Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Akár minden este

Simon József Házasítás 2005 & Pinot Blanc 2004

2006.11.09. 17:29 - Albert gazda

Don Szájmonról régóta készülök írni én, hiszen az egri feltörekvők egyik alapembere ő, aki majdhogynem áttekinthetetlen szortimenttel, ám árértékben egészen kiváló borokkal versenyez. Valahogy még sincs benne a fősodorban teljesen, részben tán azért, mert nem a legismertebb kereskedők forgalmazzák, így nem szalad bele a dolgaiba az ember nap mint nap.

A múltkor megvettem ügyesen a 2005-ös gőzmalmosi kékoportugízerét a Kaisersben, és már-már megénekeltem tapasztalataimat, csakhogy Tannin kolléga gyorsabb volt. Magam sem írtam volna mást az érintett termékről. Viszont nem írtam semmit, s mivel Simon-tartalékaim akadtak – a Szerb Ember jóvoltából egy palack Házasítás, Borvilág Roland közreműködésével egy Pinot Blanc –, nekifutottam még egyszer.

Az első generációs borász Simon Józsefnek egyébiránt a Borkalauz szerint 28 hektárja van neves dűlőkben, ebből 20 terem. Arra az Eger és a Bükk című borútikönyv tér ki – szerzette Kovács András István –, hogy a mesternél hat-tíz órás kóstoló is kérhető, amelynek során 15-25-féle bort lehet megkóstolni, elmélyedve dűlők és hordók rejtelmei között. Egyszer ki kéne próbálni.

Simon Egri Házasítás 2005

Az is rendben van nagyon, hogy Simon József nem küvézi le a borát, inkább megnevezi jól magyarul. Négy fajtát tartalmaz a delikvens, pinot blanc-t, pinot gris-t, chardonnay-t, rajnai rizlinget. Színének sárgája igen halovány, közel a fehérhez, zöldes reflexekkel. Első illatában ásványosság. Vastagforma valahogy, de nem mondhatni komplexnek. Nyúzott. Kis cukorka, kevés gyümölcs. Ízben is legalább közepes a teste, de nagyon nyers. Kócosak a savai, nem áll össze sehogyan sem. Idő kell neki, azt hiszem, legalább néhány hónap. Most nem jó inni. Jelen állapotában mindössze 3 pont, igaz, biztos vagyok benne, hogy rövidesen sokkal különb lesz.

Simon Egri Pinot Blanc 2004

Azért vagyok biztos benne, hogy a 2005-ös Házasítás rövidesen sokkal különb lesz, mert kóstoltam a 2004-es Pinot Blanc-t. Ennek hátcímkéjéről kiderül, a Provera Kft. forgalmazza, és valami Cora-füzetben mintha az akadt volna szemem ügyébe, hogy a Hagyomány és Minőség széria egy darabját tisztelhetjük benne. Ennél fontosabb, hogy nemrég hétszáz-egynéhány forintért akciózta a legtisztességesebb borválasztékkal büszkélkedhető áruházlánc.

Mélyülő sárga, tükrösen tiszta. Beleszippantva azonnal lenyűgöz. Ásványosság, palackbuké, sok-sok gyümölcs, dió mintegy mellesleg, s mindez harmonikusan egyben. Ízei is tökéletesen érettek és szépek. Közepes test, finom savak, arányos szerkezet. Lecsengése perfekt, hosszú és gyümölcsös egyszerre. Ha egriségében meg nem sértem: olyan, mint egy kívánatosra érett somlói vagy balaton-felvidéki. Tiszta ízű és vonzó. Minden este ilyen fehérborokat szeretnék inni. 6 pont. (Nem ütöttem mellé: hat pont.) A nem hivatalos hiperborbajnokság győztese.

Címkék: 2005 borok a hiperből fehér hatpontos 2004 eger hárompontos simon pinot blanc házasítás

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr7717510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palack · http://palack.blog.hu/ 2006.11.09. 21:57:16

Pinot Blanc-ból mostanában Sopron is izgalmas. Weninger 2005-ös Fehérburgundija nekem nagyon ízlett, a fenti leírás szinte róla is szólhatna. Ezen felbátorodva a Várban megkóstoltam a Töltl féle Pinot Blanc-t is, és hasonló jó élményben volt részem. Egyébként áruházláncban még a jobb CBA-kban is meglepően jó választékot lehet találni, sőt nemrég mélyen áron alul csaptam le néhány palack 2003-as Ráspi CS és KF-ra, amit borboltokban már jó borsos áron kínálnak.

Octopus 2006.11.10. 14:00:57

Mármint CBA-ban volt Ráspi??

Angmar-i 2006.11.10. 14:24:31

A Délinél van egy CBA (a vágányok alatt,aluljáró szint), ott 1900ft a Ráspi '04 es sima kékfrankos...

Merlot 2006.11.10. 19:26:04

Kedves Albert!

Ne ítéld meg Simont a friss, fiatal borai alapján. Én elkötelezett Villány imádó vagyok, de könnybelábadt szemmel kóstoltam idén 3 borát.
Egy 2003-as (8 bor házasításából készített) Bikavért, egy 2003-as Merlot-t és a nagyágyúját, egy 2000-es Cabernet Sauvignon Selectiont, amiért szinte könyörögni kellett a pincéjében, hogy 1 palackkal eladjon. (á. 10eFt)

Ez az borász letette előttem a névjegyét ezzel, akárcsak Tóth István, mindketten nagyon sokat tesznek Eger régi hírének visszaállítására.

És persze ott vannak a többiek. De most csak Don Simon kapcsán szóltam erről. :)

Elemer03 2006.11.12. 21:32:46

Simon kóstolót csak javasolni tudom, a közel nyolc órás kóstolót már volt szerencsém többször is kipróbálni (túlélni). Felejthetetlen élmény!
A fehér házasítás nekem jobban tetszett, már nyáron több palack megfordult a kezeim között nyitott állapotban. A pinot blancról hasonló a véleményem. Amit tudnék javasolni, az a 2004-es szürkebarát, szerintem jobb a blancnál.
süti beállítások módosítása