A borvandálok ismét akcióban
A Dél-Franciaországban immár hagyományosnak mondható és a hét elején ismét feléledt borvandalizmus újabb körzetre terjedt át. Az áldozat ezúttal egy, az Aude régióban működő jelentős bordeaux-i borforgalmazó cég. Szívszorító képsorok a France 3 hírműsorából.A CRAV vandáljainak egy kisebb brigádja kedden este 6 után foglalta el az Oeno-Alliance irodáját, és miközben az alkalmazottakat sakkban tartották, csapra verték a telepen található bortartályokat. A CRAV szerint 40.000 hl bort semmisítettek meg (mások inkább 15.000 hl-re becsülik).
Az Oeno-Alliance a tíz legnagyobb bordeaux-i négociant közé tartozó André Quancard leányvállalata. Elsősorban francia borok kereskedelmével foglalkoznak, de spanyol bort is értékesítenek Oroszországban.
”A külföldi borok, mint pl. az, amit naponta szállítanak ide a spanyol tartálykocsik, teszik tönkre a megélhetésünket” – nyilatkozta az egyik CRAV aktivista.
Bordóit a magányos szíveknek
Az új bordói imázsépítő kampány a világhálón keresztül a magányos szíveket veszi célba.
A Bordeux-i Bortanács (CIVB) a jövő héten jelenti be, hogy az új európai marketing hadjárat szakít az elmúlt három évben futtatott "jólszituált fiatalok jókedvűen italoznak" tematikával. Ez ugyanis 15 millát zabált föl, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A villanymédium lehetőségeinek kiaknázására most először építő reklámstratégia többek között a párkereső honlapok közönségét célozza meg.
A Bordeux-i Bortanács 21 euromillát kapott ahhoz, hogy kedvet csináljon 600 millió palack bordói megvásárlásához. Ez mindössze 3 eurocent per palack, vagyis nagy szükség lesz a gallok Asterix óta sokszor megcsodált leleményességére ahhoz, hogy megfordítsák a hanyatló eladásokat.
Chile, az új ikongyár
A szöszölés ideje lejárt – jelentette be Ted Mostero, az Almaviva borásza –, Chile is belépett az ikongyárosok klubjába. A gringo Mostero 2004 óta vezeti a Concha y Toro és a Baron Philippe de Rothschild közös chilei borászatát, és a fenti véleményt az ikon-bor első 8 évjáratának vertikális kóstolóján fogalmazta meg.
Amikor megkérdezték, hogy vajon valóban megérett-e a helyzet arra, hogy Chile arcátlanul árazott borokkal lépjen piacra (az Almaviva kartonára £300), Mostero azt válaszolta, hogy a vevők örömmel fizetnek érte ennyit, csak az újságírók okvetetlenkednek.
A kóstolás során néhányan szóvá tették, hogy némely palackban feltűnően magas a Brettanomyces szint (galád élesztőgomba, amely durván animális illat- és ízjegyként nyilvánul meg). Mostero kifejtette, hogy kis mennyiségben a brett hozzájárulhat a bor komplexitásához. Ugyanakkor elismerte, hogy a palackvariáció őt is aggasztja, ill. mint mondta: "Nem hiszem, hogy bármely felelős borász szándékosan segítené a brett megjelenését. Ennek ellenére szinte minden borban megtaláljuk".
Az Almaviva egyébként valóban nemzetközileg jegyzett csúcsküvé (cabernet sauvignon, carmenère és cabernet franc), amely egy maipo-völgybéli chateau-elven működő borászatban készül. És 55 euro körüli árával csak az olcsó csúcsküvék között számít drágának.
Utolsó kommentek