Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Életem legjobb vörösbora

2006.03.13. 01:24 - Albert gazda

Mindig is hajlamos voltam lelkesedni érdemes dolgok iránt, ezt teszem most is. Amikor kóstoltam Luciano Sandrone Barolo Cannubi Boschis 2001-esét, azt mondtam: eddigi életem legjobb vörösbora ez. Később megnyugodtam kicsit, mert eszembe jutott néhány tétel korábbról, és végül nem osztottam ki az első 10 pontost veres kategóriában. Pedig kis híján.

A nyájas olvasók által mélységesen tisztelt H. Z. nem csupán kirándult, kóstolt, jégkorongot nézett és élménybeszámolt Piemontban, hanem hozott is onnét dolgokat. Isten tartsa meg szokását, hogy így fejezzem ki magam. (A fokozottan szenzibilis ateistáktól elnézést kérek.) Ennek köszönhetően a minap leültünk szépen, hogy a túra némely gyümölcsét megízleljük. Négy borral számoltunk, kettő lett belőle. Egyrészt, mert Luciano Sandrone Barolo La Vigne 2001-ese dugósnak bizonyult, másrészt, mert Bruno Giacosa 1985-ös Falletto Barolója felett abszolút eljárt az idő. A mester ugyan nagy szeretettel nyújtotta át száguldó tudósítónknak a becsben tartott bort, ám hiába: lehet, ha a szomszédos palackhoz nyúl, most sokkal boldogabbak vagyunk.

Nem vagyunk szomorúak így sem, a két egészséges versenyző – egy Barbaresco, egy Barolo – simán lehengerelt bennünket. Írtam már arról, mitől jó szerintem a nebbiolo. Most nemhogy megerősödtem véleményemben, meg is lepődtem ráadásul. Ilyen jót ugyanis, mint Sandrone Cannubi Boschisa, én még nem ízleltem sosem ebben a műfajban. A piemonti csúcsokat nem vázolnám fel még egyszer, Barbarescóról és Barolóról sok mindent megtudhattak H. Z.-től legutóbb, térek inkább a lényegre máris.

Bruno Rocca Barbaresco Rabaja 2002

2002 nem volt valami nagy évjárat arrafelé. Rocca borán viszont semmi problémát nem lehet felfedezni, azaz nekünk nem sikerült. Igaz, nem is a hibákat kerestük, hanem az erényeket. Szép sötét szín, téglavörös szél. Sűrű illatok, animalitással, ibolyával, első körben könnyedebb, direktebb gyümölcsökkel, cseresznyével is. Szájban kapásból komoly az anyag, férfias, széles, jó tartású, állatabb, mint orr után vártuk, szigorú, kifinomult tanninokkal a végén. Noha alig múlt hároméves, kész és élvezhető, ezzel együtt sokévnyi tartaléka lehet, savaiból és sűrű szövéséből, koncentrációjából kiindulva. A szárazpróba kínálja a legtöbb bőrt és ásványt. Fineszes, cseles, úgy, ahogy van, az idővel egyre többet mutat, érdekesebb, izgalmasabb, komplexebb lesz, a második nekifutásra is, a harmadikra és a negyedikre végképp. Kávé, likőrösség keveredik elő, fűszerek csapatostul, az íze is egyre rétegzettebb, vagányabb. Az én borom, vitán felül. 8 pont.

Luciano Sandrone Barolo Cannubi Boschis 2001

Sandrone az utóbbi években felzárkózott a legnagyobb sztárok közé. Ezt a borát is elég rendesen megdicsérte a nemzetközi szaksajtó, itt vannak összegyűjtve a különféle fórumokon kapott osztályzatok. Nagyon szép szín, sötét-sötét rubin, kevéske téglavörössel, töltéskor mászik fel a pohár falán a bor. Mély és gazdag orrban, animál és minerál, és nagyon sok gyümölcs, erdei bogyósok, aszaltak, plusz virágok, az obligát ibolyával a csokorban. Széles és magas szájban, keserű csokoládéval, földdel, dohánnyal, egyebekkel. Frenetikus, írtam papíromra, minimum háromszor. Hallatlanul komplex és erős, kemény, de nem durva. Rengeteg tannin, jó sav, ideális a 14,5-es alkohol, a legkevésbé sem lóg ki, annyi, amennyi kell. Zamatos és dinamikus, megy előre folyamatosan, minden korty élményszámban, minden perccel jobb és több lesz. Életem legjobb vörösbora, mondtam a második kör környékén. Kiosztom neki a 10 pontot, hajtogattam. Utóbb lehiggadtam valamelyest. H. Z. és a dettó jelen lévő V. prof. is mondta, hagyni kéne egy polcot még, hátha van jobb ennél. Hát, nem tudom. Nekem is eszembe jutott ez-az önnön múltamból, a Tua Rita 2000-es Redigaffija, a Masseto, a Petrus, a 95-ös Cos d'Estournel, még egy-két klasszis. Emlékeim szerint jobb egyik sem volt, mint a Cannubi Boschis, de visszakoztam. Maradt a 9 pont tehát. Lehet, hogy mégis 10-et kellett volna adnom?

Címkék: kóstolás

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr1312869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2006.03.13. 14:17:56

miért van cenzúra?

Cenzor 2006.03.13. 14:27:34

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

:) 2006.03.13. 14:33:38

hát tényleg nem tökölt a cenzor. Viszont a cikk érdekes!

bbor 2006.03.13. 14:43:53

http://www.borbarat.com/showarticle.ind?aid=1141405434

2006.03.13. 15:58:42

Mit akarsz ezzel a linkkel mondani, Bence?

bbor 2006.03.13. 16:20:13

Ha elolvasod, akkor rájössz... Szerintem... :)

2006.03.13. 17:15:33

Olvastam. Kurvára egybeesik a Borbarát végén olvasható tesztekkel.

bbor 2006.03.13. 17:21:07

Hogy miket nem mondasz?! Igazi éleslátásról tesz tanubizonyságot... A stílussal meg nem tudom, hogy mi a célod?!

2006.03.13. 17:28:49

Milyen stílussal, Bence?

Altorjai M 2006.03.13. 18:00:22

Drága Uram! Egy ilyen csodálatos borról, ilyen igénytelen módon írni.......

lacibor 2006.03.13. 19:49:44

Mondtammár. Nemkötelezőolvasnideírnisem.

Geci 2006.03.13. 21:38:20

Magyarországon nincs elég felfedeznivaló???

lalcibor 2006.03.14. 08:09:31

http://www.fvm.hu/main.php?folderID=831&articleID=8546&ctag=articlelist&iid=1

2006.03.14. 10:19:13

lacibor, csencselnek a digók.

az igazi Geci 2006.03.14. 10:30:05

Jelentem lopják a nickem.

hehe 2006.03.14. 11:06:16

és ezen csodálkozol? Netán erkölcstelen dolognak tartod?

szegény Geci :) 2006.03.14. 11:37:42

2006.03.14. 11:57:35

Nem te vagy itt az egyetlen geci. Igaz, Bence?

bbor 2006.03.14. 14:11:39

Ha valami bajod van, akkor azt mondd meg! Ne 'gecizz, meg kurvázz', mert ezzel nem engem minősítesz... Ja és, ha már ilyen bátor vagy, akár a nevedet is elmondhatnád... :)

Miért, te elmondtad, Bence? 2006.03.14. 14:40:56

bbor 2006.03.14. 14:53:28

Ha valakit a nevén szólítasz, akkor tudod a nevét, vagy sem? Szerinted? Azt még mindig nem sikerült elmondanod, hogy mi is a bajod?

2006.03.14. 15:00:33

Most már semmi. Ennyi elég volt. Leszállok rólad.

brenyu 2006.03.14. 20:13:18

ElLAPOSodott ez a dolog Bence.

figyelő 2006.03.15. 20:21:19

Szerintem meg inkább ez a blog kezd ellaposodni, az írásokkal, meg a beírásokkal együtt, ahogy van.

Kis Bence 2006.03.15. 21:12:16

Az írások szerintem jók...

tudatlanok 2006.03.17. 23:05:25

vagytok, mert nem csak bor-, de médiaértő ember létetekre nem tudtok egy sokkal felhasználóbarátabb oldalt csinálni. nem az itthon elérhetetlen borok bemutatása a probléma, hanem az, hogy ezt, pontosabban ezt is minden háttérinfó közlése, legfőképpen egy az alapvető lexikális tudást biztosító tanító link nélkül teszitek. az olvasóitok döntő többsége tizedannyira sem járatos a borok, a kóstolás világában, mint ti, így mit sem tudja, mi az a szárazpróba, vagy akár azt, hogy nebbiolo mennyire jelentős, csak olasz, mióta divatos stb. fajta-e. ha a ma még nagyon szűk, és kicsit mindig saját magát a legkirályabbnak tartó -- azaz adott esetben titeket leszóló -- borértő közönségen kívül hosszabb távon akartok számolni egy már akár a későbbi hirdetések miatt is fontos olvasótáborral, tessék segíteni.

Sörmedve 2006.03.18. 21:23:56

Egyetértek az előttem szólóval, szerintem is rengeteget segítene, ha a cikkekbe (különösen az eljárások és a külföldi borfajták/termelők esetében, ha valaki pl. külföldre megy, legalább valami irányt adjatok neki ti, mint hozzáértő emberek - a rajnai fehérborokkal foglalkozó cikketek nyomán én pl. vagy két-három órát is bolyongtam a neten, míg rátaláltam egy olyan angol nyelvű oldalra, ami segített jobban megismerni a témához tartozó fontosabb infókat) megpróbálnátok belinkelni az elérhető magyar és/vagy idegen nyelvű források küzül a relevánsabbakat. Aztán persze döntse el mindenki maga, hogy klikkel-e vagy sem. Én fogok :)
süti beállítások módosítása