Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Egy hét oportó IV.

Aranynégyszög

2012.02.10. 06:00 - Szomjas Gödény

Sosem vágtam ilyen izgatottan oportózásnak, örömmel kutattam fel a kakukktojás tételt az Alföldről. Először a hazai bordoki révén hallottam a soltvadkerti Lantos pincéről a Szegedi Borfesztivál alatt, majd később személyesen is meggyőzött a zweigeltje.

Ilyen előzmények után a pince kékoportója szinte csak hendikeppel indulhatott, a kiváló vétel címke hirtelen elvárt teljesítmény lett. Persze azért igyekeztem hűteni a hangulatot, egy becsületes, hibátlan borral már teljesen elégedett lehetnék, gondoltam. Mérőlécnek a villányi szortiment egyik megbízható öreg motorosát, a Polgár portugiesert választottam.

Polgár Portugieser 2011

Mély lila szín, illatában meggylekvár, pici szilva, diszkrét animalitás. Szájban gyümölcsös, elég savval, minimális tanninnal, és némi meggymagos kesernyével. Van utóíze is, nem tűnik el nyomtalanul az alvégen. Nincs nagy izgalom, de nem rossz anyag ez, elégedettség, 4 pont. In Vino Veritas, 1346 Ft

Lantos Portugieser 2011

"Nem elemezgetni, meginni." - nyomta a kezembe a palackot a Borfalu dílere a Szondi utcában. Akkor még nem tudtam, hogy mennyire igaza van. Tipikus portugizis illat, meggyel, árnyalatnyit földes is, pici szilvával, pofonegyszerűen. Szájban ugyanazt hozza, amit az illata ígér. Egyszerű, jól iható, hibamentes bor, közepes testtel, ami a három és a négy pont határán billeg, végül inkább maradok az erős 3 pontnál, de így sem csalódok. Valóban nem elemezgetni kell, hanem meginni. Nem ezt választanám ugyan a két bor közül, de nem dobnám ki a Lantossal beállító vendéget sem. Best buy plecsni most nincs, de elégedettség van: még egy pince az Alföldről, amit érdemes figyelni. Borfalu, 990 Ft

Nálam legyen 1,5 - 0,5 az eredmény az elégedettség javára. Azért valahol kicsit mélabús éppenelégedettség ez, mert ha az izgalmat és a lelkesedést, vagy csak a maradéktalan örömöt kerestem volna az eddigi oportóban, inkább a hiány maradt volna meg.

Címkék: négypontos hárompontos portugieser polgár 2011 lantos egy het oporto

14 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr774083427

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A mi oportónk 2012.02.13. 09:15:05

Kivágni nem kell, sokkal inkább a helyén kezelni. Nemcsak örömet okoz, de nem egy borászat sorsa múlik rajta, és egy Fordot nem kell versenyeztetni egy Audival. Még akkor sem, ha magától beparkol. Nem vagyok valami nagy Villány fanatikus, nem titok (...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mentelek 2012.02.10. 07:49:15

Sajnálom, hogy a Vylyan 2011-es oportója nem szerepelt a szórásban. Nagyon ropogós, tiszta gyümölcs, könnyed, illatos, nem lehet letenni. Szerintem évek óta a legjobb oportó amit ittam.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.10. 10:06:42

@mentelek: Mi is. Sajnos ahol kinéztem, ott még nem árulják, csak ha eladták az utolsó karton 2010-es Vylyan Macskát. Szóval ma még kissé hiányos a 11-es felhozatal.

Hol lehet kapni belőle?

lackó 2012.02.10. 10:46:33

@Szomjas Gödény: bár tudom, hogy nem Te kóstoltad, de azért ugye meg lehet nyugtatni a nagyérdeműt azzal, hogy mondjuk a Lisicza 3 pontja és a Lantos 3 pontja fényévekre van egymástól?

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.10. 11:52:10

@lackó: A Lantosról egy az egyben az oregoni pinot sor elején kóstolt Chapel Hill emlékeit hozta elő, épp olyan 3 pont nálam. Simán lehet, hogy másnál négy.

alkoholista.blog.hu/2012/01/09/oregoni_pinot_noir

Hogy a Lisicza milyen 3 pont, azt valóban nem tudom, de szerintem fényévekre biztos nincsenek.

Mire gondolsz egyébként, neked hogy tetszettek?

lackó 2012.02.10. 12:06:10

@Szomjas Gödény: a Lisiczát palack collega gyakorlatilag önkínzás kategóriába sorolta, ellentétben a Lantos oportónál Te jól ihatóságot emlegetsz, ebből indultam ki. Amúgy még frissen palackozva kóstoltam a Lantost, akkor még elég kócos volt, de a leírás stimmel. Illetve most megnézve, megint nem értem, hiszen a Chapell Hillnél szintén azt emlegeti Octopus, hogy meg lehet inni, csak minek. Ezek nekem azért szöges ellentétben állnak azzal, amit írsz (korrekt, jól iható...). Szóval nekem most ez ellentmondásos (Meg lehet inni, de minek (3 pont) vs. korrekt, jól iható (3 pont).

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.10. 17:11:28

@lackó: Én úgy fogalmaznék, hogy tiszta, hibátlan, egyszerű, olyannyira, hogy az már megfosztja a 4 ponttól. Nem támad kedvem arra, hogy még egyszer levegyem a polcról.

Azt hiszem ezt írja úgy Octopus, hogy meg lehet inni, de minek. (=nem biztosít annyi élményt, motivációt, izgalmat, hogy kedvem támadjon rá)

Persze az utóbbi erősebb megfogalmazás, de ugyanarra az összképre vonatkozik.

Meg azért a Lantossal én elégedett voltam a maga módján, itt biztos az előzetes elvárások is számítanak. A Chapel Hill már mutatott sokkal jobb fehéreket, a Lantos pince borait pedig még nem ismerem.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.02.10. 22:17:49

@mentelek: Köszi! Sajnos Pesten még nem tudtam levadászni lapzártáig.

lackó 2012.02.11. 10:34:36

@Szomjas Gödény: Filoxéra Bortéka - Szeged :)

lackó 2012.02.11. 10:38:28

@Szomjas Gödény: az jutott még eszembe, hogy tiszta, hibátlan, egyszerű=oportó. Legalábbis ha az valóban tisztán, 100, esetleg ritkaságszámba menően 100%-ban oportó.

papp_schubert 2012.02.12. 20:45:39

A Polgárt mi is kóstoltuk tegnap, volt a társaságban, aki már kóstolta novemberben és hidegrázást kapott, amikor meglátta a palackot. Ehhez képest, (szerinte is) most iható volt. (Konkrétan büdösséget emlegettek a novemberi kóstolóról.) Bár én pont a hosszát hiányoltam, nekem nulla volt, de semmi kellemetlen élmény. Csak azt akarom mondani ezzel, hogy talán egy kis idő nem árt még egy portugízernek sem. A 2009es Janus konkrétan köröket vert rá, nem is beszélve Iványi Zsófi '09eséről.
süti beállítások módosítása