Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Színvonalasan berúgni 1200 forintból

Csopaki Olaszrizling 2006 (Jásdi Pince)

2007.05.06. 02:49 - Műtannin

Ahogyan beáll (néha) itten a tavaszi nyár, úgy kezdem kutatni a kánikulára való fröccsalapanyagot. 20 Celsius fölötti napi átlaghőmérséklet erősen fröccspártivá tud hevíteni.

Tehát kellene valami savasabb fehérbor, esetleg rozé (a tavalyi év fröccsbora, mint emlékszünk, az ultrasavanyú 2005-ös Dúzsi-rozé volt), ami nem nagyon drága, nem nagyon bonyolult, viszont kemény, egyenes, karakteres, ami képes átverekedni saját egyéniségét a szódán, vagy éppen azzal együtt létrehozni valami új minőséget.

(Nem akarom kómába közhelyezni a kedves közönséget, de ugye: fröccsöt csak szódából aka. szikvízből, a buborékos ásványvizet tessenek elfelejteni. A buborék abban kicsi és kevés, az ásványi ízek is zavarnak. Szóda kell, na.)

Szóval fröcsbor után kutatva jutottam el ehhez a magnum palackhoz, ami a Bortársaság valamelyik árkedvezményes, polc alatti kosárjában figyelt: olaszrizling, ami fröccsalkalmas fajta, csopaki, tehát savval sem lesz gond, és Jásdi, ha apró betűvel is, ha kicsit titkolva is, de Jásdi, ami mégis minőséget jelent balatoni fehérben. És a másfél literes palack, nem hittem a szememnek, kábé ezerkettő, na jó, mondjuk ezerhárom volt. Lecsaptam, mint Stohl Buci az akciós porcukorra.

És aztán el is felejtettem szódát tenni hozzá: megtaláltam a nyár berúgóborát. (Színvonalasan berúgni ezerháromból nem olyan könnyű.) Friss, ásványos, üdítő. A jelentős savakkal édességérzet egyensúlyoz, nálam félszáraz is lehetne vagy inkább negyedszáraz, bár teljesen szárazként anyakönyvezték. Nem mondom, hogy nagy dolgokat produkál, vagy hogy nem lehetne jobb ebben-abban (kicsit zöldesebb a kelleténél néhol, a fajtajellegnek számító keserűmandulásság is kicsit rusztikus nekem), de itatja magát, egy-két óra alatt egy ültő helyében bedörgöli az ember azt a másfél litert simán.

Itt nincsen is terepe a szokásos borbuzulásnak, hogy akkor kovakő vagy turbolya, ázott nyereg vagy citrusok (citrusok vannak egyébként, persze, sőt akár mandarin!), ezt legurítjuk, és örülünk.

Négyes.

Címkék: 2006 négypontos olaszrizling jásdi

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr4871472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zergeboglar 2007.05.06. 10:07:36

ez a kedvenc fröccsborom!!!
1?

zebu76 2007.05.06. 13:24:57

Egy negyvenfős külföldi csoportnak ezen a boron mutattuk be a fröccsözés gyönyöreit (Kiss László szikvízes szódájával). El voltak ragadtatva, legalább annyira, mint én! Négyes fölé részemről.

sdomi 2007.05.06. 15:17:23

Hol lehet a fent említett bort beszerezni?

pécsi csávó 2007.05.06. 18:07:53

Szőke Mátyás 2005-ös "verőfény" cuvée szintén kiváló fröccsbor,nettó 850 a másfél literért.

Benikuty 2007.05.06. 20:31:47

s még sokan mások...

Scagnetti 2007.05.06. 22:05:50

Örömmel látom, hogy a fröccsözés hagyománya nem veszett ki, sőt egyre inkább előretör. Nemrég egy olyan emberrel is sikerült megszerettetnem, aki addig koktélokon kívül semmit sem ivott. Aztán rájött, hogy vannak még jó dolgok az életben. :)

moon 2007.05.06. 22:46:39

kivalo termek, ma este teszteltuk, sajna egyelore buborekos szentkiralyival. hol vesz az ember manapsag szodat? megy meg ez a patronos dolog?

Csopak · http://jagkommefranungern.wordpress.com 2007.05.06. 23:25:30

örvendek, hogy csopaki bor nyerte eme nemes címet.:D
nekem is volt szerencsém a Szőke úr borához, no meg persze Jásdi is viszonylag gyakran kerül a poharamba.:D

_zsolti_ · http://flashgames.blog.hu/ 2007.05.07. 06:26:13

én igazából sörös vagyok de idén nyáron fröccszni is szeretnék. milyen hiperszupermárketbe lehet ezt a bort beszerezni?
moon költözz vidékre. :) itt 2 naponta jár a szódás, + boltba is lehet kapni.

Művelődő 2007.05.07. 07:57:10

Klassz kis szösszenet lett ez a fröccsös téma.Nálam a Frittmannék Ezerjója az alap fröccsbor 500,-ért (0,75),hölgyeknek pedig a félédes cserszegi fűszeresük mostmár olyan 700,-ért.Örülök az ajánlásnak,ki kell próbálni amint az időjárás megkívánja!

B 2007.05.07. 09:16:53

Én 1000-ért tudok hozzájutni. :)))
Az első után, vettem egy másodikat.

zergeboglar 2007.05.07. 11:57:30

bortársaság a Batthyány téren?
Bár én Csopakon szoktam venni Jásdinál magánál :-)))

Benikuty 2007.05.07. 12:34:05

A 2005-s Ezerjó 560.-bruttó,a Frittmann pincében-Soltvadkert,Eötvös u.5.Tel/fax.78/482-690.

muskotály küvé 2007.05.07. 14:16:56

Nem vagytok normálisak, 1200 Ft-os bort fröccsnek... Természetesen sok bort meg lehet inni fröccsként is, de ha eleve a fröccs a cél, a neszmélyi, nagyrédei alsófelhozatalok, sőt, egyes kimért borok is tökéletesen megfelelnek. Személy szerint az Irsai Olivéreket kedvelem, általában nem túl alkoholosak. Nem mellékesen, ha a fröccsünk 50% borból és 50% szódából áll, 1200 Ft-os bor (és 0 Ft-os szóda) esetén fél liter, sörrel összevethető alkoholtartalmú italunk 400 Ft-ba fog kerülni; ez azért túlzásnak tűnik...

Albert gazda 2007.05.07. 15:03:10

Elszámoltad, magnum a palack, tehát egy kisfröccsnyi bor mindössze 80 forint, ez azért rendben van így szerintem.

Kusuma 2007.05.07. 15:37:16

Így van, az én kedvenc fröccsborom, a burgundi palackos nagyrédei olaszrizling 450 körül van a hiperekben, tehát az összevetésben 900 forintra jön ki másfél liter. A 2006-ost még nem kóstoltam (tegnap már sikerült beszerezni), de a megelőző két évjárat nálam jól teljesített.

Türkménbasi 2007.05.07. 16:15:42

Fröccsnek én is a kimértet preferálom persze szerencsés ha az ember tudja jól tárolni. (pl egy úszófedeles acéltartályban)
Ja és asszem én nyerem az árversenyt egy olyan ezerjóval ami 300.-/liter és még valami díjat is nyert a megyei borversenyen. Persze a lényeg nem ez hanem az, hogy kellemesen savankás:-)
Fröccsre fel!

Benikuty 2007.05.07. 18:13:17

Az a 300.-/l teljesen reális.
Jó ideje járok a Szőllősi pincébe Neszméjre,korrekt fröccsnek valók vannak ezen az áron.
Én 5 l-s PET palackban tartom,amit megbontok azt szétöntöm 3 db ásványvizesbe,a maradékot azon nyomban elpusztítom.Ha az 1,5 l darabban marad,pár napig a hűtőben simán eltartható.
A palack 80.-ért kapható a gyártónál,50 db-ot szoktam venni.4-5 használatot kibír,csak ugye rendesen el kell mosni,mikor kiürül.

Fekete Leányka 2007.05.07. 21:47:42

1. Fröccsöt rizlingből kell inni! Kezdőknek rozéból.
2. Bort műanyagban tárolni tilos! Ez olyan, mint a fröccsöntött feszület. Használjatok üveget kérlek!
Szabad égbolt, pörköltfőzés bográcsban, barátok, jólét... Hajrá fröccsivók!

Benikuty 2007.05.07. 22:21:27

Nem PVC-ről,PET-ről van szó.Nagyon nem mindegy!

Kotyogó 2007.05.08. 11:24:09

Ja, Frittman műanyagban is árulja a borát! Fekete Leánykának igaza van! A műanyag kannás "borok" három napig "garanciálisak". Ezt mondjuk elhisszük! Erről ennyit! Jertek inkább a Balatonra borozni. Tudjátok, az én kedvencem Feind. Bár nem fröccsben, de akár úgy is jó! Persze jó Frittman bort is ittam, de nem műanyag kannából mérték!

Türkménbasi 2007.05.08. 12:19:12

Nem kéne ezt a műanyagkérdést túlsznobkodni. Persze, üvegben rusztikusabb látvány a bor de a PET palackban sem lesz az égvilágon semmi baja.
Sőt, jártam Egerszalókon egy pincében ahol a reduktív borok bizony nem acél hanem műanyagtartályokban készültek, nyilván pénzhiány miatt de a lényeg, hogy működött a dolog.

muskotály küvé 2007.05.08. 15:52:22

Bocs a szerzőknek, a magnum szó tényleg elkerülte a figyelmemet... 600 Ft/normálüveg ár még tényleg elmegy.
Kimért bort eddig mindig pet-palackba vettem, de max 2-3 hét alatt el is fogyott; nekem semmi változás nem tűnt fel. Egyébként lehet is kapni "bor"-t ("nappali ital", építőipari célra), amit műanyagba palackoznak, ebből a szempontból valszeg nem árt.

Fekete Leányka 2007.05.08. 21:09:04

Nem egészségügyi kárt okoz, hanem mentálisat. Viseltél már nylonzoknit?

Spicc 2007.05.08. 21:27:17

Már tavaly is nagy kedvenc volt fröccsben a Jásdi alaprizling. Sőt, őszintét megmondva, nekem a siralomvágó meg társai már fauraltak, és a tiszta gyümölcs ami a kisöccsben megvan ezen nemesebb testvérekből már hiányzik (nekem).
Pet versus üveg: Én már néhány törzspincészetet Szekszárdon és Balatonmellékéről rászoktattam, hogy 45 litert viszek, de viszem hozzá
az üres magnum palackokat is pontosan harmincat magammal. Ezt addig egy kötetlen kóstolás közben meg is töltik. Dupla haszon, üvegben van a portéka és kapsz egy rendes kóstolót míg megtöltik:).
Literár kb 350-400 Ft. Jöhet a nyár!

Benikuty 2007.05.09. 05:45:33

Kedves Fekete Leányka,a petből a borom egy ajkai káli üvegbe vándorol,onnan öntöm kristály pohárba,és miután felszódáztam és ittam belőle gránit pultra teszem.
Mentális károk ellen Burlington zoknival(98% pamut,2% elastan)és Mey alsó(100% pamut)viselésével védekezem.
Spicc,a magnum jó ötlet,csak a göngyöleg tárolása,szállítása nehézkes,bár lehet nem kellene lustának lenni.
süti beállítások módosítása