Az Intangible Business szakértői a piaci részesedés, a növekedés üteme, az árak, az ismertség és ki tudja, még hány szempont figyelembevételével megállapították, hogy a pia világában melyek a legerősebb márkák. A részterületet jelentő borban a fő meglepetés (talán nem is annyira meglepetés), hogy az első százban nincsen francia név.
A top tizenkettő:
Gallo
Hardy's
Concha y Toro
Robert Mondavi
Yellowtail
Jacob's Creek
Lindemans
Sutter Home
Blossom Hill
Rosemount
Kendall Jackson
Penfolds
Wolf Blass
Banrock Station
Torres
Akit az egész jelentés érdekel, az kattintson ide.
Más. A Napi Gazdaság borvonatkozású híre, hogy a francia csúcssatókba fektetett pénz példátlan hozamokkal kecsegtet, így aztán virágoznak a borbefektetési alapok. A Liv-ex 100-as indexe tavaly ötven százalékot emelkedett, és az idén is már húsznál tart. A cikk arra is figyelmeztet, hogy a bor mint befektetés egyetlen hátulütője, hogy komoly önuralmat igényel, mivel az értékpalackokat nem szabad meginni. Én másként közelíteném meg a kérdést: vegyünk a blue chipekből néhány kartonnal, és két év múlva minden második palack ingyen a miénk.
Brandvilágbajnokság és borban a hozam
Van, akinek a Gallo, van, akinek a Pichon Lalande
2007.05.14. 10:44 - alföldi merlot
Címkék: brand befektetés penfolds torres gallo concha yellowtail
5 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5775558
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jenyei 2007.05.15. 09:14:11
Van valami következetesség az idegen szavak írásában? A sató és a blue chip között mi a különbség, ami miatt az egyiket már lehet magyarosan írni?
Steff 2007.05.15. 12:44:21
A borbaráti szubkultúrában a chateau szó és fogalom annyira köznapi és „meghitt”, hogy egy ilyen lezserebb honlapon belefér, ha satónak írják. A helyesírási szótárba nem egyhamar fog bekerülni, de hát a nyelvhasználatnak mindig vannak „kilengései”.
pécsi csávó 2007.05.15. 13:16:15
Én úgy tudom, hogy a magyar helyesírás szabályai szerint külföldi szavak eredeti,és fonetikus írása is helyes.Tehát:chateau,sató,mindkettő helyes.
Azt lehet,hogy tévedek...
Azt lehet,hogy tévedek...
Steff 2007.05.15. 14:12:48
Ez így általában azért nem igaz, de egyes esetekben vannak ingadozások, és minél köznapibbá válik egy idegen szó, annál több esélye van, hogy egyszer csak magyarosan írjuk. A kontextus szerepe is fontos: „komoly” borszaklapban a sató írásmód megütközést keltene, de itt, e honlapon nem rí ki.
Kotyogó 2007.05.16. 12:57:11
Beszéljünk a lényegről. A legerősebb márkákról, amiket beégettek a fogyasztók fejébe. Én szívesen venném, ha Magyarországon is lenne egy ilyen felmérés. Persze tudom, ha vörösbor, akkor Bock, esetleg Gere vagy egri bikavér. ott már kevésbé a pincészet a lényeg, mert pl. Gál akármilyen jó borokat készít nincs benne a köztudatba. Na, itt jön az, amikor a borászok megpróbálnak olyan cimkéket amivel ki tudnak tűnni a többi közül. Pl.: Itt a Feind. A franc tudja, hogy az átlátszó fóliás cimkéjét honnan vette. A fiatalok biztos lekapkodják a polcról, de soha nem fogom megérteni, hogy egy olyan minőségi, jó borokat előállító pincészet, mint amilyen az övé miért megy el trendibe. Lehet, hogy így akar Yellowtail vonalat képviselni... pedig az nagyon gáz. A Yellowtail még Feind között pl. az a különbség, hogy az utóbbi legalább jó bort palackozott a vitatott cimkéjű üvegébe. Hozzatok már néhány hazai példát arra, amikor a brandépítés és az üvegben található bor minősége teljesen más vágányon jár. Köszi!
Utolsó kommentek