Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Két kékfrankos Hajós-Bajáról

Borok a hiperből

2012.03.12. 06:00 - Octopus

A Font névről nekem elsősorban fehérborok jutnak az eszembe, például egy üdítő kövidinka vagy egy előítélet-romboló ezerjó válogatás (alföldi is, ezerjó is, meg tényleg jó is). Esetleg rozé vagy siller. A pincészet vöröseivel azonban egészen mostanáig nem találkoztam, mikor is az egyik hiper boros részlegén, a félédesek uralta hátsó fertályon meg nem akadt a szemem egy ismerős címkén. Egy kékfrankos Hajós-Bajáról, ezres körül, egy pincészettől, akik ritkán nyúlnak mellé – egy próbát megér, gondoltam. A kékfrankos mai napig is a legelterjedtebb kékszőlőnk, és ha minden igaz, nincs ez másképpen Baja környékén sem; a száraz és minőséget célzó változatok azonban mégsem lepik el a polcokat. Márpedig – hogy egy kicsit előreszaladjak – több, mint életképes a műfaj, már persze így első blikkre. A rend kedvéért még egy versenyzőt vadásztam melléje.

Koch Kékfrankos 2009

Világos rubin színt mutat a pohárban pörögve. Orrban visszafogottan indít, a tisztasága azonban nem kérdéses, és a fajtajelleg is stimmel: cseresznyés, meggyes gyümölcsösség, szegfűszeggel és ánizzsal a háttérben. Meleg karakterével szekszárdira emlékeztet, valahogy azonban mégis más. Kóstolva könnyed és egyszerű, élénk savaiból próbál erényt kovácsolni, melyek a lendületen túl zamatai jó részét is biztosítják. Összetettséget vagy hosszú utóízt itt hiába keresünk, de ezért az árért talán túlzás is lenne ezek hiányát felróni neki. Korrektül elkészített, jól iható kis borocska, ami nem mondható el minden 700 forint körüli veresünkről (G-Roby, CBA). 3 és 4 pont között.

Font Kékfrankos 2009

Rubin a színe neki is, egy fokkal talán mélyebb árnyalattal. Illatában sötétebb gyümölcsök, elsősorban fekete meggy, fűszerekkel, érdekes földességgel kiegészülve. Kóstolva majd közepes test, finoman lágy textúra jellemzi, a savak itt kevésbé hangsúlyosak. Gördülékeny, gyümölcsös, jó arányokkal rendelkezik, sehol egy él, csúszik is rendesen. Finom, érett tanninjai szinte fel sem tűnnek, a lendület is hibátlan. Kerek, melegséget sugárzó bor a mindennapokra. Remekül passzolt a szalámis pizzához (nem úgy, mint a hasonló árú Cecchi Sangiovese), és nemkülönben jó volt magában fogyasztva is. Magabiztos 4 pont és best buy (kb. 1000-1100 forint, Auchan 932 Ft)

[a fenti képet innen metszettem]

Címkék: alföld borok a hiperből négypontos hárompontos kékfrankos 2009 font koch hajós baja

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr674310892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.03.12. 08:31:40

pont én is a minap ittam két kékfrankost, egy szekszárdit és egy kunságit. a Frittmann totális csalódás volt.. ciki, hogy a hiperben nincsenek ott fehérekkel és rozéval, de ezt a vöröset le lehet emelni.. mármint a hipernek ciki.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.03.12. 10:42:47

@eletesbor.blog: az alap Frittmann kékfrankos (meg a kékfrankosra alapuló magnum Duett) nem valami veretes anyag...

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.03.12. 11:57:14

@Hepci: hát nagyon nem. hatalmas csalódás volt.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.03.12. 12:53:30

@eletesbor.blog: nem akarom elkiabálni, de az "év borásza" cím megszerzése többnyire egy hanyatlási folyamat kezdete...

hegyaljai 2012.03.12. 18:06:39

@eletesbor.blog:
A Font pincészet Soltvadkerten van, amely a Kunsági Borvidék része. Bár itt a címkén Hajós-Baja szerepel, nem tudom hogyan kerül ide Frittmann, aki ugyan szintén soltvadkerti, de a honlapjáról nem derül ki, hogy Hajós-Bajait forgalmaz e egyáltalán.
Szóval hogyan kerül ide Frittman?

gnme 2012.03.12. 18:58:18

Piros címkés merlot a zaldiból.

<cupp> .. a jó ostorosi bor aranyat ér.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.03.12. 19:28:05

@hegyaljai: a kékfrankos ügyén bonyolódtam az okfejtésbe, nem a borvidék kapcsán!

demisec · http://thepit.blog.hu 2012.03.12. 20:07:31

@Hepci: ez valóban egy érdekes összefüggés...(:

Brix 2012.03.12. 20:25:35

Inkább egy jó ausztrál Shiraz a Tesco-ban 800ft-ért, mint ezek az ócska, savanyú homoki borok...

vargánya 2012.03.12. 20:26:05

A Liszt pincészet kékfrankosát kóstolta mostanában valaki?

vargánya 2012.03.12. 20:27:39

Ha igen, kiváncsi lennék a véleményére, hogy meg merjem-e venni.

Közbiztonság Szilárd 2012.03.12. 20:36:09

Milyen érdekes dolgokat tud meg itt az ember!

Pl. hogy a csersav (tannin) érlelhető.
Bassza meg, lehet, hogy aki kénsavat iszik, az is azért pusztul bele, mert éretlen volt a kénsav?

C14H10O9 + 2H2O összetevőből vajom melyik érhet jobban? A szén, a hidrogén vagy az oxigén?

Vagy lehet, hogy csak nagyképűen sznob hülyeségeket írt a szerző?

Á, ezt fel sem merem tételezni.

Közbiztonság Szilárd 2012.03.12. 21:18:44

Mondjuk 1100 Ft-ért már sokszor lehet Szent Gaál-kékfrankost kapni, és azért az egy kört minimum ráver az alföldiekre.

Ja, szőlő- és bornevek kisbetű. Úgymint kékfrankos, cabernet sauvignon, cserszegi fűszeres stb., kivétel a személyről elnevezett bor, mint Irsai Olivér, Kocsis Irma, Mathiász Jánosné stb.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2012.03.12. 21:26:17

@Brix: Vagy egy argentin Malbec. (850ft)

2012.03.12. 21:27:21

@Közbiztonság Szilárd: A címkén is nagy kezdőbetűvel van, nem?

tunderninja 2012.03.12. 21:30:07

@Brix: Gratulálok neked.Remélem jó sok Ausztrál Shirazt kortyolsz majd.Nem sok a 800.-Ft?Jobb lenne ha 600.-Ft lenne nem?
Hisz nincsen messze.Olcsó az üzemanyag még olcsóbb a munkaerő,stb.Nem is értem,hogy merül fel ilyen magas ár.Kb 500.-Ft amit érhet reálisan.De ha többet vásárol az ember fia legalább legyen 400.-Ft nem?

tunderninja 2012.03.12. 21:32:14

Mondjuk 400.-Ft ért inkább vennék Argentín Malbecet.
Minden adva ott is,hogy legalább 350.-Ft legyen,nehogy már 850.-Ft legyen.Mit merészelnek.Hallatlan.

valópapa 2012.03.12. 22:05:57

Nemrég voltam egy Koch kóstolón. Szerintem jó ár-érték arányú boraik vannan, bár ez a kékfrankos nem volt a sorban.
Villányban is van cca. 7 hektáruk, meg elég sok területük most fordul majd termőre, fogunk még róluk hallani, komolyan veszik a dolgokat ahogy látom. Vin-art is az ő érdekeltségük, az is megér egy próbát.

palack 2012.03.12. 22:14:26

@mistinguett: kisbetűs szilárdhoz ne szóljatok, légy szíves, mert túl fog tengeni, én meg kivágom mint macskát sz@rni

dalton1 2012.03.12. 22:28:06

@Közbiztonság Szilárd: hát te mindent tudsz...:)

Egyszer kóstoltam egy Koch CH-t, az jó volt, a vöröseik viszont olyan könnyű alföldiek...amivel nincs semmi baj, amíg nem teszik barikba...

newmin 2012.03.12. 23:00:44

@Közbiztonság Szilárd: ne aggódj nálunk a kert tele van meggyfával mégsem érzem a meggy illatát. A bórkostolók ilyenkor kicsitják a mondák könyvét és lökik a hülyeséget. Ők még a napfény ízét is érzik...

magyar bucó 2012.03.13. 04:42:54

Soltvadkert és környéke annyira lejáratta magát borhamisítási ügyekkel, hogy inkább hanyagolom...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.03.13. 07:29:16

soltvadkerti aranyharomszogbol szarmazo "bort" nem iszunk. pont.

Szittyakürt 2012.03.13. 08:16:56

Tény, hogy 1000 Ft alatt jobbak az import borok, mint a hazaiak (értsd: azoknak az embereknek, akiknek ezeket szánják, jobban ízlenek). Ez szerintem főleg a vörösökre igaz. Ennek millió és egy oka van, amit hosszan lehetne elemezni, kutatni. De teljesen felesleges.

kuktabúvár 2012.03.13. 08:21:46

@triumphator:
Pedig igen. Az ember lemegy a Vadkerti fesztiválra július első hétvégéjén és kóstol. Néha elborzad, néha meg örömmel felfedez. Mint Szekszárdon, vagy az Egri Borszalonon.
Keep trying, ahogy a művelt skót whisky gyáros ajánlotta...
Az émény halála, a sznobizmus táptalaja az előítélet.

Kabarészínész 2012.03.13. 08:29:33

Mondhatnál véleményt egyik kedvenc boromról, ez is tescos, néha ezer alatt, de általában 1300 körül. New generation ifj. Kiss István tokaji hárslevelűje. Szerintem ár/érték arányban verhetetlen. Persze, édes.

Drago Brutic 2012.03.13. 09:13:57

Lehet, hogy rosszul emlékszem, de talán ezt a Kékfrankost láttam a bortékában 1.5 literes kiszerelésben hasonló áron?

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.03.13. 09:18:18

Én ittam Takler kékfrankost, és az már egy kicsit túl izé, tanninos volt, pedig talán Szekszárd a kedvenc borvidékem.
Az alföldi régió valahogy ki van maradva nekem.
Viszont lehet a Sparban kapni Hardy's ausztrál shiraz-cabernet cuvée-t, 999 forintért, és az jó. Vagy csak nekem ízlik.
Olyan cikk született itt már, ami azzal foglalkozik, hogy hogyan lehet ilyen kva messzire az ausztrál/chilei bor olcsóbb, mint a magyar?

lackó 2012.03.13. 09:33:35

@newmin: próbálj meg egy pohárba meggyet tenni, esetleg erjesztett meggylevet, meg fogsz lepődni :)

Azért abban bízom, hogy a "nemiszomkunságibort" hívők jó 20 évvel ezelőtt még előszeretettel és áhitattal kortyolgatták a badacsonyi szürkebarátot ;).

lackó 2012.03.13. 09:56:27

@peetmaster: igen. Fantasztikus laborok vannak. Meg tankhajók, kész borászati üzemmel. Ott felmegy a szőlő, itt lejön a bor. Kemikáliák, gépek, gombok. Az ember pedig maga dönti el, hogy mivel mérgezi magát. Hagyj nyitva 1-2 napig egy olyan kaliberű bort, meg fogsz lepődni, mi történik vele.

@triumphator: ne is. Több jut azoknak, akik a bort, nem pedig az előítéleteket preferálják :).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.03.13. 10:02:46

Az a kérdés, reálisan mit várhatunk egy vörösbortól 1000 Ft alatt. Szerintem annyit, hogy - miközben "természetesen" vékonyka - ne legyen savanyú és illós.
Sajnos a hazai termékek többségéről ez nem mondható el, de azért érezhető a tendencia, hogy az olcsó vörösek már nem annyira rettenetesek, mint akár 5 évvel ezelőtt. Reménykedem, hogy ebben nem csak a fejlődő vegyészetnek van szerepe...

Чапаев 2012.03.13. 10:11:21

@lackó: Persze, a spanyolok meg a portugálok is vegyipari zsenik, akik 1200 körül mérik a nagyon is iható Tesco Selection-os vöröseiket. Sőt, az egész világ pancsol-cukroz-tablettáz, kivéve az igaz homoki szittyákat, az "Alföld tengersík vidékén"! ;)

lackó 2012.03.13. 10:13:45

@mistinguett: Persze, hiszen a címkén már a bor tulajdonnevévé válik, így nagybetűvel kell írni, ha általánosságban a fajtáról beszélünk, akkor kisbetű.

lackó 2012.03.13. 10:20:42

@Чапаев: annyira azért nem vagyok hülye, hogy felüljek a sarkított provokációnak, mint ahogy nyilvánvalóan Te is nagyon jól tudod, miről beszélek, csak jól esett arcoskodni egyet és ezzel a mai napi boldogságod meg is van :).

Azt hiszem, lassan innom kellene egy kis "homoki" kadarkát Maurer Oszkártól :)

egri Fehér 2012.03.13. 10:21:30

@Közbiztonság Szilárd:
khm, egy ilyen bonyolult vegyületcsoport egyetlen vegyület összegképletével (!) való leírása nem vall túl mély borkémiai ismeretekre :/

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.03.13. 10:22:25

@lackó: a növényfajták neve elvileg nagybetű lenne, gondolom, a szőlő analóg más fajtanevekkel (pl. Golden Delicious alma, és nem golden delicious). A bor neve pedig kisbetű, ha nem konkrét termékről (tulajdonnév) van szó.
A boros "szakirodalomban" nem divat így használni, hát istenem...

lackó 2012.03.13. 10:27:02

@Hepci: ez már nálunk is többször előkerült, mint mellékszál, de irodalmárok brit tudósokra hivatkozva vitatják, hogy a bor neve nem tulajdonnév-e. De amúgy ez szerintem lényegtelen kérdés, csak mindig vannak olyanok, akik a kakán is egy csomót keresnek :D

Чапаев 2012.03.13. 10:32:22

@lackó: Adjonisten, fogadjisten! Végül is egyszerűbb a modern kémiára fogni, hogy máshol miért lehet az olcsó szegmensben is iható borokat elkövetni, mint bármi egyéb, technológiai, szaktudásbeli, netán köz- vagy mezőgazdasági tényezőre! ;)

lackó 2012.03.13. 10:47:49

@Чапаев: ausztrál/chilei borokról volt szó a kérdésben, az általam említett technológiát bevallottan ott előszeretettel használják, valóban kémiáról szól. Ezen lehet vitatkozni, ez nem közgazdasági, vagy mezőgazdasági tényező, ez tény. Mint ahogy az is, hogy a Tescoban kapható spanyol Tesco-selection nyilvánvalóan a nyomott árakról és a nagy számok törvényéről is szól. Ezek azonban nem azonosak a chilei/ausztrál borokkal, nem véletlen, hogy Németországban kerülnek palackozásra ezek...sokadrészt pedig 1200-1300 Ft-ért már lehet több, mint tisztességes magyar borokat kapni. Valahonnan van erről sejtésem...

lackó 2012.03.13. 10:53:55

@Чапаев: ha pedig az utolsó előtt mondatom (is) megkérdőjelezed, azzal nem engem bántasz meg...

Mikrobi 2012.03.13. 11:13:57

Ez a Font Sándor az egykori MDF-es Font Sándor?

ihatóbb · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2012.03.13. 16:59:57

@magyar bucó: Mindenhol hamisítanak, csak az alföldi témákat szeretik az újságírók és a köztudatba beültetett előítéletek mélyen gyökereznek.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2012.03.13. 18:41:20

Címlapon volt a cikk, vagy mi a franc?

@palack: Mi lenne, ha túl is esnénk azon a kivágós részen? :) Főállású, troll f@**k@l@p...

És éljenek a mindennapok egyszerű, olcsó, jó borai!

magyar bucó 2012.03.13. 18:55:04

@Hepci: Biztosan nem mindenki, de sokan. Ezért jobb kerülni.

magyar bucó 2012.03.13. 18:57:16

@ihatóbb: Előítélet? Nem mondanám.

Az országban összesen két cukor mintabolt van.
Mindkettő Soltvadkerten.
Mindkettő megél.

Igyátok csak a nedűt...

magyar bucó 2012.03.14. 05:02:22

@Szomjas Gödény:
Nem mondom, hogy minden soltvadkerti bor hamis.
Azt sem állítom, hogy a hamis bor nem lehet finom.
De, hogy azt a rengeteg cukrot nem teában isszák meg, abban egészen biztos vagyok.

loading 2012.03.14. 09:42:08

@Hepci: Az alap vörösborai nem igazán a "képzetteknek" valók. Próbáld meg az FPV sorozatot. Akkor jobban megértenéd miért lett az év borásza.
Szerintem ha "nevesebb" termelőket gasztro (ház bora) boraik alapján kellene megítélni, lehet jobban rászolgálnának a kritikára.
@hegyaljai: A szőlő a hajós-bajai borvidékről való. Valószínűleg felvásárolt.

lackó 2012.03.14. 10:01:08

@magyar bucó: szerinted lehet, és érdemes bármit is érdemben reagálni az előítéletektől duzzadó hozzászólásodra?

Чапаев 2012.03.14. 10:17:51

@lackó: Ezek szerint az adott területre lebontott cukor-értékesítési statisztikák előítéletnek számítanának? Pedig a matematikát eddig elég egzakt tudománynak gondoltam... ;)

Igen, aláírom, hogy az Alföldön is lehet kitartó munkával és szaktudással elfogadható minőségű borokat csinálni, szőlőből! Az más kérdés, hogy a jelenlegi viszonyok között valóban megéri-e, és legfőképp a termelőnek!

lackó 2012.03.14. 10:27:35

@Чапаев: az első részére nem reagálnék érdemben, ismét sikerült frenetikusan (félre)értelmezned a mondanivalómat, ill. azt látni bele, amiről nem beszéltem. Gratulálok hozzá, nyertél egy öngyújtót, személyesen átveheted holnap a bortékában.

A második részére már érdemben is lehet reagálni, hiszen az nem a rosszindulatról, a nézd már, megint itt van, bele lehet kötni hozzáállásról szól. Szerencsére azt tapasztalom, hogy igen, az ellendrukkerek és az előítéletüket büszkén hirdető emberek jelenléte ellenére megéri.

Чапаев 2012.03.14. 10:35:38

@lackó: Találkozzunk félúton, hozok egy jóféle melbournekajászó-alsói tablettás shiraz-t, áldomásnak! xD

Чапаев 2012.03.14. 10:37:24

@lackó: p.s. Azok előtt meg, akik képesek jobbféle homoki borokat, szőlőből, gazdaságosan előállítani itthon, le a kalappal!

lackó 2012.03.14. 10:38:40

@Чапаев: persze, ha van a hozzászólásod első részére vonatkozó statisztikád, azt szívesen venném. És mielőtt belefognál az újabb rosszindulatú sarkításba: nem mondom, hogy nincs Kunságon borhamisítás, ahogy azt sem tudom mondani, hogy Villányban, Badacsonyban, vagy Bordeauxban ne lenne, létezik. Éles példa erre a mostanában Bács-Kiskun megyében lefoglalt, tisztázatlan eredetű 2 millió liter bor. Viszont ennyi erővel lehetne ez Borsodban, Zalában, vagy bárhol máshol is, viszont a régebben másféle hamisításból élő üzemek és gazemberek infrastruktúrája itt épült ki. Ez a blog azonban azt gondolom -és remélem, egy korrekt, rosszindulattól mentes pillanatodban ezt te is elismered- nem erről szól, nem ezen boroknak felmagasztalásról, hanem a valóban érdemi munkát végző borászok munkájának elismeréséről. Szól adott esetben Fontról, Frittmannról, Galántairól, Köpcösről, Erdősről, Lantosról, Gedeonról, Béla Zoliról, hogy így hirtelen csak néhány kunsági borászt említsek és nem szól az xy-okról. Köszönöm, hogy elolvastad, kérlek, a továbbiakban még valami fura kielégülést is okozna a kötekedő hozzáállás, lehetőleg mellőzd, mert nem kívánok reagálni rá. A korrekt vitának azonban továbbra is örülök, mert az tud építő jellegű lenni.

lackó 2012.03.14. 10:43:28

@Чапаев: S egyúttal persze azt sem állítom s nem is állítottam -ahogyan azt persze már elmondtam, viszont arra már nem sikerült pozitívan reagálnod-, hogy 1200-1300 Ft-ért kizárólag "la-bor" lenne az, amit megkapsz a hiperben. Az említett tankeres technológia azonban létezik, s bizonyos igényeket kielégít, csodákat várni azonban nem kell.

lackó 2012.03.14. 10:49:32

@Чапаев: s még egy utolsó, csak érdekességképpen tudtad, hogy a kunsági borvidéken számos területen található löszös-agyagos talaj? (Nem, nem mindenhol, csak részben, ami természetesen a minőséget is befolyásolja).

hárslevelű 2012.03.14. 19:20:55

A boltban egymás mellett van (lehet) a boltban a FONT Hajós-Bajai és a Kunsági KF. A cimke mellett az ára is különböző!!!

italosztály 2012.03.14. 20:07:26

@eletesbor.blog: "a Frittmann totális csalódás volt.. ciki, hogy a hiperben nincsenek ott fehérekkel és rozéval, de ezt a vöröset le lehet emelni.. mármint a hipernek ciki."

nem jó hiperbe jársz. ahol én dolgozom kifejezetten odafigyelek arra hogy a hiánypótló palackok mindig megtalálhatóak legyenek. Frittmantól "csak" rosé-t ('11), rajnait, cserszegit, irsait ('11) és ezerjót árulunk a vörösökön kívül. segítek: francia hiperről van szó, amely nem sokáig működik már kis hazánkban.

magyar bucó 2012.03.14. 22:38:00

@lackó: Miért lenne előítélet?
Csak több, mint gyanús, hogy az ország összes cukorszakűzlete Soltvadkerten működik. És régóta megélnek.
Viszont nagyon elvakultan tagadod a nyilvánvalót. Csak nem érdekelt vagy a bizniszben?

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.03.14. 22:42:28

@italosztály: minden tiszteletem a tiétek, de tényleg. kár, hogy a tesco van a legközelebb itt... :/

Sárfehér 2012.03.15. 20:50:06

A legendák szerint egy mohácsi az átkosban abból gazdagodott meg, hogy a szőlőhegyen "vegyesboltot" nyitott. Nemhiába, cukortartalomra vették át a mustot.

Sárfehér 2012.03.15. 20:59:35

@italosztály: Az akkora hiper, bizony, nem rossz. A felvásárló franciába viszont nem járok...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.03.15. 22:43:48

@Sárfehér: nem minden hiper g*ci, de azért érvényesül a nagy számok törvénye...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.03.16. 13:24:32

@italosztály: itt üzletenként változik a kínálat, vagy az egész hálózatban ugyanaz érhető el? (tehát a mondatodban a "jó hiper" az egy konkrét üzletet jelent?)

italosztály 2012.03.16. 14:57:14

@Szomjas Gödény: ez egy viszonylag nehéz kérdés. egy azonos méretű üzletekkel rendelkező áruházlánc kirendeltségeiben elvileg ugyanaz megtalálható. hipermarket méretben a dolog viszont bonyolultabb, mert a szortiment óriási és borok esetében viszonylag kicsi a készletmozgás (szavatossági idők sincsenek, amik miatt beszerzési ár alá akciózhatnál). még én is csak tippelni tudom, hogy mennyi fajta bor található meg a polcainkon, és hogy mennyi a rendelhető lehetőség. 1000 feletti számokról beszélek, sajnos a rendelhető lehetőségek javára. az okok érthetőek, de nem feltétlenül megérthetőek. előfordulnak évjáratváltások, amikor hónapokig nem kapható egy egész termékcsalád (és lehet hogy nem is tudsz róla mert szarnak a fejedre), ha csak nem a megmaradt készletből. hozzánk szállítanak központilag, de direkt is. itt Szegeden mindkettő nehéz ügy. a központba beszállított palackok a logisztikai költségek miatt főleg a pesti áruházakban landolnak. direkt beszerzés esetén a pincészet is igen magas rendelési összeget vár el, szintén a logisztikai költségek miatt. akkor, amikor valami miatt magas a készleted, nem teheted meg hogy mittomén 100.000 Ft fölött rendelj olyasvalakitől, kinek boraiból havonta csak pár palackot adsz el. nagy segítség számunkra a bortársaság vagy a veritas, de sokszor még nekik is oda kell szólni hogy "ugye itt lesz szerdára?" összességében azt tudom neked mondani, hogy alföldi áruház lévén nem olyan nehéz alföldi borokat eladnunk, szóval ezeket viszonylag bátran rendelhetjük. hogy a pesti áruházakban konkrétan mivan azt nem tudom, mert nem sűrűn járok fel, de az olcsóbb szállítási költségek és a nagyobb felvevőpiac tükrében szerintem választék terén ők nem küzdenek olyan problémákkal mint mi.

Sárfehér 2012.03.16. 19:05:30

@Hepci: (Nem erre gondoltam, csak lápügyben van velük vitám.)

italosztály 2012.03.17. 17:29:33

@Sárfehér: jahogy... azért a munkaruhámra még mindig csak 4 betű van írva és nem 6...:)

lackó 2012.03.18. 09:47:19

@magyar bucó: igen, bocs, hogy csak most reagálok, "árút" szállítottam a kunsági borász üzletfeleimnek, csak útközben felborult a kamion és most a tartályokat egyenesen helyszínre kell hozniuk, hogy közvetlenül oda tudják lapátolni a cukrot...

Kérdés persze, mi az, ami nyilvánvaló, mi az, amit szerinted védek? Előítéletek nevezem azt, amikor azt állítod, hogy Vadkerten két nagyon prosperáló cukormintabolt van, ergo mindenki hamisít, tehát nem iszol kunsági bort.

ungert (törölt) · http://borrajongo.blog.hu 2012.04.06. 13:00:10

Frittmann rozé abszolválva, a nagytescoban volt. mindent visszaszívtam :)
süti beállítások módosítása