Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Pannon Bormustra 2012: integrálódni a világ borkultúrájába

2012.03.30. 09:38 - Octopus

A tavaly megreformált Pannon Bormustra idén is az új szellemben kerül megrendezésre, azonban az újítások ezúttal sem maradnak el. A legnívósabb hazai borverseny célja a magyar borászat bekapcsolása a nemzetközi vérkeringésbe, borászaink szembesítése a külföldi ítészek véleményével, és ehhez továbbra is a legnagyobb neveket igyekeznek hazánkba csábítani. Májusban érkezik zsűrizni Isabelle Legeron MW és Wojciech Bonkowski, mindketten rendszeres szereplők a Művelt Alkoholistán, így aligha szorulnak bemutatásra. A tavalyi mustrán már bírált a magyar gyökerekkel rendelkező kanadai John Szabo MS (Master Sommelier), most ismét tiszteletét teszi nálunk. Első alkalommal érkezik viszont az angol Jamie Goode (wineanorak.com) és az amerikai Alder Yarrow (vinography.com), a borszféra talán legismertebb bloggerei, illetve Tara Q. Thomas, a Wine & Spirits Magazine szerkesztője. A hazai színeket Mészáros Gabriella, Kató András és Romsics László képviseli.

A szervezést továbbra is a Sziget Szervezőiroda bonyolítja, változik azonban a díjátadó ceremónia. Az eredményhirdetést előrehozták, közvetlenül a május 9-11 között megrendezett versengést követő napra, továbbá Pannonhalma távolságának problémáját kiküszöbölve helyszínként immáron Budapest szolgál. A nagyközönség bevonásának jegyében a Díjátadó Gála köré egy Közönségnapot kerekített a szervezőgárda (május 12), melyen az érdeklődők a bírálópanel nemzetközi tagjaival is találkozhatnak, mesterkurzusokon vehetnek részt, és a verseny legjobb borait is megkóstolhatják.

[További információk, nevezés: http://www.pannonbormustra.hu]

[kép: http://www.wineanorak.com]

Címkék: híradó borverseny pannon bormustra

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr454349615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kukko 2012.03.30. 10:44:18

Remélem a csúcsborokat is összeeresztik majd valami külföldi borokkal, és kihozzák, hogy a magyar borok 25:0 arányban jobbak, mint a külföldiek!

dezso 2012.03.30. 11:23:25

Mondjuk az, hogy egy szimpatikus vidéki helyszín helyett már ez is Budapesten lesz, a legkevésbé sem előremutató.

Octopus 2012.03.30. 11:31:54

@dezso: a verseny továbbra is Pannonhalmán lesz, mindössze az eredményhirdetést hozták Budapestre, illetve a Közönségnap is nyilván itt kerül megrendezésre. Ez nekem felettébb ésszerű megoldásnak tűnik

demisec · http://thepit.blog.hu 2012.03.30. 11:44:13

Ezt az előrehozott eredményhirdetést én nem egészen érzem előremutató újításnak. Ha emlékszünk: tavaly az egyik legszimpatikusabb újítás az volt, hogy az aranyéremre esélyes borokat a Szigetesek kereskedelmi forgalomból származó kontrollpalackokkal is újrakóstolták (kvázi nem volt esélye senkinek sem a versenyhez "igazítani" a bort). Nem akarok rossz ötleteket adni, de erre az ellenőrzésre most aligha lesz így idő...:(

takács bálint - zsebtévé 2012.03.30. 11:54:42

@Octopus: És a versenyt ki üli végig? Persze, "nyilván". ha belegondolunk, minden vidéki rendezvény, fesztivál, biennále, triennále meg mittudomén eredményhírdetését, közönség- szakmai- és eső napját is vigyük a Vizfejbe bele. Pont ez ellen kellene tenni. Szerintem. Ilyenkor lenne forgalma a pannonhalmi vendéglősnek, panziósnak, a múzeumi trafikosnak, meg a falusi szállásadónak ott helyben. Mi meg töltehetnénk pár napot Pannonhalmán és környékén. Pont ott kellene egyéb programokat is rászervezni és csábítani a proletárt vidékre. De nem. Mennyünk Budapestre.

tb - zstv

dalton1 2012.03.30. 14:39:18

@Octopus: A szövegből ez nem tűnt egyértelműnek.

hegyaljai 2012.03.30. 22:19:01

@Octopus: Most akkor hogyan is van? Az ország egyik legfontosabb, legnagyobb presztizsű versenyére a budapesti bormegmondó maffia nem hajlandó 100 km-autózni?
Nem arról beszélek, hogy ne Budapesten legyen az eredményhirdetés utáni közönség bemutató!
Hány ember az akinek nem akaródzik elutazni Pannonhalmára, akik miatt most Budapesten kell az eredményt hirdetni?
Kik ezek?
Bár ők a véleményformálók, a mindent tudók a borról, de mégis évente egyszer nem mennek el Pannonhalmára. Nem fér bele nekik?
Megérdemlik, hogy ezt megcsinálják a kedvükért a szervezők?

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.03.30. 23:10:02

senkiben nem merült fel, hogy a Vince 8:3 kapcsán legalább megkérdőjelezze Mészáros és Romsics hitelességét? bohóckodnak egyet, majd néhány héttel később elmennek a legkomolyabb zsűribe komolykodni?

azt meg tudomásul kell venni, hogy aki fizeti a zenészt, az rendel: ennyit a pannonhalmi vs budapesti eredményhirdetésről.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.03.30. 23:51:55

@szenvedély S.: Miért kellene megkérdőjelezni a hitelességüket? A külföldi borok kiválasztásával érzel gondot? Vagy azt gondolod, hogy az ő szavazataik befolyásolták az eredményt?

@hegyaljai: Én sem értelek. Nem ismerem a Bormustra bonyolítását, de sztem a szervezők tudnak választ adni a kérdésedre, nem a bírálók.

palack 2012.03.31. 08:15:13

@szenvedély S.: ez bennem is felmerült. Nincs nagy választékunk komoly(an vehető) szakértőkből.

@Szomjas Gödény: ugye ezek provokatív álnaív kérdések?

hegyaljai 2012.03.31. 09:27:29

A szervezőktől kérdezem én is, hogy miért nem lehet az eredményhirdetés Pannonhalmán?

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.03.31. 11:00:17

@palack: Nem, ezek teljesen naív kérdések.

Én azt gondolom a 8:3-ról, hogy ez egy strandfoci meccs volt az éppen jelen levők közt, ezért a válogatott meccs kifejezés félrevezető.

Jó lenne, ha több info lenne a bírák szavazatairól, meg a külföldi borok kiválasztásának módszeréről, hogy jobban el lehessen helyezni ezt a kóstolót.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2012.03.31. 12:50:20

@Szomjas Gödény: ha valaki vacakhoz adja a nevét utána kicsit nehezen hihető, hogy ő a szakma csúcsa. vagy másként: a strandfoci részben azért strandfoci, mert a szervezők nem nemzetközi válogatott mérkőzésnek nevezik, hanem strandfocinak. nem emlékszem, hogy ez a tisztázás bármilyen formában megtörtént volna a 8:3-nál.

palack 2012.03.31. 13:03:54

@Szomjas Gödény: el lehet azt helyezni így is.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2012.03.31. 18:27:42

@palack: @szenvedély S.: Igazatok van, a helyes megfogalmazás az lett volna, hogy pontosabban kellett volna előzőleg kommunikálni.

2012.03.31. 20:56:21

@szenvedély S.: de, bennem felmerült. sőt. és még bonkowski is ott lesz. :D

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.04.01. 02:45:14

@szenvedély S.: az 1 poen volt (ékezet nélkül).
Nyilván több hangszeren tudnak játszani, azért ekkora zenészek.

117 2012.04.01. 21:04:44

A magyar államiság egyik "alapkövén" tartják a versenyt. Ez szép és nemes hagyomány.

Én nem tudom, hogy az eredményhirdetésre hányan kíváncsiak, és mekkora forgalmat generál az esemény, de Gerendaiékat ismerve ezt nyilván kiszámolták. (Én sem pesti vagyok, és örülök minden vidéki rendezvénynek, félreértés ne essék). A szervezők nyilván legalább nullszaldósra szeretnék kihozni a költségvetést, amiért nem kell őket hibáztatni. Ahhoz pedig, hogy a nemzetközi boréletbe beépítsék ezt a rendezvényt, célszerű lehet egy nemzetközi járatokkal jól megközelíthető helyet választani, hátha többen jönnek külföldről is. Ez a szervezők dolga és feladata.

Nem tudom, hogy van-e, de lehetne akár egy alternatív ("amatőr") versenyt is tartani, ahol az érdeklődők is szavazhatnak és választhatnak a nevezett borok közül. Ehhez persze az kellene, hogy minden nevezett tételet lehessen kóstolni. pénzügyileg megérné, de vajon melyik az objektívebb?

Egy borverseny első sorban üzleti vállalkozás. A résztvevőknek is, meg a szervezőknek is. (Eltekintve a kisebb, helyi rendezvényektől). Ez mindig is így volt, ez teljesen természetes. Aki mást mond, az becsapja magát. (De ezen pénz-szemléletű elv mentén jöttek létre az eredetvédelmi megjelölések és klasszifikációk - Tokajban épp úgy, mint Bordeaux-ban - is.)

Nem értek egyet azzal, hogy mindig mindent támadni kell, és elmondani, hogy miért nem jó. Szerintem nincs egyetlen olyan nagy nemzetközi rendezvény sem, ahol különbbül mennének a dolgok, és ha innen nézzük, a világ élvonalába tartozunk... :-)

hegyaljai 2012.04.02. 12:44:27

@117:
Akkor néhány alapvetés. A borverseny úgy nullszaldós, hogy besöprik a nevezési díjjat, felveszik a szponzoroktól, az államtól a támogatást. Az ezért elvárható feladatnak része kell, hogy legyen az ünnepélyes eredményhirdetés. Az ilyenen való részvételért nem szoktak pénzt szedni. Ki hallott olyat, hogy a meghívottak, a nyertesek, a szaksajtó, a szponzorok, a VIP vendégek fizettek volna.
Van egy másik feladat, aminél valóban nem mellékes, hogy önköltséges e - ez a közönségbemutató - amit nem szabad összekeverni az eredményhirdetéssel, ennek a budapesti megtartása indokolt lehet.
Ami pedig a "nemzetközi járatokkal jól megközelíthető helyet választani" néven összefoglalható felvetést illeti, kíváncsi lennék azoknak a nemzetközi bor ikonoknak, MW-oknek a listájára, akikl eljönnek a budapesti eredményhirdetésre. A zsűritagok ugyanis már hazautaztak.

Octopus 2012.04.02. 13:01:34

@hegyaljai:

"A nagyközönség bevonásának jegyében a Díjátadó Gála köré egy Közönségnapot kerekített a szervezőgárda (május 12), melyen az érdeklődők a bírálópanel nemzetközi tagjaival is találkozhatnak"

ez alkalommal, lévén hogy a Közönségnap és az eredményhirdetés egy napon és egy helyszínen lesz, a zsűritagok értelemszerűen az eredményhirdetésen is jelen lesznek.

117 2012.04.02. 14:02:28

@hegyaljai:

Nem sajnálom én a szervezőket, hogy éhen halnak. :-) És azt sem hiszem, hogy MW-k és társaik csak ezt a rendezvényt várják világszerte. De annak is örülni kell, ha 10-15 kereskedő, szakíró vagy más illusztris külföldi meglátogat egy hazai borversenyt. Nem tudom, hányan "szoktak" jönni. Itt-ott lehet látni jegyzetelő külföldieket.

csorsza 2012.04.03. 15:57:43

@117: Hát igen, végülis a külföldi zsüritagok is mindig csak Párizsban, Rómában, Barcelonában rendezett versenyre meg eredményhirdetésre hajlandók elmenni.
Borvidékre, szőlőbe soha.
süti beállítások módosítása