A francia jobboldal elnökjelöltje, Nicolas Sarkozy bejelentette, amennyiben májusban megválasztják, enyhíteni fog a borreklámozást korlátozó jogszabályok szigorán. Sancerre-ben borászok körében azt nyilatkozta, engedné a borfogyasztás reklámozását, amennyiben az "ésszerű és mérsékelt".
Ezzel az 1991-es – a dohány és az alkohol reklámozását szabályozó – Evin-törvény felülvizsgálatát helyezte kilátásba. A jelenleg hatályos törvény tilt mindennemű bátorítást bor vásárlására vagy fogyasztására, tiltja a borreklámokat a tv-ben, a mozikban, és szigorúan szabályozza, mi írható le és hogyan jeleníthető meg az egyéb hirdetési formákban.
Az antialkoholista elnökjelölt azt mondta a sancerre-i borászoknak: "A borászat nem egyszerűen gazdasági tevékenység, hanem francia hagyomány, francia jellegzetesség, francia tudás. Nem kérhetjük önöktől, hogy legyenek versenyképesek, miközben mások reklámozhatnak, önök pedig nem." Sarkozy arról is beszélt, hogy a haszon "kiegyensúlyozottabb" elosztását szeretné látni a termelők és az értékesítők között. Arról azonban nem szólt, miként lehetne elérni, hogy a borászok "kemény munkáját" jobban megbecsüljék.
Utolsó kommentek