyi munka van benne. Az eredmény nem (csak) ettől függ. És Uj Péter az eredményt minősítette.

Másrészt a tiszteletet ki kell vívni, az nem jár alapból. A Kerháznak nem sikerült kivívnia, tehát nem is érdemli meg.

Harmadrészt Uj Péter eredeti cikke, ha jól emlékszem, 2008-as, tehátaz akkor kapható borokra vonatkozik, nem a mostanira.

maskep 2011.07.25. 13:22:51

"Mert a minőségi bortermelés még az országnak azon nagyon kevés kis zugai közé tartozik, amelyik működni látszik, jobbnál jobb dolgokat produkál..."

"Talán ez a kis incidens arra fogja ösztönözni Uj honfitársait, hogy javítsák az asztali boraik minőségét. Nagy kár „eloxidált szart” inni szép száraz furmintok helyett."

A kettő szöveg között néhány részlet különbözik egymástól. Aki megtalálja az összese, kap tőlem egy szép, oxidatív, 2000-es száraz tokaji furmintot...

(Ez a faszi a kaliforniai borokhoz méri a tokajit. Pedig Tokajnak, a szalmaerőmű mellett, talán épp az univerzális borkészítési eljárások és elvárások, trendek tesznek a legrosszabbat. Kár volt ezt a mondatot beidézni...)

Commandante Jayasuriya 2011.07.25. 13:24:54

Azt azért felettébb meglepő látni, hogy vannak olyanok is, akik azt képzelik, hogy a tekintetes Bíróság ítéletének van egy betűnyi köze a borhoz.

maskep 2011.07.25. 13:30:21

@valasz a KE-nek: Jaja, bizony ám! Uj Péter bértollkodik, Jóri András meg boszzúáll.

felszopó 2011.07.25. 13:33:49

akkor szopogassa az apja faszát a tokaji helyett a gecije.

bigthereal 2011.07.25. 13:35:12

up egy köcsög

a tokaji meg király!

eichler 2011.07.25. 13:36:35

Nekem egy agyagpalackos termelői aszú megkóstolása után esett le, hogy amit én addig aszúként ittam (Kereskedőházas) az egy kalap "s..r". Azóta imádom!

valasz a KE-nek 2011.07.25. 13:37:01

@RAMBO:
Csak halkan kérdezném meg: biztos, hogy egy ezer Ft alatti bort kell a tízezer Ft feletti borok mércéjével mérni?
UP szarozásával nem az a legfőbb gond, hogy szarozott, hanem az, hogy azt saját fóbiájával (ami állami az csak szar lehet) súlyosbítva egy olyan szempontot (tulajdonosi szerkezet) hozott be a "borbírálatába", aminek ott semmi keresnivalója.
Biztos vagyok benne, hogy 18 000-ért a Tokaj Kereskedőháztól is lehet olyan bort venni, ami ha nem is Szepsy, de még UP kényes ízlését is kielégíti.
(www.tokaj.hu/webshop/product_find_result.html?TARANTULA_SESSID=6w2vlNL1E4ekp0stede5ksld)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.25. 13:37:32

Nem igaz, hogy nem értitek, hogy a bíróságon nem az a lényeg, hogy szar volt-e a bor, vagy nem. Ízlésben nem dönthet egy bíróság. Viszont az újságírónak joga van a saját szubjektív ízlése alapján minősíteni a bort, akkor is, ha ezt a kifejezést használja. Bunkó? Talán. Egy normális országban, ahol sajtószabadság van megteheti? Meg.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.07.25. 13:38:58

@valasz a KE-nek: nade pont erről szól a cikk, hogy az ezer forint alatti borok nem nemzeti kincsek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.25. 13:40:37

@valasz a KE-nek:
Van abban igazság, amiről beszélsz, de ettől még a bíróságnak nem szabadna ízlésbeli dolgokról döntenie. Lehet, hogy nincs igaza UP-nek, de joga van leírni a véleményét, vagy ahogy te mondod, a saját fóbiáját.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.25. 13:41:47

@RAMBO:
De azok is lehetnek azok. Csak a saját kategóriájukban kell nézni őket, akár más nemzetek hasonló árkategóriájú boraihoz képest.

Kalmár 2011.07.25. 13:44:45

Remélem én is, hogy soha nem kell a bíróságnak ilyen hülyeséggel foglalkozni. Nem is szabadna bíró elé kerülnie soha. Többé nem iszok Tokaj Kereskedőháztól semmit. Ajándékba sem adom senkinek. Szégyeljék magukat.
Ja és el ne felejtsem, meg sem kóstolom a következő évjáratot mert SZAR!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.07.25. 13:45:38

@Zabalint: jaaaa, tényleg, az olcsó kincsek. Így definíció szerint: kincs, ami olcsó. Vágom.

valasz a KE-nek 2011.07.25. 13:53:06

@RAMBO:
Nem, a cikk nem erről szólt. A cikk arról szólt, hogy UP ivott egy ezer Ft alatti aszút, amit az igénytelen tömeg jó borként iszik, pedig UP szerint szar. Ráadásul ezt a "szart" egy állami vállalat adja el, ami duplán súlyosbító tényező UP szerint, lásd még fóbia. Bezzeg a külföldi befektetők, azok milyen fasza borokat csinálnak. Árakról meg ne essék szó, ugye.
Pedig a piacfetisiszta UP-nak igazán illene tudnia, hogy mi az a piacszegmentáció. Ezer Ft alatti tömegborokat nem hasonlítok a kifinomult ízlelőbimbójú szagértők szűk rétegének szánt tízezer Ft feletti borokhoz.
Majd ha az Oremus, meg Dágenfeld, meg Szepsy kihoz egy ezer Ft alatti aszút és az sokkal jobb lesz, akkor majd a tömegek is azt fogják venni. És akkor lehet hasonlítgatni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.07.25. 13:53:52

@RAMBO:
Mert szerinted az a definíciója a kincsnek, hogy drága? Én nem írtam az ellenkezőjét, hogy kincs, ami olcsó, én azt írtam, hogy nem csak az áron múlik. Nemzeti kincs lehet olcsó és drága dolog is, mert nem az ár alapján van definiálva.

pupa pupánszky 2011.07.25. 13:55:25

Aki olvassa UP - t másfél évtizede rendszeresen, az pontosan tisztában van vele, hogy kontextusában (ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy igaza van - e vagy nem)tökéletesen megállja a helyét a szóhasználat. A szépirodalomban is teljesen helyén való a káromkodás az annak megfelelő környezetben.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.07.25. 14:02:27

@valasz a KE-nek: nos ezer forint alatt nem lehet igényes aszút készíteni. Tehát arra várhatsz, Szepsy ilyesmivel álljon elő.

Nekem ugyen jónak mondod: három mondatot tanultam meg marketing vizsgára, az egyik a piac szemenseire vonatkozott.

Azt kellene megértened, hogy ezer forint alatt nincs aszú, ez a kategória nem létezik. Innentől minden magyar vagy nemzetközi hasonlításra irányuló gondolatot érdemes még a megszületése előtt elvetni, mert a semmit a semmihez értelmetlen hasonlítgatni. UP hozott példát is: alig duplájáért normális bor kapható.

Az állam szerepéről meg vitatkozhatunk valamelyik politikai topicban, de az én véleményem szerint az ezer hibától hemzsegő, az aszú nevet lejárató ócska tömegbor gyártása talán nem állami feladat. (Hozzáteszem: csúcsbor előállítása sem.)

Annyit megjegyeznék még, hogy a külföli befektetők nem csinálnak semmilyen borokat, jobbára magyar borászok készítik azokat magyar munkaerővel.

ajatrollah 2011.07.25. 14:03:26

"de aztán jött Szepsy, jött az Oremus, és végül most jött Dégenfeld, ezerhatszázért, egy büntető tokaji selejt árának alig kétszereséért, na, ez a nemzeti kincs."

reccs 2011.07.25. 14:11:40

@valasz a KE-nek: ". Bezzeg a külföldi befektetők, azok milyen fasza borokat csinálnak."

Na látod, ez meg a te fóbiád.

valasz a KE-nek 2011.07.25. 14:11:57

@RAMBO:
Nyilvánvalóan van ezer Ft alatt is aszú, hiszen árulnak ilyet a boltokban és azok is megfelelnek a törvényi előírásoknak. Csak azt egy másik célcsoport issza.

valasz a KE-nek 2011.07.25. 14:13:51

@reccs:
Hmm, nem emlékszem, hogy minősítettem volna a külföldi befektetők borait, sem negatív, sem pozitív irányba.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.07.25. 14:16:26

@valasz a KE-nek: na jó, ez már több mint nevetséges. Szia!

Brukk 2011.07.25. 14:20:52

És olyat lehet írni, hogy szar TASZ? Mert akkor szar TASZ.

Félédes Zweigelt 2011.07.25. 14:30:59

A döntés arról szól, hogy le szabad-e írni véleményként, hogy szar, vagy ezzel megrágalmazott / becsületsértett-e egy _nem természetes_ jogi személyt.

Tehát nem arról, hogy
- szép dolog-e csúnyán beszélni
- szar-e az ezer alatti kerházas aszú
- szar-e a tokaji
- szar-e a magyar bor
- szar-e a bor

(nem, igen, nem, nem, nem, de ez most nem számít)

gúnár 2011.07.25. 14:38:49

azonnal tokajba kell jönnöd!!
hogy hova???
hát tokajba!tudod, szar idő, még szarabb bor, kib*szott stohl buci..TOKAJ

Rüheskutya 2011.07.25. 14:41:47

Tokaji Viktor nem kaki!

2011.07.25. 14:52:24

@valasz a KE-nek: a törvény megengedi a pancsolást, így valóban készülhet ilyen ""aszú"". nem kéne, hogy így legyen, lehetne "édesített tokaji ital". mindenki tudná, mit vásárol. ennek híján azt hiheti az egyszerű user, hogy ezer forintért a kerház ugyanazt csinálja, mint szepsy egy huszasért, és "a szepsy ugyan jobb kicsit, de micsoda rablás a húszszoros ár alapvetően ugyanazért". nos, alapvetően ezek nem ugyanazok.

AmerigoMacellaio 2011.07.25. 14:58:51

@gúnár: És nincsenek kacskaringós szívószálak.

suhanyc 2011.07.25. 15:00:45

hja, a sarki talponállóban kapható mélyhűtött hamburgerhússal, csalamádéval meg lapkamacisajtal készült hamburger is szar, ezt ki lehet mondani meg kell is, nem?

satho 2011.07.25. 15:09:23

Na ez fasza, most akkor az "... odabaszott, mint Lopakodó a budaörsi tacsinak..." helyett lesz olyan hogy "... leszarozta, mint ÚjPeti a tokajit..." coool kell a változatosság :)

Tokajiék küldhetnének New Peternek két raklap SZAR tokajit bocsánat kérés helyett :) ...ígyá vazze ne siránkozz!... szlogennel.

kekeckecc 2011.07.25. 15:22:34

@valasz a KE-nek:
@RAMBO:

...és mindenkinek, aki vitatkozik valamiről, ami nem UP írása. Lehet, hogy ezt csak én olvastam ki az írásból, de az alapján egyikőtök sem arról beszél, amiről UP írt. Ő arról a nyilvánvaló és hétköznapi helyzetről ír, hogy az átlagmagyar (és az átlagturista - v.ö. országimázs) hanyatt esik a kerházas aszútól és ünnepi alkalmakra ezer forintos kerházas aszúra kiáltjuk azt, hogy 'na, ez a magyar aszú, mhm, de még milyen finom, nemigaz, asszony?'. UP egész egyszerűen ez ellen a MENTALITÁS ellen kel ki, nem csak a kerházas borok ellen. Közvetve persze igen: a kerház ilyen módon "átveri" a spórolni akarókat és elhiteti velük, hogy amit isznak az jó és tokaji és aszú.
Mindenki tisztában van a Szepsyék féle borok árkülönbözetével és azzal is, hogy más a célcsoport, de a kettő között azért még vannak borok, arról nem is beszélve (és én ezt is kiolvashatónak látom UP jegyzetéből), hogy ideje, hogy a piac is tudatosabb legyen és ne vegyen aszút 1000 forintért. Akkor vegyen egy könnyebb rozét, de ezt a szarból-is-desszertet- mentalitást már jó lenne, ha a borvásárló réteg is belátná, hogy ciki. Ahogy 500 forint alatt nem vesz a jó ember bort (én spec 1000 alatt se nagyon, és kurvára nem azért, mert van rá pénzem, hanem mert spórolok), úgy ne vegyen ezeré aszút se. A kerház meg ne csináljon, ennyi.

similarthings 2011.07.25. 15:46:57

Ez komoly? Ízlésről vitatkozni? Nekem nincs jogom azt mondani hogy a Ferrari szar?

Egyébként én meg azt mondom 3000 Ft alatt nemigen lehet kapni jó magyar bort. A többire simán ráfogom azt hogy nemhogy szar, de mégcsak nem is bor. Azt kellene rájuk íratni hogy "bor ízesítésű alkoholos ital".

valasz a KE-nek 2011.07.25. 15:53:02

@kekeckecc:
Még el is fogadnám ezt az értelmezést, ha UP nem nevesítette volna a a Tokaj Kerházat, az említett körítéssel. A mentalitás kipellengérezéséhez erre semmi szükség nem volt. Az más kérdés, hogy egyébként sincs semmi értelme két ennyire eltérő piaci szegmens igényeit összehasonlítani. Mintha az új Suzukijának örülő kisembert fikáznám azzal, hogy baszki ennek a szarnak örülsz, hol van ez egy full extrás Maseratihoz.
Nem is látom más értelmét, mint hogy UP saját sznobságát és képzelt fennsőbbrendűségét próbálta ezzel fitogtatni, vagy egyszerűen a konkurrencia kívánta a Tokajt UP tollán keresztül a szar kategóriában tartani.
Mondjuk a Tokaj helyében a per helyett inkább meghívtam volna UP-t egy jófajta PR borozásra, és megkértem volna írjon cikket a kellemes tapasztalatairól. Biztos vagyok benne, a Tokaj elő tudott volna állni olyan borokkal, amik a kellemes tapasztalatot megalapozzák. No, persze nem az ezer forintos szegmensből.

pavor nocturnus 2011.07.25. 15:57:12

Bozóky-féle ezerjó aszút, vagy töppedtet köll inni, az ára töredéke egy nívósabb tokajiénak, oszt mégse valami kommersz tömegbort iszol, ráadásul az ezerjó hihetetlen képességű szőlő, bármit lehet belőle készíteni a száraztól a cuppanós édesig. Olcsó bort fikázni pedig kispályás dolog, a kaliforniai, olasz és spanyol rettenetek ebben az árkategóriában szerintem mélyen alulmúlják a kerházas vinkókat.

Lesből Támadó Szárítókötél 2011.07.25. 16:10:57

@valasz a KE-nek:

"Az más kérdés, hogy egyébként sincs semmi értelme két ennyire eltérő piaci szegmens igényeit összehasonlítani. Mintha az új Suzukijának örülő kisembert fikáznám azzal, hogy baszki ennek a szarnak örülsz, hol van ez egy full extrás Maseratihoz."

Idézet az UP cikkből, lásd a posztnál:

"de aztán jött Szepsy, jött az Oremus, és végül most jött Dégenfeld, ezerhatszázért, egy büntető tokaji selejt árának alig kétszereséért,"

Ne haragudj, ha demagógnak tartalak, ha szerinted egy 1000 Ft alatti, illetve egy 1600-2000 Ft-os aszú közt akkora a különbség, mint egy új Suzuki és egy full extrás Maserati közt. És akkor hova tennél egy 5000-es aszút? És egy 10 ezrest vagy egy húszezrest? Vagy Vanek úrosan az már akkora összeg, hogy ilyen aszúk nem is léteznek?

tommybravo 2011.07.25. 16:13:33

@valasz a KE-nek: Veled ellentétben én úgy gondolom, hogy UP teljesen jogosan említette meg a Kereskedőházat. A Kerház állami háttérrel, a régi Tokaji márkával visszaélve gyártja a vacakot (egyesek szerint "szart"). Amit még kritizálni sem lehet, mert azzal egy szent magyar márkát minősítész - és ez is felháborító, hiszen a Kerház éppenhogy visszaél a nemes márka elismertségével, miközben a hozzá nem értő fogyasztókat becsapja.

delejes 2011.07.25. 16:19:49

Szerintem a szart szarnak kell hívni, még ha nemzeti színű pántlikával átkötve akkor is. U.P. által említett "bor" pedig az.

nasa_hun 2011.07.25. 16:23:58

Nagyon szeretnék egyszer szemtől szembe találkozni ezzel a anti-magyar Uj Péterrel...

tommybravo 2011.07.25. 16:49:45

@nasa_hun: Igazából mi tart vissza? Nem akkora műsor megtalálni az index székházát és lepacsizni UP-vel.

mendson 2011.07.25. 17:03:08

@Hepci: Azért azt érdemes megjegyezni, hogy Új Péter a TKH 2001-es borairól irt.Ő maga mesélte el.és azt is, hogy ez a nevezetes förmedvény azért készülhetett,mert az állam felvásároltatta a tkh-val (kifejezetten erre adta a pénzt) az akkori hihetetlenül rossz termést.Na és kiktől? Strumf,Kékessy,Orbán és még néhány fidesznyiktől nagy mennyíséget és amikor odalent kitört a balhé akkor néhány kistulajdonostól egy kisebb mennyiséget.

prolee 2011.07.25. 17:06:59

Szerintem nem a "szarral" volt itt a baj, hanem az alábbi tényállítással:

"...rossz minőségű, mindenféle resztlikből összehordott alapanyag, szürkerothadás plusz egy kis szerencsi cukor, dohos hordók,..."

A bírói minősítés ettől még szakmailag valóban rossz, akkor is, ha Uj Péter egy büdös gyökér és nagyon jól tudjuk, hogy nem azzal a pohár szar borral volt baja, hanem Orbán Viktorral és a Tokaj Kereskedőházzal.

prolee 2011.07.25. 17:09:23

@mendson: Aha! És a rossz terméshez még direkt szerzett némi dohos hordót, meg szerencsi cukrot is.

mxplanet 2011.07.25. 17:17:39

szerintem a biro ur is egy KALAP SZAR

drover(fanyul társa) 2011.07.25. 17:19:24

@prolee: sőt..bele is hugyozott mindegyikbe. Hogy valami bio is legyen benne..

Rokkantnyugdíjaspornósztár 2011.07.25. 17:23:40

A Tokajit leszarom, de ez a bíró tényleg szar. Csak az a kérdésem, hogy mit keresnek az ilyen szarok az igazságszolgáltatásban?
Egy ilyen ítéletnek semmi következménye nincs rájuk nézve? (Tudom, ennél még szarabb ítéletek is vannak.)

Tokaj címerét ideje lenne lecserélni egy Kula bácsisra :)

drover(fanyul társa) 2011.07.25. 17:23:59

Azért már nem kéne folytatni az elmúlt rendszer nemes hagyományát a Budafokon csempés kádakban kutyult tokaji aszúval meg szamorodnival.Így csupa kisbetűvel.
A bóvlit már külföldön is felismerik, nem ccsak itthon.

Metál Marci 2011.07.25. 17:24:16

1. A magyar biroi karra, az egesz igazsagszolgaltatasra nezve elkepesztö szegyen az eredeti itelet. Alapfogalmakkal nincsenek tisztaban.

2. Köszönet es hala a TASZ-nak, hogy rendbe hoztak ezt a dolgot.

3. Ne felejtsük el, hogy az allam sok penzt rak bele minden evben a Kerhazba, hogy fedezze a vesztesegeit. Itt van az allami tulajdon jelentösege, Uj Peter sehol nem ir olyat hogy ami allami az automatikusan rossz. Ez esetben viszont az 1000 Ft-os aszu a mi adoforintjainkbol ilyen olcso, es rombolja a fogyasztok izleset, a tokaji nevet, es a valoban a piacrol elö pincek kilatasait.

Amatőr 2011.07.25. 17:38:11

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol):

"+Hepcivel egyetértek: "Halkan megjegyzem, a Kerház boraival kapcsolatos sommás fikaária manapság már egyáltalán nem időszerű... "

Pontosan...az általánosítás ráadásul elemi hiba, legyen szó bármiről"

A Tokaji a királyok bora, a borok királya.

Ha meglátom a jellegzetes formájú palackon az ismerős elegáns címkét, nekem a minőség jut az eszembe. Ez a bor csak finom lehet, hiszen az évszázadok hagyománya, meg a Himnusz, sőt, Münchausen báró kalandjaiban is...
Egy szó, mint száz, nem lehet szar a Tokaji címkés bor. Mert a bor folyik, tehát ez képzavar.
Sajnos azonban, néminemű minőségi kifogások bizony manapság előfordulnak a palackban lelt folyadékkal kapcsolatban. Hogy van 1000 forint alatti Tokaji aszú és 1000 forint feletti? Nos, a hallhatatlan Bulgakov ezt már egyszer pontosan megfogalmazta: nincs másodlagos frissességű hal, csak friss van, vagy romlott.
Tehát az a jobb sorsra érdemes palack, melybe az illető lőre nyugszik, sajnos hitelrontás, a hagyományok lábbal tiprása, becsapás, hazaárulás, stb. Ebből egyenesen következik, hogy U.P. írása a vészharang szava; tessék a márkarontó borhamisítót kigolyózni a kaszinóból örökre és visszavonhatatlanul, hogy tanulságul szolgáljon ez minden "szakember" számára!
Utóirat: lehet vásárolni olyan autót, amelyik erősen emlékeztet a Rolls Royce-ra, de azt nem úgy hívják!

hegyaljai 2011.07.25. 17:48:22

Az ügy jogi részéhez nem értek, azt nem kommentálnám.
Marketing szempontból UP beperlése öngól, hiszen ki emlékezne ma egy 3 évvel ezelőtti cikkére, ami ráadásul egy tíz évvel ezelőtti évjáratú borral foglalkozik. Tehát a Tokaj Kereskedőház elmúlt éveinek összes technológiai fejlesztése, termékfejlesztése, stílusváltása semmivé vált. A bírósági itélet tematizálta a kérdést, és most mindenki 120 decibellel ismétli azt, ami valószínüleg akkor sem volt igaz.
A harmadik dolog pedig UP szakértelme, mert ha vakpróbán megkóstolja az álta felsorolt cégek termékeit, és nem a cimke szinétől bevadulva előítéletesen minősít, akkor érdemes lesz odafigyelni rá.

hetvenhéthétvége 2011.07.25. 17:59:09

A borokhoz nem értek, az újságíráshoz remélem jobban. Szerintem nevetséges volt a vád, nem csoda, hogy Strasbourgban bukott. Éljen a szabad véleménynyilvánítás joga! Éljen a szabad sajtó!

röhögő 2011.07.25. 18:05:00

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Na te aztán a tipikus jól nevelt, jól viselkedő ostoba vagy. Nem jöttél még rá hogy itt nem a szarozás a lényeg?
Ha nekem egy nő randa, akkor hadd mondhassam ki hogy szerintem randa - szubjektív dolog - ne legyen már becsület sértés. A magyar bíróság meg hülye és kész. Te meg korlátolt. Perelj be!

röhögő 2011.07.25. 18:07:08

@felszopó: Ha anyád is csak szopta volna apádnak, akkor most nem szívnánk itt veled. :-((

röhögő 2011.07.25. 18:09:22

@satho: "Tokajiék küldhetnének New Peternek két raklap SZAR tokajit bocsánat kérés helyett :) ...ígyá vazze ne siránkozz!... szlogennel." :-)) vazze lefordultam a székről a röhögéstől!

röhögő 2011.07.25. 18:10:19

@nasa_hun: Hűha! Neten keresztül erős gyerek?

röhögő 2011.07.25. 18:12:42

Mellesleg ez az egész ügy szégyen a magyar "jogszolgáltatási" rendszerre nézve. Pár bírónak most szögre kellene akasztania a talárját, ha lenne benne becsület. De nincs.

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.07.25. 18:15:56

Uj-nak igaza volt, Strasbourgnak szintén. Ami szar, az szar. A fogyasztó már csak mondhassa-írhassa ki-le a véleményét. Legalább ennyire szívlapáttal kéne büntetni az "én csak az édes vörösöket szeretem" típusú emberkéket. Ha olyat akar inni, akkor vegyen portóit (gy.k.: amit a Portugálok készítenek): édes, vörös és Uj szerintem orbitális pályára állítaná a poharat, ha megkóstolná azt a palackot, amit én a múlt héten. Fúj és még egyszer fúj.
Bort ma kis hazánkban csak a kézműves borászatok készítenek. Szekszárdon, Villányban, és még itt-ott.
Long live Riczu!

hallari 2011.07.25. 18:20:49

Nem is tudom, ez az egész olyan tipikusan magyaros... Legóccsóbb, de csúcsminőségű beton (alig van benne cement), legóccsób, minőségi cipő (fél év, de max. egy év alatt lefoszlik a lábadról), legóccsóbb, minőségi tégla (repedt, túlégetett, szinte nincs két párhuzamos éle) stb. Kéne csináltatni egy csomó matricát és mindenre rátenni, mert a magyar ember így szereti: "legóccsóbb, de legjobb minőség!" /ugye a "Tokaj" név mindenkiben a legjobb minőség érzetét kelti/. Ha meg valaki szóvá meri tenni ezt az öncsalást (akár alpári módon), akkor bíróság elé kell citálni! Mert hitelrontó! Becsületsértő! Pfejjj! Ööööööööö... Izé... Mennyi becsülete is volt a per előtt a SZAKÉRTŐ borászok között az ezer forint alatti aszúnak? Nincs több kérdésem.

Gáborom 2011.07.25. 18:26:47

Az egész egy gyermeteg ügy.
Nem szarozni kell, mert az csak ott trendi, ahol nincs helyén ez és amaz.

Szarozás nélkül is lehet szellemes,ütős, kritikus cikket írni, még ha arra kevesebb vevő is akad, mint a nyers modorra.

Hogy Péternek igaza van-e vagy sem, nem tudom, nem értek a borokhoz, még egyszerű "átlagfogyasztó" szintjén sem.

nately 2011.07.25. 18:34:21

U.P-nek elhiszem a minősítését.Az egész ügy bohózat.Én,mint rendes alkoholista pálinkát iszok+sört.Ez a borszakértősdi csak amolyan úri sznob huncutkodás...
Mondom,csak egy alföldi alkesz vagyok...

mthrfckr 2011.07.25. 18:37:51

megint mi a lényeg? a "szarozás", mint gyurcsánynál a "kurvaországozás". ha valami szar, az szar. nevén kell nevezni a dolgokat. ha nem tetszik a stíuls, nem kell elolvasni.

OftF 2011.07.25. 19:01:49

Na,lehessen már kimondani, nem? Milyen marhaság már ezért perelni, totális öngól.

Rüheskutya 2011.07.25. 19:12:08

Nagyon szeretem Szecskőék 2009-es Zöldveltelíniét. Beszarás.

unommáazegészet 2011.07.25. 19:39:09

Uly Péter tokalyilya kiráj, a Pali báccsi hejesírássa szar, Ully péter is szar, meg a tokalyi is szar, meg a kiráj is szar, csak a szar nem tokalyi, kivéve, ha tokalyi kutya/macska/tehén szarta.

valasz a KE-nek 2011.07.25. 21:26:07

@Lesből Támadó Szárítókötél:
"Ne haragudj, ha demagógnak tartalak, ha szerinted egy 1000 Ft alatti, illetve egy 1600-2000 Ft-os aszú közt akkora a különbség, mint egy új Suzuki és egy full extrás Maserati közt. És akkor hova tennél egy 5000-es aszút? És egy 10 ezrest vagy egy húszezrest? Vagy Vanek úrosan az már akkora összeg, hogy ilyen aszúk nem is léteznek?"

Ne haragudj, ha funkcionális analfabétának tartalak, ha képtelen voltál felfogni, hogy UP a cikke végén nem aszúval, hanem szamorodnival példálózott. :))))

nadiposzata 2011.07.25. 21:45:00

@Parci: nagyon diplomatikusan fogalmaztad meg azt, hogy a Hegyaljai borok laza 70%-a a törvény szerint hamisított.

nadiposzata 2011.07.25. 21:50:38

@valasz a KE-nek: nincs ebben a kategóriában Kerházas aszú.
Javíts ki, ha tévedek.

vargánya 2011.07.25. 22:12:19

@RAMBO: Nem fogják soha megérteni, hogy 1000 Ft alatt nincs aszú, mert a hozzászólók nagy többségének láthatóan fingja sincs róla hogyan készül (születik) az aszú. Eleve tudni kellene pl., hogy 10 évből átlagosan 3 év a jó aszús évjárat, de az aszúbor árában valamilyen mértékben a másik 7 év költségeit is kénytelenek megjeleníteni. És akkor még nem beszéltünk a terméskorlátozás és a magas minőség egyéb költségvonzatairól.
Valamint nem beszéltünk még arról, hogy a Tokaji aszú csak akkor lehet az ország nemzetközileg is elismert presztízsbora, ha egyedülálló értékei az árában is kifejeződnek. Tetszik amit írtál, ezt csak kiegészítésnek szántam.

E.G.O. 2011.07.25. 23:52:41

Tény, hogy 1000 Ft alatt valamit Tokaji Aszúnak hívni a fogyasztó megtévesztése.
A fogyasztó sajna nem tehet arról, hogy ezzel találkozik és elhiszi, hogy ami benne van, az tradicionális és jó. (egyik sem igaz)
DE
Borra én sem mondanám, hogy szar.
Nincs rá ingerem, nem érzem jól magam tőle, többnek sem.
Más kontextusban jut eszembe: UP-t egy szar bértollnoknak tartom.
Miért? Van még pár "bűntársa" a Kerháznak, aki ezen a pályán játszik.
Olyan is, aki talán nem is a borvidéken palackoz.
Ezt a nevet, amit sokan ismernek szakmán belül, miért nem merte leírni Új Péter Úr?? Talán nem a bíróságon lépnének a tökére?
Nem a Kerházat védem, mielőtt jön a köpködés - a nevesítés ilyeténképpen nem fair, szerintem.

mindenivó 2011.07.26. 02:04:31

Látod-látod Péter mit csináltál ?
Nemtom mennyire vagy elégedett a fenti szar-folyammal, de ez lett belőle.
Pedig csak arról volt szó, hogy egy csomó más bor után - miközben Te már rég' tudtad, hogy úgyis úgy lesz - elfogadtad, és mégiscsak leerőltetted azt a pohár szart. Ettől aztán a szokásosnál nagyobb lett a nyomás a fejedben, meg persze kellet az uj-jabb 15 perc hírnév, és írtál is róla.
Szerintem rossz társaságba jársz,- engem' nem szoktak ilyesmivel kínálni.
Ez az én szabadon kinyilvánított véleményem.
Kelt Budán, június 16dikán

karcsai · http://www.garammenti.net 2011.07.27. 07:53:50

Az egészben az a szép, hogy sikerül újra lejáratni a Tokaji meg a magyar bor hírnevét külföldön. Az ítéletet szajkózza a bor-világsajtó a Vinography-tól az angol Decanterig, kihangsúlyozva a "magyar" és a "szar" szavakat. Ebből az olvasó majd annyit jegyez meg, hogy a magyar bor szar. Éljen a sajtószabadság, dögöljön meg a magyar gazdaság!

karcsai · http://www.garammenti.net 2011.07.27. 08:06:11

@valasz a KE-nek: @Lesből Támadó Szárítókötél: Arról nem is beszélve, hogy a három termelő neve összemosódik az 1600 forintos árral. Ha valaki 1600-ért tud Szepsy Szamorodnit, szóljon, veszek egy raklappal! A valósághoz ez áll közelebb: www.borudvar.hu/?oldal=2&kat=7&gyarto=21 (7.490 Ft/palack)

Jenyei 2011.07.27. 09:43:04

@alföldimerlot:

Ezek szerint volt már hasonló botrány Franciaországban is, mégse dőlt össze a világ, se a francia bortermelés.

"The case is a direct echo of the celebrated case of 2003 in which French magazine Lyon Mag was taken to court by Beaujolais producers for describing their wine as 'vin de merde'. The case was finally settled in the magazine's favour in 2005."

önkéntes rendőr 2011.07.27. 12:09:32

Ujj Péterre mondhatom, hogy szar? mert eléggé az...

kegyetlenkirály 2011.07.28. 11:53:03

Igaza van Rambonak és hegyaljainak , valamint UP-nek a kóstolt borral kapcsolatban.A magyar bíróságnak meg kívánom ,hogy olyan ütemben fejlődjön, annyi idő alatt mint a kerház az utobbi 2 évben.

hegyaljai 2011.08.02. 20:40:15

Úgy látom, hogy ez a Tokaj Kereskedőházas megjelenés felül van írva:
borbandi.postr.hu/hungaroringen-is-voltam

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.03. 21:58:42

@valasz a KE-nek: na ja... de a Suzukijának úgy örül az egyszeri, hogy nem állítja azt be a szomszédnak úgy, mint Maseratit. Márpedig itt arról (is) szól a fáma, hogy basszus tudja már az egyszeri, hogy ő Suzukit vezet, nem pedig Maseratit.

Márpedig ő abban a hitben vala, hogy ő most Maseratit vezet. Mert az van ráírva a Suzukijára, hogy Maserati...

Teccik érteni? :)

valasz a KE-nek 2011.08.04. 01:52:56

@oOMoHiOo:
Nem. Az egyszeri egyszer autót akar venni, máskor meg tokaji aszút, mert ünnep van. Mindkét esetben olyat választ, amit megengedhet magának. Autóból Suzukit a Maserati helyett, tokaji aszúból meg az egy-két ezreset a 18 ezres dűlőszelektált Szepsy helyett.

Teccik érteni?

oOMoHiOo (törölt) 2011.08.05. 10:45:46

@valasz a KE-nek: én értem, de ezek szerint Te nem érted...

Épp az a lényeg, hogy aszú helyett lőrét kap...
Tehát kapott egy Maserati emblémával ellátott Suzukit. Pontosabban egy rossz Suzukit...

alföldimerlot 2011.08.08. 15:18:00

First Mauss, now Uj. First France, now Hungary. (Jefford on Monday: Drubbing the Abject)
www.decanter.com/news/blogs/expert/529118/jefford-on-monday-drubbing-the-abject
süti beállítások módosítása