Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Úgy, ahogy van

Vyylan Portugieser 2006, Cabernet Sauvignon 2004

2007.01.14. 22:19 - Műtannin

Két Vylyan: a 2004-es lakossági cabernet és a 2006-os, előzetesszerű portugieser. Az utóbbi alapján optimistán tekintünk a jövőbe: egyszerűség, sűrűség, őserő. Szabolcska Mihály csókoltatja Kisharsányt.

Vylyan Villányi Portugieser 2006

Erős vaníliás, újboros illat, echte kékop. Eleinte gyümülcsökkel (vaníliás málna), de a gyümöcsök gyorsan elillannak, földes, tompa illatok kúsznak a helyükre.

Meleg karakterű, mediterrános bor. Van füle, farka, maga a kerekded egyszerűség, újboros stílusjegyek, kis szénsav, mintha. Mégsem újbornak árulják, helyesen: a bozsolédivat lassan már ciki lesz, az igazi Beaujolais-t kivéve, persze, Magyarországon meg tényleg rettenetes szörnyszülötteket köszonhetünk neki.

Ha a 2006-os, jelentősnek ígérkező évjárat előzetesének tekintjük, akkor lelkesedhetünk: a fajta adta szűkös lehetsőségek közt ez a bor egyszerűségében is jelentős koncentráltságot és erőt mutat.

Ha a kékoportugízer-mezőny adottságait is figyelembe veszem, az öt pont sem lenne túlzás. Az abszolút skálán viszont a négyhez érzem közelibbnek.

Vylyan Cabernet Sauvignon Barrique 2004

A kétipszilonos kisharsányiak lakossági kabernéje, úgy értve, hogy nem szeleksönös, és belül marad a három rugón a hiperekben. Viszont egész tisztességes külseje van már, ónkapszulát kapott meg minden. Úgy néz ki, mint egy komoly bor. Az illata is olyan: vér és ól, egy komplett disznóvágás. Mellette áfonya, mentás-ánizsos árnyalatok. Elég izgalmas illat, amivel az íz sajnos nem tartja a versenyt.

Először is vékonykább a kívánatosnál. Gyümölcsök még csak-csak jönnének, az erdei típusból, és az édesség is, de aztán bezuhan a korty egy lyukba, onnan már csak a szárazon tomboló tannin. Iható meg oké meg nincsen vele különösebb baj, jó, valami kis zöldesség átvillan, de 2004-ből ez normális, viszont az is igaz, hogy jobb évjáratokban a pince low end bora, a Vörös is többet tudott ennél. 4 pontot ér nekem kábé.

Címkék: 2006 négypontos 2004 villány vylyan cabernet sauvignon portugieser

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr128411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dalton1 2007.01.14. 23:41:00

Meg kell valljam én azért is nem vettem meg annak idején a 2004-es Vylyan CabSav-t mert a hátcímkén valami olyasmit olvastam hogy barátságosabb arcát mutatja az eddigi éveknél, meg gyümölcsösebb...hát nekem a 2001-es ízlett inkább ami korántsem volt könnyed vagy barátságos, így letettem a 2004-esről és maradtam a 2001-esnél és a 2002-nél.
Ezeket milyenre értékelnéd? Most egy argentin syrah-t kortyolgatok de nem előzi meg a fennt említett két korábbi évjáratú Vylyan CS-t, az is lehet hogy csak nem emlékszem már elég jól...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.01.15. 08:54:48

Én a magam részéről többre értékelem a portugisert, mint amit idehaza sokszor kihoznak belőle. Nagyon jó hír, ha ebből a fajtából is készül testes verzió is.

dalton1 2007.01.15. 09:22:09

Nem, olyan flakonban van mint az ablakmosó, csak a szádba kell spriccelni...

egri Fehér 2007.01.15. 09:35:03

Mi, a Vylyannak két C.S-ja van? Hm, ezt eddig nem tudtam. Ennek milyen címkéje van? Mint a Montenuovo-nak?

dalton1 2007.01.15. 10:13:04

www.vylyan.hu/main.html Így néz ki a 2004-es. A korábbi évjáratok már nem szerepelnek a honlapjukon. Szerintem ugyanaz a sorozat (CS, barrique) csak a dizájn más.

Octopus 2007.01.15. 10:26:47

Van/volt selection is, az 1999-es CS selectiont még lehet kapni, talán olyan 6-7 ropi körül...

py 2007.01.15. 11:00:40

Hogy kicsit megkavarjam a dolgokat: úgy tudom, tényleg van (volt?) kétféle Vylyan CS, "sima" (ez is kishordós), illetve szelekció, legalábbis 1999-ből. Az utóbbi fel is van tüntetve a (dalton1 által is belinkelt) honlapon. Ami azonban még érdekesebb, hogy a madaras hiper karácsony előtt 1800 Ft körül szórta ki a 2004-es CS-t, viszont más címkével, mint ami a megszokott (és a honlapon is látható). Ez a címke a Vylyan "hiper-vonalára" hajaz (Opour, Cabinet küvé), de a bor minden bizonnyal ugyanaz, mint a "rendes" címkés (az ónkapszula is stimmel). Magát a bort illetően pedig más volt a benyomásom, mint Tanninnak: nem éreztem túl vékonynak (ha nem is az a kimondott badibilder), a tannin pedig hangsúlyos volt ugyan, de nem bántóan. Én speciel még nem ittam jobb CS-t 2004-ből ebben az árfekvésben (bár hozzá kell tennem, hogy alig ittam CS-t 2004-ből...). Persze: melyik árfekvésben? Hiszen kétezer alatt elég jó vételnek tűnik ez a bor (közelít ahhoz a bizonyos low endhez), a standard háromezer körül viszont már én is elgondolkodnék. Mindenesetre ha valaki belefut barátságosabb áron, mindenképpen megér egy próbálkozást. (Én pedig előbb-utóbb úgyis "újratesztelem", van még két palack.)

dalton1 2007.01.15. 11:26:08

Igen, a madaras hiper 2800-ról árazta le és szokásukhoz híven vegyesen adta a 2004-est, 2002-est és 2001-est is. Véleményem és a borokról olvasottak és tapasztaltak folytán a 2001-est és 2002-est tartottam komolyabbnak és abból vettem meg a néhány utolsó palackot. Háromezerért nem vettem volna meg. Semmi bajuk nincs hál'Istennek, mert kicsit rizikós volt. Még van vagy 8 palack...

Szelekcióst én is csak 1999-est láttam.

Csülök 2007.01.15. 14:04:19

Milyen gyümölcsök???
Olyan, mintha a színére azt írnátok, hogy tónusos színes.
Egy kóstolón egy borász nagyon kifakadt az ilyen minősítésre. Ha érzed a gyümölcs ízét, akkor nevezd a nevén. Nincs általában gyümölcs íz!

egri Fehér 2007.01.15. 14:58:25

Csülök:
Szerintem nem gáz, ha csak azt mondjuk, hogy gyümölcsös. Azt jelenti, hogy mélyebben (még) nem tudtuk feltérképezni, esetleg nem emlékszünk rá, vagy épp nem jut eszünkbe, hogy milyen gyümölcs. Persze, a legjobb az lenne, ha rögtön vágná az ember. De ez nem mindig megy...

py 2007.01.15. 15:11:59

dalton1: ha tudtam volna erről a szokásukról... Legközelebb jobban résen leszek! Én csak a 2004-est szúrtam ki, azt viszont nem csak én; mire a pozitív kóstolási tapasztalat után újra próbálkoztam náluk, már csak nagy nehezen találtam két palackot, azokat is csak véletlenül a hasonló címkés küvék között. A többit pár nap alatt elhordták a szemfülesek.

dalton1 2007.01.15. 15:14:32

Pontosan! Egyébként ha figyelmesebben elolvasod amit írtam akkor abból kiderül hogy nem kóstoltam a 2004-est, csak hallottam és olvastam hogy gyümölcsösnek titulálták. Sőt a megelőző évjáratoknál gyümölcsösebbnek, ugyanis azok inkább vaniliás, égetett fás, étcsokis, fűszeres borok voltak. /CS-ről és Vylyan-ról lévén szó fekete erdei gyümölcsökre, feketeribizlire, szederre, szilvára gyankodnék. De javaslom kóstold meg és mondd meg magad. /

dalton1 2007.01.15. 15:19:16

py: Igen én is véletlenül akadtam rá. Láttam az újságban hogy a 2004-es akciós. Elmentem, és észrevettem hogy nem az akciósok /egyből a bejáratnál/ között az eredeti helyén a 2001-es és 2002-es is ugyanannyiért van kirakva. Egy szaros kis hátizsákkal voltam meg alig valamennyi pénzzel de azt mind otthagytam aztán másnap visszamentem és betankoltam ami még maradt...

dalton1 2007.01.15. 15:26:26

Csülök: Szó szerint ez van a 2004-es CS hátoldalára írva: "(...) a 2004-es évjáratban kedvesebb arcát mutatja, nem a robosztus struktúra hanem a gyümölcsösség és közepes test jellemzi."
Lejjebb konkrétan megemlítik a fekete bogyós gyümölcsöket.

Csülök 2007.01.15. 16:18:26

Nem az érdekel mi van ráírva. A fentiekben két bórt bíráltak, a másodikban annyi volt az ízről, hogy gyümölcsös. Véleményem szerint ez semmit nem mond. Konkrétan le kellene írni milyen gyümölcs ízét érzi, pontosan ez lenne a bírálat lényege. Mi az hogy gyümölcs íz? Alma? Körte? Megy? Narancs? Kókusz? Értsem ahogy akarom csak vegyem meg.
Attól szép a bírálat, hogy leírjátok, hogy mit éreztek. Erdei bogyós ez már világos.

dalton1 2007.01.15. 16:32:02

Ok értelek, azt hittem az én kommentemre reagáltál, de így tiszta és egyet értek!

Mókustej 2007.01.15. 18:49:03

A kőszáli kecske, az az erdei bogyós....

Mókustej 2007.01.15. 18:50:40

Meg a vadnyúl.
A gyümölcsös meg egy mezőgazdasági terület.

Sárfehér 2007.01.15. 18:55:10

Na várjál, a kőszáli kecske az szigorúan erdőhatár fölött él. :)

dalton1 2007.01.15. 19:03:03

A kőszáli kecske a legnagyobb jóhiszeműséggel is csak a törpefenyves vagy alhavasi gyep zónában él...azért kőszáli. De mondjuk a mufflon találóbb...
Gyümölcsösség...mondjuk a fekete csokoládé és a vanilia nem gyümölcsös, de a szeder, áfonya és fekete ribizli az, méghozzá erdei és van bennük ízbeni hasonlóság. Az is igaz hogy a málna és szamóca is erdei és ízben erősen eltérnek az előbb említettektől. Egyébként érthető az "egyen" kifejezések iránti ellenszenved, mert a borról sok nem derül ki csak egy alapot ad, amire lehet építeni esetleg az alapján megkóstolni. Én pl. inkább a vanilia, égetett fa ízeket preferálom és ha a Vylyan cimkéjén gyümölcsöket emlegetnek nem feltétlenül próbálom ki. Egy bornál előnyös ha így meg van állapítva az ízvilág a címkén ugyanakkor a kóstolási beszámoló valóban lehetne kicsit bővebb és konkrétabb!

pelotepincsi 2007.06.07. 21:00:45

A 2005 - ös (Bár ne adtam volna neki esélyt) Tiffán portugieser egész egyszerűen mindent alulmúlt...
süti beállítások módosítása