Az exportképtelennek bizonyult francia csúcsborok az ottani szupermarketek polcain kötnek ki – mélyen eredeti áruk alatt. A múlt héten a Strasbourg határában található madaras teszkó szokásos évi borvásárán egymást taposták a művelt alkoholisták, hogy a csúcs-satók akciós borait megkaparinthassák. Mi sajnos, nem lehettünk ott, de a korán ébredő helyiek, sőt, a csatárláncba bevett határmenti németek is Margaux-, Mouton Rothschild-, Sociando Mallet- és Cos d'Estournel-ládákkal felmálházva távoztak. (Egyébként a borakció még görög tovább városról városra, Auchanról Auchanra, aki tud egy kicsit franciául, itt utánanézhet.
Néhány ár ízelítőül:
Château Sociando Mallet 2003 – 25 ajro
Cos d'Estournel 2002 – 49 ajro
Léoville Las Cases 2001 – 61 ajro
Château Margaux 2002 – 95 ajro
Château Mouton Rothschild 2002 – 95 ajro
(Ez átlagosan 30-40 százalékos árkedvezmény, de például egy 2001 Margaux-ért alaphangon több mint kétszáz eurót kérnek a francia borboltok.)
A nagy érdeklődés azonban nem csak az árnak szól. A mocsok francia imperialisták saját véreiknek aranyáron mérték és mérik a boraikat, mert, mert... ki tudja, hogy miért. Talán mert jobban szeretik, ha a retorika szintjén mélyen gyűlölt, taplószájú jenkik isszák a francia terroir levét, mint saját honfitársaik. (A Château Angelus 1998 63 dezső volt 2002 elején a Calvert Woodleynál, Washington DC egyik ismert kereskedésében, a Château Palmer 1998 pedig 80. Az Angelus ugyanekkor Franciaországban, a Nicolas kereskedésben 150 dezső volt, a Palmer 1998 pedig 100 az Auchanban.)
Tréfás kedvű olvasóink akár összevethetik a strasbourgi Auchan akciós borkínálatát a feltehetően szőlőmentes italokat is kínáló hazai auchanos szortimenttel.
Utolsó kommentek