Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Bockot a Bockban

A hárslevelűtől a syrah-ig, tepertővel, csülökkel

2007.02.20. 17:48 - Albert gazda

Nem csinálok ebből rendszert, ehhez a témához sem konyítok mélyen – nem mintha Molnár B. Tamáson kívül bárkiről, aki evésről ír Magyarországon, elhinném, hogy tényleg szakért hozzá –, meg nem is étteremkritika ez. Egyrészt azt akarom elmesélni, hogy jól enni és inni a Magyarország legnagyobb kezű emberéről elnevezett vendéglátó-ipari egységben szerintem jó, másrészt említést akarok tenni hat borról egyszerre.

Még a múlt héten történt tehát, hogy ünnepélyes alkalomból adódóan beültünk a nagykörúti Bock Bisztróba, amelynek ügyesen sikerült újraértelmeznie a magyarost. Sűrű és intenzív ennivalókat kínál, ám ezek mégsem nehézkesek és fantáziátlanok. Éppen ellenkezőleg: ki gondolná, hogy disznóállatból összerakott ízelítő és erdei gombás báránycsülök után megkívánódhat még kis sajt is? Megkívánódik. Megjegyzem, életem legjobb tepertőjével futottam össze előételileg, egyszerre volt ropogós és omlós, színvonalasan teljesített a bárány, asztal- és egyéb társamnak meg erősen bejött a malac fülével bolondított ökörpofa.

A Bockban értelemszerűen Bockot kell inni – noha sok minden más is van –, megtettem, ügyesen végigkóstoltam a szortimentet decinként, vagyis a szortiment egy részét, mert az egészet nem bírnám. Kezdtem a 2004-es hárslevelűvel, illatosnak és zamatosnak találtam, mint mindig, szeretem ezt a bort. Folytattam a 2002-es barrique chardonnay-val, kevésbé tetszett, sok fa, kevés lendület.

Következtek a vörösök, a cabernet franc – 2003-ból, ha jól emlékszem –, fűszeresen, gyümölcsösen, lecsúszósan, majd a Bisztró küvé, egynegyed cabernet sauvignonból, egynegyed cabernet franc-ból, egynegyed merlot-ból, egynegyed syrah-ból, melegebb karakterrel, határozott tanninnal. A Royal az utóbbi időben nem ízlik annyira, mint régen, a 2002-esben is több a nyers erő, mint az elegancia, hanem a 2004-es syrah már az új időket idézi. Távolról sem akkora blockbuster, mint a 2003-as, de van benne tartás és rafinéria. Mindazonáltal eszembe jutott róla, hogy nehéz lesz a hatalmas 2003-asokat megismételni Villányban. Már ha meg kell, egyáltalán. A Capellára nem maradt energiám, meg hát amúgy is úgy éreztem, kiköltekeztem istenesen.

Érdekes egyébként, hogy amikor a Bockban járok, mindig a Bockban jár Bock is. Biztosan szereti.

Címkék: 2003 2002 2004 chardonnay cabernet franc hárslevelű bock syrah royal cuvée

8 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr1238230

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Művelődő 2007.02.21. 07:52:22

Nem voltam még,de csupa jókat hallani,olvasni.Nem azért nem voltam,mert nem igényelném a -házon kívül is teljesíthető- jó evést,ivást,hanem,mert nem tehetem meg -amiről persze,nem feltétlenül csak és kizárólag a hasonló kaliberű vendéglátóegységek tehetnek...

Szóval,Albert Gazda!Megnézném -minden rossz indulat nélkül,kíváncsiságból- hogy társaddal együtt az említett ételek,italok mennyiből jöttek ki -ha már a ködös "kiköltekeztem istenesen" kifejezést szóba hoztad!

Albert gazda 2007.02.21. 09:26:24

25 ezret fizettem, tisztes borravalóval együtt. Négyen voltunk, két kamaszforma gyerekkel, ők nem ittak, de ettek.

dolcevita 2007.02.21. 09:51:13

Szerintem A Bock bisztró a legjobb étterem Pesten,soha nem csalódtam bennük, sőt mindig meglepnek vmivel. Ehhez képest az árai nem vészesek, egy rakás olyan étterem van ugyanilyen árakkal, csapnivaló étellel, kiszolgálással stb.
Azaz 1x mégis. Márton napkor mentem hozzájuk, amiről nekem fogalmam sem volt (tavaly más időszámításban éltem), és pillanatnyi elmezavar okán hagytam magam rábeszélni a 2006-os Márton napi portugiserre, 3600-ért, ez csak a számláról derült ki. Nyilván aznap ez nagy üzlet, a sok tudatlant beetetni. Asztaltársaimnak, (akik nem borivók) pl nagyon ízlett. Valójában csak magamra voltam az eset után mérges. De mindezt feledteti a kecskesültjük savanyúkáposztából készült káposztástészta körettel.

Octopus 2007.02.21. 09:52:06

Pont tegnap jártunk ott, kitűnő hely. Napokkal előre kell helyet foglalni... És a Takler Noir Gold '04 milyen jó kajához (magában is biztos kiváló)... még sosem emelt ennyit számomra egy bor az étel élvezetén

hegyaljai 2007.02.21. 17:13:13

Inni Portugisert kell, abban még egyszer sem csalódtam. Lehet,hogy nem jól emlékszem, de az ára is alacsonyabb volt tavaj tavasszal. Az adagok óriásiak, hát igen, az árakat pedig úgy kell számolni, hogy egy főétel árának a 20 %-át elkérnek egy BigMac-ért is.

lackó 2007.02.23. 11:11:37

Akkor kívánok mindekinek sok-sok 2006-os Bock Portugizit! Egészségetekre! (utána elmélkedési témaként ajánlom a grillezett kutyaszarszag kifejezést)!

tollas 2007.03.04. 19:43:13

A Portugisernek volt néhány éve valami szép magyar neve, csak eltiltották a használatát. Mi volt az?

Ezek szerint a 2006-os évjárat valami másra emlékeztet?

süti beállítások módosítása