Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

II. Lajos-arany

Hollóvár Hárslevelű 2006

2008.01.03. 07:52 - csite

Ahogy az arany ára, nimbusza időről időre változik, az időjárás, a borász munkája sem egyenletes. Mindez azoknál a boroknál jelentkezik, amelyeknél nem technológiai fegyverekkel, kémiai módszerekkel istápolják az erjedt szőlőlevet. Visszatérve az aranyra, akármennyire is változnak az idők, bármekkorát is leng ki az ára, mégiscsak arany marad. Az ingadozás egy szinten felül áll, hiszen nemessége megmarad a többi fémhez képest. Ez a bor is csak az előző évjárathoz képest más, nem tud felnőni akkora magasságokba, mint a 2005-ös.

Már a kitöltéskori illat sem tódul – később levegőzve sem –, inkább megfontoltan, nehézkesen kúszik be a nyálkahártyára. Töppedt hangulatot áraszt, olajos hársfavirágmézzel, amit pici citrusosság próbál élénkíteni. Aztán jön a bazalt, a téveszthetetlenül vulkános, a somlai.

Levegővel, fogak közt átszűrve, nyelvre ráengedve, megforgatva elsőre a zamatosság a legjobb jelző. Tovább boncolgatva kitűnik a magas extrakttartalom, amit az alkoholédesség még nehezít. A savai érettek, kerekek, háttérbe húzódottak (elnyomottak, pedig nem kicsinyek!), szerkezete öblös. Az ásványosság szépen végigmegy az ízen, ami töppedt szőlős, mézes. Lecsengésébe kesernyésség hoz új színt, benne a narancshéj alatti, fehér részre emlékeztető aroma, meg grépfrút.

Annak ellenére, hogy kicsit kopottas az arany, még mindig a hegy legértékesebbjei közé tartozik ez a palackozott bor. Jól mutatja az érettséget, a töppedésre való hajlamot. Talán ha félédesnek születik, netán édesnek. Igaz, ez csak fikció! A borász így is büszke lehet rá.

A pontszámot meg kár leírnom, annyi borértő olvassa már a blogot. Köztük biztos van olyan is, aki már látta képen Somlót, és ismer olyat is a többség, akinek a szomszédja ivott már Hollóvár-bort.

Címkék: 2006 kóstolás fehér somló hárslevelű hollóvár takács lajos

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr59270114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angmar-i 2008.01.03. 08:37:26

Mi ez a gunyorosság a végén...?
Engem zavar

lackó 2008.01.03. 08:43:46

Hé...Norbi...lehet, hogy sokan piszkálnak, baszogatnak, de legalább írol ide blogba...és jóféle borokat töltesz a torkodba. Nem kell itten előre megsértődni, kérem, kérem. Tény, hogy piszkálni fognak. Egészen pontosan a narancshéj alatti fehér rész íze miatt. Amúgy meg küldj nekem ebből a borból, az alvégen nem találkoztam még vele.

egri Fehér 2008.01.03. 09:08:17

6 vagy 7 pont? :)
Szívesen megkóstolnám, és bár láttam már Somlót élőben is, gyakran nem szoktam arra járni, nem tudja vki, hogy hol lehet kapni?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2008.01.03. 09:15:17

A Terroir Club-ban kapható a 2006-os Hollóvár Hárslevelű 3990Ft áron. A 2005-ös 4800Ft-ba kerül ugyanott.

Amúgy nekem is nagyon bejött a Lajos tavalyi hársa. Tartalmas, szép és igazán somlói bor.

nemjo 2008.01.03. 09:37:56

Megértem az utolsó részt és egyetértek vele, szerintem is sok olyan véleményt olvasunk amit nem támaszt alá saját tapasztalat ...

morc 2008.01.03. 10:37:16

A Hollóvár-borok beszerezhetőek a Wineworld -nél is (internet, vagy Balzac u. 11, jan. 7-ig zárva).

A 2005-ös hársról írott jegyzett alapján valószínűleg túl nagy várakozásaim voltak, és talán éppen ezért enyhe csalódást is okoztak: szépek, persze hogy szépek, de nem okoztak akkora élményt, mint idáig Györgykovácstól gyakorlatilag bármi.

(Praktikus tapasztalatom a Hollóvár borokkal, hogy nagyon sokáig kellett őket hagyni, hogy kibontakozzanak (volt olyan, amelyik csak 2 nap múlva mutatta meg az arcát.)

dalton1 2008.01.03. 11:52:06

Ha valóban ennyire senkiknek tartod a véleményezőket, miért írsz cikket amivel lehetőséget adsz sok újjabb "hozzá nem értő" véleménynek?

Szerintem a bírálat nem "baszogatás", az egyet nem értés meg nem lenézés. Ha így lenne nem kommenteznénk mert lenézünk titeket. Ha te nem nézed le az olvasóidat, miért írsz nekik ilyet? Ha lenézed akkor meg miért írsz?

Ez engem jobban zavar mint ha lehúzol egy szerintem jó bort...

Jenyei 2008.01.03. 13:11:41

Aki evett már somlói galuskát, és van Holló nevű ismerőse, az akkor hová számít?
De komolyan: rosszhiszeműség, beszólások és sértődés nélküli fórumot kívánok mindannyiunknak. A bor annak biztos nem játék, aki abból él. Tiszteljük meg őket a komoly véleményekkel, kérem szépen.

Wine T. Ester · http://www.borhirek.blog.hu 2008.01.03. 21:02:56

Szerintem az lenne az igazi, ha csak olyanok írnának a borról ( kontra is), akik már kapáltak, metszettek, készítettek bort, és már legalább 1x adtak is el. Ezután saját tapasztalatból merítve sokkal könnyebbben menne az írás...:-)

jenőke 2008.01.03. 21:51:14

Véletlen, hogy idekeveredtem. Somlót (LGT) az artistát én is ismerem, és ez alkalom arra, hogy -ISMERETEK NÉLKŰL- kiváncsi legyek.
ÍR wiszki? Lehet téma?
Egyébként helyesen: jenőke
Amúgy: mindenkinek boldog új évet!!

hegyaljai 2008.01.03. 23:40:38

Kedves Wine T. Ester!
A helyzet az, hogy a kedves fogyasztó az amiért a bort előállítják. Az ő véleménye szent! Akkor is az, ha nem pontosan fogalmaz. Ezen a poston a hozzászólások terelhetik, nevelhetik egy kicsit a jó irányba ezeket a lehet, hogy nyers, keresetlen de remélhetően őszinte szavakat. Egyébként is, nem tudom, hogy Petőfi, vagy Hamvas Béla mennyi szőlőt kapált, vagy mennyi bort adott el, de én azért akkor is oda figyelek rájuk, ha Te a fenti elképzeléseddel kirekesztenéd őket.

espé 2008.01.04. 10:09:14

Visszafelé: csak azok mehetnek kapálni, akik már írtak is?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.04. 10:20:04

utálom az ilyen wine t ester féle elvakult bigott szakbarbárokat. nevetséges. vegye meg akkor a nénikéd a szaros borodat több ezer forintért palackonként, ha a fogyasztónak kuss a neve szerinted! hogy fulladna bele az ilyen a borába!

Gyagilev (törölt) · http://lattam.blog.hu 2008.01.04. 10:36:20

Üdv!

Én a kommenteket nem nagyon olvasom, csak a bejegyzéseket, ezért nem nagyon értem az utolsó bejegyzést.
Nekem azért tájékoztató jelleggel jól jönne ez a szám. Nem értem még annyira ezt a műfajt, hogy...

espé 2008.01.04. 12:24:55

Én meg nem tudom, hogy mi az hogy moderátor. Csak azt, hogy ha valaki művelt alkoholista, attól még lehet kultúrált is.

limbo91 2008.01.04. 12:52:01

Mintha Eszti kommentje után volna egy szmájli.

csite 2008.01.04. 13:17:53

egri Fehér tökéletesen átérezte a pontozást :)

de tényleg! ki járt Somlón az osztálykirándulás óta? :)))

ui: nem megbántásnak tettem oda az utolsó sorokat, arra szerettem volna ráirányítani a figyelmet, hogy a bort nem csak a palackon (vagy egy borszeren) át kell megismerni (mint ez ma oly népszerű)
legalábbis, ha kultúrtárgyként tekintünk rá, nem élelmiszeripari termékként

smici74 2008.01.06. 21:06:35

- Én jártam már Somlón, sőt kóstoltam is helyben.
- Metszettem és kapáltam is, de bort még nem készítettem.
- Finom borokat inni viszont nagyon szeretek.
- Nem gondolom, hogy értek hozzá, de véleményem van róla.
- Mások véleményét tiszteletben tartom, még ha nem értek is vele egyet. Erre buzdítok másokat is. A bor szubjektív, ugye...
- Kató Andrásnak azóta hálás vagyok, mióta Etyeken megkóstoltatta velem a 2005-ös Hollóvár Hárslevelűt
süti beállítások módosítása