A tanácstalan tipródás az áruházak boros polcai előtt, illetve a fejvakarás a borlap láttán általános jelenség lehet, mert egy az iPhone-ra kidolgozott zsebpohárnok-alkalmazás immár a harmadik legnépszerűbb letöltés az életmód kategóriában. A polc- és borlapblokkot feloldó Wine Ph.D. ötlete Brian Pierce, egy amerikai pohárnok és éttermi konzultáns fejéből pattant ki. Az App Store-ban $4.99-ért letölthető alkalmazás 60 ezer borleírást és értékelést tartalmaz, és a kereshető adatbázist boros sztorik, glosszárium és ételpárosítási tanácsok egészítik ki. A június óta megvásárolható Wine Ph.D. bekerült az Apple által összeállított nyári top 16-ba - 65 ezer alkalmazás közül választották ki -, és szerepel az Apple által a legnagyobb amerikai lapokban futó egészoldalas reklámjaiban.
"Valami olyat akartam létrehozni, ami segít dönteni az átlag fogyasztónak, amikor az egy hipermarketben vagy étteremben akar bort választani" - nyilatkozta Pierce. Az alkalmazás kifejlesztése az átlagnál többe került, ám a jelek szerint megérte a befektetés: nyolc hét alatt több, mint 10 ezer iPhone tulajdonos vásárolta meg, és Pierce úgy számol, hogy az év végéig elérik a 70 ezret. Jövőre pedig összesen 400 ezer felhasználó a cél. Pierce szerint a Wine Ph.D. egyszerű kezelhetősége révén emelkedik ki a hasonló típusú pohárnok-alkalmazások közül. [Mi szerényen csak ezzel tudunk segíteni.]
Utolsó kommentek