Az 1976-os párizsi kóstolóról és hatásáról posztoltunk már eleget. Aki kíváncsi, kattintson ide. A lényeg, hogy egy vakteszten, európai bírák előtt az akkor még gyakorlatilag ismeretlen kaliforniai borok nem vallottak szégyent a legnagyobb franciákkal szemben, sőt, vörösben és fehérben egyaránt újvilági végzett az élen. Az eseményről harminc évvel később könyv jelent meg, és kiherélt formában ugyan, de tavaly megismételték a kóstolót. Az ismétlés szintén amerikai sikert hozott, márpedig az amerikai sikerek filmvászonra kívánkoznak.
Így aztán adta magát, hogy a bordivatot meglovagolva filmre vigyék a nagy francia égést. Az eredeti kóstolót szervező és azóta a borvilág egyik legendájává érett Steven Spurrier örömmel fogadta a film ötletét. Csakhogy most derült ki, hogy egyszerre két film készül. Az egyik, a The Judgement of Paris bírja Spurrier jóváhagyását, ám miután elolvasta a másik, a Bottle Shock forgatókönyvét, azonnal pert helyezett kilátásba.
Spurrier szerint a palacksokkosok az eredeti történetet elferdítették, őt pedig hülye kis sznobnak tüntetik föl. Amúgy a Bottle Shock nem kispályás vállakozás, Alan Rickman játszaná Spurriert (ő Perselus Piton professzor a Harry Potter-filmekben) és Danny DeVito Mike Grgichet (a Ch. Montelena akkori főborászát).
A Judgement of Paris stábja szerint a történet megfilmesítésének joga egyedül őket illeti, és perrel fenyegetőznek. A forgatást a napokban kezdő Palacksokk készítői viszont azt állítják, a kifogásolt forgatókönyv két évvel azelőtt készült, hogy a Judgement of Paris alapjául szolgáló Taber-könyv megjelent volna. Talán ez lehet a magyarázata annak, hogy a másik stáb lépéshátrányba került, Robert Kamen (Az ötödik elem, Halálos fegyver) ugyanis még nem készült el a forgatókönyvvel.
Utolsó kommentek