A zipp.hu, dizájnját tekintve pimaszul index.hu koppintásnak tűnő új oldal, páros lábbal beleszállt a Bormarketing Kht-be. A cikk szerint a borászoktól beszedett és marketing célokra szánt pénzből jut arra is, hogy a Wine & Spirit Education Trust eredetileg 120.000 forintos középfokú képzéséből átvállaljanak 84.000 forintot, azaz mindössze 36.000 forintba kerüljön a hallgatóknak. A felsőfokú tanfolyamnak 30 százalékát állja a Bormarketing Kht. (Mi most már tudjuk, hogy ennek a fele sem igaz, lásd lent.) Ezeken a tanfolyamokon, állítja a zipp.hu, a hallgatókkal a külföldi borvidékeket és fajtákat ismertetik meg. Kovács Tibor, a Hétszőlő birtok igazgatója szerint „Szereptévesztésben van a Kft.: neki nem borszakértőket kell képeznie, hanem a magyar borokat kell népszerűsítenie. Minden ország előnyben részesíti a saját borait. Ha megismerteti a külföldieket, akkor azokat fogja inni a hallgatók egy része.” A cikk továbbá pikánsnak nevezi, hogy "a WSET-tanfolyamok magyarországi oktatói között vannak olyanok is, akik külföldi borok importjával foglalkoznak". Nem kell kristálygömb annak megjóslásához, hogy fog itt még kő, kenyér, cipő röpülni.
PS: A zipp.hu (melynek egyik tulajdonosa Kupa Enikő, aki férjével, Kovács Tiborral közösen - nem tévesztendő össze a cikkben nyilatkozó Hétszőlő igazgatóval - a Szent Gaál Borászat tulajdonosa) nagyon csúnyán összekevert és elhibázott vagy ferdített szereplőket és főleg számokat. (A két WSET-et, a zipp.hu nyomán mi is összekevertük, utólag is elnézést kérünk!) Mészáros Gabriella a Borkollégiumos WSET igazgatója az alábbi információval szolgált:
"Tényközlés szintjén maradva kívánunk csupán néhány dolgot leszögezni:
A szóban forgó pályázaton valóban a Borkollégium WSET APP 994 lett a nyertes. A pályázatban foglaltak szerint lehetőséget kaptunk arra, hogy a Nemes Richárd által is írt 3 M ft keretösszegű támogatásból 168 fő képzését szervezzük meg és bonyolítsuk le. Ehhez az összeghez a hallgatók által befizetendő fejenkénti 23.000,-Ft összegű díj társul.
Sem a Bormarketing Kht, sem az AMC, sem semmilyen egyéb szervezet NEM egészíti ki az oktatás díját 120.000,-Ft-ra. Tehát NEM kapunk 70%-os mértékű támogatást semmilyen szervezettől sem. Ezt megelőzően NEM kaptunk immár lassan 20 éve folytatott oktatási tevékenységünkhöz semminemű támogatást.
Annak ellenére, hogy a zipp.hu oldalon megjelent cikk szerzője telefonon felhívott és érdeklődött a tanfolyamok felől, tévesen állította, hogy 36.000,-Ft-ért kínáljuk a kedvezményes tanfolyamot. Ilyen összegű tanfolyam nálunk soha nem lett meghirdetve, nem is tartottunk ilyet.
A kedvezményesen igénybe vehető Lépések a profizmus felé… címen futó tanfolyam anyagában NEM azonos az általunk évek óta oktatott WSET középfokú tanfolyammal. Aki figyelmesen elolvassa honlapunkat, az ezt is könnyűszerrel megállapíthatja.
A cikk „lényeginek” mondott kérdésében, miszerint a magyar borok népszerűsítésére szánt pénzből vajon miért kell külföldi borokat vásárolni és kóstoltatni, nem kívánok belemenni, annyira ostoba és méltatlan maga a felvetés is. Egyetlen mondattal válaszolnék csak a kérdésre: a marketing egyik örök érvényű alapelve a versenytársak ismerete. Erről még senki nem hallott?
Amúgy az ügy megítélésével kapcsolatban osztjuk Nemes Richárd véleményét.
Mészáros Gabriella, Rohály Gábor - Borkollégium 1991 óta"
Utolsó kommentek