Minden idők legnagyobb borvideobloggere, Gary Vaynerchuk letette a lantot. A napi 80 ezres látogatottságot elérő és 1000 epizódot megérő Wine Library TV kitalálója és főszereplője, akinek a Twitteren 900 ezer követője van, és a borvilág talán legfontosabb trenddiktátora és hittérítője idén tavasszal húzta le a Wine Library TV rolóját, hogy Daily Grape néven beindítsa az iPhone-kompatibilis utódot. De a lendület hamar kifulladt, és tegnap bejelentette, hogy az üzleti élet és a web 2.0 iránti elkötelezettsége erősebb, mint a bor és borkereskedelem iránti rajongása, és az energiáit új területek fölfedezésére kívánja fordítani. Vaynerchuk 2009 tavaszán 10 könyvre szóló szerződést kötött a Harper Collins kiadóval, és a sorozat első része, a Crush It! Why Now Is the Time to Cash In on Your Passion (Zúzzad! Miért most jött el az ideje, hogy a szenvedélyedből pénzt csinálj) már jelezte azt az ösvényt, amin elindult (itt a második könyvét, a The Thank You Economy-t népszerűsítő egyik előadása).
Távozása súlyos kicsellózás a borvilággal. Nem volt senki, aki ennyi fiatalt tudott volna megnyerni a művelt alkoholizmusnak, és kérdés, hogy mikor lesz legközelebb, ha lesz legközelebb. A harsányságát kritizálókat én két érvvel szokom leszerelni: egyrészt tagadhatatlanul kifinomult ízlése van, és nagyon ért a borokhoz, másrészt érdemes megnézni, hogy egy művelt, intelligens, óvilági borszaki, Jamie Goode milyen videókat készít. Gary Vaynerchukkal Ray Cokes és a Top Gear szelleme jelent meg a borban, és ezért örökre hálásak lehetünk neki.
[A fotót innen metszettem.]
Utolsó kommentek