Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Bolyki János Cabernet Franc 2006

Tegnap ittam

2009.06.02. 06:15 - vörös és fehér

Bolyki János borairól elsősorban a remek ár-érték arány ugrik be. Kiemelkedőnek eddig leginkább a 2005-ös száraz hárslevelűjét találtam; nagy örömömre a 2007-es is szárazra erjedt, egy gyors kóstolás után a borbarátos ígéretes, remek jelzőket aggattam rá. Tudomásom szerint csak a pincéből lesz kapható ez a tétel, így a beszerzése még várat magára, ezért tegnap azt nem ittam. Szeretem a pince bikavéreit is, de mostanság épp elég volt az egri zászlósborból. Vettem viszont a munkából hazafelé menet a Borfalu bortékában egy 2006-os cabernet franc-t, 3000 forintért, aznapi felbontásra szánva. Ez sem volt impulzív vásárlás, egy kóstolón már forgott ez a bor is a poharamban. Akkor fel is írtam a bevásárló listámra, tudván, hogy a relatíve magas Bolyki-árért cserébe nagy elvárásaim lesznek. Szerencsémre nem csalódtam. A bor sötét bordó színű, enyhén opálos, no de a szűretlenségnek ez velejárója. A fajta velejárója viszont a lehengerlően komplex és izgalmas illat. Itt medvecukor, szeder, feketeribizli, és egy kis hordó-vanília. A korty meleg, kicsit édeskés, nagyon gyümölcsös (itt is a feketebogyósok dominálnak), kellemesen tanninos. Emellett szép egri savakkal is meg van áldva - talán ez garancia lehet arra, hogy nem csak tegnap volt hétpontos ez a bor, hanem még egy ideig ezen a szinten is marad.

Címkék: 2006 kóstolás eger hétpontos cabernet franc bolyki tegnap ittam

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr91157894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2009.06.02. 08:10:45

Valóban szép bor ez! Viszont multkoriban együtt kóstolva ezt a tételt, az indián nyárt és a bikavért, nekem talán a bikavér tetszett a legjobban. Ez volt kétségkívül a 3 tétel közül a leggazdagabb, a bikavér mégis olyan kis rafináltabbnak tűnt.

Octopus 2009.06.02. 10:14:38

Az az emlitett 07-es hárs nem gyenge, a késői szüretelésű szárazak közül (gyarapodó kategória kishazánkban) talán eddig egyedüliként ő tetszett

lackó 2009.06.02. 10:41:17

Most akkor kinyilatkoztatom magam: éljen, éljen, éljen, jesz, jesz, igen, igen Cabernet franc! Érthetőbben: végre előtérbe kerülni látszik kicsiny országunkban a franc a sauvignonnal szemben. Fogyasztóként, laikusként, szakbarbárként már rég óta mondogattam, hol magamnak, hol másnak.

valópapa 2009.06.02. 11:32:01

@lackó: Ezt a Cabernet Franc témát azért elég sok mindenki mondogatja még rajtad kívül, nem utolsó sorban Michael Broadbent is...

lackó 2009.06.02. 11:41:38

@valópapa: ennek most örülök? :)

lackó 2009.06.02. 11:46:30

Amúgy most viccen kívül, ebben a szakmában szerintem Broadbent neve megkerülhetetlen, az öreget tisztelem a nagy Jedik között.

Villány már szépen fel is ismerte ezt, a zászlósbor kezdeményezés nagyon ebbe az irányba mutat. Emellett az is tény, hogy Dél-Balatonon nagyon szép sauvignonokat szűrnek, de jó, hogy felismerik a franc szépségeit is...

loading 2009.06.02. 12:22:19

A bor valóban szép, jó. A pince ára is 3eFt. Az Indián nyár 1.200 Ft.
@Lackó: Örülök, hogy tetszik a cabernet franc és jobban ízlik, mint a cabernet sauvignon-ok többsége. Igaz már 15 évvel ezelőtt is megállapították, hogy a magyar viszonyokhoz jobban "passzol". Továbbá mert lecsengőben van a korábbi tannin és újhordó hangsúlyos stílus, kell egy másik fajta, amely a jelen "fogyasztói ízlésnek" megfelel. Ne érts félre, nekem 10-15 éve is jobban ízlett egy franc, mint az átlag sauvignon. Persze mindenki tud mondani vica-versa példákat.

Jenyei 2009.06.02. 13:16:24

off- most látom, hogy Albert gazda önálló blogot indított. Remélem jól kiegészíti majd a két blog egymást.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2009.06.02. 15:10:45

Ja, jó kis bor ez, habár fiatal. Min. 2 év kell neki a csúcshoz. A Zwack Open-en beszéltem Bolyki Jánossal, ő azt mondja, hogy rendesen tart vissza belőle, mert nincs eladási kényszere. Várjuk! :)

Ferraiolo 2009.06.02. 17:15:27

@Jenyei: Még nem ismerem a blogot, meg lehet tudni a címét?

075 2009.06.02. 17:20:44

Bolyki Janinak csodálatos fehér hárslevelűje(i) vannak, csak rá kellene gyúrnia mert ezekkel Eger legszebb fehéreit adhatná. Nem tuom hol van a szőlő de engem lenyűgözött aszem a 07 ssel.

Jenyei 2009.06.02. 17:22:41


@Ferraiolo: http://albertgazda.blog.hu/2009/06/01/vagyok_ki_akarok_mit

Remélem az Alkeszek nem haragszanak érte.

Ferraiolo 2009.06.02. 19:43:57

@Jenyei: Köszi. Tényleg, most tűnt fel, hogy régen olvastam már Albert tollából itt az oldalon. Kívánok sok sikert neki ezúton is!
süti beállítások módosítása